Teraz jest Śr, 2 gru 2020, 13:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 17:35 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Moja mazda ma juz 5 lat co prawda tylko 71tys mil ale juz zaczynaja sie problemy. Puki co drobne ale irytujace.
Tym razem zepsul sie przycisk od bagaznika. Nie reaguje na nacisniecie a czasami klapa sama sie otwiera :/ podobnie zaczyna sie zachowywac przycisk od strony pasazera. Czasami dziala czasami nie.
Wiem ze problem jest znany i ze trzeba bylo pryskac ten guzik ale teraz to juz nic nie da:/
Jak wymienic ten guzik? jak sie dostac do niego zeby go osuszyc i wyczyscic? niechce czegos pourywac i najwazniejsze gdzie mozna kupic zamiennik?
Z gory dzieki za odpowiedz :)
thanks for mountain :P


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 11:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
SuperMan napisał(a):
Tym razem zepsul sie przycisk od bagaznika. Nie reaguje na nacisniecie a czasami klapa sama sie otwiera :/

Jezeli dostala sie tam woda, to ablo jest wilgotny i daje zwarcie, albo jest do wymiany.
SuperMan napisał(a):
Wiem ze problem jest znany i ze trzeba bylo pryskac ten guzik ale teraz to juz nic nie da:/

no nie do konca pryskac co ewentualnie czyscic sprezonym powietrzem ;) i dbac o gume na przycisku aby nie miala zadnych pekniec czy przeciec.
SuperMan napisał(a):
Jak wymienic ten guzik? jak sie dostac do niego zeby go osuszyc i wyczyscic? niechce czegos pourywac i najwazniejsze gdzie mozna kupic zamiennik?

aby sie do niego dostac to musisz zdjac plastik w bagazniku. Tam bedziesz mial dojscie do niego. Wszystko trzyma sie na zatrzaskach.
Zamieniik to albo na szrotach, ebay, allegro lub ASO.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 12:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2771
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
na poczatek moze wykrec sobie ten przycisk z klapy bagaznika, osusz i postaraj sie uszczelnic sylikonem - jak to nie pomoze to pozostaje jedynie wymiana na nowy badz otwieranie bagaznika z pilota :)
Ja mialem wymieniony ale samochod byl wtedy na gwranacji wiec nie zalezalo mi na naprawie :) Fakt, ze przestal dzialac z mojej winy bo uszkodzilem go myjka cisnieniowa :( Lepiej omijac to miejsce albo stosowac mniejsze cisnienie bo wczesniej czy pozniej zalatwisz kolejny przycisk.
Tak jak zielony pisal, musisz zdjac plastiki znajdujace sie na klapie bagaznika, w sumie sa one na zatrzaskach i o ile pamietam dosc latwo wyszly.
AaAAaaa w uchwycie zamykania jest jedna srubeczka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 13:41 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Mowicie o tym duzym czarnym plastiku na pol klapy? Wyglada dosc solidnie zamontowany i nie ma szpary miedzy nim a metalem:/ macie pomysl z ktorej strony zaczac? Zeby nie wylamac tego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 14:30 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podlaski
Pozwolę sobie pokazać na innym zdjęci, czyli od GJ, ale tak samo to wygląda. Delikatnie nożem czy płaskim śrubokręcikiem podważasz środek spinek, i ładnie wychodzą. Jest ich chyba około 12?

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 18:31 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Dzieki chlopaki za pomoc :) co do spinek to ja takich nie posiadam :/ zapomnialem wspomniec ze ja mam wersje hatchback, i dlatego nie wiem za co sie i z ktorej strony zabrac.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 19:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. A wiec tak, caly plastik trzyma sie na zapinkach(zatrzaskach) ale najpierw musisz odkrecic srubke z uchwytu gdzie lapiesz reka jak zamykasz bagaznik. Ja mialem ulatwiana sprawe bo przede mna jakis glab juz tam zagladal i dwie zapinki byly zerwane tzn. zostaly w klapie i plastik lekko odstawal po lewej stronie od zamka. Ja plastik odrywalem od lewego rogu do prawego, smialym ruchem w dol. Musisz uwazac w tych najcieszych miejscach kolo szyby (na laczeniach). U mnie z jednej strony zaczep jest polamany bo glupek ciagnal pewnie na sile, trzeba to wyczepiac delikatnie (zdjecie ponizej jak to wyglada).

Obrazek

To jes moj opis z innego watku ale powinien w pomoc w zdemontowaniu tej oslony.
pozdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 19:16 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
super dzieki wielkie :) jak tylko przestanie padac deszcz to sie zabiore za to :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 19:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Kolejna drobna wpadka producenta, mógłby być trochę solidniej wykonany
Ten przycisk ja jedynie smaruje tłustym sylikonem i mało używam
Do otwierania bagażnika używam pilota


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 sty 2013, 22:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2771
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
therion - NIBY pozniej wypuscili jakis ulepszony przycisk i odpukac jak narazie dziala bez problemow :) chociaz jak to mowia, wole dmuchac na zimne i uwazac na niego


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2013, 14:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
glowasiek napisał(a):
therion - NIBY pozniej wypuscili jakis ulepszony przycisk i odpukac jak narazie dziala bez problemow :) chociaz jak to mowia, wole dmuchac na zimne i uwazac na niego


Być może tak jest, ale obecnie to jest raczej tendencja spadkowa w jakości wykonania samochodów więc wolę używać częściej pilota niż później zajmować sobie łeb zepsutym przyciskiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2013, 15:20 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Ok dzisiaj zabralem sie za demontaz oslony i poleglem :/ Aby wypiac ten najwiekszy element co prezentuje na zdjeciu rajek trzeba zaczac od srodka(gory) najpierw wypinamy srodkowy pozniej boczki i na koncu dolny poniewaz nachodza na siebie. Wiec na czym poleglem? na super pinezkach z bokow ktore trzymaja polke na linkach. Nie moge ich wypiac :/ jak odciagnolem troche boczny plastik by jakos dac rade wyciagnac sam dol to zauwazylem tam cos na wzor srobki pod zaslepka. DOlna czesc bardzo dobrze przylega wiec moze jest przykrecona ? niestety nie udalo mi sie otym przekonac. Szczerze odechcialo mi sie na dzis majsterkowania skoro tyle zachodu z glupia oslona to co bedzie dalej :/


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 16 lut 2013, 15:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
SuperMan napisał(a):
Wiec na czym poleglem? na super pinezkach z bokow ktore trzymaja polke na linkach. Nie moge ich wypiac :/

z tego co pamietam, to sa one wyciagane w calosci.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2013, 16:34 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
ja juz kiedys wycigalem ale jak je wyciagniesz to sa do wyzucenia bo maja zaczaski na koncu ktore sie wylamia przy wyjmowaniu:/ Niby koszt nie duzy ale szlakt mnie trafia skoro juz mam problemy a co jak przycisk bedzie zjebany ? Orientuje sie ktos ile kosztuje taki przycisk w razie czego ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 sie 2013, 10:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
2 tygodnie temu bylem w ASO warsztat w Belfascie w sprawie nawprawy niedzialajacego przycisku klapy bagaznika. Przez telefon poinformowano mnie zebym przyjechal do warsztatu o dowolnej godzinie i zajma sie problemem. Nazajutrz kiedy bylem juz u mechanikow powiedzieli ze musze zostawic samochod na noc bo oni musza zajac sie w pierwszej kolejnosci diagnostyka. Na moje pytanie, od kiedy wymiana przycisku (w koncu problem jest znany) wymaga diagnostyki mily pan w garniturze odpowiedzial ze w zaleznosci od modelu i rocznika Mazda stosowala rozne przyciski, wiec oni musza sprawdzic jaki jest zamontowany zeby wiedziec jaki zamowic bo w magazynie zadnego nie maja. <brawo> Nie chcac sie spierac zostawilem auto na noc. Nastepnego dnia zadzwonil do mnie ten sam fachowiec w garniturze i poinformowal mnie ze po szczegolowej diagnozie technicy odkryli ze wymiany wymaga mechanizm otwierania klapy bagaznika plus lampa w, ktorej przycisk jest zamontowany :o Koszt zas calkowity naprawy to £425. A czemu konieczna jest wymiana lampy, gdyz pojawily sie na niej slady pekniec i jak juz ja zdejma to beda musieli zamontowac nowa. Ja wiem ze im nie oplaca sie wyjmowac samego przycisku i robic naprawy na £150 kiedy mozna wyciagnac ponad 400 ale tym razem to troche przesadzili. Tak wiec chwilowo zostane przy otwieraniu z pilota do czasu kiedy znajde tansza alternatywe. :P

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 4 sie 2013, 10:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A od kiedy, to ASO musi rozkręcić podzespół, aby sprawdzić z jakichś częśći jest złożony?
Ja myślałem, że po VIN-ie sprawdzą jakie części składają się na całość danego auta.
Pierwsze co by mi przyszło na myśl, to że chcą mnie naciagnąć.
Szkoda, że oprócz wymiany lampy nie zalecił zmiany oleju w silniku ;)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 4 Beta

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 sie 2013, 11:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Jasne ze chcieli mnie naciagnac. Oczywiscie ze moga sprawdzic czesc po numerze VIN ale pewnie myslal ze skoro przyjechal, kolejny kilent bez pojecia to nie bedzie zadawac pytan i zgodzi sie na wszystko. Najbardziej irytuje mnie w tej sytuacji fakt ze chcieli wymienic caly mechanizm co wydaje mi sie bez sensu, zwlaszcza ze z pilota bagaznik otwiera sie i dociska bez zadnych problemow (no ale co ja tam wiem o przyciskach ;) ) . Wniosek, jak zwykle chodzi o pieniadze.

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 sie 2013, 21:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1422
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
A propos przycisku, jeśliby kogoś interesowała samodzielna wymiana, to sam przycisk OE Mazdy kosztuje ok 150PLN. Nr OE: GS1M-56-8DXCN
http://allegro.pl/przycisk-klapy-mazda- ... 94774.html
Co prawda nie kupowałem u nich jeszcze (mam dopiero zamiar), ale wygląda, że mają ori części w dobrych cenach.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 wrz 2013, 12:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.06.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
arecki napisał(a):
A propos przycisku, jeśliby kogoś interesowała samodzielna wymiana, to sam przycisk OE Mazdy kosztuje ok 150PLN. Nr OE: GS1M-56-8DXCN
http://allegro.pl/przycisk-klapy-mazda- ... 94774.html
Co prawda nie kupowałem u nich jeszcze (mam dopiero zamiar), ale wygląda, że mają ori części w dobrych cenach.

w ASO wołają 160zł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 wrz 2013, 10:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Cena przycisku w ASO UK to £55 czyli jesli Opiotr ma racje to rowno 100zl wiecej niz w Polsce. Dzisiaj bede dzwonil do aso w Lodzi, zobacze moze sprobuje sam wymienic.

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 kwi 2014, 18:17 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Panowie co zrobic jak otwieranie klapy nie raeaguje nawet na pilota??? Wrocilem dzis z wakacji i na lotnisku zonk:/ Przycisk zadzialal przy 30 stej probie naciskania.... Czy to ewidentna wada przycisku? help!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 kwi 2014, 10:43 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 20.06.2013
Posty: 49
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Tu masz odpowiedz :)

https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=36&t=1173


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 kwi 2014, 01:23 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzieki :) problem rozwiazany- wadliwy przycisk na 100%


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 paź 2014, 17:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.06.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wlasnie dokonalem wymianuy przycisku, zakupilem na ebay za £40 nowy. Jak juz wczesniej wspomniano najlepiej zaczac od bocznych listw (pokryc) na ktorych trzymaja sie uchwyty polki. Podwazyc i pociagnac na krawedzi laczenia z panelem ktory docelowo chcemy zdemontowac. Klipsy powinny puscic. Nie ma sensu demontowanie do konca bocznych listw. Pod nimi znajduja sie klipsy od wlasciwego, duzego panelu o ktory nam wlascie chodzi. Klipsy (jeden po lewej i jeden po prawej) trzeba podwazyc w srodku. Sa to okragle czarne klipsy z rama i wciskanym bolcem. Podwazyc bolec (wyglada jak czarna zaslepka) oczywiscie by myc calego klipsa wyciagnac. To chyba najtrudniejszy etap. Pozniej tylko po kolei wypinac kolejne klipsy delikatnie ale stanowczo pociagajac. Klipsow jest 15. Dwa czarne o ktorych juz wspomnialem. Dwa metalowe tuz nad pokrywami dostepu do lamp. 6 kolejnych ulozonych liniowo wzdluz lini dolnej krawedzi szyby powyzej metalowych i 5 ponizej metalowych liniowo wzdluz dolnej krawedzi klapy bagaznika. Oczywiscie nie zapomnojcie o srobce w uchwycie zamykania. Reszta jest banalnie prosta bo wszystko widac jak na dloni po sciagnieciu pokrywy. Powodzenia. Mam zdjecia ale nie wiem jak je zaladowac wiec jak by co to poinstruujcie to wzuce do wgladu. Pozdro i powodzenia. Ja urwalem 3 klipsy hehe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 paź 2014, 20:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1422
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
scieszkonator napisał(a):
Mam zdjecia ale nie wiem jak je zaladowac wiec jak by co to poinstruujcie to wzuce do wgladu.

viewtopic.php?f=73&t=806

PS.
Moderatora proszę o osunięcie tego posta, gdy pojawią się już zdjęcia.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 21:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Hej,

czy jest możliwość sprawdzenia przycisku bez zdejmowania obudowy klapy? Mam na mysli wpięcie sie do kostki multimetrem?? jakieś pomysły gdzie co i jak?

-- Dodano: Pt, 15 maja 2015, 22:36 --

jestem po wymianie dwóch przycisków. Tylnej klapy i od pasażera. Z pomocą brata mechanika poszło na prawde sprawnie i bez zadnej demolki, jednak uważam ze dwie osoby zrobią to szybciej i bezpieczniej niz ktos kto robi to pierwszy raz sam. Nie mniej jednak postaram sie opisac jak to wyglądało u mnie.:
1. Tylna klapa :
a) Odkręcenie śrubki od wewnatrz gdzie jest mała wneka na ręke do zamykania
b) Wypięcie szpilek z zatrzasków - są to jednocześnie uchwyty do linek tylnej półki - nie wyciagamy zatrzasku dopóki ich nie wyciagniemy bo działaja na zasadzie kołka rozporowego. Nastepnie wyciagamy kołki pociagając palcammi
c) nastepnie uzywająć łapki do podważania (najlepiej plastikowa) chociaz my użyliśmy stalowej i nic nie porysowaliśmy, podważamy lekko boczki i patrzymy gdzie są zatrzaski - i właśnie w tych miejscach (jak najbliżej zatrzasku) podważamy i odciagamy rękoma - schodzą bez problemu
d) podważamy lekko plastik klapy analogicznie do punktu c)
e) odpinamy kostki od stopu i od przycisku
f) nastepnie potrzebne bedzie troche zreczności i najlepiej pomoc bo plastick w którym jest dodatwkoe światło stop ma plastikowe zapadki i potrzebna bedzie pomoc drugiej osoby (na pewno da rade samemu ale tu jednak okazało sie ze duzo sprawniej to poszło we dwóch)
g) po wymontowaniu stopu odkręcamy przycisk który trzyma sie na dwóch śrubkach
h) oglądamy dokładnie gume przycisku, jest dosyc sztywna i nie widać pęknięć dopóki sie paznokciem dobrze nie naciagnie. U mnie oba przyciski miały pęknięcia, wode w środku i rdze. jeden jest do regenreacji bo tylko sprężynka pękła drugi natomiast może mieć tak samo bo nie klika.
i) wkładamy nowy, potem stop - wchodzi super gorzej z wyjęciem, nastepnie kostki spowrotem na miejsce, dalej plastik klapy na zatrzaski ( i tu warto przejrzeć czy jakies nie zostały w klapie) u mnie 3 dolne zostały ale żaden sie nie uszkodził więc wyjeliśmy i do plastiku sru spowrotem. Nacelować dobrze podgladając latarka czy sa na miejscach i można smiało puknąć reką.
j) na tym etapie najlepiej sprawdzić przycisk zamykając klape
k) teraz boczki, tu ostroznie nie spieszyc sie, posprawdzać czy są wszystkie zatrzaski i dopasowć po czym ręka dobić.
l) nastepnie kołki na miejsce i szpilki do boczków

i teraz cieszyć sie ze wszysstko psozło ok, wypic z bratem piwo, jak nie ma brata to z siostra albo babcią :P byle nie z żona bo i tak nie doceni ;)

Jesli chodzi o przycisk od pasażera to w innym wątku napisze. Tam trochę inne problemu sie wyłoniły ale też daliśmy rade. Generalnie cały zabieg wymian y dwóch przycisków zajał nam około 1 godziny :D :D

Przyciski OEM z allegro 150zl i 128zł

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 wrz 2015, 13:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Pytanie - czy w przycisku tylnej klapy do kombi da się wymienić samą gumę, czy trzeba cały przycisk? U mnie działa, ale wyczułem dziurę w gumie i podejrzewam, że przycisk wytrzyma do pierwszego deszczu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 wrz 2015, 19:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam.

Oto krotkie "fotostory" z wymiany czujnika.
Operacja odbyla sie z udzialem adamb ktoremu dziekuje za wsparcie, pogaduchy i kupe smiechu :lol:

Potrzebne sa:
dwa srubokrety - plaski i krzyzak
klucz nasadowy 10
No i nowy przycisk :hihi:

Obrazek

Zaczynamy od wyjecia szpilek z zatrzasków - są to jednoczesnie uchwyty do linek tylnej półki - nie wyciagamy zatrzasku dopóki ich nie wyciagniemy szpilek. Nastepnie wyciagamy kołki pociagając palcami.
Pozniej wyciagamy slupki. Trzymaja sie na metalowych zatrzaskach. Wystarczy zlapac od strony szyby i pociagnac. Wychodza w miare gladko.

Nastepnie zabieramy sie za oslone klapy bagaznika.
Ja na poczatek wyjalem zaslepki od zarowek aby ulatwic sobie lekko zadanie.

Obrazek

Nastepnie odkrecamy krzyzakiem wkret w raczce do zamykania klapy.

Teraz oslona trzyma sie na klipsach.
Ja uzylem otworow do zarowek aby zlapac oslone.
zaczynajac od zamka klapy energicznym ruchem pociagnalem oslone w kierunku "do srodka bagaznika".
Pozniej stopniowo w kierunku slupkow jeden za drugim wyciagamy zatrzaski. Nie trzeba sie spieszyc.

"Nic na sile - wszystko mlotkiem" :hihi: :hihi: :hihi: :hahahaha:

Na koncu oslona trzyma sie na zatrzaskach.

Obrazek

Wystarczy wyjac najpierw srodek a nastepnie caly kolek.
Teraz oslona juz jest zdjeta.

Odkladamy ja na bok

Obrazek

Wyraznie widac zolte kolki na dole i biale na gorze. Sa jeszcze dwa metalowe na sroklu oslony.
Udalo sie zdjac wszystko nie urywajac zadnego kolka. Brawo My <spoko>

Teraz widzimy trzecie swiatlo stopu.

Odpinamy przewod do swiatla i kabel od przycisku otwierania bagaznika.
Teraz wystarczy odkrecic dwie sruby trzymajace swiatko (nasadka 10mm)

Obrazek

Swiatlo trzyma sie teraz na dwoch bialych klipasch zaraz obok nakretek ktore wlasnie odrecilismy.

Teraz wystarczy lekko pchnac swiatlo z zewnetrzej strony auta. Poprostu wepchnac swiatlo do srodka klapy.

I mamy lampe <spoko>

Obrazek

Teraz zabawa.
Trzeba zdjac ten bialy plastik aby dojsc do czujnika.
Czerwona oslona z jednej strony jest bardziej miekka i zatrzaski puszczaja lekko. Wystarczy wypiac jedna strone i oddciagnac "otwierajac" (nie wiem jak to inaczej napisac) wyjdzie rowniez druga strona. Druga strona ma inne wyzlobienia i cos na ksztalt blokad.

Po skonczonej operacji swiatlo wyglada tak

Obrazek

Teraz wystarczy odkrecic dwa wkrety i wymienic czujnik na "nowke sztuke".

Obrazek

Skladamy wszystko w calosc i montujemy w aucie.
Na tem etapie podlaczylem kable i zobaczylem czy wszystko dziala.

Udalo sie. Przycisk dziala. Wystarczylo pozakladac wszystkie plastiki na swoje miejsce i cieszyc sie dobrze wykonana operacja.

Brawo adamb i zielony110 <brawo> <brawo> <brawo>

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 wrz 2015, 10:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Dobra robota chlopaki <brawo>
W takim razie nie mam wyjscia jak zabrac sie za wymiane tego cholernego przycisku :)

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2015, 00:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
spoko zielony110, ja tylko narzedzia podawalem i cos tam przytrzymalem do zdjecia...... <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.