Teraz jest So, 20 kwi 2024, 07:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błąd P0107
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 17:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.03.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: wielkopolski
Witam z tej strony Marcin witam wszystkich.
Mam mały problem zapaliła mi się kontrolka silnika ,auto jedzie raz dobrze raz wchodzi w tryb awaryjny zapala normalnie chodzi równo kontrolka gaśnie zapala się rożnie .
Podłączyłem pod kompa wyszedł błąd :
P0107 CZUJNIK CIŚNIENIA ABSOLUTNEGO KOLEKTORA /CIŚNIENIA ATMOSFERYCZNEGO NISKI SYGNAŁ WEJŚCIOWY .Znalazłem ten czujnik koszt 280 zł...Pytanie czy to aby na 100% ten czujnik czy możne powód jest inny tego błędu ,możne ktoś miał podobny problem i pomoże z góry dziękuje .
I jeszcze jedno możne ktoś wie jakie powinno byś ciśnienie na kolektorze dolotowym

Pozdrawiam Marcin


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 06:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Z tego co znalazłem na forum to @Millerek kiedyś o tym pisał, możesz go zapytać, co wtedy pomogło, bo widzę że tam konwersacja się urwała:
viewtopic.php?p=85767#p85767

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 10:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zapchany był króciec wewnątrz od strony kolektora.

Króciec od wężyka czujnika Boost Sensor umieszczony na końcu kolektora ssącego.

Musisz najpierw sprawdzić faktyczne ciśnienie tuż przed tym czujnikiem, prawdopodobnie jest za niskie na wolnych obrotach.
Możesz sprawdzić przepustnicę w jakim jest stanie.
Coś kolega grzebał przy EGR?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 11:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.03.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: wielkopolski
Witam dzięki za odpowiedź.
Wężyk był faktycznie przytkany wyczysciłem to ale nic to nie dało .Na razie nic więcej nie grzebałem, nie chce iść nie potrzebnie w koszty ,egr nie dotykałem.
Najgorsze że kontrola potrafi nie zaświecić się parę dni wszystko jest ok ,i tak na zmianę.Egr jest z tego co wiem nie rozbieralny chyba że się mylę więc wymiana ale sprawdzę przepustnice jutro .
A jakie musi być ciśnienie przed tym czujnikiem ??
Dzięki i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 12:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ciśnienie na obrotach biegu jałowego powinno być około -0.4 bara albo i prawie - 1bar nie pamiętam, jeśli będzie większe niż powinno wywali P0107.

O ciśnieniu doładowania są inne błędy.
Tutaj jest mowa o podciśnieniu w ukł kolektora ssącego który jest poza normą.

Więc przyczyn może być sporo, bez wskazania na konkretną rzecz.

Pierwsza to przepływomierz i błędne jego odczyty ze względu na zabrudzenie lub usterkę

Druga to przepustnica, jej zabrudzenie bądź zużycie.

Trzecia to sam czujnik Boost, czujnik jest bardzo delikatny, wężyk jak to wężyk, strzelić może, no i kolektor ssący wewnątrz ma już sporo nagaru, na 100% jestem tego pewien jeśli autko użytkowane jest w trybie miejskim.

Nagar potrafi przytkać króciec wewnątrz co w konsekwencji będzie zaburzać odczyt ciśnienia doładowania jak podcisnienia na jałowych obrotach bez obciążenia, bez wypalania DPF, bez wciśniętego pedału sprzęgła.

O właśnie.
Masz DPF?
Jeśli tak, to..., jak staniesz na gorącym silniku w miejscu, DPF nie jest w procesie regeneracji, to wciśnięcie sprzęgła powinno zmienić charakterystykę akustyczną silnika.
Silnik w momencie wciśnięcia sprzęgła, powinien otworzyć przepustnicę co spowoduje głośniejsza pracę silnika, niektórzy określają to jako brumienie (doszukując się usterki ale to objaw naturalny).
Więc pytanko, jak wciśniesz samo sprzęgło w warunkach jak wyżej, to zmienia się charakter pracy silnika?

OK..., ale teraz (po 15 minutach dywagowania), nie mam pewnosci, czy mowa powinna być odnośnie za niskiego ciśnienia doładowania czy za małego podciśnienia na jalowych obrotach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 kwi 2020, 12:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.03.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: wielkopolski
Podłączyłem teraz kompa i ciśnienie kolektora dolotowego na wolnych obrotach pokazuje 13.3PSI
przy 3tys obrotów 17.3PSI
mam DPF ale auto w roku jedzie 4 razy w trasę 4 tyś km więc raczej się powinien wypalić kontrolka od DPF nigdy się nie zapaliła.
Jutro wymontuje przepustnice i zobaczę jak wygląda
Wężyk do czujnika jest czysty drożny sprawdzony

-- Dodano: 29 marca 2020, o 15:26 --

13 psi to 0.9 bar więc pokazuję że ciśnienie jest dobre

-- Dodano: 5 kwietnia 2020, o 18:26 --

Cześć odebrałem dziś auto od mechanika,wyczyszczona została przepustnica bardzo brudna oraz przewód do niej praktycznie 3/4przepustu zatkane, kolektor dolotowy też wymontowany i wyczyszczony też dość sporo syfu,oraz egr wyciągnięty ale był w najlepszej kondycji.Oprócz tego sprawdzone i przeczyszone wszystkie wężyki.Trochę tego syfu było na razie ok nic się nie zapala auto pracuje równo.Koszt 150 zł z uszczelkami (mechanik znajomy).Gdyby nie pomogło będę szukał dalej napewno napiszę. Na razie dziękuję wszystkim za Pomoc i rady pozdrawiam Marcin


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2020, 07:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i super, ciśnienie powinno być a czasami nie noe było, czujnik jednak to wykrywał i wywalał błąd. Wszystko to wina nagaru.
Mechanik godny polecenia, poradził sobie idealnie, nawet jak zdjął kolektor a to łatwe nie jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.