Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 1 gru 2016, 12:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.04.2016
Posty: 237
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja miałem tak że kontrolka ładowania mi się zapalała powyżej 3.5k obrótów i gasła jak schodziło auto z nich. tak przez dwa dni aż zapaliła się na stałe. Alternator padł po wymianie śmiga bezproblemowo


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 gru 2016, 23:06 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.11.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Panowie, i znów kontrolki ABS, DSC, kontrola trakcji mi się zapaliły, a po ruszeniu z piskiem opon zgasły. Co może być przyczyną zapalenia kontrolek?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 gru 2016, 21:46 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Czy przy włączonym DSC w poliftowej mazdzie można ruszyć z zerwaniem przyczepności (piskiem opon)??
Kilka razy tak mi się udało delikatnie zerwać przyczepność.
Czy to normalny objaw ? Błędów żadnych nie ma.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 gru 2016, 00:48 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.11.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Chłopaki, za mną kolejny dzień walki z kontrolkami ABS, DSC, kontrola trakcji. Kupiłem wtyczkę Elm327 + forscan i po odczytanie błędów wyskoczył błąd czujnika ABS prawego przedniego koła. Skasowałem błąd, kontrolki zgasły, zrobiłem jazdę próbną i kontrolki się już nie zaświeciły. Mam nadzieję, że problem rozwiązany.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 gru 2016, 00:53 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.11.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
mk77 napisał(a):
Czy przy włączonym DSC w poliftowej mazdzie można ruszyć z zerwaniem przyczepności (piskiem opon)??
Kilka razy tak mi się udało delikatnie zerwać przyczepność.
Czy to normalny objaw ? Błędów żadnych nie ma.

Jeździłem różnymi samochodami i nigdy nie spotkałem się, że przy włączonym systemie antypoślizgowym koła wpadają w choćby minimalny poślizg - system w ułamku sekundy wyczuwa brak przyczepności i uruchamia DSC wraz z mruganie kontrolki
hubert0001 napisał(a):
Muszę podjechać do elektromechanika bo nie mam ELM 327.Muszę to kupić ,żeby sobie samemu sprawdzać, może sobie jakoś poradzę z odczytywaniem komputera.



Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 gru 2016, 10:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.04.2016
Posty: 237
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
mam wersje 2.2 185 i bez problemu zerwie mi przyczepność przy ruszaniu ale po chwili zchamuje auto


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 gru 2016, 20:25 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ja co prawda mam 2.0 DISI 155 koni ale zerwanie przyczepności przy ruszaniu szczególnie przy lekkim skręcie czyli jednym kołem nie stanowi jakiegoś wielkiego problemu, ale fakt jest to chwilowe.
Rozumiem że jest to normalny objaw i nie ma powodów do zmartwień lub szukania dziury w całym ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 gru 2016, 22:43 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Miewam to samo - lekki skręt i potrafi na ułamek sekundy zerwać przyczepność. Faktem jest, że muszę szybko się zbierać bo mam utrudniony wyjazd z ulicy osiedlowej.
Moje wrażenie jest takie, że w Mazdzie cały układ ESP działa minimalnie później niż w autach które miałem.
O ile dobrze pamiętam, to było o tym pisane na naszym forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 gru 2016, 10:50 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 84
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
vipkamil napisał(a):
Ja miałem trochę inny przypadek.

Podczas jazdy po autostradzie zaczęła się słabo świećić kontrolka ładowania akumulatora, ale z każdym przejechanym kilometrem świeciła się coraz mocniej. Zatrzymałem się na pierwszym parkingu, zgasiłem samochód na kilka minut i po odpaleniu kontrolka ładowania już się nie zapaliła. Po kilkunastu kilometrach kontrolka znów zaczęła się słabo świecić i podczas jazdy paliła się coraz mocniej. Znów zjechałem na parking zgasiłem i odpaliłem samochód i kontrolka znów przestała się świecić. Po kilkunastu kilometrach sytuacja się powtórzyła, ale tym razem kiedy kontrolka ładowania świeciła się już dość mocno zapalliły się jeszcze kontrolki ABS, DSC i kontroli trakcji.

Zawiozłem samochód do mechanika, wymieniłem alternator na nowy i skasowałem błedy. Dzisiaj przejechałem tylko ok 20km i na razie problemu nie widać.

Pojeżdżę trochę i dam znać później czy problem jest już całkowicie rozwiązany.

Czy miał ktoś z was podobny przypadek?


Ja mam <slabo> ,

Przy mocniejszym butowaniu włącza się kontrolka ładowania, i nie chce zgasnąć póki nie osiągnę np 1.5 krpm.

A potrafi się zapalić tak około 2.5 Krpm przy przyśpieszaniu mocniejszym.

Zauważyłem, że dzieje się to przy większych wahnięciach obrotomierza. jak jadę 'stabilnie" bez ciągłych zmian typu wchodzę na obroty/ schodzę z obrotów to sytuacja się nie pojawia.

nadal obstawiamy, że będzie trzeba wymienić alternator...

-- Dodano: Pt, 9 gru 2016, 10:50 --

lemon1990 napisał(a):
mam wersje 2.2 185 i bez problemu zerwie mi przyczepność przy ruszaniu ale po chwili zchamuje auto


mocna 1. i mocna 2. i rwie trakcję aż miło.
Można przeciągnąć chwilę ten poślizg a kontrolka mruga aż miło :D.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 gru 2016, 12:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.04.2016
Posty: 237
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
CiastekC przygotuj się na wymianę alternatora. ja kupiłem używkę i śmiga narazie spoko. W aso zaspiewali mi 500 funtów za samą część


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 gru 2016, 13:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.11.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Ja kupiłem alternator po regeneracji za 350zl i działa bez zarzutów ;-)

A tak przy okazji zapytam, czy nie macie dostępu do części blacharskich? Potrzebuję prawy przedni błotnik i prawe przednie nadkole w srebrnym kolorze, żeby tylko zamienić bez malowania. Gdyby ktoś wiedział gdzie mogę kupić to proszę o kontakt.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 gru 2016, 13:44 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 84
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
No właśnie zastanawiam się nad używką na razie.
Nie mogę się dokopać do ceny nowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 sty 2017, 13:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Cześć
tydzień temu wystąpiła u mnie podobna sytuacja (ABS, DSC i kontrola trakcji).
Problem znika po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Po jakimś czasie powraca, nie raz 1 czy 2 kilometry, a nie raz po 300. Byłem w tej sprawie u zaprzyjaźnionego elektryka, który zdiagnozował uszkodzenie czujnika pedału hamulca. Po wymianie problem nie ustąpił. Bezpieczniki wyglądają ok.
Czy ktoś ma jakieś wskazówki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 sty 2017, 13:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: zachodniopomorski
W moim przypadku okazalo sie, ze konieczna byla wymiana lozyska, na ktorym osadzony jest pierscien magnetyczny, z ktorego czujnik ABS zczytuje impulsy

-- Dodano: Pt, 13 sty 2017, 13:47 --

W moim przypadku okazalo sie, ze konieczna byla wymiana lozyska, na ktorym osadzony jest pierscien magnetyczny, z ktorego czujnik ABS zczytuje impulsy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 sty 2017, 13:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Wykazało tą konieczność na badaniu komputerowym, czy samemu diagnozowałeś?
Pytam bo mam auto ponownie u mechanika i zawsze może to być wskazówka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 sty 2017, 14:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: zachodniopomorski
Na komputerze zczytalo mi blad z czujnika ABS prawego przedniego kola


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 sty 2017, 14:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ok dziękuje za info.
Gdyby ktoś jeszcze miał podobne doświadczenie będę wdzięczny za wskazówki.
Problem jest irytujący szczególnie zimową porą, przez brak ABS nie czuję się zbyt pewnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 mar 2017, 20:55 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam mi tez sie zapalily te trzy kotrolki ale wczesniej rozpinalem kable od cetralnego zamka bo mi nie dziala zamykani dzwi i na drugi dzien jak wyjechalem to sie zapalily te katrolki a wczesniaj mi sie tak nie zapalaly ale po 3km zgasilem silnik i po jakims czasie odpalilem i zgasly sle po przejechaniu przez mostek po lekim wznieseniu auto podskoczylo i znow sie zapalily te katrolki i nie chca zgasnac czy to moze byc wina cetralnego bo tam ruszalem moze cos inego ruszylem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 mar 2017, 23:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.11.2013
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A może ktoś wie gdzie można w Łodzi podjechać żeby to naprawić albo podpiąć do kompa... bo u mnie też pojawił się ten problem. Jeżdżę tak już od 3 tyg. i boję się podjechać do jakiegoś mechanika żeby mi połowy auta nie wymienił :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2017, 10:06 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja ci nie pomoge bo do lodzi mam 100km wiec zadnego mechanika nie znam a u mnie ten problem tez nadal jest raz swieca te totrolki roz jest dobrze w przyszlym tyg. Bede u mechanika z inna sprawom to przy okazji mu powiem o tym jak cos sie da zrobic to napisze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 mar 2017, 09:21 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.11.2013
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie wytrzymałem i pojechałem do salonu Mazdy Matsuoka. Umówiłem się na diagnostykę, która miała kosztować w okolicach 250zł... czego nie robi się dla Mazdy :) Najlepsze było to, że gdy serwis zabrał się za diagnostykę to wszystkie kontrolki zgasły a komputer nie wykazał żadnego błędu. lol Taka złośliwość rzeczy martwych inaczej. Ogólnie ustalono diagnozę, iż awaria z kontrolkami pokazywała się ze względu na minimalną ilość płynu w układzie hamulcowym. Faktycznie w zbiorniczku ilość płynu była na poziomie minimum. Płyn został uzupełniony a z portfela ubyło 115zł z rabatami. Od wczoraj kontrolki się nie zapaliły i mam nadzieję, że już się nie zapalą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 mar 2017, 11:50 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No tak zawsze jest u mnie plynu jest mniej niz max tak okolo 2cm do minimum jest daleko i ostatnio mi te kontrolki swieca caly czas raz zgasly ale to ma pare minut i znow sie palą a ten mechanik jak zwykle czasy nie ma ma mi czujnik wymienic o teperatury bo mi na desce nie pokazuje wskazinik to by odrazu te katrolki sprawdzil ale dzis jeszcze doleje tego plynu na maxa i zobaczymy

-- Dodano: Śr, 29 mar 2017, 19:13 --

Wlasnie dalalem tego plyny i kotrolki zgasly dzieki za podpowiedz Konto jestem ci flaszke winien jeszcze raz dzieki <spoko>

-- Dodano: Cz, 30 mar 2017, 12:50 --

I zapalily sie znow to jednak nie plyn szkoda


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 30 mar 2017, 12:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
azyla555 jezeli dalej ci swieca te wszystkie kontrolki, to depnij hamulec na postoju i niech ktos potwiedzi czy pala ci sie swiatla stop :)

U mnie wlasnie w taki sposob sygnalizowalo awarie czujnika przy pedale hamulca.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 30 mar 2017, 12:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
azyla555 napisał(a):
I zapalily sie znow to jednak nie plyn szkoda


A płyn jest na maks tak jak dolałeś czy uciekło znowu? Może masz gdzieś nieszczelność na przewodach hamulcowych i ucieka Ci płyn.
Światła stopu możesz też sprawdzić stojąć tyłem auta przy ścianie w lusterkach będzie widać czy działają światła.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 mar 2017, 13:27 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Swiecą swiatla stopu i plyny jest max a ten moj mechanik mnie juz wkurza musze chyba zmienic mechanika
Oj ta moja wymazona madzia zaczyna mnie wkurzac co chwile cos sie psuje teraz sprerzarka od klimy pryka znow wydatek a zrobilem nia dopiero 3tys km


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 31 mar 2017, 06:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
A próbowałeś podpiąć pod komputer i zczytać błędy?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 14:24 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
I mechanik nie pomogl bo komputer nie chce sie z autem podlaczyc I nie skasawal mi tych katrolek wie moze kto dlaczego nie chce sie polaczyc do innych aut podpina I dziala mu laptop I nawet ostatnio mazde robil z 2012r I dzialalo mu a do mojej nie chce sie polaczyc.ale u mnie chyba czujnik absu bedzie walniety go jeden jest tasma owiniety

-- Dodano: Pn, 29 maja 2017, 15:24 --

Bylem u innego I czujnik abs w lewym kole jest walniety wiec problem rozwiazany :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 19 sty 2018, 18:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Obrazek

Mi też wywaliło błędy U0415; nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego ABS oraz C0034 czujnik prędkości prawego koła.
Świecą się kontrolki ABS, DSC OFF, RVM (na żółto) i kontroli trakcji.
Kilka razu wyłączałem silnik i po uruchomieniu to samo.

Czy to może być winne nowe łożysko przedniego prawego koła?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2018, 18:26 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja czujnik wymienilem i abs zgaslo ale swiecily jeszcze te dwie ale po wymianie zaworu scv juz sie nie zapalily


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 08:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ale Ty masz GG i tam jest chyba inaczej?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.