Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 21:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Jak pewnie większość z was wie nasze mazdy z ropniaczkami pod maską wyposażone są przez fabrykę w dogrzewacze silnika firmy Webasto. Niestety jest ono sterowane cyfrowo co utrudnia rozbudowę go do ogrzewania postojowego ale wszystko da się zrobić.

Lista rzeczy które będą nam potrzebne dosyć krótka. i możemy się zamknąć w jakiś 600 zł przy sterowaniu z timera 1533 w porywach do 2000 jeśli zdecydujemy się na Telestart T100.

Lista potrzebnych rzeczy jest dosyć krótka, a największym problemem jest podłączenie tego gdyż trzeba będzie poświęcić na to kilka długich godzin.

A więc potrzebne nam będą:

1. Pompa wody:
Obrazek

2. Wiązka elektryczna

Obrazek

3. Timer 1533 w moim przypadku.

Obrazek

4. I oczywiście instrukcja montażu, którą co mile mnie zaskoczyło dostałem wraz z wiązką.

Obrazek






Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 21:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
No to czekamy na kontynuację. W końcu wrzuciłeś zdjęcia na serwer.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 21:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
a co to jest dogrzewacz silnika? Każdy diesel to ma? skąd mam wiedzieć czy w mojej "6" TO jest??

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 21:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
A nie nigdy ci nie huczy pod maską po wyłączeniu silnika jeśli temperatura spada poniżej 7 stopni?
Piec webasto thermo top znajduje się przy prawym nadkolu.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 22:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
nie wiem... na mrozie zawsze coś tam chodziło jak wyłączyłem silnik... CHYBA. Pewnie najszybciej w aso się dowiem?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 22:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Interesujący temat, będę śledził Twoje poczynania ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 22:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
hmm... zaglądasz pod maskę, patrzysz na tą rurkę która odprowadza wodę z klimy i jej wylot jest skierowany na piec. Poza tym na środku auta, przy ścianie grodziowej widać tłumik od pieca z napisem Webasto.A wygląda on mniej więcej tak:

Obrazek


Na piecu widać jeszcze taką naklejkę:

Obrazek

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 23:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
jutro lukne czy mam cos takiego ale o ile dobrze kojarze, zielony mowil, ze w wersjach brytyjskich go nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 14 gru 2012, 23:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
glowasiek napisał(a):
jutro lukne czy mam cos takiego ale o ile dobrze kojarze, zielony mowil, ze w wersjach brytyjskich go nie ma.



Są każdy diesel w GH posiada webasto, były montowane już w GG.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 gru 2012, 08:37 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
szczypik napisał(a):
Są każdy diesel w GH posiada webasto, były montowane już w GG.


Nieprawda, wersje brytyjskie GG/GY nie maja webasto. Jestem prawie pewien ze w Gh tez nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 15 gru 2012, 17:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
login napisał(a):
szczypik napisał(a):
Są każdy diesel w GH posiada webasto, były montowane już w GG.


Nieprawda, wersje brytyjskie GG/GY nie maja webasto. Jestem prawie pewien ze w Gh tez nie ma.


W GG mialem webasto, kiedys chcialem je rozbudowac. I skonczylo sie na checiach, bo auto sprzedalem. A w gh az tak sie nie wpatrywalem, moze jutro zajrze pod maske to potwierdze jak jest w mojej.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 18 gru 2012, 08:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
no to mozesz sie zdziwic, bo w wersji UK webasto seryjnie nie wystepuje.
Na rynek UK nie bylo przewidywane, bo zazwyczaj zima tutaj jest lagodna i nie ma potrzeby dogrzewania silnika

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 sty 2013, 19:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 385
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Witam
Hej Damianko już mamy 23 styczeń i ani widu ani słychu jak tam rozbudowa webasto bardzo mnie to ciekawi.
Dałeś se spokuj?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 23 sty 2013, 19:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
basyl napisał(a):
Witam
Hej Damianko już mamy 23 styczeń i ani widu ani słychu jak tam rozbudowa webasto bardzo mnie to ciekawi.
Dałeś se spokuj?

Podłączyłem już wszystko pod maską, i zostało mi tylko podpięcie się pod panel klimatyzacji i zamontowanie gdzieś zegara... ale, że w tą zimę mam ogrzewany garaż to jakoś nie mogę się zebrać do tematy.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 gru 2014, 18:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Kurcze mam w rodzinie 2 GH 2010 2.2 D i żadna z nich go nie ma :( zakupione u niebieckiego dealera. Twierdził że Mazda wycofała się z montowania seryjnego Webasto.
Ide go szukać pod maską. W GG bardzo chwaliłem je sobie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 gru 2014, 19:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.02.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Zgadza się, ja również nie posiadam tego typu udogodnienia w swojej 6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 gru 2014, 20:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No trochę mnie uspokoiłeś bo już szukam w necie jakiejś informacji po vinie na ten temat - na bank nie mam webasto. Nawiasem.. ciekaw jestem ile kosztuje sam dogrzewacz do tego pojazdu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 gru 2014, 23:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.02.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
około 1000zł oczywiście poza ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 sty 2015, 21:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Do wszystkich zainteresowanych tematem...
może się przyda taka instrukcja...

dieselki:
http://doc.webasto-russia.ru/Car/Mazda/6/6_2008_2.0_2.2_d_D.pdf

benzynki:
http://doc.webasto-russia.ru/Car/Mazda/6/6_2008_1.8_2.0_2.5_b_E.pdf

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 kwi 2017, 10:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.04.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam koleżanki i kolegów ! W ubiegłym tygodniu zakupiłem moją szóstą z kolei Mazdę -- drugą "6" -- tym razem GH kombi z 2008 roku. Chcę rozbudować ogrzewanie postojowe w tym aucie zegarkiem sterującym (już zakupiony) i byłbym baaaardzo wdzięczny komuś kto to robił o wskazówki jak się za to zabrać. Które przewody i gdzie przeciąć, gdzie się którymi wpiąć, gdzie podłączyć zasilanie dodatkowej pompy wody i całą resztę procedury tej "operacji". Mam nadzieję że ktoś mi w tym pomoże. Pozdrawiam !! :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 paź 2017, 19:50 
Świeżak
Offline
Od: 03.09.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: warmińsko-mazurski
Czy udało się komuś w GH rozbudować dogrzewacz do pełnego webasto mam u siebie piec ale czy wystarczy dokupić wiązkę sterownik i pompę wody czy jeszcze coś potrzebne ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 19:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Podrzuci ktoś pliki instrukcji montażu i schemat wentylatorów w Madzi (2008) ? u góry te pliki w RU do benzynek i dieselka nie otwierają się już :(
Podrzuci ktoś?
Bardzo proszę!

Łukasz


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 19:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Lukaszomazda6o147
może na tej stronie znajdziesz potrzebne informacje: http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/instalacja.html

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 lis 2022, 12:10 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
No to ja zaczynam projekt przebudowy podgrzewacza do wersji ogrzewania postojowego.
Ogrzewanie postojowe kupiłem trochę w kiepskim stanie i z instalacją poharataną ale powinienem sobie poradzić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

-- Dodano: 10 listopada 2022, o 13:37 --

No to zabrałem się za robotę i już dzisiaj silnik z rana był rozgrzany.
Zajęło to kilka godzin ponieważ musiałem zapoznać się z całą instalacją.
Pozostało jeszcze:
1) Przeciągnięcie instalacji do wnętrza auta (zegar i sterowanie nawiewem)
2) Podłączenie sterowania nawiewem.

Generalnie jeśli ktoś ma dogrzewacz to sprawa jest prosta ponieważ jest piecyk, wydech, pompa paliwa, tłumik zasysanego powietrza (zwany filtrem).

Poniżej kilka zdjęć układu dogrzewacza, ale każdy kto się interesuje tematem wie o czym mowa:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No to zaczynamy. Z Webasto dawcy będziemy potrzebować pompy wody obiegowej i modułu sterowania.

Sterownik jest ukryty pod tą osłoną. Trzeba ją odkręcić i ostrożnie zdemontować sterownik

Obrazek

Tak wygląda sterowni zdemontowany z Webasto dawcy.

Obrazek

Uwaga. Podmiana steronika jest możliwa bez demontowania Webasto w mazdzie ale trzeba to robić ostrożnie i z wyczuciem.
Trzeba zacząć od montażu pompy obiegowej wody.
Ja włączyłem pompę w obieg jak na poniższym zdjęciu.
Kierunek przepływu jest od silnika w kierunku grodzi (przynajmniej ja tak mam zamontowaną pompę)
Ważne, że w trakcie montażu pompy zostawić podłączone wtyczki.

Obrazek

Po montażu pompy zaczynamy demontaż sterownika.
Rozpinamy wtyczki od Webasto i wypinamy fragment instalacji (szara wtyczka, patrz zdjęcie powyżej)
Odkręcamy 4 śrubki trzymające obudowę sterownika i podnosimy delikatnie do góry.
Następnie należy odkręcić śrubkę trzymającą sterownik, tranzystor i czujnik temp od obudowy.

Obrazek

Wyjmujemy blaszkę i śrubkę uważając żeby jej nie zgubić.

No i pozostaje nam delikatne wyjęcie elektroniki ostrożnie ale zdecydowanie unosząc od przeciwnej strony niż gniazda i wtyczki.
Uwaga na podłączone wtyczki świecy i wentylatora do płytki.
Dopiero jak uniesiemy płytkę będziemy mieli możliwość odłączenia wtyczek. Nie szarpiemy za przewody ponieważ w przypadku ich uszkodzenia trzeba będzie demontować cały piec.

Obrazek

No i co. Jak mamy już płytkę na zewnątrz to zaczynamy montaż sterownika dawcy w odwrotnej kolejności.
Wtyczki należy podłączać kiedy płytka jest jeszcze nie osadzona tylko uniesiona inaczej nie wsuniemy jej na miejsce.
Należy pamiętać o podłączeni także pompy wody.

Obrazek

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe.

Instalacje miałem do Webasto oryginalną więc nie będę się rozpisywał co jak podłączać, czy polutować poharataną instalację bo to nie potrzebne.

Także to na tyle z mojej strony.

-- Dodano: 13 listopada 2022, o 10:41 --

Witam,
Będę potrzebował konsultacji.
Przejrzałem schemat elektryczny i doszedłem do wniosku, że wentylator nawiewu w naszej Mazdzie jest sterowany tranzystorem mocy. Nie jest niestety jak po staremu przez rezystor co znacznie uprościłoby włączenie nawiewu. Tutaj podanie 12V na wentylator spowoduje, że będzie on kręcił na max. Nie znalazłem w climatronicu wejścia pod Webasto etc. Chyba, że ktoś już ogarnął system i może mi podpowiedzieć. Jednak jeśli takiego wejścia nie ma to trzeba zbudować równoległy układ sterowania nawiewem ;-(

Poniżej załączam schemat jaki wymyśliłem.
Później dopiszę logikę działania

Obrazek

-- Dodano: 13 listopada 2022, o 12:41 --

Dobra to krótki opis logiki w/w schematu.

Układ z założenia jest równoległym układem zasialania wentylatora.
Nie będzie korzystał z bezpiecznikow i przkaźników oryginalnej instalacj.
Dla mnie zbudowanie równoległej instalacji i jest prostsze, szybsze i wygodniejsze.

Dlatego idąc od akumulatora będzie najpierw bezpiecznik, na schemacie 15A może wystarczy. Jeśli nie to będzie większy, wyjdzie w praniu. Później mamy styki przekaźnika NO i z przekaźnika idziemy bezpośrednio na zasilanie wentylatora.

Cewka przekaźnika wentylatora będzie zasilana sygnałem z CPU Webasto. Napięcie na wyjściu z Webasto (kabel zielono - biały) pojawia się dopiero po przekroczeniu przez płyn temp 30C. Sygnał z CPU Webasto jest puszczony przez styki przekaźnika NC, którego zadaniem jest odłączenie układu w momencie pojawienia się napięcia po przekręceniu stacyjki. Czyli równoległy układ zasilania wentylatora będzie działał tylko wtedy gdy nie będzie przekręcony zapłon. Sygnał do rozłączenia układu wezmę z zasilania modułu świateł i wycieraczek (przewód zielono - czarny). Jest dość blisko wtyczek za schowkiem więc nie będzie problemu.

Do sterowania obrotami wykorzystam moduł świateł DRL (sterowanie masą) który wcześniej kupiłem omyłkowo ;-)

Zasilanie modułu DRL będzie wzięte ze styku przekaźnika NO, a sygnał który (tzw. zapłon) ze styków przekaźnika NC.

Masa będzie podłączona do masy tranzystora mocy (kabel czarny)

Jedyny problem jaki jeszcze muszę rozwiązać to napięcie startu modułu DRL. Aktualnie światła zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika co w przypadku pracy Webasto nie ma miejsca.

-- Dodano: 15 listopada 2022, o 12:32 --

No to wczoraj wieczorem udało mi się przeciągnąć wiązkę z komory silnika do kabiny.
Wiązka to:
1) Instalacja do zegara Webasto z oryginalną wtyczką
2) Kabel do zasilania wentylatora bezpośrednio z aku przez bezpiecznik
3) Kabel z Webasto z sygnałem załączenia wentylatora po osiągnięciu 30C przez płyn chłodniczy

Zegar jest już zamontowany w miejscu poniżej i dzisiaj już płyn był wstępnie nagrzany co znacznie skróciło rozmrażanie szyb.
Zegar przykleiłem klejem na gorąco ponieważ taśma dwustronna nie trzymała dobrze.

Obrazek

Szkoda, że przez 2 dni nikt nie doradził co i jak ale ja dokończę temat i będzie to dobry tutorial na przyszłość.

W przyszłym tygodniu będę składał system sterowania wentylatorem wg poniższego schematu. Zrezygnowałem ze sterowania DRL na sterownik PWM wentylatora z allegro. Dam znać jak to działa i umieszczę zdjęcia gotowego układu.

Obrazek

I najlepsze jest to, że zamówiłem jeszcze z allegro "telefon" do sterowania ogrzewaniem postojowym który działa z aplikacją ThermoCall.
Także będę mógł uruchamiać Webasto z zegara na zaprogramowaną godzinę lub uruchamiać zdalnie z aplikacji.

Obrazek Obrazek

-- Dodano: 26 listopada 2022, o 13:06 --

Witam,
Już od tygodnia mam uruchomione Webasto i z rana nie muszę skrobać szyb.
Super sprawa wsiadać o 6 rano do ogrzanego samochodu i ruszać w drogę.
Schemat finalnie uległ zmianie ponieważ chciałem dodatkowo odłączać masę od regulatora PWM żeby nie było konfliktu z sterowaniem climatronic.

Obrazek

Układ jest zbudowany na 3 przekaźnikach 2 x NC i 1 x NO.

Logika działania zakładała, że po przekręceniu kluczyka zasilanie na moduł PWM zostanie odłączone, masa modułu PWM zostanie odłączona. Moduł zostanie całkowicie odłączony dodatkowo dioda będzie zabezpieczać prąd wsteczny.

Czyli:
1) Uruchamiamy Webasto
2) Gdy płyn osiągnie 30C webasto przez przewód dzielony wystawia 12V które przechodzi przez przekaźnik NC i zasila cewkę przekaźnika NO -> włącza się zasilanie modułu PWM i wentylator zaczyna się kręcić.
3) Przekręcając kluczyk pojawia się napięcie 12V i rozłączone zostają styki przekaźników NC, a przez to też przkaźnik NO się rozwiera i wentylator się nie kręci.

Wszystko działa prawidło jest jednak małe ale które muszę rozpracować.

Mianowicie wieczorem trzeba ustawić nawiew na szybę i max temp na climatronicu. W przeciwnym razie powietrze będzie dmuchało na nogi no i temperatura nie będzie wysoka co na pewno nie rozmrozi szyb.

-- Dodano: 26 listopada 2022, o 13:10 --

Dzięki koledze arturro mogę dołączyć oryginalną instrukcję modyfikacji webasto do Mazdy 6 GH

https://drive.google.com/file/d/1WMdeqv1XnAjf0VtFWCZP9erf3vVcHUMf/view?usp=share_link

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.