Teraz jest Cz, 6 sie 2020, 08:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 00:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam,
Jakiś czas temu borykałem się z falującymi wolnymi obrotami i żabkowaniem podczas przyspieszania przy 2 a 3 tys obr.
Właśnie wymieniono sondę lambda i kultura pracy znacząco się poprawiła.
Ale idealnie nie jest.

Teraz jechałem 40 km i zgasł mi 3 lub 4 razy, w tym podczas jazdy przy zmianie biegów. Oraz raz w momencie włączania długi świateł zgasła deska rozdzielcza i radio, po czym zachowała się jak po przekręceniu kluczyków. Zapaliły się kontrolki, zgasły i wszystko wróciło do normy.

Robiłem pare testów pod domem i…
Włącza się falowanie (bo czasem działa wszystko jak należy) na jałowym i to oscyluje w granicach 500 – 700 obr. Na jałowym oświetlenie w aucie jak i światła mijania lekko przyciemniają się i rozjaśniają (z częstotliwością 1 – 0.5 Hz).
Gdy trzymam obroty na 1000 i więcej wsio jest ok.
Podczas wciskania gazu przy 1500 obr znowu zresetowała się deska rozdzielcza, wskaźniki poszły na max, na min, i wsio wróciło do normy.

Teraz jak sobie przypominam to już miałem w historii (tak od roku) resety radia podczas jazdy czy na skrzyżowaniu, moduł bluetooth padł mi z 6 mies temu.
Może ma to związek może nie.
Aku jest już słaby, podczas odpalania spada do 9V, ale podczas jałowego i więcejc napięcie jest jak należy.
Tak po chłopsku stawiał bym na regulator napięcia, ale może to jakiś kabelek iskrzy lub czasem styka do masy (możliwe to?) albo komputer saleje.
Co to może być, jak to zdiagnozować ?

P.S.
Mazda 6 GH 205 tys, 2.0 benz/gaz.
Usterka jest na gazie jak i benzynie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 09:32 
Bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 375
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wymień aku - za dużo kombinujesz.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 11:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Akumulator do wymiany i sprawdzenie kabla masowego i oczyszczenie go. Miałem podobnie w starej gg. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 16:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Dzięki za wskazówki.
Głównym powodem ponoć był brak styków na klemie +
Na razie nic sie nie resetuje ale nadal żabkuje na trójce podczas lekkiego przyspieszania w okolicach 2 do 3 tys.
Czy to może być akumulator ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2020, 15:04 
Adept
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 119
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
bardziej gdzieś na złączu którymś brakuje masy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 02:02 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 594
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
A ja tak z tym szarpaniem miałem w starym Fordzie Escorcie (zazwyczaj 3 bieg i okolice 2500obrotów). Po wielu eksperymentach (wymiana świec) okazało się, że to kable zapłonowe. Nigdy nie były wymieniane, były stare. Wizualnie nic im nie było. Po ich wymianie definitywnie się uspokoiło.
Może to jakaś podpowiedź.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 07:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6377
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, najpierw kontrola układu zapłonowego

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.