Teraz jest Śr, 11 gru 2019, 12:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 11:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Hej,

mam takie pytanie i może ktoś się z tym spotkał. Co jakiś czas po odpaleniu samochodu świeci kontrolka tempomatu na pomarańczowo. Na początku myślałem że sam ja przypadkowo włączyłem ale to nie to. Tempomat normalnie działa, tempomat można normalnie wyłączyć/włączyć przyciskami na kierownicy. Wydaje mi się, ze zaczęło się to jak temperatury trochę spadły. Szukałem na necie i natrafiłem na ten watek:

https://www.mazda3revolution.com/threads/cruise-control-light-on-startup.6531/

co by sugerowało problemy z akumulatorem. Ja u siebie nic takiego nie zaobserwowałem. Auto pali od strzała nawet po kilkudniowym postoju. Ktoś coś może?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 11:44 
Bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 287
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jakie masz napięcie na aku przy rozruchu?

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 11:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
A zwykłym multimetrem to zmierzę? Chodzi o najniższe napięcia podczas rozruchu?


Ostatnio edytowano Wt, 26 lis 2019, 11:53 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6). !!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 12:41 
Bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 287
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dokładnie, do ilu V spadnie.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 10:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Sprawdzę dziś później jak będę gdzieś jechał. Auto stało 3 dni to i sam jestem ciekaw.

-- Dodano: 28 listopada 2019, o 10:21 --

Sprawdzone wczoraj i podczas rozruchu napięcie na aku potrafi spaść do 9.5-9.7V
Aczkolwiek na chwilę obecną brak problemów z rozruchem auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 20:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5605
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, przepraszam, ale od kiedy normalnie uruchamiany silnik z akumulatora rozruchowego jest oznaką sprawności?
Tak nie można diagnozowac akumulatora.

Za niskie napięcie podczas rozruchu, akumulator do wymiany bądź do ładowania. Ewentualnie rozrusznik przewody czystość klem itp, bo to też może przyczynić się do obniżenia napięcia podczas rozruchu.

Podjechać do speców od akumulatorów, ppdepna opornice, i będzie wiadomo co i jak. Miernik zmierzy tylko to co się pojawi podczas rozruchu, ale nie jest tak szybki aby zmierzyć te faktyczne najniższe napięcie.
Na opornicy napięcie może zejść nawet do 8.5V.
Tylko bądź świadom, że po opornicy akumulator będzie osłabiony bardziej niż przy uruchamianiu silnika. Wskazana dłuższa droga po takim badaniu, bo akumulator dostanie w doope

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 29 lis 2019, 08:50 
Bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 287
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Geniek, za małe napięcie - podładuj parę razy prostownikiem, jeżeli nie pomoże to akumulator do wymiany.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lis 2019, 08:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Prostownikiem było ładowane. No nic jak sugerujecie pewnie jednak czeka mnie wymiana akumulatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 29 lis 2019, 10:08 
Bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 287
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Tak wymieniaj bez zastanowienia.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 gru 2019, 12:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Akumulator wymieniony na Yuasa YBX5005. W sklepie zateścili przed wymianą stary aku (orgynialny też Yuasa) i ich diagnoza była, że jest wyexploatowany. Pod obciążeniem napięcie spadało poniżej 9V.


Ostatnio edytowano Wt, 3 gru 2019, 12:56 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Usunąłem zbędne posty w dyskusji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.