Teraz jest Śr, 13 lis 2019, 22:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 258 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Wt, 7 maja 2019, 12:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1808
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Może ktoś wymienił?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Wt, 7 maja 2019, 21:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.07.2016
Posty: 30
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Wszystko wskazuje na to, że to jednak oryginał. Z boku znalazłem nawet napis made in Japan.

Poniżej zdjęcie:

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Śr, 8 maja 2019, 07:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1808
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Może ktoś wymienił w ASO i źle dobrali?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Śr, 8 maja 2019, 10:24 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 64
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
U mnie był również taki - Panasonic 80ah - taki byl w oryginale. Teraz wsadziłem Yuase -95ah.
Swoją drogą mój ma 7 lat, gdyby nie to ze szukałem przyczyny dziwnego odpalania na ciepłym - nie wymieniałbym go - na nowym kręci tak samo.
Aktualnie pcha ponton wędkarski :D
Mazda 2012r.

@txm3 - chyba nawet kolor mamy ten sam - dolphin grey ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 19:51 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.07.2016
Posty: 30
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
No to widzisz, teraz się wszystko zgadza. Dzięki za pomoc.

A to wymieniałeś w tym roku? Ja podładowałem go do pełna, codziennie żona teraz jeździ i będę go obserwował, ale jakby co to też pójdę w kierunku tej Yuasy. Weszła bez problemu?

Tak, ja też mam kolor delphin grey. Kiedy jeszcze auto było na gwarancji i jeździłem do ASO na przeglądy to mówili mi, że to edycja limitowana i nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno wyszło tylko 1000 sztuk.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 23:30 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 64
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Tak, wymieniłem w tym roku.
Yuasa 95ah wchodzi bez problemu - jeszcze luz jest.
Z tego co doczyłem to ten kolor był na niemcy na 40th Mazdy w DE.
https://www.motor-talk.de/news/mazda-fe ... 51480.html
A jak u Ciebie odpalanie na ciepłym - nie ma zadnych problemów i takiego przeciągnięcia momentu startu zanim zatrybi motor ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 23:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5483
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Że swojego doświadczenia (mając GH w dieslu7), takie "odpalenie" silnika z jakimś zadławieniem, skończyło się wymianą baterii na nową z dnia na dzień.
Normalnie yuasa po 7 latach skończyła życie rezygnując ze współpracy.

A mając GG też w dieslu, po 8 latach, wtedy jeszcze Panasonic, również w podobnych warunkach został wymieniony na Boscha niepotrzebnie bo winny był szczotkoyrzymacz na rozruszniku który zawiesił jedną szczotkę z czterech.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: So, 11 maja 2019, 21:07 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.07.2016
Posty: 30
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Nic takiego na razie nie zaobserwowałem, ale będę miał to na uwadze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Śr, 4 wrz 2019, 10:10 
Amator
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 98
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Cześć, pisałem tu już kiedyś o aku, ale teraz to już naprawdę czas to zrobić. Aku jest od nowości, więc ciekawostka, że działa. Panasonic.
Dzwoniłem do HRS we Wrocławiu i oni zakładają ZAP. Ktoś ma doświadczenia? Wolałbym chyba Yuasa. Ktoś może polecić kogoś we Wrocławiu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 08:17 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam
Mam nadzieję, że piszę w dobrym temacie.
Zbliża się zima, a nie mam pojęcia w jakim stanie jest mój aktualny aku (kupiony razem z autem, ale nie wiem ile w nim przejeździł).
Co prawda na chwilę obecną trzyma właściwe napięcie, ale chciałbym zasięgnąć porady na przyszłości w razie W.
Zatem do rzeczy:
Czy ktoś z Was podpinał prostownik do akumulatora "na aucie" ? Tzn. aku normalnie podpięte w instalacji samochodu i podłączenie prostownika do klem.
Robiłem tak w poprzednim aucie (Vetra B z 2000 r.) i nigdy nie było żadnego problemu.
Jednak nie chciałbym ryzykować z madzią - jest tu trochę więcej elektroniki + zmienne ładowanie alternatora itd.
Pytam, bo jest to dla mnie dosyć wygodne rozwiązanie - w oplu mam założoną szybkozłączkę do prostownika (C-Tek MXS 5.0), zatem podłączam go podpinając tylko 1 wtyczkę.

Jeśli ktoś miał doświadczenia w tym temacie, to będę wdzięczny za jakieś informację.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 08:26 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 239
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
mrbzyq normalnie podpinaj prostownik pod aku na aucie bez obaw. należy nie włączać wtedy opcji regeneracji w Cteku. podładowanie nawet raz na miesiąc prostownikiem zdecydowanie wydłuży życie aku.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 10:07 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzięki serdeczne - rozumiem, że sprawdzałeś to w praktyce :)

Regeneracji aku na szczęście nigdy nie dane było mi robić - ale wiem, że wtedy trzeba wyjąć go z auta, bo nieraz trwa to nawet kilkadziesiąt godzin i prądy ładowania potrafią być bardzo różne.

W takim razie pewnie na weekend podepnę auto pod prostownik - niech ma przed zimą :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 10:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5483
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wyjmujesz akumulator z mazdy.
Sprawdzasz dla rozeznania gęstość elektrolitu w celach, minimum 1.25.
Sprawdzasz ewentualnie uzupelniasz / wyrównujesz poziom elektrolitu wodą destylowaną.

Ładujesz akumulator w miejscu przewiewnym wentylowanym z wykreconymi korkami itd...

Czyscisz mostki akumulatora, oraz klem w Maździe.
Możesz lekko posmarować wazeliną techniczną, bądź innym środkiem zabezpieczającym przed korozją bądź dla poprawy połączenia.


To mój sposób tak po krótce

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 10:43 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wiem Millerek, że ten sposób najlepszy - raz w roku właśnie tak robię.
Jednak chcąc doładować aku raz na 2-3 miesiące wolałbym uniknąć jego wyjmowania z auta.
M.in. dlatego kupiłem CTeka - aku w aucie, maska podniesiona, garaż otwarty prostownik podpięty i tak działałem do tej pory w oplu.

Poza tym nie każdy akumulator pozwala otworzyć korki i dolać wody (serio już takie widziałem).
Większość za to posiada otwory wentylacyjne, którymi wydobywają się gazy podczas ładowania.
Więc jak pomieszczenie jest dobrze wentylowane, to nie ma potrzeby "otwierania" korków/pokrywy aku co miesiąc czy kwartał.

Ale oczywiście dziękuję za wszelkie sugestie. Faktycznie, ten pierwszy raz może lepiej będzie go odłączyć i jeśli się uda, to sprawdzić poziom elektrolitu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 11:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5483
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W moim rozeznaniu, uważam że ładowanie akumulatora podłączonego do samochodu mija się z celem. Dlaczego?

Samochód zawsze ma jakiś pobór prądu z akumulatora, nawet bez urucjomionego zapłonu.

Nie dość że takie ładowanie obniża napięcie ładowania ale również podnosi prąd ładowania.
Zewnętrzny układ prostowniczy czy też ładujący akumulator z podłączonymi klemami do instalacji samochodu, wykrywa napięcie i pobór prądu nie akumulatora tylko całej instalacji.

To jest tak jak wlewanie wody do dziurawego wiadra, ciągle lejesz /Ładujesz, ale ciągle gdzieś ta woda /prąd ucieka.

Nie dość że zewnętrzny układ ładujący nie wykryje w pełni naładowanego aku bo nie wykryje prądu ładowania końcowego, a wiemy że to jest oznaką dla w pełni ladujacego się akumulatora.

Owszem, cteki itp mają taką funkcję, ale ta funkcja nie działa w praktyce. Urządzenia tego typu nie podniosą prądu ładowania o wartość poboru prądu z instalacji samochodu. Jedynie co potrafią to wykryć napięcie które jest obniżone poprzez połączoną instalacje do aku.

To taki bajer dla leniwych, chwyt jako prostota ładowania dla każdego. Aby nie narobić krzywdy nikomu i niczemu. Wszelkie certyfikaty na takich urządzeniach są tylko napisem liczbą nic nie znaczącą, wykreowane dla potrzeb ludu przez osoby które na tym zarabiają. Taki certyfikat Kowalskiego dla Nowaka.

Urządzenia takie obniżają a napewno ograniczają prąd ładowania tak, aby były bezpieczne w eksploatacji ale to nie naladuje do pełna akumulatora. Takie ładowanie tylko podtrzyma prosesy ładowania takie jakie mamy podczas pracy silnika-alternatora.

Innymi słowy, takie automaty są dobre, ale dla tych którzy nie muszą nic wiedzieć. Bo podpiąć dwie kolorowe zabki/krokodylki do aku i jeden kabelek do sieci, i nacisnąć guzik to każdy potrafi.

Zresztą, nie odmawiam, nie neguje, tylko ja tego nie praktykuje bo wiem że to nie działa.
Nie działa ładowanie aku z podłączona instalacją samochodu, jak i nie działają takie automaty.
Miałem Cteki, Bosch i jakoś akumulatory umierały tak samo jak bez takich ładowarek. A to nie kosztuje mało, średnio połowa wartości akumulatora, albo i więcej jak 100% nowego akumulatora.

Używam zwykłego prostownika, bez obawy podłączony jest na kilkanaście h bądź dobę.

Automat wyłącza się jak jakiś parametr osiągnie granice napięciową. A prądy ładowania są lepsze tylko na początku ładowania, później słabo słabo aż graniczne napięcie nie osiągnie ustalonego.
Takie automaty ładują schematem zapisanym w prosesorze, to tylko program dla kilku typów akumulatorów.

Ale mi poszło w klawiaturę , nie wiem po co

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 12:26 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jak mawiał wieszcz - "mądrego aż miło posłuchać" :)

Dobrze, że wyłożyłeś ogólne zasady działania takich prostowników oraz ładowani a w ten właśnie sposób.

Generalnie zdaję sobie sprawę, że nie jest to idealne rozwiązanie, ale użytkuję od 3 czy 4 lat i na razie nie mam powodów do narzekać.
Tak czy siak musiałem zakupić jakiś prostownik, bo po przeprowadzce nie miałem dostępu do żadnego.
Oczywiscie miałem wybór - zwykły diodowy czy mikroprocesorowy, ale różnica cenowa nie była ogromna.

Masz rację, że akumulator wpięty w instalację nigdy nie zostanie naładowany w 100%, ale sądzisz, że to jakoś drastycznie wpłynie na jego żywotność?
W sumie jak naładujesz go "pozaustrojowo" do pełna, to w chwili gdy wsadzisz go do auta, odbiorniki od razu jakiś tam prąd pobierają. I jeśli od razu autem nie jedziesz w trasę, to pewnie na drugi dzień będzie tak samo niedołądowany, jak aku ładowany bezpośrednio na samochodzie.
To tak na chłopski rozum - ale oczywiście mogę się mylić.

Ale w końcu forum jest po to, żeby wymieniać opinie i doświadczenia, prawda?
Bardzo szanuję Twoje zdanie, bo już kilka razy skorzystałem z Twoich uwag.

Jednak nie skreślajmy tego rozwiązania, bo ma tez swoje zalety. Owszem jest to trochę opcja dla leniwych. Ale plus jest taki, że jak nie ma mnie w domu, a trzeba podładować słaby aku, to żona potrafi podpiąć 2 wtyczki i sama temat ogranie.
Niestety, ale nie jest w stanie wykręcić akumulatora lub odkręcić klem, żeby podpiąć prostownik - po prostu się boi i tego nie zrobi.
Poza tym takie ustrojstwo możesz mieć podpięte nawet kilka miesięcy do aku przy funkcji podtrzymania napięcia, a zwykły prostownik musisz mieć raczej "na oku" i pilnować czasu ładowania.

Tak na koniec - pomijając kwestię pełnego naładowania - czy nasze mazdy nie mają jakichś przeciwwskazań od strony elektroniki (błędy komputera, bezpieczniki itp.) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 15:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 239
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Idąc tym tokiem rozumowania to alternator też w pełni akumulatora nie naładuje. Dodam, że auto na postoju pobiera 0.020-0.050A.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 15:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5483
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakim tokiem?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 258 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.