Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 454 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 31 maja 2015, 20:29 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Sprytne :) Dzięki za info :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 06:57 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
W kwestii podłączenia ale i montażu..film do poprzedniego modelu Daylight8

https://www.youtube.com/watch?v=T5YOIF3B3DE

(8 nie świecą tak szeroko więc montaż w taki sposób jak u mnie będzie nie możliwy)

-- Dodano: Cz, 4 cze 2015, 07:57 --

Z ostatniej chwili.
Wczoraj stojąc za światłach i widząc swojej Mazdy odbicie w aucie poprzedzającym zauważyłem wk*****jące miganie drl. (Pewnie wahania napięcia).
Poszperałem w sieci i znalazłem info o modułach sterujących - głównie poprzednich generacji. Podobno PHILIPS wymienia na gwarancji te mody ale to i tak nie przynosi efektu.
Rozwiązaniem może być podłączenie po stacyjce.

Dam znać jak zmienię podłączenie, ale z góry dzięki za ewentualne uwagi osób które będą coś wiedziały w tym temacie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 10:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
To nie było mruganie świateł. Tylko efekt odbicia się światła od lakieru auta poprzedzającego. Silnik tego auta pracował tak samo jak i w twoim aucie. Oba auta przez to lekko kołysało i załamywało się światło na tym aucie.

Zaparkuj auto i wyjdź zobacz czy przygoda czy nie.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 13:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dzięki za chęć pomocy, ale są dowody <suicide> Ok może żle się wyraziłem bo bardziej przypomina to włączanie się i wyłączanie ale problem istnieje. Ciężko ocenić czy podczas jazdy taka przypadłość występuję siedząc za kierownicą. Oczywiście ilekroć sprawdzam to osobiście światła działają bez zarzutu. <hahaha>


Pod emblematem "Megane"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 09:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2013
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam

Właśnie próbuję ustawić tak drl żeby w pozycji off też się wyłączały. Komuś się udało?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 09:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te moduły co niby sterują włączeniem się w zależności wysokości napięcia, kaszanią się niestety. Przy ladowaniu 14.5V gdzie mazda ma sporo niższe ładowanie problem może występować.
Ja przerobiłem dwa, a obecnie nie mam żadnego a napięcie jest podawane tylko i wyłącznie z przekaźnika pod maską.

Z tym swieceniem na OFF, miałem zakładać osobny przekaźnik lub ciągnąć zasilanie z wnętrza kabiny, obecnie jeszcze tego nie zrobiłem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 11:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Borg napisał(a):
Witam

Właśnie próbuję ustawić tak drl żeby w pozycji off też się wyłączały. Komuś się udało?

Po co wyłączać?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 11:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po to, by na OFF było 100% off ;)
Stoisz w kesue z panną w środku itd, silnik chodź, i nikt z daleka was nie widzi :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 15:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Rozumiem, tak w ustronnym miejscu zimą żeby ogrzewanie chodziło.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 cze 2015, 19:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Chyba najłatwiej było by z oryginalną "manetką" Mazdy do DRL


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 cze 2015, 20:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Było coś takiego? tzn, manetka z pozycją DRL?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 18:27 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Z tego co się orientuje tak. Przy montażu drl na serwisie wymieniana była także manetka. Komplet 1500 ale być może można dostać to osobno

-- Dodano: Śr, 10 cze 2015, 19:09 --

A opcja przy zaciągniętym ręcznym..?
Mały włącznik przy/"na" lewarku. Kiedy dźwignia jest zaciągnięta światła gasną. Praktyczne - nie zapomnisz o wł. po barabara. 3ba by było tylko rozebrać tunel.

Moduł Philipsa od tamtej pory nie przerywa..więc jest to rzadka przypadłość tego ustrojstwa.

-- Dodano: Śr, 10 cze 2015, 19:27 --

Obrazek - włącznik stykowy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 19:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
gogineo2 napisał(a):
A opcja przy zaciągniętym ręcznym..?
Mały włącznik przy/"na" lewarku. Kiedy dźwignia jest zaciągnięta światła gasną.
Przecież ręczny ma już taki mikrowłącznik. Używany jest m.in. do kontrolki na liczniku.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 19:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wsadzić przekaźnik i już ;) tylko przejść przez ścianę silnika....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 22:35 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
O elektryce wiem tyle że występuje w gniazdkach i akumulatorze.. pomysł mnie naszedł z tym ręcznym więc się podzieliłem . Dajcie znać jak się komuś uda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 22:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tylko to nie będzie zgodne z przepisami/prawem.... :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 23:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Czyli wszystkie GJ muszą iść do poprawki. Tam po zaciągnięciu ręcznego dzienne gasną.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 cze 2015, 08:13 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
cytat z wikipedi - dot. wymogów (nie wszystkie) związanych z montażem DRL
Cytuj:
*Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
*Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
*Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 cze 2015, 10:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dobrze chłopaki ze się tak sumiennie przykładacie do sprawy, popieram, i mój błąd tzn tak słyszałem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 23:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dobra, dla wszystkich zainteresowanych montażem DRL Philips.
Moduł posiada dwa przewody na masę - wg instrukcji. Jednak w przypadku aut z elektonicznym regulowaniem napięcia oraz funkcją e-stop ten drugi zamiast do masy podłączamy do plusa po stacyjce. Efekt? Światła DRL zapalają się po przekręcaniu stacyjki (nie dopiero po uruchomieniu silnika) Cała reszta bez zmian z wyjątkiem cholernego migania - udało mi się ;P

Obrazek
Zdjęcie prawdopodobnie modułu z DayLightGuide - najnowszej wersji "światłowodowych" DRL Philipsa ale w 9 jest takie samo rozwiązanie lecz mniej czytelne dla osoby montującej.

Przykre że żaden 3miejskich elektryków nie był w stanie tego rozkminić. Włączając punkty z certyfikatami Philipsa sprzedających te lampki. UMIESZ LICZYĆ LICZ NA SIEBIE.

Działał ktoś z tym ręcznym?


Ostatnio edytowano Cz, 9 lip 2015, 22:18 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 23:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
gogineo2 napisał(a):
Dzięki za chęć pomocy, ale są dowody <suicide> Ok może żle się wyraziłem bo bardziej przypomina to włączanie się i wyłączanie ale problem istnieje. Ciężko ocenić czy podczas jazdy taka przypadłość występuję siedząc za kierownicą. Oczywiście ilekroć sprawdzam to osobiście światła działają bez zarzutu. <hahaha>




Filmik nie dziala.

Piszesz ze ciezko ocenic problem migania bedac w aucie, wiec skad wiesz ze podlaczenie po stacyjce rozwiazuje problem (ktorego moze nie ma)?

Sam przymierzam sie do tych Philipsów daylight 9

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Cz, 9 lip 2015, 22:16 przez Michał, łącznie edytowano 3 razy
Nie cytujemy zdjęć (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 07:58 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Cytuj:
Film został zablokowany w niektórych krajach


Co za bzdura

-- Dodano: Śr, 8 lip 2015, 08:58 --

Cytuj:
Filmik nie dziala.

Film ma status niepublicznego a nie prywatnego więc musi działać. Chyba że przebywałeś w Niemczech gdzie został on zakazany ze względu na lecący akurat w radiu kawałek Briana Adamsa - (ad. Google).

Kod:
Piszesz ze ciezko ocenic problem migania bedac w aucie, wiec skąd wiesz ze podłączenie po stacyjce rozwiązuje problem (ktorego moze nie ma)?

Przeczytaj proszę posty dotyczące mojego opisu działania tych drl. (widać to w witrynach sklepowych, poprzedzających autach - na czerwonych światłach.
http://www.rav4world.com/forums/97-4-3-exterior/89277-drls-wiring.html
Mazda nie jest jedynym autem posiadającym "problem" z napięciem ładowania.


Cytuj:
Sam przymierzam sie do tych Philipsów daylight 9

Zdecydowanie polecam lub nowszy model
Obrazek

PS. Sposobów na podłączenie tych świateł jest wiele. Można ominąć moduł Philipsa. Można go przerabiać, lub po prostu podłączyć zgodnie z założeniem producenta. (Zapomniał on jednak o tym wspomnieć - jedyne info na samym module acc+). Znalazłem problem, poszperałem w necie - wg mojej oceny rozwiązałem go i się tym dziele na tym forum. To tyle w tym temacie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 07:59 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
To ja mam inne pytanie.
Czy GH ma sterowane przednie światła + czy - ?
Piszą, że japońce mają sterowanie -, a mazda to na bank. A w mojej miernik mi pokazuje, że jest sterowanie +.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 08:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Chodzi o regulację?

-- Dodano: Śr, 8 lip 2015, 09:06 --

Zadał bym to pytanie w wątku "szybkie pytania - szybkie odpowiedzi"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 09:06 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Nie, chodzi o podanie prądu na żarówkę żeby zapaliła się.
W Niemcach i w większości innych fur jest na stałe "-" i żarówka zapala się po podaniu "+". W Japońcach jest na odwrót. U mnie to się nie potwierdza.
A pytanie padło tu, ponieważ chcę DRL wykorzystując światła drogowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 20:59 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
no generalnie "-" to masa i jest wszędzie (karoseria). Logika nakazuje zatem założyć że "sterowanie"/wł świateł odbywa się za pośrednictwem "+" ale to nie do mnie pytanie.

W kwestii długich to proszę nie rób tego! Odbłyśnik w GH jest do dupy w tej kwestii. Zbyt skupia światło więc auto które będziesz mijał z odległości 100m w słoneczny dzień "będzie ciebie widzieć". Ale już z 20m będzie Ci migał żebyś włączył światła.

Jeśli już się uprzesz to wrzuć h11 w miejsce h9 - przez kaptur na bańce lekko rozszerzy strumień światła lecz jest słabsza. Radzę więc jeśli masz możliwość regulacji modułu ustawić go na co najmniej 40% mocy żarówki.

-- Dodano: Śr, 8 lip 2015, 21:59 --



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 23:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Moduł który kupiłem (sterowany "-") ma możliwość regulacji od 20 do bodajże 60%. Także byłoby pole manewru.
Ale niestety nie startuje w mazdzie. W toyocie chodzi jak należy.
Kupiłbym sterowany "+" ale szkoda mi wydać kolejne 130zl zwłaszcza gdy nie mam pewności ze będzie działał.
Co ciekawe moi lokalni elektromechanicy nie zajmują się takimi pierdolami :)

Kolego, a załączony filmik jest kogoś z forum?

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 08:04 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
To mój film. Ale nie polecę Ci gościa który to robił bo jest kiepski. Też miał potężne problemy aby to podłączyć. Skończyło się na kładzeniu dodatkowego okablowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 13:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
gogineo2 napisał(a):
Cytuj:
Film został zablokowany w niektórych krajach


Co za bzdura

-- Dodano: Śr, 8 lip 2015, 08:58 --

Cytuj:
Filmik nie dziala.

Film ma status niepublicznego a nie prywatnego więc musi działać. Chyba że przebywałeś w Niemczech gdzie został on zakazany ze względu na lecący akurat w radiu kawałek Briana Adamsa - (ad. Google).



PS. Sposobów na podłączenie tych świateł jest wiele. Można ominąć moduł Philipsa. Można go przerabiać, lub po prostu podłączyć zgodnie z założeniem producenta. (Zapomniał on jednak o tym wspomnieć - jedyne info na samym module acc+). Znalazłem problem, poszperałem w necie - wg mojej oceny rozwiązałem go i się tym dziele na tym forum. To tyle w tym temacie.



Nie wiem czemu ale filmik nie chciał się włączyć, teraz działa bez probleu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 13:39 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Musiałem usunąć audio/podmienic - w orginale byl bian adams - akurat puszczali go w radio


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 454 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.