Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 4 paź 2013, 01:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2013
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Hello mam pytanie. Podczas jazdy na nierownosciach czy tez koleinach kierwonica skreca sama raz w prawo raz w lewo i przy hamowaniu to samo i rowniez sciaga auto czasem w prawo czasem w lewo. Jak sie samochod zatrzymuje kierownica potrafi obrocic sie o kikanascie stopni. w czym tkwi probem? Zaznaczam ze nie bite i ma niewielki przebieg bo ok 50tyskm Zbieznosc zrobiona i klocki z tarczami wymienione. Jedynie co mnie zastanawia to opony bo sa zdarte i wyzabkowane. Na poniedzialek mam jusz ustawione spotkanie i sprobuje zrobi przekladke przod tyl. ciekawe czy pomoze?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 4 paź 2013, 09:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
a jakie masz laczki i jakiej firmy ? U mnie przy 225/45 BridgeStone sciagalo na koleinach jak cholera, po zmianie opon problem praktycznie znikl.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 4 paź 2013, 13:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
U mnie kiedy Bridgestony trochę wyząbkowały zamiana opon osiami rozwiązała problem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 paź 2013, 16:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2013
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Mam 235/45/r18rzuca jak cholera na prawo i lewo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 18:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
miki85 poradziles sobie?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 18:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
GH ma do tego tendencję, ja z tego powodu zrezygnowałem z kół 18" po roku jazdy i przesiadłem się na 17". Ten model woli niestety węższe opony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2014, 05:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2013
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
narazie problem zniknal bo zamontowalem nowe 16 calowe felgi i opony na zime. NA lato musze i tak kupic nowe letnie i mam nadzieje ze problem nie wroci bo nie usmiecha mi sie nowych 17 kupowac i nowych opon pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lut 2014, 00:54 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Z mojego doświadczenia wynika, że to normalne. Opona szersza niż koleiny a i rozstaw kół do kolein inny. z Szerokimi oponami tak jest, ważne aby na równym i płaskim nie skręcało... :wink:

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 27 lut 2014, 01:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
miki85 napisał(a):
narazie problem zniknal bo zamontowalem nowe 16 calowe felgi i opony na zime. NA lato musze i tak kupic nowe letnie i mam nadzieje ze problem nie wroci bo nie usmiecha mi sie nowych 17 kupowac i nowych opon pozdrawiam


Moja GH na 16 zimowych też przestała uciekać.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 27 lut 2014, 10:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Juz kiedys wspominalem, ze na 18calowych Bridgestone sciagalo mi strasznie.... zmienilem na miekke opony i roznica byla znaczna, takze wiele zalezy od rodzaju opon a nie tylko ich rozmiaru.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 27 lut 2014, 12:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Prawda, opony też mają znaczenie.

Wysłane z mojego ST27i przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lut 2014, 19:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Glowasiek, tombien chodzi o rodzaj materiału (twardość jak piszecie) czy wysokość (nie wiem jak to nazwać) na feldze? Wiecie, ten stosunek wysokości do szerokości, czyli np. 55 w 215/55/17".

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 27 lut 2014, 22:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
czacha83 oba rodzaje opon mialem 225/45/18 czyli wymiary te same. Na BS sciagalo w Polsce jak cholera, doslownie walka z sachodem.... na Barumach prawie ich nie czulem a jezeli juz to nie walczylem z samochodem.
BS sa twarde, Barumy znowu miekkie i pewnie stad ta roznica.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 27 lut 2014, 22:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
czacha83, glowasiek - jeździłem na fabrycznych Dunlopach 18" - ściągało mi masakrycznie.
Na 16" zimówkach gdy wyjechałem z salonu było idealnie, po 3 miesiącach zmiana na letnie i od razu telefon do serwisu co się z samochodem stało. :lol:

Zmiany modelu opon nie próbowałem, po roku przeszedłem na letnie 17" i tam mi się problem skończył. Ale guma ma znaczenie. Mieliśmy kiedyś w firmie samochód bez wspomagania, żeby skręcić kołami trzeba było się zapierać, zmieniliśmy opony i nagle kierowalność wróciła - tak jakby wspomaganie nagle się pojawiło - wszyscy byli w szoku. <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lut 2014, 03:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Chłopaki, nie neguję Waszych doświadczeń ale przyznam jestem w szoku. Przecież opona na lato nie może być twarda albo miękka u różnych producentów. Jest jaka jest, może to o bieżnik chodzi?? Pojęcia nie mam ale będę o tym pamiętać, dobrze wiedzieć.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lut 2014, 14:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No to ja jeszcze dołożę do tematu, według mnie ściąganie auta tzw walka z kierownicą bo auto rzuca na lewo lub prawo, jest zależne od czego ?? ...od kolein lub nierówności powierzchni po której koła się toczą.
Krawędź opony najeżdża na pochyłość koleiny i opona tocząc sie do przodu próbuje wjechać na górę, dokładnie to boczne bloki opony zadzierają na koleinę a kierownica sama się prowadzi. Teraz, czy taka sytuacja ma miejsce od strony wewnętrznej czy zewnętrznej opony to już nie powiem bo nie wiem, natomiast twierdzenie że po obu stronach opony takie rzeczy się dzieją nie byłoby pomyłką.

Teraz do sedna, tak jak kolega Glowasiek słusznie napisał... zasadniczą kwestią jest twardość opony, nie ciśnienie opony konkretnie (choć w dużej mierze też) ale właśnie mieszanka która jest zastosowana.

Test: opona zimowa twardnieje zimą a latem mięknie strasznie, w zimę zauważa się ściąganie w koleinach a latem już nie :-P
Test2: np. Michelin Energy ściąga jak cholera (bo jest twarda jak kamień :-P ) a kiepskie oponki Vredenstine nie ściągają bo są mięciutkie jak kaczuszka <spoko>

ps takie tylko porównanie podałem na szybko <offtopic>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 kwi 2014, 21:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Też tak miałem. Na letnich 225/45 18 ściągało lekko w prawo.
Na zimowych 215/50 17 nie. I mi się wydawało, że tak być musi. Aż na jesieni zaczęły mi opony z tyłu lekko buczeć.
Ale zmieniłem na zimowe ucichło i przestałem o tym myśleć.
Teraz założyłem letnie i szok, gdy zimne to jednak buczą. Co się okazało: Tylna oś miała delikatnie rozjechaną geometrię. Ściągało a do tego lekko wyząbkowało opony. ASO Anndora majstrowało przy gemetrii prawie 3h, przekładali koła przód tył itd, ale efekt jest. Jeździ idealnie prosto a i prowadzenie łukach jeśli było dobre, ale teraz jest perfekcyjne.
Niestety wyząbkowane opony buczą gdy zimne. Są teraz na przodzie, może się coś poprawi z czasem, ale gwarancji nie ma. Mogłem wcześniej podjechać <czekam>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 08:49 
Świeżak
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
u mnie podobnie ..wczora założyłem BS 245/45/18'' - masakra ! rzuca jak cholera a na zimowych 205/55/16'' nic ..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 15:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: podlaski
Podbijam temat,
w mojej 6 na alufelgach czyli w cyklu letnim samochód w jednym sezonie kierownica skręca na prawo w innym na lewo. Opony były zmieniane 3 razy, była robiona zbieżność, felgi są w dobrym stanie. Dodam, choć nie wiem czy ma to związek, że nie działa samodokręcanie się kierownicy na wstecznym.
O co tu chodzi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 20:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może koła założone są w drugą stronę, odwrotnie ?
Trzeba znaleźć usterkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.