Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 20:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 421 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 04:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Napisałem Ci już, że GH ma czujniki w kołach, w GJ jest różnie (zależnie od rocznika są czujniki lub odczyt z ABS'u).
Mnie również dziwi, że na początku kontrolka nie świeciła. Natomiast jak chcesz mieć kontrole ciśnienia u siebie to jedynym rozwiązaniem jest zakup i instalacja czujników.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 06:30 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
A ja ci mówię, co się dzieje u mnie i co chce zrobić. Nie chcę kupować czujników do kół, chce się dowiedzieć tylko dlaczego jest tak a nie inaczej. Taka ciekawostka w nocy jechałem po narzeczoną i kontrolka nie świeciła przez całą drogę, zaświeciła się pod domem jak miałem auto gasić. Albo coś jest nie tak albo faktycznie ma czujniki gdzie indziej.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 07:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
13 maja 2020, o 16:22 Lygrys napisał(a):
Moje pytanie brzmi gdzie one są i jak wyglądają chciałbym je naprawic/wymienić.


Skoro nie masz czujników w kołach, a chcesz mieć sprawny TPMS to musisz je kupić. Nie ma innej opcji w GH. <oczy>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 07:32 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Znalazłem coś takiego :

System pośredni - mało awaryjny

JAK TO DZIAŁA? Komputer analizuje prędkość wszystkich kół, wykorzystując sygnały z czujników ABS-u umieszczonych w piastach. Jeżeli w jednym z kół spadnie ciśnienie, to "opona siada" i zmniejsza się promień toczny, wymuszając szybsze obroty.

JAK ROZPOZNAĆ SYSTEM? W modelach z pośrednim pomiarem na desce rozdzielczej jest kontrolka utraty ciśnienia, nie ma natomiast wyświetlacza wartości ciśnienia w kołach.

A o systemie bezpośrednim było wszystko co Wy macie z czujnikami w felgach, ale na dodatek powinno wyświetlać ile ciśnienia ma każde z kół z osobna.

-- Dodano: 14 maja 2020, o 08:32 --

Jadę do mechanika i zobaczę co mi powie i wymyśli.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 07:49 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2019
Posty: 35
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Zamiast wklejać tutaj jakieś ogólne informacje z neta na temat TPMS lepiej poczytaj instrukcję od swojej Mazdy, lepiej na tym wyjdziesz. Mazda GH ma czujniki montowane w kołach, tego nie przeskoczysz i dywagacje w temacie opóźnienia świecenia kontrolki niczego tu nie zmienią.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 08:06 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Nie mam instrukcji i nigdzie jej na necie nie mogłem znalesc po zakupie Mazdy jak potrzebowałem. Ja i tak pojadę i sprawdzę

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 09:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najpierw ustalmy o jakim aucie mowa.
Mazda napewno, rocznik 2012 z dowodu czy produkcji (może być 2013)
GH czy GJ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 10:05 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Mazda 6 GH w dowodzę 2012. Silnik 2.2 180 koni produkcja Hiroshima

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 11:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
14 maja 2020, o 11:05 Lygrys napisał(a):
produkcja Hiroshima

jak każda Mazda 6 :)


14 maja 2020, o 08:32 Lygrys napisał(a):
System pośredni - mało awaryjny

ten system jest wykorzystany w nowszej Maździe 6 GJ/GL po 2013 z małymi przerwami... nieistotne w tej sprawie.


W GH są fizyczne czujniki ciśnienia montowane na felgach zamiast standardowych wentyli. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, najlepiej byłoby zdjąć chociaż jedną oponę z felgi i zrobić zdjęcie tego co przymocowane w miejscu wentyla.
Tak to mniej więcej powinno wyglądać:
czujnik6.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 11:01 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Nie jestem idiotą wiem jak wyglądaj czujniki tpms w autach u mnie ich nie ma.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 11:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Chyba, ze faktycznie masz generacje III, a nie II szóstki - wtedy TPMS działa na podstawie informacji czujników ABS...

P.S. Ale przecież nie jestes głupi i raczej byś nie napisał w nieodpowiednim dziale... ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 12:33 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Zdjęcia mojej 6 są w dziale gdzie pokazujemy autka nie wiem może się nie znam na Mazdach bo jest ona moją pierwszą ale zagadka rozwiązana i może was zaskoczyć bo mnie wcale. Moja mazda ma czujniki ciśnienia liczone za pomocą czujników ABS w piastach skąd to wiem bo mechanik który mi sprawdzał i czytał co tu wypisujemy podpiął komputerek sprawdził co i jak a potem skalibrowal mi czujnik, dopompowal powietrze żeby we wszystkich kołach się zgadzało i zrobiliśmy przejazdzke kontrolka zniknęła następnie żeby udowodnić, że jej nie wyłączył na kompie upuścił powietrza w jednym kole na postoju nic nie pokazało ale po jakichś 200m przejażdżki pokazała się kontrolka no to powrót żeby dopompowal i wtedy przejażdżka i wszystko gra. Potobno ktoś próbował wyłączyć te ciśnienie w oponach dlatego jak mi wywaliło kontrolkę to nie chciała zniknąć bo jak twierdzi mechanik komputer głupiał. Powiedział że problem może się też pojawić jeśli np w którymś kole będzie mniej powietrza kontrolka się zaświeci i będę to ignorowal przez długi czas wtedy podobno one głupieją, ale jeśli do pompuje powietrze za jakiś czas po zaświeceniu kontrolki to sama zniknie tylko warunek trzeba parę metrów przejachac.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 12:37 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Nie wiem może mam jakiegoś składaka albo ktoś stwierdził że szkoda mu 1000zl na tpms na jeden komplet kół I wykorzystując linie w ABS dopisał sobie taką oto mechanizację.

-- Dodano: 14 maja 2020, o 13:37 --

viewtopic.php?f=88&t=11945 tu jest link do mojej Mazdy na tym forum sami stwierdzicie czy to 3 czy 2 generacja.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 12:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
No nie powiem - zdziwiło mocno. Generacja II.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 12:40 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Na pierwszym zdjęciu deski rozdzielczej jeszcze kontrolka nie świeciła a na drugim robionym po paru dniach już tak więc też taka ciekawostka do tego co pisałem.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 12:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
To teraz ciekawe jak wygląda moduł TPMS u Ciebie, bo w tak razie na pewno musi być inny niż standardowy...
Sytuacja jest mega interesująca. Może masz auto z samego końca produkcji i testowali nowe moduły hmmm albo ktoś w fabryce się pomylił i założyli Ci moduł z GJ ;)

Super, że się wyjaśniło. Nie złość się na nas, po prostu nigdy w życiu nie nikt z nas nie spotkał się z taką sytuacją. Chcieliśmy to po prostu dobrze wyjaśnić, żeby nie było niedomówień.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 13:00 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Spoko na nikogo sie nie złoszczę, tak prawdę mówiąc to nie pytałem mechanika czy spotkał się z 6 drugiej generacji z takim systemem. Prawdę mówiąc nie wiek kiedy był ostatni miesiąc produkcji ale moja jest z 15 chyba, napewnio z sierpnia 2012 i nie zdziwiłbym się jesli była by z końca produkcji ponieważ wszystkie autka miałem z końca tak jak Passata czy audi czy Forda i teraz 2 audi wszystkie z końca zawsze były może i tym razem moja Madzia też.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 13:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, wyjaśniło się tylko to że mamy faktycznie GH z TMPS bez czujników w kołach.

OK, nie przeczytałem wszystkiego na świecie, ale gdybym napisał to co kiedyś słyszałem to by mnie już dawno zamknęli, więc napiszę to co mi się wydaje....

... Niemożliwe, ale trzeba to udowodnić żeby to wyjaśnić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 13:17 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Hah dokładnie

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2020, 20:12 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 26.04.2020
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam wszystkich użytkowników Mazdy 6.......jestem tutaj nowy bo rozpoczynam przygodę z "6" 2.2 Sport 2011 rok.
Mam pytanie, jakie na dzisiejsze czasy kupić czujniki TPMS. Kompletuję całkiem nowy zestaw ...felgi, opony no i czujniki trzeba dokupić.
Naczytałem się o tych czujnikach i już zgłupiałem, jest kilkadziesiąt rodzajów :? i nie chcę czegoś zawalić bo nie kosztują np 50 zł.
Proszę o konkretną odpowiedz i ewentualnie linki. Z gory dziękuję i jeszcze raz pozdrawiam <urodziny>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2020, 20:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Ja właśnie tydzień temu założyłem takie czujniki na nowe felgi, koszt 80e . działają bez zarzutu. Robi je firma z Niemiec:
Obrazek

Aukcja na ebay

https://www.ebay.it/itm/283634828866

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2020, 00:35 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 26.04.2020
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dziekuje za odpowiedz. I od razu drugie pytanie. Czy trzeba je jakos specjalnie programowac ?. Czy po zalozeniu i przejechaniu sie bedzie to dzialalo OK?. Bo z tego co wyczytalem to w tych rochnikach "6" jest tylko kontrolka i nie ma rozbudowanego systemu do kontroli cisnienia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2020, 08:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Zakładasz i nic nie trzeba robić :wink: . Auto samo wykryje czujniki po paru km.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2020, 09:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ew. procedura jest opisana w instrukcji użytkownika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2020, 11:59 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 26.04.2020
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dziękuję bardzo.....chociaż te dobre wiadomości jakie dzisiaj otrzymałem :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2020, 21:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ja kupiłem "dedykowane" i nie trzeba było nic programować. System bezproblemowo je rozpoznaje, oraz informuje o spadku ciśnienia - testowałem spuszczając powietrze z opony. więc nie wiem, za co kroją kasę z ty "programowaniem". Zwykłe naciąganie na niewiedzę. W GH nie ma rozpoznania, który czujnik jest który, mają się tylko zgadzać 4 sygnały. Jeśli któryś nie działa lub inaczej sygnalizuje, dostajemy info o problemie. Ot cała magia TPMS w Mazdzie.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2020, 12:49 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 26.04.2020
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Bardzo dziękuję za pomoc, komplet wymieniony ;)
Nowe felgi, nowe opony wielosezonowe i zaworki. Wszystko się zgrało po przejechaniu około 5 km.
A więc SZEROKOŚCI życzę ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2020, 15:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Cieszę się, również szerokości <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2020, 15:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Czy da się czujniki wyprogramować z auta ? Załóżmy że nie chcę ich mieć i problemy z nimi zdają się być mocno irytujące. Czy mogę je wymontować i komputerowo wyprogarmować ? Czy jeśli mam wersje wyposażoną w TPMS to już muszę z tym żyć i naprawiać żeby kontrolka przestała świecić ?

_________________
ZOOM-ZOOM :cool:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2020, 15:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wydaje mi się ze możesz wyłączyć ale tyko w aso przez ids’a.
Btw nie wiem o jakich problemach piszesz. Ja przeć cały okres użytkowania auta nigdy nie miałem z nimi problemu. 3 razy się kontrolka zapaliła bo ciśnienie trochę spadło bylo 1.8 i to wszystko. Według mnie warto je mieć.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 421 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.