Teraz jest Pt, 26 kwi 2024, 06:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 15:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 16:00 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.05.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Rafal napisał(a):
Co myślicie o technologii run flat w oponach?

run flaty sa drozsze I jak masz twarde zawieszenie to zero komfortu!

_________________
A co to ja krowa jestem? Żeby tu roślinność spożywać? F.Kiepski


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 16:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Flata bym opuścił natomiast weź jeszcze pod uwagę Dunlopa. Ja mam Dunlop na feldze 18 od 2 sezonów i jestem zadowolony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2016, 22:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam. No i ja stanąłem przed tym wyzwaniem jakim jest wybór opon. Przeczytałem Wasze wypowiedzi i opinie, poczytałem i porównałem testy i nadal nie wiem. Obstawiam 2, z której wybiorę zwycięzcę godnego zastąpić moje obecne opony. Waham się pomiędzy Hankookiem tak chwalonym i polecanym przez duże grono z Was, a GoodYerem eagle F1. Ale mam jeszcze jedno pytanie dotyczące indeksu nośności, jaki wybieracie przy zakupie opon?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 06:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Przeważnie to 91 lub więcej. Co do opon, to zobacz jeszcze Dunlop SP Sport Bluresponse lub Michelin Energy Saver. Na tych drugich jeżdżę latem i jestem bardzo zadowolony, natomiast Dunlopy chyba zakupię jako następne opony. Teraz widzę że Michelin i te Dunlopy są w dobrej cenie i niższej niż Goodyery. Co do parametrów to Dunlop ma taki sam indeks hałasu jak Goodyery, ale za to lepszy indeks zużycia paliwa. Micheliny wdł. producenta ciut głośniejsze ale reszta indeksów taka sama jak w Dunlopach.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzięki za info. Co do Dunlopów to miałem je w GY i już więcej nie kupię. Oponki spoko, świetnie trzymają, dość miękko się prowadziły na mokrym też ok (na szczęście ie miałem sytuacji awaryjnej więc nie wiem jak by się zachowały), natomiast zdyskwalifikowało ją teraz to, że zarąbiście szybko się zużywała. Oczekiwałem że wystarczą na przynajmniej 2 sezony (50-60) tys. niestety po jednym sezonie było już tylko trochę ponad 5mm bieżnika i jak sprzedawałem Magdę, to już je zostawiłem nabywcy. Dodam tylko, że nie jestem zamulaczem drogowym, jeżdżę z życiem, ale nie jestem też kierowcą o sportowym zacięciu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Widzisz, to zależy jak na to spojrzeć. Kiedyś miałem na jeszcze Oplu Kadettcie jakieś Micheliny i były tak twarde, że praktycznie mało co się ścierały. Druga strona medalu była taka, że woda czy trochę piachu na asfalcie i jechałem jak po lodzie. Zależy tez jakie Dunlopy, bo są różne opony producenta i różne klasy opon? Ja akurat o tym modelu czytałem same pozytywy na Oponeo i miały wysoką notę.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:38 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.05.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Pisalismy tu ostatnio gdzie jakas tam firma produkuje opony ze wietnam, china, korea i zapodalem temat kumplowi a on mi mowie ze mial kumho made in korea i byly zajebiste i ze mial je dlugo, wiec znowu kupil te opony ale tym razem byly made in china i mowi ze byly beznadziejne i po chwili sie zjechaly. Nie wiem ile w tym prawdy bo wydawaloby sie ze kontrola jakosci jfirmy akas jest, niewazne czy to chiny czy korea.

_________________
A co to ja krowa jestem? Żeby tu roślinność spożywać? F.Kiepski


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:40 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Kumho produkowane w Korei mają inny skład mieszanki, twardszy, stąd ich większa żywotność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:47 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.05.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
No ale kupujac opone na necie nie wiadomo gdzie produkowana :/

_________________
A co to ja krowa jestem? Żeby tu roślinność spożywać? F.Kiepski


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:56 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Można to sprawdzić. Numer DOT zawiera nazwę zakładu produkcyjnego. Znając odpowiednie oznaczenia kodowe, możemy poznać fabrykę, w której dana opona została wyprodukowana.

-- Dodano: Śr, 24 lut 2016, 18:55 --

I na wielu oponach jest tzw. Made in.. ;-)

-- Dodano: Śr, 24 lut 2016, 18:56 --

Sprzedawcy opon powinni wiedzieć, gdzie został wyprodukowany towar, który sprzedają. Ja kupowałem na oponeo.pl i bez problemu wszystko mi podali. Sprawdziłem i się zgadzało.


Ostatnio edytowano Śr, 24 lut 2016, 19:05 przez alphapole, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 19:03 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.05.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Ja zawsze sie dowiadywalem gdzie produkowane...jak mi opony przyslali hehe
Federale mam taiwan a goodyeary slovakia:)

_________________
A co to ja krowa jestem? Żeby tu roślinność spożywać? F.Kiepski


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 18:48 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.05.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
mam pytanko czy mogę do swojej mazdy założyć opony o oznaczeniu 225/45 R18 91V ? najbardziej chodzi o indeks prędkości ,no i czy do naszych mazd opona musi być wzmacniana z oznaczeniem XL ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 12:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam wszystkich,
rozumiem dylemat pt. "co kupić".
Okazuje się, że jeszcze należy uważać gdzie !!!
Postanowiłem dokonać zakupu w firmie polskihurtopon.
Z zakupu nic nie wyszło. Zarządzałem zwrotu kasy po kliku głupkowatych odpowiedziach na przestrzeni trzech tygodni. Odpowiedzi tej firmy były w rodzaju przyjmiemy zamówienie do realizacji w bliżej nie określonym terminie. W momencie wpłaty na ich konto opony były na stanie magazynowym i nikt nie informował o terminach realizacji. Jak zorientowali się, że odstępuję od zakupu, to nagle szybko chcieli realizować zamówienie. Jestem przekonany, że była to tylko gra na zwłokę. Reasumując uważam, że ten sklep ma inną działalność i najwyraźniej obraca gotówką zwabionych klientów do swoich celów. Na marginesie regulamin tego sklepu jest niezgodny prawami konsumenckimi. Tak więc zachowajcie ostrożność i nie sugerujcie się niską ceną.
Życzę udanych zakupów


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 12:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja kupuję przez allegro, ale u osób które mają firmę i oczywiście z gwarancją producenta/dystrybutora. Dotyczy to nie tylko opon. Do tej pory nie zawiodłem się. Ja tez kiedyś zamówiłem towar przez stronę internetową ( chyba to było RTvAGD) i po tygodniu dzwoni pani, że towaru nie mają na stanie i nie wiadomo kiedy będzie, więc również anulowałem zamówienie bo to w dzisiejszych czasach lekka kpina.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 13:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tomasek napisał(a):
mazd opona musi być wzmacniana z oznaczeniem XL ?


Nie musi :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 13:29 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.05.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
A czy przy 18' indeks prędkości V wystarczy ?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 14:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2365
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
A z jakimi prędkościami zamierzasz jeździć ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 14:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tomasek napisał(a):
A czy przy 18' indeks prędkości V wystarczy ?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


A będziesz jeździł ponad 240 km/h? :lol: Pomijając fakt, czy Twoja fura w ogóle jest w stanie osiągnąc taką prędkość.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 15:23 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.05.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
ogólnie w większości jeżdżę po mieście ,rzadko na autostradach , no 230km/h licznikowe udało się wyciągnąć ,to że ogólnie wyczytałem na jednej stronie takie coś
Cytuj:
Indeks prędkości V oznacza opony, w których obciążenie powinno być zmniejszane o 3% co każde 10km/h w przedziale między 210 a 240km/h.


i teraz nie wiem czy jest sens zaoszczędzić 210zł na komplecie bo taka jest różnica między oponami z indeksem V a indeksem Y + wzmacniane XL no i na dodatek te z indeksem V mają na etykiecie 2x klasa E 73dB,a te droższe 2xC 74dB


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 16:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja Ci powiem tak, te parametry które podałeś odnośnie tych opon to trochę lipa i bardziej bym sie skupił na wyborze porządnych gum, niż szukać jakiś wzmacnianych z wysokim indeksem prędkości. Indeks V to w zupełności wystarcza, bo producent do Twojego auta podaje prędkośc max. ok. 220 km/h, więc nawet jak wycisniesz 230 km/h to i tak masz zapas, pomijając fakt czy te 10 km/h więcej to nie przekłamanie licznika. Dość dobre opony klasy premium mają indeksy np. Przyczepność - A, Spalanie - B, Hałas - 68 dB, więc te Twoje wytypowane opony będą głośniejsze, miały większe opory toczenia i gorszą przyczepność. Lepiej dołóż te pieniązki które byś wydał na te bajery i kup lepsze gumy, bo bardziej odczujesz poprawę jakości niż przy wyższych indeksach, rantach i innych cudach. To zwykły cywilny samochód, więc lepiej kup najlepsze gumy na jakie Cię stać o indeksie powiedzmy 91V i będzie git.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 16:22 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
krzysiek1980 napisał(a):
Ja Ci powiem tak, te parametry które podałeś odnośnie tych opon to trochę lipa i bardziej bym sie skupił na wyborze porządnych gum, niż szukać jakiś wzmacnianych z wysokim indeksem prędkości. Indeks V to w zupełności wystarcza, bo producent do Twojego auta podaje prędkośc max. ok. 220 km/h, więc nawet jak wycisniesz 230 km/h to i tak masz zapas, pomijając fakt czy te 10 km/h więcej to nie przekłamanie licznika. Dość dobre opony klasy premium mają indeksy np. Przyczepność - A, Spalanie - B, Hałas - 68 dB, więc te Twoje wytypowane opony będą głośniejsze, miały większe opory toczenia i gorszą przyczepność. Lepiej dołóż te pieniązki które byś wydał na te bajery i kup lepsze gumy, bo bardziej odczujesz poprawę jakości niż przy wyższych indeksach, rantach i innych cudach. To zwykły cywilny samochód, więc lepiej kup najlepsze gumy na jakie Cię stać o indeksie powiedzmy 91V i będzie git.

A wiesz w ogóle po co opony są wzmacniane i po co jest rant ochronny? Przecież każdy czołowy producent ma w swojej ofercie takie opony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 16:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To kupcie sobie wzmacniane, z rantami i wysokim indeksem predkości, kosztem jakości opony i innych parametrów które ograniczają zużycie paliwa, poprawiają przyczepnośc czy emitują mniejszy hałas. Już nie mówiąc o ścieralności, bo takiego parametru producent nie podaje, a tez rózne opony inaczej się zużywają. Czasami mam wrażenie, że ludzie podchodza do takich zakupów jak by jeździli po torze autami o mocy 400 KM. Bez urazy Panowie, ale ja już wczesniej pisalem swoje zdanie, że dla mnie kupując felgi 18" musi być Nas stać na odpowiednie ogumienie i nie ma w tym przypadku kompromisów, bo jak bym miał wybrac do takich felg budżetową opone o niskich parametrach, to bym wolał kupić porządne gumy ale na felgi 17". Należy sobie zadać pytanie, czy jadąc z prędkością max. np. 230 km/h bardziej chroni Nas indeks prędkości Y, czy może lepsze parametry danej opony przy indeksie np. V? Co do twojego pytania, to tak wiem do czego służy rant ochronny czy wzmacniane opony.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 21:47 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.05.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
No wlaśnie to tylko cywilny samochód na dodatek nie jeżdze czesto na drogach szybkiego ruchu .a opony o ktorych pisze sa firmy nexen ktore sa montowane na pierwszy montaz do niektorych modeli kia . I w niemieckich testach opon klasuja sie odrazu za markami premium . I na takie gumy mnie stać a poprostu felgi 18' kupiłem razem z autem i niezamierzam ich zmieniac na mniejsze z powodu ze niebede mial opon klasy premium .zreszta niemiec poprzedni właściciel jeździł na nankangach

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 22:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja Ci powiem kolego, że bardziej bym się obawiał testowania auta na jakiś oponach chińskich czy "no name", niż na markowych ale o niższym indeksie predkości. Jeżeli tak jak piszesz, niezbyt czesto robisz wypad na autostradę ( jak większośc z Nas), to nie szukaj cuda wianków, tylko kup sobie dobre markowe oponki z indeksem np. 91V, bo to zupełnie wystarcza. Te indeksy to tez uwazam trochę nad wyrost, i nie sadzę że jak ktoś kupi np. oponę z indeksem V ( do 240 km/h) i by rozpędził się do 250-260 km/h to opona się rozleci. Po prostu są jakieś przyjęte normy i wartości dla bezpieczeństwa.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lut 2016, 22:26 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
krzysiek1980 napisał(a):
To kupcie sobie wzmacniane, z rantami i wysokim indeksem predkości, kosztem jakości opony i innych parametrów które ograniczają zużycie paliwa, poprawiają przyczepnośc czy emitują mniejszy hałas. Już nie mówiąc o ścieralności, bo takiego parametru producent nie podaje, a tez rózne opony inaczej się zużywają. Czasami mam wrażenie, że ludzie podchodza do takich zakupów jak by jeździli po torze autami o mocy 400 KM. Bez urazy Panowie, ale ja już wczesniej pisalem swoje zdanie, że dla mnie kupując felgi 18" musi być Nas stać na odpowiednie ogumienie i nie ma w tym przypadku kompromisów, bo jak bym miał wybrac do takich felg budżetową opone o niskich parametrach, to bym wolał kupić porządne gumy ale na felgi 17". Należy sobie zadać pytanie, czy jadąc z prędkością max. np. 230 km/h bardziej chroni Nas indeks prędkości Y, czy może lepsze parametry danej opony przy indeksie np. V? Co do twojego pytania, to tak wiem do czego służy rant ochronny czy wzmacniane opony.

I co obie te rzeczy mają wspólnego z tym, o czym piszesz o ekonomii itd?
To, że opona ma rant, czy jest wzmocniona nie znaczy, że jest gorsza. Nie wiem skąd taki durny pomysł.. <hahaha>
Co do ścieralności, to przecież można się wszystkiego dowiedzieć przed zakupem, bo nie kupuje się opon w ciemno. Nie ma opon, które by nie były użytkowane i o których nie ma informacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lut 2016, 01:13 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.05.2013
Posty: 96
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
krzysiek1980 napisał(a):
Te indeksy to tez uwazam trochę nad wyrost, i nie sadzę że jak ktoś kupi np. oponę z indeksem V ( do 240 km/h) i by rozpędził się do 250-260 km/h to opona się rozleci. Po prostu są jakieś przyjęte normy i wartości dla bezpieczeństwa.

Zgadzam sie ale to nie dotyczy wielu "chinskich" marek. Widzieloscie panowie testy jak po 10sek jazdy z minimalnie wieksza predkoscia i wiele chinskich oponek sie rozlatywalo na kawalki. To bylo pare lat teme, moze sie poprawili.

_________________
A co to ja krowa jestem? Żeby tu roślinność spożywać? F.Kiepski


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lut 2016, 08:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
alphapole jak poczytasz uważnie, to wyciągniesz sens mojej wypowiedzi. Tutaj dobrze napisał kolega ymcamazda, a mnie chodzi o to że zamiast kupować opony chińskie, używki, z rantami czy wzmacniane, to do normalnej jazdy wystarczy standardowa opona z indeksem V. Wszystko się tutaj rozbija o kasę, bo jak kogoś stać i ma felgi np. 18" to kupuje porządne opony bez szukania oszczędności i kompromisów. Jeżeli natomiast jak autora postu stać na jedynie wybrane modele opon, to lepiej ta kasę którą byśmy mieli przeznaczyć na bajery typu ranty czy indeks prędkości Y przeznaczyć na markową i lepszą jakościową gumę. Nie musimy do auta cywilnego, które ma 170 KM i max prędkość 220 km/h szukać opon o oznaczeniach ZR, XL, bo takie oznaczenia są stosowane dla opon na których uzyskiwane są prędkości powyżej 300 km/h. Tutaj jeszcze dochodzą inne oznaczenia które znajdziemy w dokumentach homologacyjnych np. nośność i rzeczywistą prędkość, ale to już tak na marginesie bo Nas to nie dotyczy. Ja wiem po co są ranty i wzmocnienia, wiem również że nie ma to wpływu na ekonomikę czy przyczepnośc, tylko jeszcze raz zapytam - Czy przy szybkiej jeździe bezpieczniej będzie na oponie "no name" z rantami i wysokim indeksem prędkości za powiedzmy 500zł, czy bezpieczniej będzie na oponie dobrego producenta o dobrych parametrach i dopasowanym indeksem prędkości za tą samą kwotę? Z dobrej markowej opony o dobrych parametrach ( hałas, ekonomika, przyczepność, ścieralność) będziemy mieli więcej korzyści, niż na oponie dwie klasy niżej ale z tymi bajerami. Mając ograniczony budżet ja bym osobiście wybrał tą drogę.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 mar 2016, 11:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
ridee napisał(a):
No ja jestem jak na razie po kilku dniach na Fuldach i mogę polecić je z całego serca - wrażenia doskonałe. Przede wszystkim inesamowita wprost cisza - słychać tylko delikatny szum auta - miodzio :)

Prowadzenie - bardzo fajne, auto dynamicznie rusza, zakręty pokonuje beż żadnych problemów. W najbliższych dniach ma padać, to wytestuję na mokrej.

Polecam - w tej cenie super opona ;)



A kolego jaki dokładnie model tych oponek?.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 mar 2016, 13:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 09.01.2014
Posty: 635
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Sportcontrol - stosunek jakości do ceny genialny moim zdaniem. Cichutkie (to dla nas ważne :) ) i trzymają sie drogi jak przyklejone


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Always Fight, Never Quit!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.