Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 13:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 38  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 08:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No jak....

Masz cztery kapcie nowe, jeździsz mazdą, robisz 20kkm i które się zużywają szybciej? Tył? :-) i co..., robisz rotacje kół i dalej lepsze zakładasz na tył? Czyli robisz rotacji czy nie.

Chyba że, po kilku sezonach, aby mieć ciągle lepsze na tył, kupujesz nowe bo te z przodu już się zużyły, hehe :-)

Robicie rotacje przód.z.tylem.czy nie?

Które kapcie zużywają się szybciej?

O walorach jazdy nie mówię nie piszę....


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Lepsze opony na tył... jeżeli zakładasz nówki (2szt), bo nie o rotacji mowa :)

polecam:
https://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-z-przodu-czy-z-tylu-testy-michelin-adac-i-oamtc

Dodatkowo:
27 lutego 2018, o 23:02 Walderam napisał(a):
Info nie jest z sufitu, po prostu sam kiedyś popełniłem podobny błąd i boleśnie się o tym przekonałem, auto do kasacji poszło.

Też z oszczędności kupiłem tylko 2 nowe letnie i założyłem je na przód, tył miał "oblecieć jeszcze jeden sezon". Początkiem maja 2016 roku, po około 3 tygodniach bez opadów, spadł minimalny deszczyk, więc droga wtedy jest bardzo śliska. Jechałem sobie po zakupy w trasę leciwą meganką I generacji służącą mi do dojazdów do pracy. Wpadłem w poślizg i nawet nie zdążyłem hamulca nacisnąć, a już wpadłem do rowu i wbiłem się w betonowy przepust. Na szczęście pasy miałem zapięte, poduszka zadziałała i nie trzeba było mnie zeskrobywać z przedniej szyby, wystarczyło tylko wyciąć z auta :lol:

Teraz się z tego śmieję, ale wtedy nie było mi za wesoło. Niby w szpitalu tylko 3 dni na obserwacji i badaniach, ale potem 3 miechy bez możliwości fizycznej pracy z powodu prawdopodobnej przepukliny po pasach bezpieczeństwa. No ale wygoiło się jak na psie, a lekcja pokory została na całe życie...

Pozdrawiam

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Millerek nową kupuję parę (odkąd jedna oponę rozwaliłem na dziurze), nowe zawsze na tył. Rotacji przód<->tył nie robię, lewa<->prawa losowo :-P.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czyli nie robicie rotacji kół po sezonie, spoko :-)
Hehe, no bo po co, co za różnica..

Koniec końców, po zterech sezonach, lepiej kupić dwa nowe kapcie, zrobić rotacje, bo przecież te z przodu już są łyse a nowe założyć na tył... A przeż cztery lata jeździeckie na łysiejących oponach z przodu.

Jak tobie producent opony pozwoli na zmianę kierunku toczenia opony to luksio ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
20 czerwca 2018, o 10:05 Millerek napisał(a):
Czyli nie robicie rotacji kół po sezonie, spoko :-)

Millerek nie o rotacji mowa... tylko o 2nowych oponach i 2używanych. Przeczytaj artykuł na Oponeo w wolnej chwili.

Cytuj:
UWAGA! Pamiętaj też o stosowaniu regularnej rotacji pomiędzy osiami, najlepiej co 7500 - 10000 km, aby utrzymać wszystkie opony w podobnym stanie i uniknąć powstania nierównomiernego zużycia (gdy punktem wyjścia były 4 takie same opony).

Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-op ... ac-i-oamtc
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.


Ja zmieniam opony następująco:
lewy tył --> prawy przód
prawy tył --> lewy przód

Dzięki rotacji co 10kkm masz równo zużyte opony (wyjściowo 4szt nówki).

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie no ja wiem co tam piszą niemieckie austriackie czy jakiekolwiek inne sponsoringi ;)

Więc rotacja bez sensu i ble, lepiej co dwa lata kupować dwie nowe opony, tylko po to by za dwa lata znów kupić nowe dwie opony.

A, w ramach wyjaśnienia, wolę mieć cztery opony na równi zużyte


Ostatnio edytowano Śr, 20 cze 2018, 09:13 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Rób jak uważasz, Twoje opony, Twoje bezpieczeństwo, Twoja wola <spoko>

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Millerek napisał(a):
...O walorach jazdy nie mówię nie piszę....

..ja o chlebie, koledzy o niebie.
Spoko :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
20 czerwca 2018, o 10:07 Millerek napisał(a):
Jak tobie producent opony pozwoli na zmianę kierunku toczenia opony to luksio ;)

No widzisz, nie wszystkie opony są kierunkowe (takie mam zimówki i tych oczywiście nie przekładam lewa<->prawa). O asymetrycznych słyszał ?

Z tymi łysymi trochę przesadziłeś. ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, no pomyśl...

Nie rotujesz kół między osiami tylko aby aby trzymać te lepsze na tyle.
One te z tyłu ciągle są lepsze bo te z przodu szybciej się zużywają, tak?

No tak.

Jeździsz ileś tam lat ma kapcia h, przednie opony powiedzmy że szmelc, zużyte już. Ale, te na tyle są jeszcze ok, mają sporo bieżnika. Zakładasz je na przód bo kupiłeś nowe i zakładasz na tył, spoko.

Pytanie, jak się jeździ na starych zdezelowanych tych oponach z tyłu które są na przodzie?? Przecież te z przodu jeździły na tyle i będą jeździć połowę krócej na przodzie. Więc o połowę szybciej musisz już kupić następne opony, bo te stare z tyłu są z przodu i są poprostu liche.
A o zabkowaniu opon już nie będę wspominać nawet....

Hehe, rotacja opon nie, bo jak to... Producent nakazuje rotacje ale k..wa po co, chce nas zabić chyba...
Producent samochodów nakazuje rotacje, sponsoringi nakazują trzymać lepsze opony z tyłu, jak to zrobić, jak to pogodzić hmmm...


Pytasz mnie o asymetryczne? Serio :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Millerek chyba nie rozumiesz o co Nam chodzi.
Co innego rotacja 4opon o takim samym zużyciu (nowych).
Co innego montaż 2nowych opon przy 2używanych.

Jak robisz dużo km, to rotujesz oponami/kołami co 10k km i wszystkie równomiernie się zużywają.
Ale jeżeli ich nie rotujesz i doprowadzasz do zużycia przedniej osi, to nie wiesz jak używać auta :lol: i czeka Cię zakup 2szt nowych.

Jak jesteś zmuszony kupić 2nowe, to zalecają zakładać lepsze na tył - patrz historia Waldemara.
Tutaj nie chodzi o skrajne przypadki, opon "łysych" i opon nowych.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie, ja to doskonałe rozumiem...

Rozumiem was, kolegów, tylko koledzy nie rozumieją mnie :)

Więc jak, masz już te nowe oponki pachnące z tyłu, ok, rozumiem. Założysz je kiedyś na przód? czy nie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja rotuje by unikać "skrajności" w różnicach zużycia przód tył ale zasadą jest że na tylnej osi powinny być lepsze opony bo zachowujemy stabilność samochodu w łukach i nagłych zmianach kierunku jazdy szczególnie na mokrym. We wszystkim potrzebny jest rozsądek i nie dopuszczanie do dużych różnic względem zużycia przód tył i trzymanie zasady by mieć w miarę odpowiednią głębokość bieżnika na obu osiach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bardzo lekko w tą skrajności można wpaść. Po to jest przykładowo ta dyskusja.

Abstrahując czy podawać przykłady w jakich warunkach i w jakich okolicznościach lepiej sprawdzają się lepsze a gdzie gorsze opony, można podawać bez końca i z różnym skutkiem.

Wiadomo że lepsze z tyłu lepiej utrzymają auto na łuku drogi. Ale lepsze na przodzie poprawia hamowanie i sterowanie, aquaplaning też będzie lepszy itd itp etc :-)
Co nam.z tego jak tył nam.nie ucieknie jak przód nie skręci.
Lub.
Co nam z tego jak przód skręci ale tył wyleci.
Itd..


Wiadomo że jak strzeli jedna opona, to już lepiej kupić dwie, ale jak już mamy mocno zużyte pozostałe opony, no to już wogóle kupić cztery nowe kapcie ;)

Mamy autka z przednim napędem, generuje to szybsze zużycie opon jednak na przodzie. Hamujesz z większą siła a w dodatku ruszasz tez tych przednich kół,a jak mamy króla momentu czyli diesla, to już wogóle szybko opony na przodzie lecą...

Teoretyzowanie że mimowszystkio, trzeba mieć lepsze opony z tyłu, jest błędne, z braku świadomości użytkownika, nic więcej.

Po to zmieniamy opony względem osi, aby utrzymać podobny a nawet zbliżony stan opony na całym aucie. Takie zachowanie prowadzi nie dość że do takiego samego w przybliżeniu prowadzenia się auta i jego kontroli na drodze (pod czy nadsterowność..), ale również pozbywamy się niepotrzebnych kosztów w ciągłym kupowaniu tylko dwóch opon gdzie przeważnie jedne od drugich bardzo znacząco się różnią stanem żucia bieżnika.

Nie da rady mieć lepszych na tyle i robić rotacji. Można tylko postarać się aby opony były na równi zużyte.

:-)

A i jeszcze, ten kolega z Megane na nowych przednich oponach.... no wlasnie, mimo starych opon z tyłu to nawet mu tył nie wyleciał bo jak czytam, ma łuku drogi po deszczu wyleciał z drogi i uderzył przodem w betonowy przepust....

Czy się zagapil czy jechał za szybko, to nie mnie oceniać, ale jak widać i rozumować to jakby miał te nowe na tyle, to i tak by mu nie pomogło. No chyba że gorsza opona "na jeszcze jeden sezon" lepiej by skręcała :-)
A lekcje pokory to zna tylko on, bo nie wiadomo o czym tzn o jakiej pokorze pisał.


A no to jeszcze :)

To że GH jest bardzo ciężkim autkiem, a zwłaszcza kombi, to przez 100kkm, nie udało mi się jej wyrzucić tyłem z drogi, nigdy, przeważnie to przód jechał jak chciał, mimo ciut lepszych opon z przodu, Do takich zabaw trzeba trochę jednak wprawy i wyczucia danego autka, nie ma jednej zasady... i wtedy nawet GH robi to co kierowca chce a nie, ze mu się wydaje że mu lepsze opony z tyłu pomogą :-)


Ostatnio edytowano Śr, 20 cze 2018, 11:15 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
20 czerwca 2018, o 11:31 Millerek napisał(a):
niepotrzebnych kosztów w ciągłym kupowaniu tylko dwóch opon

Jaka jest różnica w kosztach przy zakupie 2 sztuk co 2 lata, a 4 sztuk co 4 lata ?
Argument podobnie bezsensowny jak ze zmienianiem na zimówki...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może i żadna, to zależy dla kogo, ale wolę kupić raz na 4 lata i mieć 4 opony prawie w 90% takie same niż dwa razy co 2 lata i mieć bardzo różne w stanie bieżnika opony... . bezsensu zarzut... To tak jak kupowanie na taty lub za gotówkę, 20brazy co miesiąc czy raz na 10 lat... bezsensu.... :-)
Hehe, no ale zimowki to już nie jest bezsensu czy jest? Ano też jak dla kogo dla mnie nie :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 22:28 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Info dla potomnych. Do mojej Madzi wjechały oponki Michelin Pilot Sport 3 225/45 R18 91W :) Jeżdżę na nich już chwilę i generalnie polecam. Lepią się do asfaltu, agresywna jazda na zakrętach i awaryjne hamowanie nie sprawiają problemów <spoko>
Obrazek

-- Dodano: 21 czerwca 2018, o 23:28 --

A tu oponka na kole :)

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 06:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Uri kumpel miał te oponki na audi a4.No lepią się bo maja gumę miękka. Strasznie szybko się konsumują, coś za coś niestety.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 07:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Ocenię za jakiś czas i dam znać.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 11:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Klasę opony najlepiej ocenić po jakimś czasie, bo każda nowa będzie się trzymała dobrze drogi. Nawet jakieś klasy ekonomicznej. Ja teraz mam nowe Sportivy i jestem zadowolony, ale zobaczymy za kilka lat jak opona będzie trzymała parametry i czy nie stwardnieje nadmiernie, bo czytałem że właśnie te tańsze opony mają to do siebie że te parametry po 2-3 latach lecą w dół.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 11:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witajcie,

mam pytanie do użytkowników opon 225/50 R17.
Doskwiera mi sztywność i twardość zawieszenia w Maździe przed FL. Czytałem, że niektórzy w tym celu zwiększają profil przez stosowanie w/w opon. Felgi mam oryginalne 17 7j ET60, ciągle opony Potenza 215/50/17.
Z 225/50/17 może wizualnie nie będzie tragedii (ma ktoś jakieś zdjęcie na felgach 17" 7j ET60 OEM?) , ale czy dla silnika 1.8 nie będzie to za duży opór i ciężar? Zastanawiałem się nad Goodyearami EfficientGrip Performance.
Za większym rozmiarem przemawia też, że Goodyeary mają rant ochronny, a dla 215/50 nie występuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 11:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wybór opony to już będzie twoja zagwozdka, ale zdjęcia opony 225/50/17 już niejednokrotnie tutaj wklejałem.
Tak, jeździ się zdecydowanie lepiej jeśli chodzi o komfort, sam przejechałem w sumie z zimowymi jakieś.80kkm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 11:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Widziałem te zdjęcia, ale masz felgi od M3 z et 52,5 i wzór chyba bardziej pasujący do ewentualnej wypukłej trochę opony, ale zakładam, że na moich ori od M6 nie będzie tragedii. A co z osiągami? Jakaś zmiana na +/-? Przy 1.8 każdy ułamek sekundy ma znaczenie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 11:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Aha, to fajnie ze widziałeś ::

...zdjęcie pod pełnym obciążeniem, w mojej GH kombi, z tyłu zostaje dosłownie 1cm luzu, więc twoje ET 60 będzie jeszcze bardziej schowana we wnęki. Od wewnątrz raczej nic się nie stanie, jest sporo miejsca, zresztą to ory felga z GH.
Zakładaj 225/50/17 będzie dobrze, ale ręki nie dam.uciac

Masz 1.8, słabo ogólnie, ja miałem diesla 2.0, spalanie może i większe ale raczej nie...

Komfort lepszy.
Nie porysujesz felg.
Troszkę takie osłabienie w zakrętach z racji wyższego profilu z tego 225mm.
Troszkę wieksza masa nieresorowana, praca amortyzatorów się zmienia.

Mnie pasowało, i to bardzo ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 14:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Albo wrzuć 16" z oponami 205/60 wtedy będzie jeszcze większy balon :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 16:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Nie chciałbym też, żeby auto straciło swój urok (16" to już zbyt mało), ale jednocześnie żeby było autem rodzinnym. W chwili obecnej wypad na wakacje na tych oponach to trochę męczarnia. Chyba, że to wina już zużytych i akurat tego modelu opon.
Istnieje jakaś miękka opona 215/50 R17 z rantem ochronnym, na której da się znośnie jeździć z małym dzieciakiem na tyle, bez podskakiwania na każdej dziurze? W innym przypadku pozostaje mi założenie 225/50.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 16:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jaki masz model i rocznik tych opon teraz?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 17:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Auto kupiłem pół roku temu razem z tymi kołami, przebieg auta 105 tyś km z Polski.
Opony Bridgestone Potenza RE050A 215/50 r17. Obawiam się, że jeszcze z pierwszego montażu, przynajmniej z tego samego roku 2008. Stan wizualny ok, nie biją, nie ściągają itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 17:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
No to masz odpowiedź dlaczego jest twardo... Tak stara opona musi być twarda, bo straciła swoje właściwości już dawno temu...

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 17:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ok. Odpuszczam w takim razie 225/50. Zdecydowałem się na Fuldę SportControl 2 215/50R17 95Y XL FP. Dam znać jakie wrażenia jak założę i chwilę pojeżdżę. Dzięki za odpowiedzi. Pzdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.