Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 14 mar 2013, 20:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam

Mam do kolegów zapytanie, ale zacznę od początku. Otóż przymierzyłem dziś felgi, które szykuję na sezon i wyszło to czego się spodziewałem. Szpilki są za krótkie i trzeba je wymienić na dłuższe stąd pytanie do was:
-wymieniał już z was ktoś szpilki?
-da radę ogarnąć na samochodzie bez ściągania piast?

Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Damian

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 09:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja bym dal felgi do dobrej firmy co by je splanowali.
Jak sie nie da to powinni powiedziec.
Krotko mowiac zmnieni to rowniez ET, felgi wejda glebiej w nadkole.
Mniej zachodu niz z wymiana szpilek.

A co do wymiany szpilek, bez zdejmowania piast sie nie obejdzie bo szpilki sa wprasowywane/wciskane, nie wiem czy nie bedzie trzeba rozwiercac ich, nie polecam podgrzewania piast bo moga sie zwichrowac i heble z kolami beda bic.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 09:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
No właśnie nie widzi mi się planowanie bo felga już teraz jest przy samej zwrotnicy i jak podtoczę z 5 mm bo tyle muszę to może wyjść lipa :/
Znajomy wymieniał w poprzedniej szóstce i mówił że z tyłem nie ma dużych problemów, i że nie jest pewny do końca ale z przodu dało się je wybić bez ściągania piasty....

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 10:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
ja mam zle wspomnienia jak cos jest grzebane przy piascie, kiedys zmieniali mi w auci elozysko na przodzie i upuscili cala piaste, dostala bicie i po 2 kompletach tarcz, bog wie ilu przetaczniu tarcz sam sprawdzilem piaste i miala male bicie, a ze bylo to jeszcze na gwarancji to kompletna zwrotnica z piasta zamknela sie kwota 8tys zl. :shock:

jak nalezysz do odwaznych, mozesz zawsze sprobowac :roll:

jak nie masz za duzego przebiegu i nie sa bardzo zkorodowane to powinno sie udac bezproblemowo.

ale ci teraz namieszalem :mrgreen:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 10:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
wymianę szpilek w sprinterze mam opanowaną ale tam jest troszkę inna bajka bo wystarczy duży młotek i do tego robi się to dość często.
Jak zrobi się cieplej to obadam dokładnie ile by trzeba toczyć i postaram się dowiedzieć w aso czy trzeba ściągać przednią piastę.
A co do zwrotnicy to całą z amortyzatorem można kupić za 200 zł w używce więc nie ma dużej straty jak coś ze uszkodzi.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 11:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A te felgi nie musz miec takich specjalnych nakretek co wchodza w srodek otworu?
mialem takie kiedys, nakretki wygladaly jak tulejki.

toyoty avensis w poprzednim modelu mialy takie do alusow


Jeszcze jedna mysli, a nie mozna poglebic otworu na nakretke w feldze? chyba ze maja tulejki wprasowane po stronie nakretki, tez by musialo to byc zrobione u tokarza, co by trzymalo parametry


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 11:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
no nakrętki muszę mieć te do felg z wąskimi otworami bo te które mamy mają za dużą średnicę.
A co do rozwiercenia otworów to chyba byłoby nie głupie rozwiązanie :)

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 11:59 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Tylko zobacz czy nie maja tulejek wbitych jak juz pisalem.

a jakiej to firmy sa te alu?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 12:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
yyy.... zadzwoniłem w kilka miejsc w których ogarnia się różnie druty i wyszło na to, że lepiej i bezpieczniej wymienić szpilki niż bawić się w toczenie/rozwiercanie więc odpuszczam temat.
A co do felg to są to seginy z mercedesa.


Dodam, jeszcze że to i tak nie znaczy że felgi nie odwiedzą tokarza ;)

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 12:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
ale "gwiazdy" maja inny rozstaw otworow, chyba ze sa typu "multifit" 5x120 i 5x114.3

spoko, staralem sie pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 12:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
5x120 to bmw w mercedesie 5x112, ale to ogarną nakrętki pływające... o ile zmieszczą się w otwory :/

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 12:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
to zem sie popisal rozmiarem :lol:

jak juz zamontujesz to zaprezentuj.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 12:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
no gdzieś tu na forum już pokazywałem przymiarkę w grudniu chyba...

mam :)

http://www.mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=2&p=2663

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 13:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
eeee no zajefajne, tylko wygladaja na wiecej niz 18 :?:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 13:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
takie złudzenie bo do zdjęcia jest przyłożona przed felgę która jest na aucie... wiesz rozumiesz... a i opona 215/35 robi swoje.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 mar 2013, 13:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
zmylka ladna ale i tak sa fajne, "blyszczace" :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 kwi 2013, 12:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 128
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: warmińsko-mazurski
Witam.
Wymiana szpilek z tyłu w GH jest bajecznie prosta. Wystarczy zdjąć koło, odkręcić zacisk, zdjąć tarczę i już mamy widoczną piastę. Teraz wystarczy jedno uderzenie młotkiem w szpilkę i ją wybijemy. Potem wkładamy w otwór nową szpilkę zakładamy na gwint podkładki i nakręcamy nakrętkę. Wkręcając nakrętkę szpilka sama się ładnie wciśnie (wieloklin) w piastę i po zabiegu. Żadna filozofia. Z resztą postępujemy tak samo. Ja właśnie przymierzam się do montażu dystansów poszerzających oś o 2cm. Potrzeba wymienić szpilki (w tym przypadku) na dłuższe o 1cm.
Mam z wymiarowaną oryginalną szpilkę jakby ktoś potrzebował.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gwint 12x1.5


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 7 kwi 2013, 15:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
wow - to sie nazywa kompleksowe podejscie do tematu.
Szacun <brawo>

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 14:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Panowie, a jak wygląda sytuacja z przodem? mam jedną szpilkę niepewną. Niby gwint ok, w nakrętce też, a skręcanie/rozkręcanie idzie z oporem.

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 14:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Z przodu wystarczy zdając zacisk z jarzmem i tarczę i możemy już naginać z najpotrzebniejszym narzędziem w całym warsztacie.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 14:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
zasada analogiczna jak z tyłu?
na coś szczególnie trzeba uważać?

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 15:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, musisz podstawić z drugiej strony większe najpotrzebniejsze narzędzie w warsztacie :wink: bo łożysko może nie wytrzymać <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 15:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
hehe... to 2 najważniejsze narzędzia w warsztacie niebawem uruchomię...
dzięki :hi: Panowie za cenne wskazówki ;)

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 15:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Z tyłu trzeba wyciągnąć to piasto-lozysko. I dopiero owe narzędzie.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lis 2014, 15:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
tył jest ok, więc zostawiam...
lewy przód, jedna szpilka mnie irytuje....
jeszcze raz :hi:

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.