Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 13 paź 2014, 22:27 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witam forumowiczów, właśnie dołączyłem, staram się wyszukać wątek opon dot. rozmiaru 235/45/18 do M6 GH z 2009>12, i jakoś nic mi nie wynajduje, wydawało mi się że gdzies w tekście ktoś się chwalił że jeździ na takich. Chcę je założyć na tył, Continental sport3, SC. Czy wejdą z felgą fabryczną "18". A Czy ktoś próbował wcisnąć 245/45/18?
Bardzo proszę o małe co nieco oświaty.

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 paź 2014, 22:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
A w jakim celu takie balony pchać?

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 paź 2014, 11:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Mam już 5 lat M6 GH, chciałem ją trochę udziwnić, żeby nie sprzedawać, bo dobrze mi się nią jeździ tylko troszkę się znudziła, więc wpadłem na pomysł nieco tuningu dołożyć, widziałem fajnie zrobioną Insignię, więc się próbuję do tego pomysłu lekko przygotować, Opel mieści 245/45/18, nadkola wydają się takie same w Mazdzie, tylko przesunięcia mogą być inne więc pytam zanim kupię opony!

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 27 paź 2014, 22:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mmszesc, nie gniewaj się za pytanie, ale powiedz proszę czym się wg. Ciebie różni opona o rozmiarze

225/45R18

od opony

245/45R18

?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 paź 2014, 16:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Obwód znacznie ponad dopuszczalna normę, w rezultacie profil w cm wyższy, przy ET60 będzie ciasno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 paź 2014, 16:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Szersze opony czyli 245, lub 235 moim zdaniem, mogłyby nieco zmniejszyć zjawisko (chyba nadsterowności) Efekt mam taki: przy szybszym wchodzeniu w zakręt, a lubię, mam wrażenie jakby mi tył nieco uciekał, podniosłem ciśnienie w oponach na 2,7 i nic, zmieniłem tył opon na sztywniejsze czyli Continentale ale nadal 225 i nic, sprawdziłem amorki na trzęsiałce i są ok, więc co dalej? Wydedukowałem że może zbyt wysoko lokuje się środek ciężkości tyłu w stosunku do wysokości nadwozia i tu wyszło mi że może zwiększenie powierzchni przylegania opon dadzą ulgę?
Felgi mam 18 fabryczne, już mnie wyleczyli z "oryginałów z puszek po piwie"!
To główny [powód zainteresowania oponami 245, poza tym może troszkę agresywniej będzie wyglądała Maździa?

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 30 paź 2014, 16:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mmszesc, drugi parametr w rozmiarze opony oznacza jej wysokość. To procentowa wartość od szerokości np. 45% z 225. Zwiększając szerokość do 235 czy 245 przy tym samym parametrze 45 sprawisz, że koło będzie miało większą średnicę. Moim zdaniem pomysł jest ogólnie bez sensu, nie gniewaj się ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 paź 2014, 18:37 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Może i tak?
Jak wstawia się fotografie do tekstu wiadomości siedzę już godzinę i nie mogę się zorientować?

-- Dodano: Cz, 30 paź 2014, 19:37 --

To samo jest z profilem, za diabła nie mogę uzupełnić fotki profilowej!

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lis 2014, 19:39 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Mmszesc napisał(a):
Szersze opony czyli 245, lub 235 moim zdaniem, mogłyby nieco zmniejszyć zjawisko (chyba nadsterowności)


A może po prostu dodaj trochę gazu w szczycie zakrętu aby dociążyć tylną oś?
GH ma pewne tendencje do nadsterowności, ale rzekłbym, że dzieje się to gdy się po prostu przegnie, lub na złej nawierzchni. Do tego czasu jest mocno neutralna. Ta neutralność bywa trochę zwodnicza, bo gdy GH jeszcze jedzie wiele innych samochodów tej klasy wyjeżdża już przodem, co jest intuicyjnie łatwiejsze do opanowania (zdjęciem gazu lub lekkim przyhamowaniem). Mnie nadsterowność zaskoczyła na długim łuku w deszczu o tyle, że po 2 lub 3 odbiciu kierownicą kątem oka szukałem, czy drogę bezpieczniej opuścić po prawej czy po lewej... <oczy> Na szczęście się udało bez tego :goraco: Pozostało dużo pokory :wstyd2:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 gru 2014, 16:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Dzięki za podpowiedzi, niestety nie za często mogę tu zaglądać, więc z dużym opóźnieniem. Z szerszych opon zrezygnowałem, ale założyłem opony nowe Continental 225/18/45 Sport 2, z rantem, sztywność opony znacznie złagodziła nadsterowność. Lubię swoją Maździę, trochę się jednak przykrzy po 5 latach bezawaryjnej jazdy - 120000, to nie dużo, tyle że co sezon robię jeszcze kolejnych 6000 ścigaczem .
Zdjęć nadal nie umiem tu wstawić.

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 gru 2014, 18:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.02.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Proponuję zapoznać c się z tym tematem- co do wstawiania zdjęć
viewtopic.php?f=73&t=806


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 07:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.12.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: podkarpacki
Panowie
Jak założę na 18 opony 225/50 lub 235/45 to nie będzie nic obcierało o nadkole? Wiem że producent podaje 225/45 ale dla mnie wizualnie koła w nadkolach wyglądają na małe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 00:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tomekrst według kalkulatora tak to wygląda jak na obrazku poniżej.
225/50 - 2 cm różnicy na średnicy więc fizycznie 1 cm bliżej nadkola, a przy seryjnym zawieszeniu miejsca jest sporo.
235/45 - 0,9 cm różnicy więc jeszcze mniej.

opony.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 08:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.11.2017
Posty: 199
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Ja przy zakupie dostałem założone na tył opony 235/40/18
Chętnie wymienię na 225/45/18 bo takie mam z przodu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 22:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.12.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: podkarpacki
Dzięki dejwid
U mnie zawieszenie jest orginalne.
Właśnie bałem się tego że może coś obcierać, ale jeśli tylko 1 cm zbliżę sie do nadkola to chyba nie bedzie problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 mar 2022, 19:19 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2022
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
ja osobiście mam 235/45 r18 na takich swoją zakupiłem i nic nie ociera a wygląda fajnie z takimi kołami i za to ładnie trzyma się drogi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 mar 2022, 11:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
nie tylko od opony zależy dobre prowadzenie ale również od samej felgi


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 mar 2022, 19:04 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2022
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Felgi mam oryg 18 calowe, opony nokian zline 235/45 r18 2 szt oraz nokian powerproof 235/45 r18 2 szt bo z takimi auto zakkupiłem w styczniu i prowadzi mi się ją świetnie. Nie mam żadnych ocierań czy niepokojących odgłosów z nadkoli tyle że niestety przy takim profilu to nierówności czuć ale coś za coś :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 mar 2022, 07:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
7,5J i 235 :idea: :idea:
Auto sporo traci na stabilności.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 mar 2022, 19:52 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2022
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Nie zauważyłem żeby było coś nie tak, ładnie trzyma się drogi nie licząc oczywiście kolein przy takiej szerokości to fakt nieco trzeba korygować tor jazdy ale jeśli nawierzchnia jest bez takich niespodzianek to autko ładnie się zachowuje nawet przy szybszym wchodzeniu w zakręty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 mar 2022, 07:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
:) ok :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.