Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 343 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 4 lis 2016, 11:41 
Świeżak
Offline
Od: 21.08.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W tym roku myślę nad eksperymentem i zakupem MarkGumów :D
http://www.markgum.com.pl/pl/katalog/op ... -mhk4.html
Oponki bieżnikowane, wzor bieznika NOKIAN HAKKAPELLITTA.
Hałas w jezdzeniu po miescie i tak nie bedzie raczej zauwazalny, na spalanie po miescie tez nie powinno miec to wplywu.
Co o tym sądzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 lis 2016, 12:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Chyba sobie jaja robisz ? Ja bym się bał (ale często jeżdżę 160+ ;-) ).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 lis 2016, 12:30 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Kolego, stać się na taki samochód, a chcesz oszczędzać na bezpieczeństwie? Opona to nie tylko bieżnik, ale też odpowiednia mieszanka gumy, nad której składem czołowi producenci stale się prześcigają. Opona bieżnikowana to takie nie wiadomo co naklejone na starą oponę. Także nie eksperymentuj i kup coś normalnego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 lis 2016, 14:16 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.06.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Wreszcie zamówiłem opony, spadł ze mnie ogromny ciężar <disco>
Wybór jednak padł na tańsze, a mam nadzieje nie gorsze gumy - Dębica Frigo HP2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lis 2016, 16:57 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.06.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Witam :)

Mój wybór padł na Dunlop Winter Sport 5 (215/50 R17 95 V XL, MFS), tylko że na słupku mam naklejkę (215/50 R17 91W). Czy te W (270km/h) a V (240km/h) nie przysporzy mi problemów w razie "W"? Osobiście na autostradzie jechałem najszybciej 221km/h w/g navi. Tak więc dlaczego zalecane są opony "W"? Będę poruszał się głównie po autostradach niemieckich.

_________________
...krok po kroku :wink: ...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lis 2016, 18:57 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
A dasz radę rozpędzić się do prędkości powyżej V? :)

Zgodnie z przepisami, w przypadku opon zimowych można stosować niższy indeks prędkości od wskazanego przez producenta (minimalnie Q), w takim przypadku trzeba umieścić stosowną informację w miejscu widocznym dla kierowcy. W przypadku opon letnich powinny mieć one minimum taki indeks prędkości, jaki wskazał producent samochodu, no ale tu mówimy o zimówkach.

Teoretycznie za niezgodność indeksu lub brak informacji o niższym indeksie w przypadku zimówek grozi nam mandat. W praktyce raczej się tego nie sprawdza, przynajmniej nie słyszałem, by przy jakiejkolwiek kontroli to weryfikowano. Możliwe, że gdyby doszło do jakiegoś wypadku, ubezpieczyciel mógłby się tego czepiać, jednak jeśli nalepisz gdzieś wspomnianą informację, wszystko powinno być ok i nie byłoby żadnych podstaw prawnych do braku wypłaty odszkodowania - chyba że udowodnią, że jechałeś prędkością "W" :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lis 2016, 23:07 
Świeżak
Offline
Od: 12.10.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Ender napisał(a):
W tym roku myślę nad eksperymentem i zakupem MarkGumów :D
http://www.markgum.com.pl/pl/katalog/op ... -mhk4.html
Oponki bieżnikowane, wzor bieznika NOKIAN HAKKAPELLITTA.
Hałas w jezdzeniu po miescie i tak nie bedzie raczej zauwazalny, na spalanie po miescie tez nie powinno miec to wplywu.
Co o tym sądzicie?


Nie idź tą drogą .... bezpieczeństwo trudno wycenić ale w tym przypadku to będzie jakieś kilkaset złotych , absolutnie nie warto.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lis 2016, 23:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
khad napisał(a):
Zależy co masz na myśli mówiąc "komfort"? Jeśli chcesz się czuć jak w poduszkowcu to może będzie to dobra zmiana, ale ogólnie 205/55/16 to jest już tak wielki profil, że ciężko mi zrozumieć Twój dylemat.


khad chciałam podrążyć temat-podobnie jak kolega nie znam się na tym, co miałeś na myśli mówiąc, że 205/55 to już i tak duży profil? Jaka konkretnie będzie różnica między 205/55/ r16 a 205/60/r16 ? Czy do tej o profilu 55 wejdą felgi o tych samych parametrach, jak do tej z profilem 60?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 08:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Felgi wejdą te same, różnica jest 5% w wysokości opony. W przypadku 55/205 opona ma wysokość 55% szerokości czyli 0.55*205=112.75mm, w przypadku 205/60 będzie to 0.60*205=123mm. Czyli różnica w wysokości opony to 10.25mm czyli ponad 1cm, ponieważ opona jest z obu stron felgi to koło jest wyższe o 2.5cm, ale ogólnie to oznacza, że auto będzie stało wyżej o ten ponad centymetr. Obie te opony będą pasowały na tę samą felgę, różnica jest taka że od asfaltu dzieli cię ponad 1 cm więcej powietrza obudowanego gumą, ma to wpływ na odczucia z prowadzenia auta - może się ono np. mocniej wychylać w zakrętach czy bardziej tłumić koleiny.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 16:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dzięki, wszystko jasne :) w tym momencie jestem na etapie poszukiwania felg stalowych ale szczerze mówiąc jest ciężko znaleźć używane. Na alle nic nie ma, więc zaczęłam dziś objazd po oponiarzach.Na 7 wulkanizatorów znalazłam tylko jednego, który ma felgi do 6stki. Gościu za 4 szt.po renowacji (widziałam je na etapie po zeszlifowaniu )chciał 400 pln. Powiedział,że zostaną jeszcze pomalowane na czarno i wymieni wentyle na nowe. Udało mi się stargowac do 350 pln,czy to dobra cena,czy szukać gdzie indziej?trochę szkoda mi wywalać kasę na nowe -wolę dołożyć do lepszych opon.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 21:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Jeśli nie spawane, proste i lakierowanie nie spartaczone to dobra cena

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 12:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jeszcze kilka słów o indeksie nośności i prędkości...
jak pisałam wcześniej, nie jestem i raczej nie będę demonem prędkości na naszych polskich drogach ;)
Jeśli zdecydowałabym się na zakup opony o rozmiarze 205/55/r16 91T (abstrahując i tak nie znalazłam Nokiana WR D3, na którego najprawdopodobniej się zdecyduję w tym rozmiarze z indeksem wyższym) to jaki to będzie miało wpływ na moją codzienną jazdę? Chodzi mi o to, czy są jakieś realne korzyści z tego, że opona będzie o wyższym indeksie (np. H zamiast T).Rozważanie czysto teoretyczne-bo wiadomo, że predkości H (210km/h) raczej nigdy nie osiągnę (z wyboru), ba! w moim przypadku nawet wartość T może być problemem (nie mam potrzeby,aby jeździć tak szybko) ale zastanawiam się, czy oprócz tego, że dana opona "wytrzyma" daną prędkość, są jeszcze inne korzyści z posiadania takiej opony (o wyższym indeksie prędkości mimo, że nie ma się zamiaru, by daną indeksową prędkość osiągać)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 12:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
T jest dopuszczane przez producenta więc wszystko w porządku, jeśli byś wybrała oponę z innym indeksem niż zaleca producent to łamiesz prawo jeśli chodzi o opony letnie, w przypadku zimowych możesz mieć indeks niższy jednak nie niższy niż Q.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 13:03 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.03.2014
Posty: 97
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Zalecany rozmiar na 16 to 205/60 na 205/55 nieciekawie to będzie wyglądać w nadkolach mazdy :| będzie wyglądało jakbyś miała za małe koła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lis 2016, 22:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.03.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Panowie, potrzebuje Waszej opinie. Ponad miesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem wymarzonej 6 GH. Kupując otrzymałem dodatkowy kpl. kół z oponami zimowymi. Na pierwszy rzut oka były średnie ale byłem pewny, że ten sezon jeszcze na nich przejeżdżę. Niestety wczoraj po wyciągnięciu ich na wymianę okazało się, że są w trochę gorszym stanie niż myślałem więc nie ma co czekać i ryzykować, trzeba kupić nowe. W zasadzie to mam dwa typy: Uniroyal MS Plus 77 i Nokian WR D4 (obie polecane przez znajomego wulkanizatora). Dylemat jednak odnosi się do rozmiarów a co za tym idzie ich cen:

Nokian 205/55/16 - 300 zł/szt
Nokian 205/60/16 - 320 zł/szt

Uniroyal 205/55/16 - 270 zł/szt
Uniroyal 205/60/16 - 281 zł/szt

*ewentualnie poprzedni model Nokian WD D3 2015/55/16 w cenie 278 zł/szt.

Jako, że nie byłem przygotowany na taki wydatek jeszcze przed zimą to nie chciałbym za dużo wydać aczkolwiek może warto? Różnica pomiędzy tymi markami na tym samym profilu to 30/40 zł na oponie. Czy warto dopłacić do 60? Idąc dalej, jeżeli warto to czy lepiej już kupić Nokiany? Dedykowana wysokość opony to 60, czy w razie kolizji mogę mieć jakieś problemy z wypłaceniem odszkodowania mając założone 55? Różne są opinie...
Trasy jakie pokonuje to raczej tereny odśnieżone (o ile będzie w ogóle śnieg w tym roku), główne ulice aglomeracji śląskiej, może jakiś przypadkowy wyjazd w góry. Z góry dzięki za opinie.


Ostatnio edytowano Cz, 17 lis 2016, 09:09 przez Znicz88, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 16 lis 2016, 23:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
paku88 napisał(a):
Ja kupiłem Hanooki, zobaczymy co z tego wyjdzie



Nie mam bezpośredniego porównania z nokianem ale imho bardzo fajna opona.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lis 2016, 23:03 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Po pierwszym 1000km od założenia jestem bardzo zadowolony, opona jest cicha, nie miałem z nią najmniejszych problemów. Cena również nie odstrasza, więc szczerze polecam.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 18:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam czy ktoś z forumowiczów posiada opony z możliwością założenia kolców?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2016, 14:36 
Świeżak
Offline
Od: 01.10.2016
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Panowie (i Panie). Poszukuję zimówek 215 / 50 / 17. Możecie coś poradzić, polecić?

Na razie znalazłem takie:

Uniroyal MS Plus 77 215/50 R17 95 V XL, FR - 449 zł
http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroya ... #105364941

Bridgestone Blizzak LM001 215/50 R17 95 V XL, FR -529 zł
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... /118877945

Ktoś miał już z nimi styczność? Może coś o nich powiedzieć? Czy nośność 95 nie będzie sprawiała problemów?
Jakieś ciekawe alternatywy? Patrzyłem na Nokiona A3 ale na oponeo ma raczej kiepskie oceny..


EDIT

Jeszcze takiego Dunlopa wypatrzyłem:

Dunlop Winter Sport 5 215/50 R17 91 H MFS - 549 zł
http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop- ... #115750838


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2016, 15:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
tomiol napisał(a):
Zalecany rozmiar na 16 to 205/60 na 205/55 nieciekawie to będzie wyglądać w nadkolach mazdy :| będzie wyglądało jakbyś miała za małe koła.


Dzięki.
Zdecydowałam się na 205/60 Nokiany WR D4.
Jako ciekawostkę dodam, że facet, u którego kupowałam felgi stalowe strasznie mi odradzał Nokiany. Mówił, że nie rozumie zachwytów nad tymi oponami, że od 3 lat jego klienci strasznie narzekają na bieżnik, który się rozwarstwia. To był typ, z którym lepiej nie dyskutować bo "on wie najlepiej" i zdania i tak nie zmieni. Usilnie próbował mi wcisnąć super najlepsze, jego zdaniem, Falkeny. Nie dałam się przekonać, a na odchodne zamknęłam mu buzię 5-letnią gwarancją, którą mam na Nokiany (on mi oferiwał aż ROK, jeśli zakupię u niego Falkeny). Oczywiście stwierdził, że to niemożliwe i musiało mi się coś pomylić z tą gwarancją...

Tak z ciekawości, spotkaliście się z problemem rozwarstwiania się bieżnika w nokianach?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 22 lis 2016, 15:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
golliee napisał(a):
Tak z ciekawości, spotkaliście się z problemem rozwarstwiania się bieżnika w nokianach?



Nieśmiało zgaduje, że chciał sprzedać to na czym najlepiej zarabia ;)

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 cze 2017, 13:23 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Odświeżę temat, tak przymierzam się do zakupu opon zimowych (już teraz w lecie). Podobno teraz ceny opon zimowych są niższe niż w trakcie jesieni.

Wybór padł na Nokian WR D4 205/55 R16 91 T - C A 69dB
Cena: 326 zł - 350 zł
Rok produkcji: 2016

Ktoś jeździł na oponach tej firmy? Widzę, że koleżanka golliee wybrała również ten model, tylko inny profil. Jak Ci się na ich jeździło ostatniej zimy?

A może polecacie coś innego z podobnymi parametrami?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sie 2017, 20:43 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja również przymierzam się do kupna opon zimowych, po obliczeniu zysków i strat, postanowiłem kupić zimówki w rozmiarze moich aktualnych opon letnich. 215/50/17. Mam oryginalne felgi Mazdy, w stanie dobrym, aczkolwiek nie podobają mi się, z racji tego polecą do opon zimowych, a na przyszłe lato zamierzam wstawić jakieś 225/40/18. Obecne opony letnie mnie nie zadowalają, (są dosyć głośne i nie pierwszej młodości). Co do zimówek, padło na Dębica Frigo HP 2, nie są ciche, ale klasyfikacja oporu toczenia - B, hamowania na mokrej - C. Nie jest to może klasa premium, ale za tą cenę, jakość jest naprawdę zadowalająca.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sie 2017, 04:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
fyrtel miałem u siebie w poprzednim aucie te oponki (Dębica Frigo HP2) co prawda inny rozmiar, ale dawały radę na śniegu i naprawdę mokrej drodze lub błocie pośniegowym. W tej cenie naprawdę dobra jakość. No i Made in Poland więc wspieramy naszą gospodarkę.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 25 sie 2017, 02:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
A czy ktoś używał opon Kleber Krisalp HP3?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sie 2017, 10:24 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 84
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Ja po Krisalpach HP2, nie tknę kolejnych opon tej marki...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 13:37 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja mam 2 set felg standardowych do mazdy 6 gg;) kupiłem w zestawie cały komplet 4 felgi plus 4 opony continental winter 205 / 60/ 16 i misze przyznać ze opony spisywaly się rewelacyjnie ( 2 z bieżnikiem 7.5 i 2x7 mm) jechałem z uk do polski na święta, trochę w polace i później powrót i naprawdę byłem zadowolony z continentala


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 03:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
golliee napisał(a):
tomiol napisał(a):
Zalecany rozmiar na 16 to 205/60 na 205/55 nieciekawie to będzie wyglądać w nadkolach mazdy :| będzie wyglądało jakbyś miała za małe koła.


Dzięki.
Zdecydowałam się na 205/60 Nokiany WR D4.
Jako ciekawostkę dodam, że facet, u którego kupowałam felgi stalowe strasznie mi odradzał Nokiany. Mówił, że nie rozumie zachwytów nad tymi oponami, że od 3 lat jego klienci strasznie narzekają na bieżnik, który się rozwarstwia. To był typ, z którym lepiej nie dyskutować bo "on wie najlepiej" i zdania i tak nie zmieni. Usilnie próbował mi wcisnąć super najlepsze, jego zdaniem, Falkeny. Nie dałam się przekonać, a na odchodne zamknęłam mu buzię 5-letnią gwarancją, którą mam na Nokiany (on mi oferiwał aż ROK, jeśli zakupię u niego Falkeny). Oczywiście stwierdził, że to niemożliwe i musiało mi się coś pomylić z tą gwarancją...

Tak z ciekawości, spotkaliście się z problemem rozwarstwiania się bieżnika w nokianach?
W poprzednim aucie miałem nokiany ale nie pamiętam dokładnego modelu, nic się nie rozwarstwiało.
Teraz też się nad nimi zastanawiam WRD 4.
Pytanie jaka szerokość 205 czy 225?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 05:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ciężko stwierdzić co lepsze. W węższej oponie masz większy nacisk na cm ^2 powierzchni opony, natomiast w szerszej większą powierzchnię przylegania do podłoża.
Ja wybieram szersze.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 paź 2017, 13:16 
Świeżak
Offline
Od: 17.10.2016
Posty: 33
Rok produkcji: 2003
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Zawsze sobie wyobrażam że na wąskich oponach jet jak na kolarzówce, czyli jak na łyżwach i jakoś za mną nie przemawia ten nacisk na cm2 szczerze mówiąc, no ale fizyki nie oszukasz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 343 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.