Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 06:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zdania są rózne, ale czytając w necie sporo osób do stalówek zaleca inne nakrętki niż do aluminiowych. W sumie jak wyglądają tak samo to powinny być dobre i do jednych jak do drugich, ale nie będę się wymądrzał bo nie wiem. Ja zawsze miałem dwa komplety i sporo osób też tak praktykuje. Co do ochrony, to nie popadajmy w przesadę. Kiedyś ludzie tylko jeździli na stalówkach i problemu nie było <spoko> Mnie osobiście bardziej nawet pasują czarne nakrętki do czarnych stalówek, niż przykręcanie ich chromowanymi.

P.s. Jak tak patrzę na foto, to nie wydaje Ci się że te od alusów mają minimalnie większy stożek i ciut bardziej zwężony? Może zdjęcie tak wyszło? Właśnie czytałem kiedyś że zastosowanie niewłaściwej nakrętki może spowodować obrobienie otworów w feldze.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2015, 09:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Na próbę przykręciłem 2 sztuki nakrętek od alufelg żeby zobaczyć różnicę
pomimo tego co opisałem wcześniej na wszelki wypadek to i tak te zakupione "specjalne" nakrętki do stalówek (przelotowe stożkowe) zostawiłem na stalowych felgach.
Szukałem w necie jakiegoś wyjaśnienia na te różnice w nakrętkach ale znalazłem że najważniejsze to dobrać profil powierzchni przylegania nakrętki/śruby do felgi

Obrazek
Stożek jest taki sam może faktycznie na zdjęciu tego nie widać.
Co do kołpaków to opinie są rożne, co kto lubi <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lip 2016, 14:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.07.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: lubelski
Odkurzam temat mimo że do sezonu zimowego droga długa. Polećcie mi opony, rozmiar, szerokość, wysokość. Czy nasza polska Debica Frigo 2 sprosta warunkom zimowym czy mierzyć w bardziej wyszukane marki?
Oryginalnie letnie mam na alu 16' a zimowe wolałbym stalowe 15' z trochę wyższą oponą. Po przesiadce na mazdę jestem kompletnym laikiem :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lip 2016, 17:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja Dębicę bym odpuścił, bo nie mają zbyt dobrych rekomendacji. Do miejskiej jazdy i dla niezbyt wybrednego kierowcy pewnie wystarczą, ale ja wolałem dołożyc i mieć coś lepszego i cichszego. Kolego, ja w tamtym roku kupowałem felgi stalowe 15" + opony Fulda KRISTALL MONTERO 3. Z opon jestem bardzo zadowolony i polecam. Ponoc ciut lepsze na śnieg ( zależy od testu) są Nokian Wr D3/D4. Z dość dobrych i przystepnych cenowo opon wytypowałem jeszcze Barum Polaris 3 i Hankook Winter i*cept RS2. Ja za swoje dałem wtedy chyba 740zł za komplet. Teraz dla przetestowania pewnie bym zamówił te Nokiany. Opony wybierałem po opiniach i ocenach w serwisie Oponeo oraz innych serwisach np. Ceneo, Opineo czy forach motoryzacyjnych. Opony letnie mam 16" 205/55, natomiast zimówki 15" 195/65.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 00:06 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam Panowie,
jako że na zimę szkoda mi moich 18" alu, przymierzam się do skompletowania nowego zestawu na zimę, czujniki, felgi stalowe i opony. Taki zestaw wstępnie wytypowałem:

http://allegro.pl/felgi-stalowe-16-5x11 ... 62562.html
http://allegro.pl/czujniki-cisnienia-tp ... ml#thumb/1
http://allegro.pl/4x-nexen-winguard-sno ... 49858.html

Co wy na takie zestawienie? Czy te czujniki nie będą miały problemów z tymi felgami?
całość z przesyłkami zamyka się w 1750zł, mniej niż hankook'i które patrzyłem do moich 18-stek :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 23:21 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Panowie szukam felg do mojej GY, jaka średnica otworu centralnego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lis 2016, 23:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
67,1 mm

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 08:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzięki wielkie! A czy felgi 15" z jakimiś zimówkami dadzą radę? Boję się, że będzie dużo różnica w porównaniu do moich 16"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 13:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Maciejmacku do M6 były w standardzie np koła 195/65/15 - a one jeżeli chodzi o wielkość prawie się nie różnią od 205/55/16 - mniejsza felga, ale większy profil opony (bardziej balonowe).
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?ti ... -205-55r16


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 17:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja mam własnie na zime felgi 15" i opony 195/65. Wyglądają ok., bo tez myslałem że bedzie lipa. Najwazniejsze że wtedy sporo mniej kosztują nowe oponki w stosunku do 16" i 205/55.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 07:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ja z alu 16" zrobiłem sobie zimę, 205/55 Dębica Frigo 2, może to i klasa budżet, ale dla mnie opona starsza niż 5lat traci wszystkie swoje właściwości. Wolę co 5lat zmienić na taką nową klasę budżet niż jeździć na starszej klasy premium.

Chyba, że kogoś stać na nowy komplet za 1800zł+, ale wtedy rodzi się pytanie dlaczego jeździsz 10-letnią, albo i starszą Mazdą :-P

Nawet w Auto Świat był artykuł o oponach zimowych, używanych zakończony podsumowaniem:
"Lepiej nowe budżetowe niż używane premium"

Na lato będą 17" (już kupione czekają wiosny) i do tego opony 215/45 <zauroczony>

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 08:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
victor napisał(a):
J opona starsza niż 5lat traci wszystkie swoje właściwości

Jest to oczywiście bullshit :lol: ps. jak straci wszystkie właściwości, to jakby bez kół jechał....
Jeździłem na 10 letnich zimowych dunlopach (także w ekstremalnych niemal warunkach w górach, gdzie co parę kilometrów jakiś samochód w rowie) i było ok. Z tymi 5 latami to taka bajeczka do odpowiedniego wychowania konsumentów.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 09:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
PanPawel napisał(a):
ps. jak straci wszystkie właściwości, to jakby bez kół jechał....


Porównanie raczej słabe, bo rozmawiamy o starzeniu się opon.

Myślę, że prawda leży pomiędzy moją, a Twoją opinią.
Kwestia użytkowania oraz obsługi ma największy wpływ na stan opony.

"1 rok magazynowania przekłada się na zmiany starzeniowe jakie zajdą na naszych oponach w ciągu 3 tygodni użytkowania lub chociaż 1 tygodnia użytkowania na delikatnie zaniżonym ciśnieniu!"

Miałem opony całoroczne GOODYEAR Vector 4Seasons, niestety ktoś, nie pilnował ciśnienia w oponach i po 3latach, 2szt użytkowane na przodzie są do wyrzucenia. (bieżnik zużyty nierównomiernie).

Osobiście wolę co 5lat klasę budżet, niż co 10lat nową klasę premium.
"Opinia jest jak dupa, każdy ma swoją..." :lol:

Każdy robi, tak jak on uważa. Ja wolę jechać sobie 130km/h po autostradzie na moich nowych zimowych oponach, niż na 10letnich, jakoś moje poczucie bezpieczeństwa jest większe:)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 12:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
dzięki Panowie! bez tego forum bym zginął :D "biere" 15-stki !!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 05:26 
Offline
Panowie, będę szukał zimowych opon. Głównie do jazdy po mieście, podczas zimy zrobię dwie trasy po 500km, w tym jedna w okolice Bieszczad :) Obecnie mam aluminiowe 17" a jak już wiemy na 17" oponki troszkę kosztują, w tym roku już kupowałem letnie, więc nie widzi mi się ten wydatek za bardzo, ale mus to mus :D

Myślałem nad opcją żeby zostawić na aluminiowych felgach i kupić takie oponki:
https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1 ... 215-45-r17

Ewentualnie kupić jakieś stalowe, nawet używane felgi 15" i kupić coś lepszego z opon. Ale przyznam szczerze że nie wiem dokładnie jakich rozmiarów kupić, żeby pasowały do Mazdy 6 2006r. 2.3. Stalowe felgi będę pierwszy raz kupował, to możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy kupnie?

I wtedy do kompletu któreś z opon:

1
https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian ... #145869010

2
https://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda- ... t#70827700

3
https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroy ... t#70822834

Nie ukrywam że chciałbym zaoszczędzić i nokiany z tego zestawu najdroższe, ale jeśli warte dorzucenia tej różnicy, to mogę się na upartego zdecydować. Co myślicie ?


Ostatnio edytowano Śr, 25 paź 2017, 05:26 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 05:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja kupowałem wczesniej stalówki 15" i takim standardem do tych felg jest rozmiar 195/65. Z niedrogich a dobrych opon mogę polecić Fulda Kristall Montero 3, sam jeździłem na nich dwa sezony a ojciec kupił Nokian WR D3 i też jest bardzo zadowolony. Cenowo wychodziło podobnie (nie mylić z WR D4). Ja te 17" też bym sobie darował na zimę, bo teraz mam ten sam rozmiar i ceny opon są konkretne. Tylko do Cytryny C5 mniejsze rozmiary po prostu wyglądają śmiesznie i chyba mi przyjdzie kupić drugi komplet właśnie w rozmiarze 17".

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 08:30 
Offline
Zastanawiam się czy nie kupić tych Nexenów WINGUARD SPORT i nie kombinować. Dużo i tak w zimę nie będę jeździł, większość po mieście. Więc one na trochę już zostaną. Będzie jeden wypad na święta 500km w jedną stronę i tyle. :)

Dębic hp2 nie znajdę w innym rozmiarze do tej felgi ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 10:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ale chodzi Ci o rozmiar 195/65 R15? Można założyć też o jedno oczko węższe tzn. 185

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 13:27 
Offline
Chodzi raczej o 17


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 16:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tą Debicę Frigo 2 masz też w rozmierze 225/55 R17 ale mozna i dostać w rozmiarze 215/55 czy 205/55, więc problemu nie ma.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 16:51 
Offline
To które brać, teraz mam letnie 215 45 17
Krzysiek z tymi rozmiarami które podałeś, nie będzie problemu ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 17:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Powiem Ci że nie wiem jak z wysokością opony, bo 45 to trochę mało i uwazam że o ile latem jest ok to zimą bym się bał o felgę. Nie mam pojęcia czy na wysokość by Ci weszła 55 i czy by nie obcierało, ale chyba nie powinno? Za ładne felgi stalowe wypiaskowane, polakierowane i sprawdzone dałem 450 zł i do tego niezłe oponki 15" to koszt ok 750-800 zł, więc w sumie wychodzi Cię to samo, a nawet taniej niż za tej samej klasy opony 17". Ja bym kupował felgi 15". W Cytrynie nie kupuję felg bo jak ją brałem to miała zalożone praktycznie nowe opony zimowe 17", więc mi się teraz nie opłaca kupowac dodatkowych felg na zimę.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2017, 20:31 
Offline
Panowie ale wysokość 45, 55 odnosi się do szerokości. To procent szerokości. A nie bezpośredni wymiar w jakichś jednostkach
215*0,45=96,75 mm
205*0,55=112,75 mm

Tu macie kalkulator co na co zamienić i nie mieć problemów z wielkością koła. Różnica może wynosić do 2% plus/minus tego co bazowo jest w tym aucie. :)

https://www.wheel-size.com/calc/


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2017, 11:58 
Amator
Offline
Od: 26.07.2017
Posty: 85
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
Panowie co do zakupu opon zimowych, to proponuję osobom z Warszawy i okolic, jechać na giełdę na Żeraniu. . Różnica w cenach, pomiędzy Oponeo wynosi około 50 zł na korzyść giełdy..
Ja kupiłem za 200 zł Wiking WinTech 2205/55 R16. Za komplet można było jeszcze utargowac. Na Oponeo takie opony kosztują 260 zł.
Opony Kormoran SNOWPRO B2 205/55 R16 na Oponeo kosztują 205 zł, na giełdzie mozna kupić za 175 zł, oczywiście wszystkie z 2letnią gwarancją.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2017, 12:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A który rocznik opon? Często ludzie nie zwracają na to uwagi, ale inna cena będzie opon z 2017r a inna z 2015r czy 2016r.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2017, 13:05 
Amator
Offline
Od: 26.07.2017
Posty: 85
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
Większość z tych co oglądałem pochodziła z tego roku...17 tydzień, 25 tydzień, różne daty, ale ten rok.
Niektóre modele opon, były tańsze o 60 zł. Szczególnie jeśli chodzi o opony powyzej 300 zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2017, 13:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kurcze, ja jestem trochę sceptyczny do takich zakupów, bo cena musi być czymś podyktowana. Jeżeli na Oponeo czy Allegro ceny są wyższe o 60 zl na sztuce, to czemu na giełdzie ktoś by był w plecy o 240 zl na komplecie opon? Może to jakiś drugi gatunek? Osobiście chyba bym jednak wolał Oponeo, bo pewniejszy zakup i możliwość reklamacji. Na giełdzie dzisiaj koleś jest, a jutro go może nie byc, i szukaj wiatru w polu.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2017, 13:29 
Amator
Offline
Od: 26.07.2017
Posty: 85
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
Może i masz rację, ale dostajesz gwarantuję z pieczątką zakładu. Więc nawet jak gościa nie złapiesz na giełdzie, to jedziesz do zakładu. Ten u ktorego ja kupiłem swój zakład wulkanizacji ma w Pomiechówku...a po drugie, nikt z nas, nie ma pojęcia jaką marżę narzucają na Allegro lub Oponeo. Być może ten na giełdzie narzucił mniejszą marżę, niż inni na internecie.

-- Dodano: 19 listopada 2017, o 13:29 --

Weź pod uwagę, ze facet na giełdzie zapłaci tylko za wjazd na teren gieldy. Na internecie obsługa sklepu, reklama tez kosztują, darmowa przesyłka. Więc automatycznie muszą podnieść ceny, aby mieć na takie wydatki. Sprzedawcy na giełdzie nie mają tego problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lis 2017, 20:28 
Offline
Nie chciało mi się bawić w kupno stalowych felg itp. Kupiłem jednak na moje 17 opony: Nexen WINGUARD SPORT
Płaciłem za sztukę jakoś 290zł (wcześniej widziałem je za 277zł) na oponeo, teraz kosztują tam 302zł. Więc czym bliżej sezonu to drożej, wiadomo :)

Bałem się tych opon, bo różne opinie w necie, i że to "chiński" szajs. Opony wiadomo są Koreańskie, raczej markowe z firmy która jest starsza niż ja :) także poczytałem troszkę i się przekonałem.

Przejechałem na nich wszystkie możliwe warunki, trasa Wrocław -> Białka Tatrzańska -> Zakopane. Była autostrada na suchym i autostrada podczas mega ulewy, były krajówki i serpentyny też z ulewami. Dwa dni jeździłem po okolicach Zakopanego, i akurat był śnieg powyżej kostek, było też błoto ze śniegiem. Więc opony przetestowałem praktycznie w każdych dobrych warunkach dla tych opon. Na mokrym i na suchym nie czuję jakiejś większej różnicy od opon letnich które posiadam "uniroyal rainsport 3". Na śniegu spokojnie sobie radzą, na błocie ze śniegiem tak samo dobrze się sprawdzają. Nie było problemów z ruszaniem ze sniegu i śmiganiem po serpentynach z górki i pod górkę na zaśnieżonych drogach. Dla mnie i dla mojej spokojnej jazdy te opony są wystarczająco dobre, sprawdziły się w górach, więc sprawdzą się spokojnie w zimę po mieście i okolicach. Rozpisałem się, ale dużo osób obawia się kupna Nexenów, dlatego mam nadzieję że troszkę wątpliwości rozwieje na temat tych opon.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sty 2018, 20:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Chłopaki, takie pytanko odnośnie opon zimowych. Miałem wcześniej w M6 opony Fuldy 195/65 i na śniegu czy po przyrozkach spisywały się rewelacyjnie. Nawet nie przypominam sobie żeby by się przy hamowaniu ABS zaświecił ( układ sprawny :-P ). Teraz mam ładnie wyglądające opony z niższej półki - GT Radial Champiro WT AX , 6 letnie o rozmiarze 225/55 i powiem szczerze że mnie nosi po opadach śniegu. Szybciej wejdę w zakręt to czuję jak mi tył ucieka czy jak mocniej dodam gazu to koła buksują nawet na 4 biegu. Kumple twierdzą że to przez rozmiar opon, a ja nie wiem czy to faktycznie przez rozmiar i wagę auta ( 1600 kg) czy może kiepskie opony? Ktoś ma podobne odczucia przy szerszych kapciach?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.