Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 21:27 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: lubelski
A ja bym prosił o pomoc.
Posiadam Mazdę 6 TS z 2009 roku, z silnikiem diesla 2.2 163 konnym. Auto wyposażone jest w DPF, jest to pierwszy mój samochód z takim systemem dlatego mam kilka pytań.
- Jak często należy wypalać DPF? (moje auto ma najechane 98000)
- Jak prawidłowo wypalać DPF? (jeździć przez jakiś określony czas i czy lepiej jechać na 6 biegu np. przy około 2000 obrotów czy lepiej bedzie np. 4 bieg i 3000 obrotów?)
- Czy są jakieś kontrolki informujące o konieczności wypalenia filtra DPF lub kontrolka informująca o rozpoczęciu procesu wypalania?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 cze 2016, 09:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie ma kontrolek. Wypalanie odbywa się automatycznie, nie musisz o tym myśleć. Nie ma potrzeby przeprowadzania jakichkolwiek nadzwyczajnych zabiegów. Po prostu jeździj normalnie i ciesz się z auta.

Powyższe poparte 8 latami doświadczenia (135kkm) z dieslem 2.0.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 cze 2016, 19:24 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: lubelski
Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 cze 2016, 23:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Możesz kupić kabelek ELM i ściągnąć program Forscan na laptopa. Zawsze to jakieś zabezpieczenie w razie gdyby trzeba było zmusić auto do wypalenia, albo też skasować inspekcję olejową (wówczas też wywala kontrolkę i auto może w trasie wejść w tryb awaryjny, a znając złośliwość rzeczy martwych stanie się to w najgorszym z możliwych momentów). Ja dodatkowo stosuję "suple" do paliwa do diesli z filtrami cząstek stałych - czy działają? Nie wiem, ale koszt niewielki, a zawsze jest jakiś cień szansy, że się zapcha później niż wcześniej ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2016, 21:30 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: lubelski
A ma ktoś może jakąś instrukcję lub jakiś filmik jak używać tego Forscana?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 05:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Forscan jest w języku polskim.
Wybierasz i Używasz tzw PIDów.
PID jest to wartość odczytów z czujników, np w Volty, ciśnienia itp.
Możesz odczytywać i kasować błędy.
...wykonywać procedury serwisowe, i wiele wiele innych.
Pytaj, a podpowiemy Ci co chcesz ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 11:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
witam mam pytanie czy dpf nie za często się wypala
moja mazda wypala się co 130 tys ale nigdy nie zaswiecila się kontrolka sygnalizujaca awarie
autem jezdze rok glownie miasto przewaznie jezdze na 3 żeby obroty były wyższe
pozdro
sorki 130km


Ostatnio edytowano Wt, 28 cze 2016, 12:32 przez symar, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 11:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Co 130 tys??? Chyba ci sie jakas literowka wkradla kolego

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 12:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
symar napisał(a):
nigdy nie zaswiecila się kontrolka sygnalizujaca awarie

To czym się przejmujesz ? Nie szukaj dziury w całym...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 12:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
da się cos zrobić żeby filtr się rzadziej wypalał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 12:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Usunąć. Albo zmienić styl/warunki jazdy - ale nie pytaj się co masz zmienić, żeby było rzadziej.
W czym Ci przeszkadza wypalanie filtra ?

P.S. Jeszcze możesz kupić benzynę ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 14:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
dzięki za odp
czyli jak nie swieci i nic się nie dzieje poza tym ze często się wypala, sugerujesz żeby zostawić ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 14:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Tak właśnie sugeruję. I przede wszystkim nie przejmować się na zapas (chyba, ze nie masz innych zmartwień w życiu ;-) ).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 19:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Jak nie wywala ci zadnych bledow, nie byles jeszcze na przymusowym statycznym wypalaniu to nie ma sie czym przejmowac. Filtr wypalalby ci sie rzadziej gdybys jezdzil tylko trasy.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lip 2016, 09:47 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.10.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Dzięki bardzo Szczypik, ( piszę na forum po raz pierwszy :)
Wszystko miałem tak samo, : migająca kontrolka DPF, tryb awaryjny, spadek mocy.
Zrobiłem krok po kroku jak w opisie. po ok. godzinie czekania po przejściu pracy silnika w tryb normalny, skasowałem migającą diodę.
Samochód wyszedł z trybu awaryjnego i na razie śmiga :-) Pozdrawiam wszystkich, czytałem uważnie !





szczypik napisał(a):
Basyl zrobilem takie chlopskie tlumaczenie procesu wypalania filtra DPF.




 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lip 2016, 20:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Mi wczoraj podczas powrotu do domu zaczela migac kontrolka dpf i dzis podpiolem forscan i skasowalem wszystkie bledy po czym zresetowalem inspekcje olejowa i kontrolka zgasla


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lip 2016, 09:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Błędy jakie miałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lip 2016, 19:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Mialem blad przeplywki poniewaz przy wymiane oleju w skrzyni odpalilem auto bez wtyczki, czasem wyskakuje blad egr, pewnie trzeba wyczyscic


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lip 2016, 20:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to kolego lepiej zajmij się tym problemem, ja między innymi przez przepływke załatwiłem sobie dpf.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 22:20 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.10.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Poczytałem sobie o znów i znów zapalającej się kontrolkę DPF, o wypalaniu, kasowaniu błędów i zdecydowałem się oszczędzić sobie nerwów :-). Wczoraj zrobiłem zabieg chirurgiczny, usunąłem DPF i trochę podrasowałem chip tuningem, tak delikatnie do 160 KM. I mam spokój :-) i lepszy komfort jazdy !!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 08:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Też tak można :)
Ps. Pomyśl sobie, że kiedyś zaboli cię głowa, lub główka ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 12:30 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.10.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Millerek doceniłem źarcik :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 13:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
;) spoko.
Ja będę jeździć z tym DPF tak długo jak to możliwe, a jak będzie mnie wkurzać już na maksa i nie poradzę sobie, to będzie kastracja :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 23:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Jestem tego samego zdania, u mnie narazie jest wszystko ok a jak zacznie sie sypac to go wywale i bede jezdzil dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lip 2016, 10:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Ja też byłem takiego samego zdanie dopóki nie wywalało błędów o zatkaniu dpf'u. Miałem do przejechania odcinek 2tyś. km na autostradzie to potrafił mi się zatkać 5 razy DPF, to już była zdecydowana przesada, na szczęście miałem laptopa przy sobie to poradziłem sobie jakoś z tym. W późnej chwili wywaliłem dpf'a i mam już święty spokój z tym ustrojstwem i teraz mogę podróżować spokojnie i się nie martwić, a tak to jeździłem zawsze w nie pewności.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lip 2016, 18:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.07.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam serdecznie mam taki problem kupiłem Mazde 6 rok 2008 po tygodniu uzytkowania wyskoczyl DPF i Check zrobilem przepalanie filtr wymieniłem olej i bylo okej przez tydzien . Po tygodniu znow wyskoczył DPF i Check . Zregenerowałem DPF skalibrowałem wtryski i po 3 dniach znow miga DPF pomozcie bo juz nie mam sily :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2016, 16:28 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.10.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
uki2327 jak jesteś z Warszawy albo z okolic, dam ci namiar do warsztatu gdzie ja usunąłem DPF i troszeczku podrasowałem chip tuningiem,( pisałem o tym kilka postów wyżej), całkowity koszt ok. 1000,-
Będziesz miał spokój i dużo lepszy komfort jazdy, ja nie żałuje !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2016, 16:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.07.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Levon napisał(a):
uki2327 jak jesteś z Warszawy albo z okolic, dam ci namiar do warsztatu gdzie ja usunąłem DPF i troszeczku podrasowałem chip tuningiem,( pisałem o tym kilka postów wyżej), całkowity koszt ok. 1000,-
Będziesz miał spokój i dużo lepszy komfort jazdy, ja nie żałuje !



Witam niestety nie :D ale własnie tez sie zastanawiam nad tym wycieciem DPF martwi mnie tylko dlaczego ten CHECK wyskakuje :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2016, 16:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odczytałeś błędy?
Jakie są wskazania pidu PM DPF-u?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2016, 13:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.07.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Millerek napisał(a):




Własnie jutro teść jedzie podlaczyc do serwisu pod kompa ja niestety nie bede przy tym bo jestem w niemczech i to sie stalo jak moja zona jechala do mnie jutro napisze jakie bledy wyskoczyly

-- Dodano: Wt, 19 lip 2016, 13:54 --

Witam tesc mi napisał że wyskoczyły 3 błedy na kompie ale pamietał tylko 2 zapchany DPF i zbyd duzo spaliw w silniku jaki by trzeci nie wiem sprobuje sie jeszcze dokladniej dowiedziec :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.