Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 19:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6JGv5GW7lwg&feature=youtu.be[/youtube]

Procedura zaczerpnięta z linku:

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm


Instrukcja dla odpornych <bach>

Uwaga!!!
W silnikach 2.0 MZR-CD inspekcja olejowa jest sygnalizowana za pomocą kontrolki DPF.
W silnikach 2.2 MZR-CD inspekcja olejowa jest sygnalizowana za pomocą kontrolki podgrzania świec (spiralka)

Kasowanie inspekcji olejowej powinno być przeprowadzane po każdej wymianie oleju.

1. Potrzebny jest zwykły przewód ok. 30cm. Jeden koniec przewodu wetknij w miejsce oznaczone czerwonym kółeczkiem (fot. poniżej), drugi koniec przewodu połącz z masą/uziemieniem (wetknij przewód np w "-" na akumulatorze).
Obrazek

2. Wsiądź do auta, przełącz zapłon do pozycji ON (nie uruchomiamy silnika),
3. Po chwili, dość energicznymi ruchami wciśnij 5 razy pedał przyśpieszenia,
4. Jeżeli do tego momentu zrobiłeś wszystko prawidłowo, zacznie pulsować kontrolka podgrzania świec (spiralka). Kontrolka ta mrugnie do Ciebie pięciokrotnie,
5. Jeżeli kontrolka podgrzania świec przestanie już pulsować, przekręć zapłon do pozycji OFF,
6. Ponownie przekręć zapłon do pozycji ON aby potwierdzić, że kontrolka DPF już nie pulsuje.

Możliwe, że za pierwszym razem Wam się nie uda, więc poniżej przedstawiam prawdopodobne przyczyny niepowodzenia:
- zbyt gruby przewód, nie wchodzi dobrze do gniazdka w PCM,
- źle przymocowany przewód do masy,
- wciskanie pedału przyśpieszenia powinno być energiczne i dość szybkie,
- Pulsowanie kontrolki DPF nie musi oznaczać konieczności zresetowania inspekcji olejowej. Więc mimo, że procedurę przeprowadzasz prawidłowo, kontrolka wciąż może pulsować, ponieważ filtr cząsteczek stałych wymaga natychmiastowego wypalenia

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 10:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 384
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
witam wszystkich
tak jak napisałem ze bylem umówiony w aso. i tak jak zielony napisał nie została skasowana inspekcja olejowa wiec skasowanie inspekcji 146zl
a pytałem do czego służy ta procedura z pedałami i pan z aso powiedzial ze tak ale działa w modelach 1,6 benzyna a nie w 2,0 diesel.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 12:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to dobrze wiedziec ze jak sie nie skasuje inspekcji to potem nic sie nie dzieje. Niezle sobie licza za to kasowanie, inspekcje smialo mozesz sam kasowac tym sposobem co podal glowasiek z tego linku http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm. Ja go stosuje z powodzeniem i wszystko ladnie dziala, pamietaj tylko o wmiare szybkim wciskaniu pedalu gazu, za pierwszym razem robilem to za wolno i nie zalapalo. Dobrze tez po wymianie oleju zastosowac z tej stronki kalibracje wtryskow a potem juz tylko jezdzic :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 21:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
w sumie z ta lampa dpfu to trcohe lipa -0 moim zdaniem powinna ona sygnalizowac sprawy zwiazane z filtrem a nie olej itp rzeczy bo skad uzytkownik ma wiedziec o co akurat tym razem biega


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 21:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
dlatego powinienes jezdzic do ASO i im kase zostawiac. Na tym to polega.

Lub siadasz na forum i szukasz co i jak :)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 8 cze 2013, 14:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Teraz gotowe :-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lip 2013, 17:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.06.2013
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
czy po każdej wymianie oleju należy wypalać DPF czy tylko skasować olej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 20 lip 2013, 17:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Tylko przeprowadzić procedurę kasowania inspekcji olejowej.
Możesz również zrobić kalibracje wtrysków.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sie 2013, 09:30 
Świeżak
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
dzięki :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 paź 2013, 13:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
U mnie metoda na "kabelek" nie działa niestety. Nie mam pomysłu. Może jak zmienię olej, a muszę to zrobić i skasuję inspekcję to ten zabieg będzie skuteczny?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 5 paź 2013, 19:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
jezeli skasujesz IDS-em to tak.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 paź 2013, 11:52 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
To dlaczego nie działa na "kabelek" ? Jak czytam to pozostali nie mają z tym problemu...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 7 paź 2013, 13:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
mozliwe, ze kabel nie lapie masy.
Inni tez probowali kilka razy zanim proces "zaskoczyl" ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2013, 08:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.10.2013
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
zakupiłem mazde 6 - przejechałem jakieś 60 km i zaczęła mi mrugać kontrolka dpfu.

czytając forum dowiedziałem się aby skasować inspekcję olejową, ale mam pytania co do tego procesu,

kabel trzeba podlaczyc do tego wejscia jakos - jaka to jest końcówka ?

druga sprawa - z angielskim jest jak jest - a nie chce nic popsuć - dlatego czy jest gdzies krok po kroku opisane po polsku jak, kiedy i co trzeba wykonywac aby tą inspekcję skasować ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lis 2013, 17:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Koledzy tylko dopowiem wam, że u mnie (silnik 2.2 diesel) opisana powyżej procedura działa, po odpowiednim (zgodnie z instrukcją) zmasowaniu pinu i naciśnięciu 5-krotnym pedału gazu, zaświeciła się 5 razy kontrolka świec. Zatem uważam, że inspekcja olejowa została skasowana.
Jutro jeszcze podepnę ELM-a do portu OBD i sprawdzę, czy dystans pokonany od ostatniej wymiany oleju się z zerował. Dam znać jutro.

UP: Dziś sprawdziłem programem FORScan i rzeczywiście w pozycji przebieg od ostatnie wymiany oleju wskazuje 40 km, wcześniej przed skasowaniem inspekcji miałem 9800 km. Zatem wszystko wydaje sie być ok.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2013, 00:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.10.2013
Posty: 168
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Cześć,

Możesz mi podpowiedzieć krok po kroku jak się kasuję te inspekcje olejową?

_________________
Ani smutku ani łez, moje życie jest the best =)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2013, 00:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W pierwszym poście tego wątku jest link do procedury, krok po kroku tyle że w angielskim.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2013, 14:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Strikerx napisał(a):
Cześć,

Możesz mi podpowiedzieć krok po kroku jak się kasuję te inspekcje olejową?


Obejrzyj filmik z youtube, tam wszystko widać, masujesz zworkę oraz naciskasz 5 razy pedał gazu, co tu jeszcze pisać ?

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 gru 2013, 20:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A się zapytam... tam w tym angielskim poradniku jest jeszcze opcja: Jak zresetować DPF po procesie czyszczenia. z org.:"How to reset DPF after cleaning process"...o co chodzi ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 gru 2013, 21:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nigdy nie czyściłem DPFu tą metodą ale wydaje mi się że chodzi o reset ustawień komputera, tak żeby komp od nowa mierzył stopień zanieczyszczenia filtra. Coś takiego jak kasowanie inspekcji po wymianie oleju, tak bynajmniej widze cel w takim resecie ...mogę się mylić.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 gru 2013, 09:52 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Millerek napisał(a):
A się zapytam... tam w tym angielskim poradniku jest jeszcze opcja: Jak zresetować DPF po procesie czyszczenia. z org.:"How to reset DPF after cleaning process"...o co chodzi ?

Wydaje mi się że ta procedura kasuje licznik wypalań DPF, i PCM zaczyna zliczać od zera.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 07:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: lubuski
Czy ta opisana procedura kasowania inspekcji olejowej także dotyczy (działa) dla Mazdy 6 GH 2,0 benzyna
Dzięki z góry za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 07:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To dotyczy tylko diesla.

Wysłane z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 09:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: lubuski
A czy w benzynie też jest jakaś procedura kasowania inspekcji olejowej. Jeżeli jest to proszę o info.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 maja 2014, 10:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przecież czytać trzeba umieć :) nie nie nie.... do benzyny nie ma w ogóle procedury kasowania inspekcji olejowej ;) :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 14:34 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Witam. Dzisiaj wymieniłem olej i wziąłem się za kasowanie inspekcji olejowej przez kabelek. Mam silnik 2.0MZR-CD i mi się świeci spirala a nie dpf, czy coś źle zrobiłem?? w instrukcji pisze że jak się ma 2.0 silnik to powinien się dpf świecić a nie spirala. Dzięki za odpowiedź.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 14:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kontrolka swiec zarowych?... no to przecie je ok [THUMBS UP SIGN]

Wyzetowane z jedynki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 15:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
No tak samo jak na filmiku się świeci. Robiłem dwa razy kasowanie. No to się cieszę że udało mi się za pierwszym razem :)

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 lip 2014, 17:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.07.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Millerek dzieki za odp. mam nadzieje ,ze sie uda :) jesli chodzi o "domowy" sposob to chcialbym to zrobic tak jak jest opisane na forum :) ale niestety nie mam tej czarnej kostki tam gdzie ona powinna byc...ciekawe dlaczego jej tam nie ma wie ktos ? szara jest tylko...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 14 lip 2014, 11:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Sunrise napisał(a):
ale niestety nie mam tej czarnej kostki tam gdzie ona powinna byc...ciekawe dlaczego jej tam nie ma wie ktos ? szara jest tylko...

przepraszam a ta zaznaczona jest czarna czy szara :>
Obrazek

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.