Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 141  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2013, 16:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie, ja po prostu to zgłosiłem jako usterkę i powiedziałem, że nie akceptuję wyjaśnienia ustnego, że "w Polsce nie działa", bo w podręczniku samochodu jest napisane co innego. Więc proszę o pisemną odpowiedź od Mazdy. Salon to przyjął i napisał do Mazdy. Teraz czekam na odpowiedź.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2013, 17:23 
Offline
Gajdzin napisał(a):
Nie, ja po prostu to zgłosiłem jako usterkę i powiedziałem, że nie akceptuję wyjaśnienia ustnego, że "w Polsce nie działa", bo w podręczniku samochodu jest napisane co innego. Więc proszę o pisemną odpowiedź od Mazdy. Salon to przyjął i napisał do Mazdy. Teraz czekam na odpowiedź.


ok dzięki za wyjaśnienie :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2013, 20:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Panowie mala ciekawostka w sprawie radia.
Ludki w stanach i w UK wysylaja cos takiego.

http://www.change.org/petitions/mazda-n ... 014-mazda6

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2013, 20:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Inicjatywa m.in. moja, z www.mazda6club.com :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2013, 15:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jeszcze jedna mała uwaga w temacie usług LIVE. Zauważyłem, że jeśli wyraziłem zgodę na udostępnianie informacji (pojawia się taki screen w momencie uruchamiania usług), to informacja o korkach wyświetlana w nawigacji jest updatowana w zależności od tego w jaki sposób pokonuję korek. Np. wyjeżdżając z domu wbijam się na drogę, która ma być 'czysta' i okazuje się, że stoję w korku do świateł 10 minut, to za chwilę okazuje się że nawigacja zaczyna pokazywać ten korek. I odwrotnie - jeśli wpadam w teoretyczny korek którego nie ma to za chwilę sprzęt się odświeża i informacja o korku znika. Zmiany o których piszę zaobserwowałem, na drodze podrzędniej pod Warszawą, po której jeżdżę do pracy i wiem mniej więcej czego się spodziewać w temacie płynności ruchu. Oczywiście nie znam dokładnych kryteriów powodujących że informacja o korkach jest zmieniana (np. zmiana sytuacji musi zostać zaraportowana przez min 5 aut na drodze krajowej, a w przypadku drogi podrzędnej wystarczy jedynie 1 samochód z tomtomem), ale faktem jest że warto dzielić się informacją o ruchu dla dobra wszystkich użytkowników.
Chyba, że ktoś jest Jamesem Bondem i informacja o jego aktualnym położeniu jest super sensytywna...

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2013, 18:01 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.07.2013
Posty: 115
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jechalem dzisiaj autostrada i mialem czas, zeby przyjrzec sie tematowi drzacej maski. Otoz przy predkosci 140-150 km/h jest cos takiego, ale z pewnosci nie mam, bo efekt jest na granicy widzialnosci. Cos takiego, jak nie wiesz, czy cos bylo czy cos Ci sie przywidzialo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2013, 19:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja dzisiaj jeździłem GJ 2,5 .
Prędkości do 190 ... żadnych syndromów maski ... żadnych nienormalnych odgłosów , wiatrów , szumów ect ... jedzie jak po sznurku ten silnik z automatem = BAJKA ... a dźwięk silnika jest cudowny na "kick down-ie"
Ja nie mam żadnych zastrzeżeń .
PS
nie piszcie czasem , że głuchy jestem :lol: ... co najwyżej nie tak przewrażliwiony <o0>
Zazdroszczę wam waszych GJ 2,5 AT 8-)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2013, 19:37 
Amator
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 91
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
bespartyjny napisał(a):
Ja dzisiaj jeździłem GJ 2,5 .
Prędkości do 190 ... żadnych syndromów maski ... żadnych nienormalnych odgłosów , wiatrów , szumów ect ... jedzie jak po sznurku ten silnik z automatem = BAJKA ... a dźwięk silnika jest cudowny na "kick down-ie"
Ja nie mam żadnych zastrzeżeń .
PS
nie piszcie czasem , że głuchy jestem :lol: ... co najwyżej nie tak przewrażliwiony <o0>
Zazdroszczę wam waszych GJ 2,5 AT 8-)


Dzięki, ja już myślałem, że tylko ja jestem sam zachwycony swoim samochodem. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2013, 19:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja na razie jestem zachwycony samochodem ... :( , ale nie mój on jeszcze ... nie mój ... ;(

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2013, 19:57 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nessus napisał(a):
Jechalem dzisiaj autostrada i mialem czas, zeby przyjrzec sie tematowi drzacej maski. Otoz przy predkosci 140-150 km/h jest cos takiego, ale z pewnosci nie mam, bo efekt jest na granicy widzialnosci. Cos takiego, jak nie wiesz, czy cos bylo czy cos Ci sie przywidzialo.


Moim zdaniem problem wynika z tego że w tym samochodzie bardzo wyraźnie widać krawędź maski, więc jeśli się coś z nią dzieje to mamy obraz jak na dłoni. Wystarczy bardziej położyć fotel i temat znika :-)
Pozycja półleżąca rozwiązuje również problem zagłówka, który jest niby zbyt przegięty do przodu - mam wrażenie, że twórcy samochodu mieli jakieś aspiracje sportowe, stąd pewnie defaultowa pozycja za kierownicą nie przypomina tej z ciężarówki. Przy moim ustawieniu fotela zagłówek jest git, chociaż gdyby nie ręce do kolan to bym pewnie nie sięgnął kierownicy.
Jak widać ustawienie fotela rozwiązuje główne problemy w nowej 6-tce, chociaż jak do tej pory nie stwierdziłem, żeby miało wpływ na aktywację usługi LIVE w Polsce...

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2013, 23:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.08.2013
Posty: 514
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ech, piszcie dalej bo mnie cieszą wasze opinie o mazdzie. Wczoraj oddałem saaba i czuję się jak bez nogi... Jeszcze ta deszczowa pogoda mnie dobiła...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 wrz 2013, 08:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki za cenne dane do tematu, bespartyjny!

Ja wczoraj po raz pierwszy osiągnąłem 150km/h i zero problemów z maską.

Szum powietrza i drogi jest, ale bez przesady - byłem w głośniejszych samochodach. Mój Accord robił więcej hałasu oponami na przykład. Nie wiem, czy chciałbym wydawać kilka tys. zł na wyciszenie mojej Matsudy, szczególnie, że rzadko jeżdżę autostradami. Zresztą ten szum nie jest zbyt uciążliwy, da się do niego przyzwyczaić i... ładnie brzmi. Jest muzykalny.

Co innego, jakbym musiał co drugi dzień jeździć autostradą, wtedy bym się zastanawiał nad akcją wyciszającą.

Zapodałem zresztą kilka dni temu u temat Amerykanom. Wywiązała się ostra dyskusja i ludzie już mierzą, badają, generują pomysły. Oni są mistrzami "Zrób To Sam", gotowi nowy samochód rozebrać na części i co drugą zmodyfikować - totalnie się nie boją utraty gwarancji. Np. jak zaczęły się posty o xenonach o zbyt krótkim zasięgu, to ludzie zaraz zaczęli sobie je sami ustawiać w garażu domowym, śrubokrętem!

Jak coś ciekawego tam wymyślą w kwestii wyciszenia, może nawet domowymi sposobami, zaraportuję tutaj.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 wrz 2013, 09:59 
Adept
Offline
Od: 25.04.2013
Posty: 111
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Na Amerykanów bym nie liczył - biorąc pod uwagę ich żenujące ograniczenia prędkości i to, jak się ich przestrzega, to dla nas nic sensownego nie wymyślą (w ich warunkach ten szum nie jest żadnym problemem).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 wrz 2013, 16:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No właśnie połowa użytkowników amerykańskiego forum jest zdziwiona i nie widzi problemu, ale kilka osób się z nami solidaryzuje. Pewnie ci, którzy mieszkają na wschodnim wybrzeżu (tam jest trochę autostrad z limitem do 120km/h - na zachodzie i południu max to 105km/h, przynajmniej w/g moich doświadczeń). A limitów specjalnie nie przekraczają, bo kary surowe, a łapać potrafią nawet z powietrza - z samolotu.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 wrz 2013, 17:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Koledzy jak się zaciągnie ręczny to się nie jedzie tylko stoi, więc nie wiem o co takie lamenty.
Możesz sobie w spokojnie stać z wyłączonymi światłami na skrzyżowaniu i nic Ci nic nie zrobią, ale jak zrobisz chociaż metr bez nich :) i Cię przyuważą to mandat mogą wlepić z czystym sumieniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 wrz 2013, 17:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 18.07.2013
Posty: 149
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
Ostatnio trochę "przegoniłem" moją mazdę, jeśli nie myśli się non stop o szumie to po czasie okazuje sie ze jest on normalny, jak dla mnie jednak troche problem rozdmuchany, przy 140 spokojnie można rozmawiac i słuchać normalnie muzyki, a że to nie S-klasa to i coś szumi.
Co do maski to do 170 nic nie zaobserwowałem, więc dla mnie nie ma tematu.
Poza tym ciągle jestem w niej zakochany, a szczególnie na krętych wąskich drogach, pięknie się ich trzyma.

_________________
Moja Mazda


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 wrz 2013, 18:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
therion napisał(a):
Koledzy jak się zaciągnie ręczny to się nie jedzie tylko stoi, więc nie wiem o co takie lamenty.
Możesz sobie w spokojnie stać z wyłączonymi światłami na skrzyżowaniu i nic Ci nic nie zrobią, ale jak zrobisz chociaż metr bez nich :) i Cię przyuważą to mandat mogą wlepić z czystym sumieniem.

No właśnie to jest pytanie - czy prawo drogowe każe mieć włączone światła przez cały rok, kiedy pojazd się porusza, czy też zawsze, kiedy uczestniczy w ruchu drogowym (co nie musi oznaczać, że w danym momencie się porusza...) Nie mam pojęcia.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 wrz 2013, 11:14 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 20.02.2013
Posty: 166
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Region: podlaski
Oglądałem dzisiaj na TVN Turbo program Automaniak z udziałem między innymi Mazdy 6 i próba hamowania ze 140 km/h wypadła na tle Passata i Lancia Thema bardzo mizernie. Biedny styropianowy Łoś nie przeżył. Trochę mnie to zaskoczyło bo po przesiadce z GH uznałem, że hamulce samochód ma świetne. Dzięki nim nie zniszczyłem auta a jeleń przebiegający przez drogę zachował kończyny. Ze 100 km/h ma się wrażenie, że mózg chce wyskoczyć przez nos.

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4

_________________
Nie ma jazdy bez Mazdy - aktualnie GJ Sedan 2.0 Sky-G MT SnowflakeWhite SkyPassion. Wcześniej były: GH Sport Kombi Exclusive 2.0 MZR-CD Opel Vectra B 1.6, Ford Mondeo III 2.0 TDCI, MPK, Taxi i z buta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 wrz 2013, 12:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2013
Posty: 2
Kolego Gajdzin
Pozdrawiamy Cię serdecznie z Japonii (razem z moją Żoną).
Przyjechaliśmy na kilkumiesięczne stypendium habilitacyjne do Tokushima Bunri University na najmniejszej z japońskich wysp - Shikoku. W związku z faktem, że zakochałem się w nowej Mazie 6 od pierwszego wejrzenia regularnie czytam niniejsze forum i od razu rzucił mi się w oczy Twój nick - słowo, które czasami (aczkolwiek na szczęście dość rzadko) zdarza nam się słyszeć. Poza tym w gronie kilku Polaków, których tu poznaliśmy po przyjeździe, przekazywaliśmy sobie Twoją książkę (Bezsenność w Tokio) i z dużym zaciekawieniem ją przeczytaliśmy:)) Świetna!!!
Wiem, że to forum Mazdy więc przepraszam za długi wstęp i przechodzę do rzeczy!!! Zastanawiam się nad kupnem 2.0 w bezn po powrocie do Polski. Odbyłem nawet jazdę testową na początku roku. Dodam tylko, że w Polsce mam Skodę Superb 2.0 TDi PD, więc mogę trochę porównać oba te auta. Wiadomo piękno nowej 6 jest nie do podważenia, jakość materiałów, ich spasowanie jak dla mnie na dość wysokim poziomie. Na pewno plastiki są dużo cichsze niż w Superbie. Silników nawet nie ma co porównywać, w Maździe jest benzyna, a co więcej kultura pracy jednostki 2.0 Tdi PD marki VAG jest delikatnie mówiąc bardzo niska. Zawieszenie, komfort, układ kierowniczy jak dla mnie bardzo dobrze. Czuć, że nowa 6 waży prawie 300 kg mniej niż mój Superb. Na jeździe testowej przejechałem ponad 50 km i rozpędziłem się do 150 km/h - żadne szumy mi nie przeszkadzały i falującej maski nie widziałem (chociaż pewnie na nią nie patrzyłem) :))

Teraz kilka minusów. Z pewnością mój TDi wgniata w fotel, w Maździe brak tego efektu, ale wiem że to silnik wolnossący, który trzeba mocniej kręcić. Po drugie wszyscy rozpisują się ile to jest miejsca w środku! Nie powiem miejsca jest dość ale do Superba nie ma porównania. Tam z tyłu można robić dużo więcej, niż tylko siedzieć. Trzecia sprawa - ciekawy jestem jak będą zachowywać się skóry w Maździe, bo na pierwszy rzut oka to w mojej Skodzie są tak ze dwa razy grubsze. Ale te rzeczy mnie raczej nie martwią, od zakupu tego auta powstrzymuje mnie trochę inna, dużo ważniejsza rzecz. Mianowicie...
Blacha!!! Wiem, że odchudzony samochód lepiej się prowadzi, ale czy inżynierowie z Japonii trochę nie przesadzili? Klapa bagażnika jest jak piórko, drzwi też jakieś takie papierowe, jedynie maska sprawia solidne wrażenie. Nie boję się kwestii wypadków, bo wiem że auto ma 5 gwiazdek, ale obawiam się długich polskich zim. Samochód mam nie garażowany, a po drugie boję się że jak wpadnę w głęboką, zlodowaciałą koleinę pod domem, jak ostatniej zimy, to prób ulegnie wgnieceniu. Mam porównanie z moim Superbem i Volvem Żony, gdzie blachy są dużo, dużo grubsze i pomimo kilku lat użytkowania nie ma żadnych śladów korozji.
Na koniec jeszcze kilka refleksji prosto z Japonii. Muszę przyznać, że nowa 6 (tu oczywiście sprzedawana jako Atenza) nie jest zbyt popularna w tym kraju. Przynajmniej na razie widziałem zaledwie kilka sztuk, głownie kombii. Chociaż z drugiej strony zróżnicowanie samochodów w Japonii (oczywiście głównie z rodzimego rynku) jest tak duże, że trudno wskazać jakiś dominujący model, tak jak u nas 15-20 letniego Golfa:)) Chyba najwięcej jeździ tu Toyot Prius.
Znajomy Japończyk z laboratorium kupił ostatnio nową 6 2.2 diesel SkyPassion i uwaga zapłacił ok. 3.5 mln jenów, czyli jakieś 115 tys. zł!!! Już nawet nie mówię o zarobkach jakie tu mają. Kurcze w jakim my kraju żyjemy?!
Pozdrowienia z Japonii dla wszystkich użytkowników tego forum!!! Oczywiście specjalne dla Gajdzina!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 wrz 2013, 13:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witaj na forum! :) Straszna cena 3.5 mln yenów... Za moich czasów flagowa toyota sportowa - Supra - w najwyższej wersji z silnikiem sześciocylindrowym 233KM kosztowała zaledwie 3mln... Czyli mówisz, że Atenza nie porwała serc Japończyków? Tego gajdzina absolutnie porwała :)

Wracajcie do kraju i kupuj Mazdę 6!

Yoroshiku onegaishimasu,

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 wrz 2013, 15:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2013
Posty: 2
Hmm...nie wiem jakie wtedy były zarobki, ale teraz przy pensjach Japończyków rzędu 300-400 tys. jenów/m-c wydaje się, że ta cena nie jest zbyt wysoka. W każdym razie wspomniany znajomy w ogóle nie narzekał na cenę. Powiedz mi jak oceniasz tą blachę po kilku miesiącach użytkowania tego samochodu? Bo to moja jedyna troska, zwłaszcza że użytkuję auto przez cały rok, nie zwracając uwagi na śnieg, błoto, mróz czy sól. O silnik czy elektronikę raczej się nie martwię bo to przecież w końcu Mazda!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 wrz 2013, 16:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli chodzi o wytrzymałość blachy, to pożegnałem się z mocnymi blachami sprzedając mój pierwszy samochód w życiu, wyprodukowany bodajże w roku 1974 :) Potem już była blacha grubości puszki od Coli, wytwarzania której japońscy producenci nauczyli się od pewnego Polaka i porzucili mocne blachy raz i na zawsze :) Więc po prostu się tym nie przejmuję i nie siadam na masce, jak to mogłem zrobić w moim pierwszym samochodzie.

Jeśli chodzi o wytrzymałość na rdzę - napisz do mnie za 5 lat, to zobaczymy :) Tak już jest z kupowaniem zupełnie nowego modelu z nowej linii produkcyjnej - nikt nie wie, jak się sprawdzi długoterminowo, trzeba podjąć ryzyko, albo kupić np. Hondę Accord, która jest na rynku z niewielkimi zmianami od 12 lat. Co prawda Accord 2.4i automat spala w mieście 14 litrow, a Mazda 7 litrów, no i Accord do setki rozpędza się w 2 sekundy dłużej, ale przynajmniej wiadomo, że nie rdzewieje :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 wrz 2013, 22:16 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.08.2013
Posty: 165
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Dfens napisał(a):
Oglądałem dzisiaj na TVN Turbo program Automaniak z udziałem między innymi Mazdy 6 i próba hamowania ze 140 km/h wypadła na tle Passata i Lancia Thema bardzo mizernie. Biedny styropianowy Łoś nie przeżył. Trochę mnie to zaskoczyło bo po przesiadce z GH uznałem, że hamulce samochód ma świetne. Dzięki nim nie zniszczyłem auta a jeleń przebiegający przez drogę zachował kończyny. Ze 100 km/h ma się wrażenie, że mózg chce wyskoczyć przez nos.


A to ciekawe. Ja również mam subiektywne wrażenie że dynamika hamowania jest większa niż w porównywalnych autach. Do tego tego dochodzi mniejsza masa nowej 6-tki, co ma pierwszorzędne znaczenie dla długości drogi hamowania. Jeśli mazda wypadła gorzej niż np passat, to pierwsze sprawdziłbym czy test był robiony na identycznych oponach. Naprawdę nie chce mi się wierzyć w wyniki tego testu.

_________________
szybki ale pokrak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 wrz 2013, 06:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
, a samemu zrobić taki test ? i w nosie z nimi ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 wrz 2013, 07:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
matkowpa napisał(a):
Dfens napisał(a):
Oglądałem dzisiaj na TVN Turbo program Automaniak z udziałem między innymi Mazdy 6 i próba hamowania ze 140 km/h wypadła na tle Passata i Lancia Thema bardzo mizernie. Biedny styropianowy Łoś nie przeżył. Trochę mnie to zaskoczyło bo po przesiadce z GH uznałem, że hamulce samochód ma świetne. Dzięki nim nie zniszczyłem auta a jeleń przebiegający przez drogę zachował kończyny. Ze 100 km/h ma się wrażenie, że mózg chce wyskoczyć przez nos.


A to ciekawe. Ja również mam subiektywne wrażenie że dynamika hamowania jest większa niż w porównywalnych autach. Do tego tego dochodzi mniejsza masa nowej 6-tki, co ma pierwszorzędne znaczenie dla długości drogi hamowania. Jeśli mazda wypadła gorzej niż np passat, to pierwsze sprawdziłbym czy test był robiony na identycznych oponach. Naprawdę nie chce mi się wierzyć w wyniki tego testu.


Po wyjeździe z salonu i może przez pierwsze 3 tyś km. miałem wrażenie, że hamulce są za ostre ! ;) . Każde nawet najdelikatniejsze potraktowanie pedału hamulca sprawiało, że auto stawało w miejscu :P . Teraz hamulce się troszkę ułożyły tzn. są mniej "tępe" ale jak dla mnie wystarczające.
Podobnie jak wspomniana już tu dynamika auta. Po wyjeździe nawet troszkę się przestraszyłem muławotością wozu. Teraz mam wrażenie, że z każdym kilometrem jest coraz lepiej i lepiej <spoko> - i nie mówię tu o kręceniu auta ponad 4 tyś/obr.

Swoją drogą trochę nie bardzo zrozumiałem zobrazowanie celu tego testu <niewiem> . Trzy różne auta jeśli chodzi o silniki i ich moc. Jedno z nich z zupełnie innego segmentu. Test na prostej "kto pierwszy" łatwy do przewidzenia - kwestia tylko jak długa byłaby prosta do pokonania. W rezultacie wystraczyło podać podsumowanie o stosunku jednego konia mech. do masy i wszystko staje się oczywiste. Jakoś TVN nie ma pomysłu jak zobrazować tezę programu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2013, 13:10 
Świeżak
Offline
Od: 17.09.2013
Posty: 35
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Witam wszystkich forumowiczów. Autko w moim przypadku ma przejechane 3500 km i jest to wersja 2.0 benzyna. Zdecydowałem się napisać swoją opinię na temat szumów wiatru i podzielić się swoimi obserwacjami. Rzeczywiście występują w granicach wspomnianej prędkości a nawet czasami już przy mniejszej. Zrobiłem test "z poduszką", o którym wspomniał wcześniej kolega na tym forum. Mianowicie podkładając poduszeczę w miejsce gdzie wchodzi szyba do uszczelki wewnętrznej, szum wiartu okazuje się być praktycznie zniwelowany do poziomu normalnego przy takich prędkościach samochodu. Tak więc w moim przekonaniu szumy te nie są spowodowane przez jakieś wadliwe uszczelki drzwi. Przyczyną wydaje się więc słaba uszczelka przy samych oknach, albo nieprawidłowe domykanie się szyb lub ich nie przyleganie do uszczelki (tej która jest od strony wewnętrznej szyby). Napewno zgłoszę ten fakt do ASO. Niestety w chwili obecnej nie mam na to czasu. Może w przyszłym tygodniu wygospodaruję go wiecej. Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum pozdrawiam wszystkich forumowiczów, (w szczególności Gajdzina), których liczne sugestie i opinie pozwalają jeszcze bardziej cieszyć się naszymi szóstkami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2013, 14:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witaj na forum, paolo1973! :)

Dzięki za cenny wkład do naszej bazy opinii użytkowników - to zawsze pomocne dla innych właścicieli i potencjalnych przyszlych właścicieli.

Ja dziś wróciłem z wizyty w ASO, gdzie przyznali, że już parę osób zgłaszało problemy z szumem powietrza i wysylają je wszystkie do Mazdy, ode mnie też przyjęli zgłoszenie. A nawet dwa - drugie dotyczące braku usług LIVE w nawigacji, chociaż w polskim podręczniku usługa jest opisana.

Dlatego chyba się wstrzmam jakiś czas z wyciszaniem auta, bo jeśli dość osób bedzie to zgłaszało, Mazda może w końcu zareagować i przeprowadzić akcję serwisową. Mała szansa, ale jest, a jak nie będziemy do Mazdy zgłaszać problemu, to szansa by była zerowa :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2013, 14:28 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wczoraj dostałem ankietę do wypełnienia odnośnie "satysfakcji z nowej Mazdy" <witam> .
Dosyć obszerna no i najważniejsze jest tam blok poświęcony ocenom co nam się podoba <spoko> a co nie <slabo> .
Pewnie i do Was dotrze więc tą drogą też można dać znać Centrali o swoich odczuciach .
Wydaję się jednak, że z efektów tych ankiet najbardziej ucieszą się posiadacze Mazd 6 po liftingu ;) .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2013, 14:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mm nadzieję, że napisałeś coś o szumach i usługach LIVE w nawigacji :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2013, 15:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
CzerwonaStrzala napisał(a):
Wydaję się jednak, że z efektów tych ankiet najbardziej ucieszą się posiadacze Mazd 6 po liftingu ;) .

Też mam taką nadzieję... ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 141  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.