Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 14 wrz 2014, 21:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Grubeer a masz ELMa? Wtedy sam możesz odczytać błędy i będziesz wiedział co jest nie tak. Może to nie jest coś poważnego i sam dasz radę naprawić.

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 22:52 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Niestety nie mam.... ale hmmmm po nocnym postoju aż do 12 dzisiaj, zakręciłem nic, drugi raz bez problemu odpaliła a kontrolki się nie świecą...... :D ciekawi mnie teraz czy zostanie jakiś ślad po tym błędzie ???

_________________
"Dizel kopci, Dizel czadzi - DIZEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI"
Pozdrawiam Kuba & Moja "Dziwka 6".
Dlaczego "Dziwka"??? Bo zawsze mogę na Nią liczyć :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 23:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ciężko powiedzieć, ja jak miałem problem z czujnikiem to kontrolka się świeciła i błąd można było zczytać z ECU, po naprawie usterki kontrolka sama zgasła a ECU było czyste i nic nie trzeba było kasować. Nie wiadomo jaki jest problem u Ciebie, bo błąd możne znowu wskoczyć za jakiś czas :-|

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 22:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Witam,
Z góry przepraszam jeśli piszę nie w tym wątku co trzeba..
Posiadam Mazdę 6 2.2 diesel 125km 2009 r
Mam problem, mianowicie od wczoraj swieci mi się kontrolka engine.
Podłączyłem pod kompa wyskoczył błąd P0160 czy któś mógłby mi podpowiedzieć czy jest to poważna sprawa jutro jadę do elekryka natomiast za 2 dni czeka mnie 1700km... i nie wiem czy zdąży się z tym uporać...
Dodam że przed zapaleniem kontrolki jakby auto nie szło jak powinno, turbina się załączała ale nie była już ta moc co porzednio czułem że zaczyna jechać dopiero od 3000 obrotów.

Bede wdzieczny za pomoc

pozdrawam


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 23:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Czy auto zaczęło kopcić jak VW?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 23:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
raczej nie nic nie zauważyłem

dodam ze dpf był wcześniej wypalany, poziom oleju jest ok...


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 23:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Sprawdź szczelność przewodów dolotowych do turba...
Moim zdaniem coś się poluzowało i łapie lewe powietrze przez co masz ten błąd i spadek mocy.

PS.
Pokasuj te 100 pozostałych postów z tym samym problemem, które wrzuciłeś gdzie tyko się dało. Bo rano dostaniesz bana za zaśmiecanie forum.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 23:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
ok dzieki za odp jutro podpowiem mechanikowi co powinien sprawdzic

pytanie za 100pkt gdybym nie zdążył usunąć tej usterki czy mogę jechac 1700km? Za dwa dni mam wyjazd ..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 23:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak Ci odetnie turbo, załatwisz dpf


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 23:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Kup sobie jakieś ubezpieczenie podróżne z super wypasionym pakietem...
I zabierz dużo ciepłych ubrań i przeciw deszczowego. Bo podczas awarii auta na autostradzie nie możesz przebywać w pojeździe czekając na pomoc drogową.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 23:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Szczypik czy ta usterka którą wymieniłes odnośnie przewodów dolotowych czy jest to kosztowne w naprawie?

P.s Dzięki Panowie za dobre rady:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 gru 2015, 09:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Jak tylko wezyk ma gdzies nieszczelnosc to raptem kilka funtow za wezyk....zalezy tylko ile mechanior wezmie....

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 2 gru 2015, 19:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Czy problem został rozwiązany?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 gru 2015, 21:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Szczypik miałeś rację, okazało się że wężyk dolotowy do turbiny był nieszzelny a dokładnie przeciętny przez co turbina nie pracowała tak jak powinna. Po wymianie autko idzie tak jak powinno:) Koszt jedynie 40zł i co ważne mogłem wrócić na kołach do domu.

Pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 3 gru 2015, 22:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
No to fajnie, że to tylko taki problem.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2016, 19:10 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam.

Niestety dopadło i mnie...

Pierwszy śnieg, droga do pracy 50km i ok. Spowrotem odpalam i wszystko gra. Po 20 km włączyłem tempomat i za kilka minut zapala się kontrolka check engine.

Silnik śmiga normalnie. Nic niepokojącego nie słyszę.

Pod koniec tygodnia pojadę do znajomego wulkanizatora, który ma sprzęt i sprawdzi błędy.

Myślę jednak o kupnie ELMa, bo widzę za grosze na Allegro.

Jakie ewentualnie urządzenie proponujecie? I jaki soft trzeba dokoptować? Takie oprogramowanie jest darmowe?

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 12:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Kup takie, co lata przez wifi - wetkniesz w OBD włączysz i sparuje się gładko z telefonem a na telefon ściągnij aplikację PISTON.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 15:19 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam,

A możesz polecić jakąś konkretną aukcję np.?

Jest sporo, a słyszałem, że część słabo komunikuje się z samochodem i programami na telefon.

Z góry dziękuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 16:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
kup ELM 327 w wersji 1.5
lub vgate

http://allegro.pl/obd-scan-bluetooth-vg ... 98532.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 18:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Mam, polecam. Ładnie działa z forscanem

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 gru 2016, 19:52 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Kupiłem vgate z tego linku. Dziękuję :)

Działa ok. Spakowane i błąd skasowany. Zobaczymy czy wróci.

-- Dodano: So, 3 gru 2016, 19:51 --

Stwierdzonych u mnie błąd to: P2177.

Poszperałem i piszą o tym:

Cytuj:
2177 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga podczas jazdy lub przyspieszania.

Układ będzie pracował na mieszance ubogiej, gdy wtryskiwacz nie dostarcza wystarczającej ilości paliwa.

Stan mieszanki ubogiej może występować przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo, gdy pompa paliwa nie nadąża z podawaniem wystarczającej ilości paliwa, na skutek zapchania filtra paliwa lub niedrożności przewodu paliwowego.

czyli resumując,kilka możliwych przyczyn:
-zanieczyszczone paliwo
-zapchany filtr paliwa
-załamane,lub niewłaściwie podłączone przewody paliwowe
-padająca pompa paliwa
-sonda lambda??


W moim przypadku jeżdżę na gazie.
Nie wiem czy nie spróbować pojeździć trochę na benzynie...

Co radzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 gru 2016, 13:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
tzn że jest instalacja
1. Zle zamontowana
2. zle wyregulowana
3. wtryskiwacz padl lpg
4.patrrz pkt 1


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 10:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.01.2013
Posty: 67
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Panowie, też mi się zapalił "check engine"

tło:
wstępny objaw był taki, że 2 dni temu mazda z wielkim trudem (za 6 razem) odpaliła po 2 dniach stania na mrozie ( żadna Syberia, ot -7'C w dzień -15'C w nocy). jak już odpaliła to jeździła ok.
pierwsze podejrzenie padło na aku ale ten mam w sumie świeży (roczny bosch s4, 60Ah, 560A). poza tym dzielnie kręcił tylko madzia słabo odpalała.
kontrolny pomiar wskazał, że prąd ładownia mam ok tj 13,9-14,05 V, a i na postoju aku (zagrzany) daje 12,7V więc to raczej nie ten trop.

i drugie podejrzenie padło na paliwo. Może woda w baku lub jakieś zanieczyszczenia (tankowałem tydzień temu na przypadkowej małej stacji "bliska"w Żywcu, zdążyłem wyjeździc 2/3 baku. Mazda odpalała/jeździła ok, ale był mniejszy mróz)

akcja:
wczoraj madzia odpaliła za 3-im razem (-6'C). jechała ok ale po kilku kilometrach, jak już była zagrzana, zaczęła na wolnych obrotach palić jakby na 3 gary.
trwało to 15 sekund i wróciło do normy. chwile po tym zapalił się tytułowy "engine check".
wieczorem kupiłem dodatek Millersa do czyszczenia wtrysków (Millers Oil Petrol Injector Cleaner - czy jakoś tak) - wlałem. dotankowałem porządna benzynę (shell 100, nitro +)
przegoniłem auto ok 20 km żeby to się wszystko porządnie wymieszało. i poszedłem spać.

no i jest poprawa. dziś rano (-8'C) autko zapaliło za 1 razem (choć nie na dotyk). jeździ ok, żadnych niepkojących objawów.
....z tym, że ten engine check nadal się świeci.

pytanie:
czy jest możliwość, żeby go sobie wykasować bez kompa?
czy nie da rady i muszę jechać do mechanika albo kupić wynalazek z linku? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 10:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
W mazdzie wykasujesz bledy odpinajac [HEAVY PLUS SIGN] na aku i wciskajac pedal hamulca na 30sek. Zapinasz kleme i kontrolki nie ma, ale tak nie bedziesz wiedzial co tam za blad siedzial

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 11:18 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.01.2013
Posty: 67
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
dzięki!
to nawet proste jak na mazdę :)

(ale może faktycznie kupię ELMa)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Mazda6 2010
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 19:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Witam. Mam problem z moja mazda . Z silnika dochodzi głośny warkot. Zapaliła się kontrolka silnika. Dodam jeszcze ze tydzień wcześniej załączył się mrugający dpf. Auto mam od pół roku normalnie eksploatowane z przebiegiem 125000. Co może być przyczyna?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Brak oleju
PostNapisane: Pt, 24 mar 2017, 11:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem Mazdy.
Około miesiąca tematu został wymieniony olej na castrol 5w30 po zakupie.
Przejechane zostało około 3000km . Aktualny przebieg 117000
Dziś na delikatnej górce zapaliła się kontrolka oleju podjechałem niezwłocznie do warsztatu.
Weszło 3L po czym dopiero olej był widoczny na bagnecie.
Oczywiscie w garazu oraz pod praca gdzie samochód stoi 8h dziennie nawet plamki oleju.
Proszę o pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.