Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 27 paź 2012, 07:59 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam wszystkich,

Oto relacja ze zmiany sprezyn obnizajacych w Mazdzie 6 GH.
Relacja jaki i wymiana zostala zrobiona wspolnie z kolega zielony110.


Oto sprawca calego zamieszania:
Obrazek

Na poczatek zajelismy sie tylem, bo jest tam mniej rozbierania.

Zaczynamy od podniesienia samochodu i zdjecia kola.
Nastepnie odkrecamy lacznik stabilizatora, ktory przeszkadzal by nam w wyjeciu oryginalnej sprezyny.
Lacznik odkresamy za pomoca kluca oczkowego i odpowiedniego "imbusa".
Nastepnie odkrecamy srube trzymajaca wachacz z piasta (zewnetrzna), nie odkrecamy sroby wahacza od srodka(wewnetrznej) poniewaz ta sruba ustawia sie zbieznosc.

Nastepnie opuszczamy wachacz i wyciagamy stara oryginalna sprezyne.
W jej miejsce wchodzi nowa sprezyna Eibach-a

Podczas wkladania nowej sprezyny nalezy ja ustawic w odpowiednie pozycji aby koniec sprezyny opieral sie na specjalnym zaglebieniu kolnieza
Obrazek


Skladamy wszystko i cieszymy sie obizonym zawieszeniem na tylnej osi.

I to byla ta latwiejsza czesc wymiany.

Teraz zabieramy sie za przod.
Po zdjeciu kola zaczynamy od odkreceniu przewodu hamucowego od amortyzatora.
Nastepnie okrecony zostal lacznik stabilizotora i "Widelki" laczace przedni amortyzator z wahaczem (w tym przypadku bylo to najszybsze rozwiazanie i najmniej meczace :)
Najpierw odkrecamy laczenie widelek z amortyzatorem nastepnie widelki z wahaczem.
Teraz zostalo tylko zdjac plastik zabezpieczajacy gorne mocowanie amortyzatora i odkrecic trzy sruby.

Amortyzator wraz ze sprezyna jest teraz "wolny" i mozna go wyjac.

Obrazek

Samochod wyglada tak:

Obrazek

Teraz do akcji wkraczaja sciagi :)
Trzeba sie troche nakrecic (chyba ze ktos ma wkretarke udarowa) aby scisnac stara sprezyne na tyle, aby mozna odkrecic gorna oslone amortyzotora.

Oczywiscie dla lubiacych sporty ekstremalne, mozna pokusic sie o odkrecenie gornej oslony bez zakladania sciskow, ale moze to skutkowac obrazeniami ciala spowodowanymi "wystrzalem" nakretki i gornej oslony sprezyny.

Gdy amortyzator jest rozkrecony, wyciagamy sprezyne i zakladamy nowa.
Tutaj tez nalezy pamietac, aby odpowiednio ustawic sprezyne w stosownym do tego miejscu oraz o kolniezu oslony amortyzatora.
Nastepnie urzywamy sciagi, aby zalozyc grona nakladke (ulozyskowanie amortyzatora)na amortyzator.
Amortyzator wraz ze sprezyna mamy juz zlozony.

Obrazek
Obrazek

Teraz pozostaje zamontowac go spowrotem w samochodzie(w odwrotnej kolejnosci) i poskrecac wszystko w jedna calosc.

Calosc trwania takiego zabiegu bez specjanych kluczy i kanalu to jakies 3 godziny.

Sprezyny beda sie ukalac przez parenascie pierwszych kilometrow, zwlaszcz przy przejazdach przez "spiacych policjantow" oraz przy pelnym skrecie kol,
moga wystapic dziwne dzwieki z zawieszenia.

Wymieniajac sprezyny w ten sposob nie trzeba ustawiac zbieznosci, poniewaz nie rusza sie srub ktore sluza do ustawiania.

Pozniej mozemy cieszyc sie z efektu koncowego.

Obrazek


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 27 paź 2012, 09:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
No i o to chodzilo :)
zdjecia srub zostana dodane przy nastepnej okazji, aby kazdy widzial o ktore konkretnie chodzi :)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 22:47 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
witam mozesz napisac ile dales za sprezyny i gdzie kupiles? i czy mozna prosic o zdjecie troche z dalsza? i jeszcze jedno pytanko, mam opony 225/45 r18 czy te sprezyny beda ok do tych opon? chodzi mi o to ze z przodu u gory jest taka duza sruba kolo sprezyny i czy nie bedzie opona obdzierac o nia przy najazdach na progi zwalniajace itd?
Z gory dzieki za odpowiedz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 22:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam.
Sprezyny zostaly kupione w ASO.
Cena to jakies 50 funtow.
SuperMan napisał(a):
chodzi mi o to ze z przodu u gory jest taka duza sruba kolo sprezyny

a troche dokladniej mozna o jaka srube Ci chodzi.
Wszystko powinno byc ok nawet na 18" oponach.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 23:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie ma takiej opcji żeby cokolwiek obcierało. Sprężyny są dedykowane pod model i wersję silnikową. Bez względu na konfigurację kół z tych fabrycznych wszystko będzie ok ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 23:26 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
zielony110 napisał(a):
Sprezyny zostaly kupione w ASO.
Cena to jakies 50 funtow


a mozna wiedziec gdzie? bo jak ja patrze na strone to koszt 140 funtow za komplet 4 szt. a jakbym znalazl za 50 to wymienil bym razem z oponami :)

Co do sruby to zrobie zdjecie jutro o ktora mi chodzi. Ona jest dosc duza, i wystajaca :/


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 23:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Koszt sprężyn zależny jest od wersji silnikowej. Uzupełnij profil to będziemy wiedzieć jaki masz silnik i może coś podpowiemy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 23:33 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ta sruba nic nie bedzie opcierac, obnizasz auto a nie zmniejszasz przeswit miedzy kolem a zawieszeniem.
Mozesz zmieniac spokojnie, jak kolega napisal wyzej, to sa ori sprezyny.

Chodzi ci o gorny swozen, 4 zdiecie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 23:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Fajnie to wygląda, ale ja przy moim starym samochodzie też tak modziłem i tylko raz zapomniałem, że jest obniżony:)
Dlatego przy M6 nie będę już obniżał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 02:28 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Ok uzupelnilem profil:) z tego co wiem to roznica w cenie jest tylko miedzy dislami a benzyna i to na korzysc benzyny. Bede wdzieczny za podanie namiarow na te tansze czesci bo byc moze kupiliscie z promocji.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 05:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dzięki bardzo za tą relację bo przyda się jak będę zabierał się za wymianę zawieszenia na gwintowane :)
A pamiętacie, że po takiej operacji warto by sprawdzić kąty przednich kół bo jeśli auto poszło w dół to na 100% się przestawiły. Ja raz zapomniałem i skończyło się jak się skończyło.

PS. Jakby komuś się marzyło to mam namiar na ten zestaw sprężyn lekko używany za 200 PLN który jeździł w 2 litowym klekocie, a i mogę załatwić coś po zniżkach w ASO jakby ktoś chciał koniecznie nowe.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 09:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
SuperMan napisał(a):
z tego co wiem to roznica w cenie jest tylko miedzy dislami a benzyna i to na korzysc benzyny.

no nie do konca.
Do benzyny sa za 170 funa a do diesla 2.0 (ale do 2.2 tez podejdzie) sa za 51 funa.
Mozna sprawdzic na stronie Eibach-a, ze ten numer katalogowy pasuje do 2.0 i do 2.2.
Mazda wpisala na swoich stronach tylko 2.0 (nie wiedziec dlaczego).

Niestety na chwile obecna benzyny tanszej nie ma :(

Edit:

zdjecia samochodu z oddali:
Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 13:34 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
No prosze :)prezentuje sie duzo lepiej na nizszych sprezynach :) co do zakupu ich do mojej mazdy to poczekam bo teraz ciezki okres :/ w tym miesiacu nowe opony a nastepny to swieta :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 paź 2012, 23:36 
Świeżak
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 31
A czy do kombi podchodzę te same sprężyny, czy może jest inny komplet?

proszę jeszcze o jedną rzecz: czy mógłbyś wrzucić zdjęcie auta przed i po?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 1 lis 2012, 10:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
szoszon1983 napisał(a):
A czy do kombi podchodzę te same sprężyny, czy może jest inny komplet?

niestety do kombi sa inne sprezyny na tyl potrzebne :(
szoszon1983 napisał(a):
proszę jeszcze o jedną rzecz: czy mógłbyś wrzucić zdjęcie auta przed i po?

mam tylko takie:
Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lis 2012, 16:33 
Świeżak
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 31
dzięki za fotki, są wystarczająco dobre, widać różnicę

kurde, za komplet do kombi chcę prawie 4x więcej niż do sedana


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lis 2012, 22:19 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
a ja jeszcze podraze ten temat sprezyn :) http://mazda-6.sgpetch.co.uk/pages/accessories/detail/model=64/category=performance/accessory=Lowering+Suspension+Kit/id=5015
tutaj jest spoko cena i blisko mnie tylko mam pytanie:) piszecie ze jest rozgraniczenie na pojemnosci silnika i ze do mojego jest drozsze ale ja tutaj widze tylko mozliwosc wyboru disel-benzyna:/ i pisze ze do wszystkich mazd 6 z 2007-2012 to jak to jest?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 5 lis 2012, 22:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
SuperMan napisał(a):
pisze ze do wszystkich mazd 6 z 2007-2012 to jak to jest?

No wiec tak.
Rozgraniczenie jet tylko na trzy typy jak piszesz.
Sa jedne dedykowane do Diesla, jedne do Benzyny i trzecie do Combi.
Nie wiedziec dlaczego Mazda podaje ze maja wiecej rodzajow w zaleznosci od pojemnosci co jest ich zabiegiem marketingowym.
Sprezyny do 2.0 diesla pasuje do 2.2 i sprezyny do 2.0 benzyna pasuje do 2.5.

I to tyle.

Mam nadzieje, ze to rozwieje to Twoje watpliwosci ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 6 lis 2012, 20:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
yyy.... Panowie może mi ktoś zmierzyć średnicę przednich i tylnych sprężyn?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2012, 22:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Damianko napisał(a):
yyy.... Panowie może mi ktoś zmierzyć średnicę przednich i tylnych sprężyn?


o ktore pytasz ori czy hr ?

srednica zwoju czy drutu?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 6 lis 2012, 22:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
chodzi o średnicę zwoju tych oryginalnych.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2012, 23:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
jutro pomierze i podam ci ile jest na kazdym koncu zwoju.
jak mozna, to po co ci te wymiary?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 7 lis 2012, 07:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Bo trzeba jakoś poduszki do air rude dobrać.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2012, 17:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Z malym poslizgiem.
Srednica sprezyn po zewnwtrznej stronie :
przod 11.5 cm i 9.5 cm
tyl 11.5 cm i 10.5 cm
Nie wiem ktory wmiar dolu a ktory gory.
Wymiary z ori hatchback diesel


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2012, 21:36 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 38
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Efekt naprawdę fajny :) Tylko szkoda, że nie ma "promocji" do benzyniaków :(

_________________
Mazda 6 1.8 MZR Galaxy Grey Mica


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lis 2012, 19:53 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Bylem dzis pytac o cene za wymiane sprezyn wiec: 25£ za kazde z przodu i 15£ za kazde z tylu =80£ to byl zaklad pana miecia wiec cena w takim kwit ficie pewnie wieksza:/ dlatego zdecydowalem sie wymienic sam wedlug waszej instrukcji tylko czy ktos moze zaznaczyc kolorem ktore sruby ruszac a ktorych nie dotykac:)? pleaseeee :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 9 lis 2012, 19:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
raki napisał(a):
Efekt naprawdę fajny :) Tylko szkoda, że nie ma "promocji" do benzyniaków :(



A jaki problem założyć takie klektonika? Jedyne ryzyko to takie, że przód pójdzie z centymetr albo i nie...

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 9 lis 2012, 19:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
raki napisał(a):
Efekt naprawdę fajny :) Tylko szkoda, że nie ma "promocji" do benzyniaków :(



A jaki problem założyć takie klektonika? Jedyne ryzyko to takie, że przód pójdzie z centymetr mniej...

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 9 lis 2012, 20:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Damian juz to przerabialem i auto wygladalo smiesznie :(
tyl siedzial a przod stal tak samo. A szybsze ruszanie z pod swiatel powodowalo mielenie kol nawet z wlaczona trakcja :(

SuperMan powiem Ci tak:
Po pierwsze samemu bedzie Ci ciezko, chyba ze masz trzecia reke ;)
Po drugie: jezeli nie wiesz jakie sruby ruszac, to lepiej podjedz to tego pana Miecia i niech ci zmieni, bo mozesz sobie narobic wiecej szkody niz pozytku.
A cena jaka dostales nie jest zla.
Ewentualnie ja z Adamem Ci to zrobimy, ale musisz przyjechac do nas z krata browara ;)

To jest moje zdanie., ale decyzje podejmujesz Ty.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lis 2012, 13:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
zielony110 napisał(a):
Ewentualnie ja z Adamem Ci to zrobimy, ale musisz przyjechac do nas z krata browara ;)


Krata browara za wymianę sprężyn ? :o
Ja to bym mógł po 2 na głowę przywieść i jeszcze nawet bym mógł sobie ręce pobrudzić przy wymianie hehe :lol:

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.