Teraz jest Pt, 20 sty 2017, 23:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: So, 13 lip 2013, 12:50 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam

Chciałbym podzielić się swoimi uwagami na temat car detailingu. W temacie siedzę od niedawna, więc w pewnych sprawach brakuje mi wiedzy bądź doświadczenia.
Auto zostało poddane dokładnemu oczyszczaniu, małej próbie z polerką rotacyjną na masce oraz zabezpieczeniu woskiem.
Efekt możecie ocenić sami i być może zachęci Was do własnych działań, które możecie zaprezentować w tym dziale.
Parę fotek brakuje, iż byłem zbyt skupiony na pracy, a nie fotografowaniu.


1. Ocena

Auto było po trasie i średnio zabrudzone co widać na zdjęciach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


2. Kosmetyki


Oto arsenał, który pomógł mi w nierównej walce.

Obrazek

Obrazek

Mycie i przygotowanie powierzchni

- Nielsen APC Cyclone do wnętrza i komory silnika - 1 litr.
- Rise and Shine Big Apple Shampoo 1 LITR
- Showcarshine FLUFFY DRYER 90X60CM x 2 ręcznik z mikrofibry do osuszania karoserii
- Car Pro Ironx - opiłki metali - 500ml
- Prickbort - do smoły i kleju - 1ltr
- Bilt Hamber auto clay medium - 200g
- VALETpro pH NEUTRAL SNOW FOAM - aktywna piana.


Polerowanie


- Meguiars Ultimate compound - pasta polerska
- Mikrofibry 40x40 x 10 - do wycierania pasty
- 3M Taśma maskująca 2328 - 25 MM.
- LARE EPL-51 car care - polerka rotacyjna.
- LARE Flexi Edge 75mm - mały talerz mocujący.
- LARE diamond 82mm Twardość : niebieska MC
- LARE diamond 82mm Twardość : biała PF
- LARE diamond 82mm Twardość : pomarańczowa OS
- LARE diamond 150mm FI czarna
- LARE diamond 150mm PF biała
- LARE diamond 150mm OS pomarańczowa
- IPA - 750ml - do wycierania pasty polerskiej.

Woskowanie

- Dodo Juice lime prime 250ml - cleaner lekko ścierny przed woskiem.
- Monster Shine Aplikator - Tricolor do cleanera.
- Collinite 915 - wosk
- Meguiars Soft Foam x 2 bulk - aplikator do wosku.
- Meguiars Ultimate quik detailer

Wnętrze

- Autoglym Interior Shampoo - 500ml - do tapicerki
- Meguiars Ultimate protectant trigger - zabezpieczenie do plastików
- Showcarshine Pędzelek rozmiar 12


Felgi i Opony


- Meguiars Endurance Tire Gel - 473ml
- Showcarshine Pędzelek do rozprowadzania Megsa rozmiar 14/16
- Meguiars Quik Wheel detailer

3. Mycie aktywną pianą

Do wstępnego mycia użyłem środka VALETpro pH NEUTRAL SNOW FOAM wraz z myjką ciśnieniową, która zawierała mały pojemnik na środek czyszczący. Oczywiście szału nie było gdyż nie była to profesjonalna pianownica, ale coś tam na pewno wyczyściło. Gdy piana zaczęła znikać, auto spłukałem wodą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

4. Mycie ręczne

Teraz karoserię umyłem znanym już sposobem na dwa wiadra. Do tego użyłem dwóch wiader z marketu oraz szamponu Rise and Shine Big Apple. Natomiast środkiem Nielsen APC Cyclone wyczyściłem gumowe dywaniki, komorę silnika felgi oraz wlew paliwa.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierwszy efekt był zadowalający.

Obrazek

5. Dekontaminacja

Do usunięcia smoły użyłem Prickbort MAC 124, natomiast pozostałości metalicznych niezawodnego Iron X-a, którym spryskałem również felgi. Spryskałem poszczególne elementy oboma preparatami, a następnie wtarłem za pomocą aplikatora gąbkowego.
Na zdjęciu z felgą widać wyraźnie różowym kolor co oznacza, że cząstki metaliczne związały się z chemią.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

6. Glinkowanie


Do usunięcia pozostałego brudu na lakierze posłużyła mi glinka Bilt Hamber auto clay.
Jako lubrykant użyłem wody z szamponem. Jak widać na ostatnich zdjęciach glinka wyciągnęła sporo brudu. Felgi również potraktowałem glinką. Po całym zabiegu całe auto jeszcze raz umyłem na dwa wiadra, a potem wytarłem dużymi ręcznikami z mikrofibry.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


7. Nabłyszczanie opon

Do wydobycia odpowiedniej czerni z opon użyłem Meguiars Endurance Tire Gel, który nakładałem za pomocą aplikatora gąbkowego. Felgi przetarłem Quik wheel detailerem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


8. Polerowanie


Jako, że nigdy wcześniej nie miałem styczności z polerką mechaniczną, odświerzyłem tylko maskę. Do tego celu użyłem polerki rotacyjnej LARE EPL-51 car care, a jako pasty ściernej Meguiars Ultimate compound. Wyprówałem kilka padów Lare i najlepiej pracowało mi się z LARE diamond 150mm PF biała oraz LARE diamond 82mm Twardość : pomarańczowa OS.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

9. Woskowanie
Aby zamaskować mniejsze ryski oraz wydobyć odpowiednią głębie lakieru zastosowałem Dodo Juice Lime Prime.
Jako LSP czyli Last stage protection posłużył wosk Collinite 915. Oba preparaty rozprowadziłem za pomocą aplikatora gąbkowego, a nastepnie wytarłem małymi recznikami z mikrofibry.Felgi również zabezpieczyłem woskiem Coli.


Obrazek

Obrazek

10. Elementy chromowane i plastikowe.

Listwy chromowane oraz końcówki wydechu wyczyściłem mleczkiem Avel na wełnie stalowej.
Elementy z tworzywa potraktowałem Meguiars Ultimate protectant trigger. Teraz pomyciu czasami stosuje Ultimate quik detailer.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podsumowując jestem bardzo zadowolony z efektu mojej pracy, lakier błyszczy i dobrze kropelkuje. Woda którą używałem była bardzo twarda, karoserie zdążyłem wytrzeć recznikami, ale szyb już nie i potem było bardzo ciężko je doczyścić. Również radzę myć auto w zacienionym miejscu, gdyż na słońcu to syzyfowa praca. Mam tylko nadzieje, że następnym razem wypoleruje już całe auto.
Oto filmiki i zdjęcia, które i tak nie oddają całego efektu.




Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 13 lip 2013, 13:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1362
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Michał, wspaniale, gratuluję.
Czy zajęło Ci to dwa tygodnie, czy dłużej? ;)

_________________
Pozdrowienia
B.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 13 lip 2013, 13:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1767
Lokalizacja: Warm-Maz
Rok produkcji: 2010
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Z maski to można śmiało obiad wsuwać :) Piękne, błyszczące autko :)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 13 lip 2013, 13:38 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dzięki, zajęło mi to prawie trzy dni. Do tego trzeba doliczyć marudzenie kobiety - pogoda taka ładna, a Ty auto myjesz. Teraz to ja się z deszczu ciesze :-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lip 2013, 18:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
...mojej to by się taki zabieg przydał <tak> bardzo ładnie wygląda gratulacje :)...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lip 2013, 21:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Bardzo ładna robota, co do UC to szkoda jej troszkę na rotację może lepiej coś one step na odświeżanie lakieru np Sholl S17+ lub jak już masz tyle padów to Urban Shine.

Powiem ci że relacja na skalę PSb na KA :)

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 14 lip 2013, 18:31 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Jak nastepnym razem bede robil polerke to kupie inna paste polerska. Dzieki za mile slowa, tylko co to jest PSb?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lip 2013, 20:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Pokaż Swój Blask Popo ;P

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 15 lip 2013, 20:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Kawał dobrej roboty :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2013, 09:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 13.02.2013
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Super relacja i niesamowity efekt końcowy <brawo> Chyba musisz mieć dużo wolnego czasu <tak> , good job <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2013, 12:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
<spoko>

No, no, no, widze, że kolega się bardzo postarał i fotorelacja na bardzo dobrym poziomie, a efekt finalny bardzo dobry. Tym bardziej słowa uznania, że to pierwszy taki projekt detailingowy, w pełnym tego słowa znaczeniu.

Ale żeby nie było tak miło i słodko, kilka uwag, w dobrej wierze na przyszłość.

Moim zdaniem Collonite na koła to nie najlepszy pomysł, zważywszy na dość krótkie życie wosków dostosowanych do karoserii nałożonych na koła, pomimo bardzo dobrych właściwości tego wosku i niemal pancernej struktury moim zdaniem na felgi się on nie nadaje, tzn. efekt będzie dość krótki. Moim zdaniem lepiej już zainwestować w
- albo typowy wosk do felg (dość drogo wychodzi, efekt trochę lepszy)
- Finish Kare 1000 High Temp (to selant do nadwozia, ale bardzo dobrze sprawdza się w roli preparatu zabezpieczającego felgi, niski koszt próbka kosztuje ok. 20 zł i starczy na co najmniej kilka sezonów)
- lub typowe powłoki kwarcowe do felg, efekt długotrwały ale wysokie koszty zakupu

Co do polerki, fajnie że się odważyłeś i spróbowałeś, ale szkoda że tylko maskę zrobiłeś, mam nadzieję, że w krótce pozostała część auta też dorówna wyglądowi masce :P , a propos duża różnica po polerce w porównaniu ze stanem z przed ??

Co do aktywnej piany, spróbuj zrobić sobie ręczną pianownicę z np. opryskiwacza Marolex :) :) koszty śmieszne a naprawdę działa, opis chyba na forum KA, ja tak zrobiłem ( z myślą o sezonie zimowym) i jak na razie testuje piany i stężenia. Efekt na pewno lepszy niż z pianownicy Karchera.

Widzę, że glinka miała pełne ręce roboty.

Tak na koniec, do pełni szczęścia brakuje mi tylko odświeżenia zacisków hamulcowych <tak>

Poza tym jak pisałem na wstępie duże brawa za kawał solidnej roboty i bardzo rzeczowy opis, mam nadzieję, że przyda się nie jednej osobie z tego forum jako poradnik co i jak robić, żeby auto wiecznie wyglądało pięknie. <brawo> <brawo> <brawo>

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 lip 2013, 14:04 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Jeszcze raz dzięki za pochwały.

A gdzie można kupić tego Marolexa?

Cytuj:
Finish Kare 1000 High Temp


Chyba kupię taką próbkę, bo na specjalny wosk do felg to jeszcze za wcześnie.

Cytuj:
Co do polerki, fajnie że się odważyłeś i spróbowałeś, ale szkoda że tylko maskę zrobiłeś, mam nadzieję, że w krótce pozostała część auta też dorówna wyglądowi masce :P , a propos duża różnica po polerce w porównaniu ze stanem z przed ??


Może zrobię we wrześniu, bo brat chce abym wiózł go na wesele :-).
Wcześniej na masce (jak również na całym aucie) jak było dobre światło widać było swirle czyli te kuliste ryski, teraz zostały pojedyncze głębsze. Ale już nie chciałem dalej brnąć. Następnym razem będę już pewniejszy.

Cytuj:
Tak na koniec, do pełni szczęścia brakuje mi tylko odświeżenia zacisków hamulcowych <tak>


Mówisz i masz :-)

viewtopic.php?f=11&t=56

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lip 2013, 10:09 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 17.07.2013
Posty: 5
Lokalizacja: Rzeszów
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Gratuluję świetnego efektu pracy! Ja w temacie car detailingu jestem raczej zielony, więc tym bardziej jestem pod wrażeniem stopnia zmian. No i super relacja. Kiedy moja nowa Mazda 6 będzie potrzebować „kosmetyki”, z pewnością wrócę do Twojego wątku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 17 lip 2013, 18:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Michał, ja swojego Marolexa kupiłem w OBI ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 20 paź 2013, 19:48 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Jako, że miałem okazję wieźć brata do ślubu, postanowiłem znowu trochę odświeżyć lakier.
Trzy miesiące wcześniej była przeprowadzona dekontaminacja oraz glinkowanie. więc oczyszczenie lakieru sprowadziło się tylko do umycia auta na dwa wiadra oraz wysuszeniu go ręcznikami z mikrofibry.

1. Tym razem do korekty lakieru użyłem pasty mocno ściernej Menzerna 500 na padach Lare 85mm niebieskim oraz 150mm pomarańczowym.

Obrazek

Obrazek


2. Następnie wypolerowałem Menzerna 3000 na padach Lare 85mm pomarańczowym oraz 150mm białym

Obrazek

Obrazek

Koliste zarysowania oraz większość rysek została usunięta i efekt był o wiele lepszy niż w przypadku Ultimate Compound Megsa. Niestety polerowanie to czasochłonna praca i zrobiłem tylko tył, dach i tylne drzwi.

Nie potrafiłem jakoś lepiej ująć 50/50, po lewej stronie.

Obrazek

3. Na miękim padzie Menzerny rozprowadziłem cleaner Dodo Juice Lime Prime.

4. Następnie na czarnym miękkim padzie Lare 150mm naniosłem Glaze PoorBoys Black Hole, który dodał wet look całej karoserii.

5. Na koniec nawoskowałem auto Collinite 915.

6. Skóre wyczyściłem AutoGlym leather cleaner i zabezpieczyłem Zymol Leather Conditioner.

7. Plastiki wewnętrzne wyczyściłem AutoGlym interior shampoo i zabezpieczyłem Meguiars Ultimate Protectant.

8. Plastiki zewnętrzne Auto Finesse Revive.

9. Szyby umyłem Meguiars Glass Cleaner, potem IPA i nałożyłem RainX-a.

10.
Felgi umyłem AutoGlym Custom Wheel Cleener i nawoskowałem FK 1000P.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 20 paź 2013, 20:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Pięknie to wygląda teraz :)
A ta droga na ostatniej fotce to chyba jakaś dojazdowa do poligonu?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 paź 2013, 21:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Szkoda że zdjęcie 50/50 nie wyszło lepiej bo jestem bardzo ciekawy uzyskanego efektu.
Zastanawia mnie tylko jedno, dość niedawno robiłeś wstępną korektę lakieru, czy naprawdę trzeba było używać mocno ściernej pasty (Menzerna 500) ?
Czy nie lepiej tzn. bezpiecznie byłoby użyć Menzerny 2500 i niebieskiego pada ? Pytam czysto teoretycznie ?
Z moich info wynika że Menzerna 500 używana jest (oczywiście z odpowiednimi padami lub nawet futrem) do dość mocno zniszczonych lakierów, twój taki na bank nie był, więc pytanie, czy trzebbyłoa sięgać po tak mocną pastę ?
Daj znać i wypowiedz się bo ty widzisz efekt.

P.S
Wygląda pięknie, choć zdjęcia małe :)

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 paź 2013, 09:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
O to samo miałem zapytać, moim zdaniem za mocne działo.
Pewnie jakbyś pociągnął samym BH efekt ten sam a nakłady pracy mniejsze, ale dobrze że ci się chce :)
Tylko żeby ci lakieru z czasem nie zabrakło ;)

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 21 paź 2013, 10:35 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
kupis99 napisał(a):
Szkoda że zdjęcie 50/50 nie wyszło lepiej bo jestem bardzo ciekawy uzyskanego efektu.
Zastanawia mnie tylko jedno, dość niedawno robiłeś wstępną korektę lakieru, czy naprawdę trzeba było używać mocno ściernej pasty (Menzerna 500) ?
Czy nie lepiej tzn. bezpiecznie byłoby użyć Menzerny 2500 i niebieskiego pada ? Pytam czysto teoretycznie ?
Z moich info wynika że Menzerna 500 używana jest (oczywiście z odpowiednimi padami lub nawet futrem) do dość mocno zniszczonych lakierów, twój taki na bank nie był, więc pytanie, czy trzebbyłoa sięgać po tak mocną pastę ?
Daj znać i wypowiedz się bo ty widzisz efekt.

P.S
Wygląda pięknie, choć zdjęcia małe :)



Nie uważnie czytacie mój wątek :-)
Za pierwszym razem zrobiłem tylko maskę, a teraz dach tylne drzwi, górne listwy i trochę tył. Tak więc lakieru bezbarwnego raczej nie zabraknie ;-). Na wiosnę zabiorę się za resztę.
Menzerną 500 i tak nie usunąłem tych głębszych rys, a pad nie był jakiś mocno twardy.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 paź 2013, 12:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Michał napisał(a):
kupis99 napisał(a):
Szkoda że zdjęcie 50/50 nie wyszło lepiej bo jestem bardzo ciekawy uzyskanego efektu.
Zastanawia mnie tylko jedno, dość niedawno robiłeś wstępną korektę lakieru, czy naprawdę trzeba było używać mocno ściernej pasty (Menzerna 500) ?
Czy nie lepiej tzn. bezpiecznie byłoby użyć Menzerny 2500 i niebieskiego pada ? Pytam czysto teoretycznie ?
Z moich info wynika że Menzerna 500 używana jest (oczywiście z odpowiednimi padami lub nawet futrem) do dość mocno zniszczonych lakierów, twój taki na bank nie był, więc pytanie, czy trzebbyłoa sięgać po tak mocną pastę ?
Daj znać i wypowiedz się bo ty widzisz efekt.

P.S
Wygląda pięknie, choć zdjęcia małe :)



Nie uważnie czytacie mój wątek :-)
Za pierwszym razem zrobiłem tylko maskę, a teraz dach tylne drzwi, górne listwy i trochę tył. Tak więc lakieru bezbarwnego raczej nie zabraknie ;-). Na wiosnę zabiorę się za resztę.
Menzerną 500 i tak nie usunąłem tych głębszych rys, a pad nie był jakiś mocno twardy.


Czyli teraz robiłeś inne elementy, niż poprzednio, ok to zadam inne pytanie, czy jest znacząca różnica pomiędzy elementem, który robiłeś poprzednio a elementem, który potraktowałeś Menzerną 500 ?

Pytam, bo Menzerna 500 do dość poważnie ścierna pasta i w moim amatorskim odczuciu, nie ma potrzeby stosowania tak mocnych past do naszych stosunkowo młodych lakierów.

Pamiętaj jeszcze o jednym, ża mocna praca z Menzerną 500 może spowodować dodatkowe tzw. swirle, które będziesz musiał później dopracować Menzerną 3000 i będzie to normalne zjawisko.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 21 paź 2013, 15:39 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Tak, poprzednio używałem UC, który usunął tylko swirle, a ryski pozostały. Natomiast Menzerna 500 usunęła już większość rysek. Nie spowodowała dodatkowych swirli, myślę mogłyby powstać gdybym nie wykończył dobrze pasty. Fakt, że po tej paście powstały hologramy, ale byłem na to przygotowany i użyłem jeszcze Menzerny 3000.
A Ty Menzerną 2500 usunąłeś wszystkie wady lakieru?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 paź 2013, 19:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Michał napisał(a):
Tak, poprzednio używałem UC, który usunął tylko swirle, a ryski pozostały. Natomiast Menzerna 500 usunęła już większość rysek. Nie spowodowała dodatkowych swirli, myślę mogłyby powstać gdybym nie wykończył dobrze pasty. Fakt, że po tej paście powstały hologramy, ale byłem na to przygotowany i użyłem jeszcze Menzerny 3000.
A Ty Menzerną 2500 usunąłeś wszystkie wady lakieru?


Ja pastą 2500 usunąłem utleniony lakier i większość niedoskonałości lakieru, pozotały tylko nieliczne ryski, powiedziałbym że pozostała jakieś 15% tego co było przed korektą, jak dla mnie efekt zupełnie zadowalający.
Plusem pasty 2500 jest to, że nie postawia praktycznie hologramów (nie jest tak inwazyjna jak 500), więc w większości przypadków nie trzeba jej poprawiać pastą 3000 lub 4000.
Tym bardziej, że nasze Mazdy mają dość miękkie lakiery i dość łatwe w obróbce.
Najważniejsze jest to, że zamierzony efekt osiągnąłeś i jesteś zadowolony, pozostałe "akademickie" rozważania na temat pasty i metody korekty schodzą na plan dalszy, gratuluję i czekam na dalsze postępy w pracy, bo zostało ci jeszcze kilka elementów :P

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 02:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 689
Lokalizacja: Warszawa- cała Polska
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
ZBANOWANY!
Michał, gratuluję profesjonalnej roboty i zazdroszczę posiadanego przez Ciebie czasu. :wink:
Czytając tą relację pojawiały mi się pytania, np. jak nakładać i czym środki, których używałeś i udało mi się wygooglować to:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=11358.0
Co prawda odnosi się do forum brzydkich i beznadziejnych aut ale mam nadzieję, że mogę ten link umieścić. :-P
Dodatkowo zastanawiałem się nad stosowanymi środkami do kół i ALU ale kupis99 wszystko wyjaśnił/skomentował.
Dzięki Waszej dyskusji wpadłem na pewną myśl i proszę Was o opinię.
Rozumiem też, że Marolex to przykład i chodzi o to aby mieć zwykły opryskiwacz ciśnieniowy, jakikolwiek, nie ma znaczenia? Chodzi tylko o to aby tą pianę nanieść na samochód?
A teraz sedno, bo wydaje mi się, że te aktywne piany na myjniach bezdotykowych są do du...: Czy przywiezienie na taką myjnie własnego opryskiwacza z aktywną pianą, użycie go i po chwili opłukanie samochodu czystą/miękką/dejonizowaną wodą może być alternatywą dla mycia "na dwa wiadra" i czy przyniesie dużą różnicę na + w porównaniu do piany z myjni? Czy używany przez Michała VALETpro pH NEUTRAL SNOW FOAM jest godny polecenia, czy jest coś skuteczniejszego?
Ostatnie pytanie jakie mi się nasunęło podczas lektury a nie ma komentarza to: Czy wykonanie tylko mycia 3 miesiące po glinkowaniu i dekontaminacji było wystarczające, czy zawsze powinno się to wykonać przed woskowaniem? A może owe glinkowanie i dekontaminację wystarczy robić nie wiem, raz na rok?

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 09:40 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ja bym zrezygnował z mycia aktywną pianą. Jak chcesz gruntownie umyć to najpierw umyć bezdotykowo, a potem dopiero na dwa wiadra. Jeżeli uprzesz się na ręczną pianownicę to do marolexa jest najwięcej filców i dysz.
Valetpro phneutral jest najpopularniejszy.
Dekontaminacja raz na rok, a glinkowanie częściej np 2-3 razy w roku.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 10:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Czacha83, a ja powiem trochę odwrotnie do kolegi Michała. W sezonie letnim, w ogóle nie używam aktywnej piany bo moim zdaniem dość mocno narusza wosk, nawet jeśli ma neutralne PH, to jest to dość mocna chemia, ale mamy sezon zimowy i obowiązują inne standardy.

Więc ja robię tak:

Jadę na myjnie i programem nr 1 z reguły mycie zasadnicze obmywam cały samochód. Później używając Marolexa i aktywnej piany (ja używam magi foam) opryskuję cały samochód i czekam spokojnie kilka minut.

Po kilku minutach, spłukuję samochód zwykłą wodą i na tak oczyszczony samochód jeszcze raz lekko psikam aktywną pianę i przecieram wszystko fibrową rękawicą. Samochód tak umyty wygląda nieźle a na pewno dużo lepiej niż tylko umyty za pomocą środków dostępnych na myjni.

Dopiszę tylko, że umycie samochodu programem z myjni a następnie opryskanie go pianą, pozostawienie na kilka minut i spłukanie wszystkiego wodą pod ciśnieniem, zapewnia zero piasku i brudu, który mógłby ewentualnie porysować lakier.
Kolejne opryskanie aktywną pianą i przetarcie gąbką powoduje, że zmywasz resztki brudu, które jeszcze się znajdują na lakierze, ale nie rysowanie lakieru. Pamiętaj tylko żeby nie trzeć gąbką od razu piany na lakierze, bo narobisz biedy.

P.S.
Oczywiście używanie swoich kosmetyków na myjni jest zabronione, więc ja robię to rano jak jeszcze nikogo nie ma albo wieczorem jak już nikogo nie ma :wink:

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 13:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Ja nie używam w ogóle piany, spłukiwanie ciśnieniowe , mycie na dwa wiadra itd.
Ale ja mam srebrne auto ;)

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2014, 16:21 
Firma
Offline
Od: 21.01.2014
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Mam wrażenie, że widziałem tą relację na KA - mam rację? ;)

Moim zdaniem bardzo dobry dobór kosmetyków, praca jak najbardziej na plus, samochód pięknie się prezentuje. Mam pytanie odnośnie elementów które polerowałeś - nie zostawiłeś hologramów po pracy na rotacji? Mazda ma bardzo delikatny lakier dlatego jestem ciekaw jak lakier Szóstki znosi współpracę z rotacją ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 sty 2014, 18:19 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Masz absolutną rację :-) Dzięki.
Jak używałem pierwszy raz UC Megsa to wychodziło trochę hologramów, ale to było powodem braku wykończenia pasty. Zrobiłem kilka przejazdów więcej i było ok.
Oczywiście po Menzernie 500 było ich od groma, ale po FF3000 zniknęły. No może gdzieś tam zostały, ale je poprawiłem. Ogólnie ciężko mi porównać do innych lakierów, bo polerkę robiłem tylko na tym aucie. Ale jak masz kilka past typu Menzerna 500, 2000 i 4000 to nie będzie żadnych problemów. Jeżeli lakier jest w dobrym stanie to wystarczą te dwie ostatnie.
Wszystkich głębszych rysek nie usunąłem bo bałem się aby nie zjechać za bardzo lakieru bezbarwnego, ale z efektu jestem zadowolony bardzo.
Na wiosnę planuję zrobić auto tylko FF3000 + cleaner + BH (wszystko na rotacji) + wosk. Wcześniej jeszcze oczywiście dekontaminacja + glinka.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sty 2014, 23:50 
Firma
Offline
Od: 21.01.2014
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Michał napisał(a):
Masz absolutną rację :-) Dzięki.
Jak używałem pierwszy raz UC Megsa to wychodziło trochę hologramów, ale to było powodem braku wykończenia pasty. Zrobiłem kilka przejazdów więcej i było ok.
Oczywiście po Menzernie 500 było ich od groma, ale po FF3000 zniknęły. No może gdzieś tam zostały, ale je poprawiłem. Ogólnie ciężko mi porównać do innych lakierów, bo polerkę robiłem tylko na tym aucie. Ale jak masz kilka past typu Menzerna 500, 2000 i 4000 to nie będzie żadnych problemów. Jeżeli lakier jest w dobrym stanie to wystarczą te dwie ostatnie.
Wszystkich głębszych rysek nie usunąłem bo bałem się aby nie zjechać za bardzo lakieru bezbarwnego, ale z efektu jestem zadowolony bardzo.
Na wiosnę planuję zrobić auto tylko FF3000 + cleaner + BH (wszystko na rotacji) + wosk. Wcześniej jeszcze oczywiście dekontaminacja + glinka.


To widzę, że i tak najgorzej nie jest z tymi lakierami Mazdy. Nic chyba nie przebije Hondy Accord w czarnym uni ;)

W takim razie czekamy na kolejne uaktualnienie relacji. Swoją drogą piękna ta Twoja Mazda <witam>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.