Teraz jest Pt, 20 sty 2017, 23:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 07:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Szanowni koledzy/koleżanki forumowicze co prawda, mój projekt detailingowy przygotowałem troszkę pod innym kontem (inne forum + konkurs), ale postanowiłem podzielić się również z wami swoją wiedzą i spostrzeżeniami.

Do projektu posłużył mi samochód marki Mada 6, 2009r., przebieg 86 000 km.
Ponieważ pierwszy właściciel nie był fanem car detailingu więc samochód nosił „normalne” śladu zużycia.

Obrazek
Obrazek

Zabawę w przywrócenie doskonałego wyglądu auta zacząłem gruntownego jego umycia,
Zacząłem od komory silnika, po zabezpieczeniu elementów elektrycznych auta, przystąpiłem do pracy, tu pomocny okazał się R222 Total Wash.
Po dokładnym umyciu oraz spłukaniu szamponu, auto pozostawiłem na jakieś 30 minut do wyschnięcia, po czym zabrałem się za zabezpieczenie plastików w komorze silnika, oczywiście bez 303 Aerospace protectant się nie obyło.

Obrazek

Po doprowadzeniu komory silnika do porządku, zabrałem się za gruntowne oczyszczenie nadwozia najpierw szamponem Chemical Guys, Gloss Workz, a następnie ponownie R222 Total Wash, w dużym stężeniu w celu usunięcia pozostałości starego wosku. Po umyciu samochód został spryskany Car Pro TarX, żeby mieć pewność, że żadne drobinki smoły oraz asfaltu nie będą już przeszkadzały w dalszych czynnościach, po TarX przyszła kolej na Snow Soap IronX stosowany, bezpośrednio na gąbkę do mycia, a następnie opłukanie wodą i pokrycie całego samochodu IronX w celu pozbycia się wszelkich opiłków metali.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po tych wszystkich zabiegach samochód został jeszcze raz umyty lekkim roztworem Chemical Guys, Gloss Workz, a następnie osuszony ręcznikiem SONUS drying towel.

Obrazek

W tzw. Międzyczasie, do czyszczenia poszły koła, tu użyłem R222 whele clener oraz Iron X. Nadkola zostały potraktowane TarX-em oraz R222 Total Wash.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po kołach przyszedł czas na nadkola, tu użyłem TarX-em oraz R222 Total Wash.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Felgi zostały dokładnie umyte, a następnie zabezpieczone woskiem do felg, Chemical Guys Wheel Guard. Same opony po dokładnym umyciu zostały zabezpieczone Sonax Extreme, żel do nabłyszczania opon (resztki produktu z poprzedniego roku, używam do wyczerpania).

Obrazek

Kolejnym etapem było glinkowanie całego nadwozia, do tej czynności użyłem zestawu Sonusa, SONUS SFX Detail Clay wraz z lubrikatem.

Obrazek
Obrazek

Jak widać Glinka miała trochę roboty i zebrała sporo brudu.
Tak jak się spodziewałem, na lakierze było dość dużo „normalnych” uszkodzeń, tj. drobne zarysowania po myjniach automatycznych oraz niewłaściwym myciu ręcznym oraz zmatowienia lakieru.
(Niestety z racji na trudne warunki oświetleniowe, nieudało mi się zrobić dobrego zdjęcia przedstawiającego rysy, hologramy itp., generalnie wszystko to co znajduje się na lakierze „normalnie” użytkowanego auta.
Na szczęście jest to japoński dość miękki lakier więc do lekkiej korekty użyłem Pasty Menzerna 2500 oraz miękkiego czarnego pada Menzerna.

Obrazek

Po całym dniu zabawy (metodą prób i błędów), uzyskałem następujący efekt, może ideał to jeszcze nie jest, ale jak na pierwszy amatorski w pełni detailingowy projekt moim skromnym zdaniem wyszło całkiem nieźle.

Obrazek

Po korekcie, samochód został ponownie umyty w całości tym razem Dodo Juice Born to be Mild, a do pracy ruszył cleaner, Lusso Oro Revitalising Creme

Obrazek

Po kolejnym dniu zmagań z lakierem, clenerem oraz polerką samochodową, uzyskałem zadowalający efekt.
Ostatnim z etapów pracy na zewnątrz samochodu było, nałożenie wosku, Carbon, Zymol-a.

Obrazek

Po kolejnej godzinie, dwóch, no może trzech, mój projekt dobiegł końca.

Obrazek
Obrazek

Niestety tak jak już pisałem, z powodu dość słabego oświetlenia (samochód stał na dworzu, nie widać pełni efektu.
Dodatkowo wnęki drzwi, komora silnika, oraz tylna klapa wewnątrz została zabezpieczona Collinite 476S.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po zakończeniu części zewnętrznej przeszedłem do części wewnętrznej. Moje zmagania rozpocząłem od umycia wszystkich plastików roztworem R222 total wash (rozcieńczony 1:5), a następni zabezpieczyłem je SONUS Total Eclypse.

Obrazek

Po częściach plastikowych przyszła kolej na oczyszczenie oraz zabezpieczenie tapicerki skórzanej foteli.
Tapicerka jest koloru czarnego więc nie było widać jak mocno jest zabrudzona, ale ponieważ od dłuższego czasu nie była myta, wybrałem zestaw Colorlock do umycia i zabezpieczenia skór. W pierwszej kolejności fotele zostały dobrze odkurzone z resztek paluszków, herbatników oraz różnego rodzaju produktów (szczęśliwy posiadacz dwójki małych dzieci), a następnie oczyszczone clenerem.

Obrazek

Po upływie ok. 1,5 – 2 godzin (w tym czasie odbyło się pranie dywaników welurowych) na fotele został nałożony LV Protektor. W celu zabezpieczenia tapicerki przed promieniami słonecznymi.

Obrazek

Po kolejnej godzinie na fotele nałożyłem odżywkę w postaci Zymol Lether Conditioner w dwóch warstwach oddzielonych godziną.

Obrazek

Jak widać na zdjęciach poniżej tapicerka skórzana odżyła i wygląda prawie jak nowa.

Obrazek
Obrazek

Tapicerka materiałowa, na podłodze oraz dywaniki zostały oczyszczone (dywaniki wyprane) oraz zabezpieczone 303 High Tech Fabric Guard, dwukrotnie w odstępie 3-4 godzin po wyschnięciu.

Obrazek

Na koniec szyby zostały umyte Chemical Guys Windows Clean, a końcówku wydechów zostały potraktowane pastą Race Glaze Alu Tech, efekt znakomity, jak widać na zdjęciach poniżej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dwa dni później samochód został ponownie umyty szamponem Chemical Guys Gloss Workz, osuszony ręcznikiem SONUS drying towel, a następnie ponownie nawoskowany Zymol Carbon, tym samym została położona druga warstwa wosku, w celu optymalizacji efektu oraz przedłużenia działania samego wosku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po zakończeniu prac jest następujący efekt końcowy:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PRACE DODATKOWE
Po sezonie zimowym pióra wycieraczek zostały wymienione na nowe oraz dodatkowo zabezpieczone 303 Aerospace protestant (saszetki).

Obrazek
Obrazek

Dodatkowo wszystkie zaciski hamulcowe zostały umyte, oczyszczone z resztek rdzy, odtłuszczone oraz pomalowane na nowo (oryginalny kolor srebrny)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Użyte produkty:

Zewnątrz
• Chemical Guys Gloss Works
• Dodo Juice Born to be Mild
• R222 Total Wash
• CarPro Iron X snow soap
• CarPro Iron X
• CarPro TarX
• R222 Wheel Clener
• Chemical Guys Wheel Guard
• Sonax żel do nabłyszczania opom
• Recznik waflowy SONUS Microfiber Drying Towel
• Race Glaze aplikator bawełniany
• Chemical Guys Windows Clean
• 303 Aerospace protectant
• Sonus SFX detail Clay Bundle
• Menzerna PF 2500
• Gąbka waflowa Menzerna (miękka czarna)
• Lusso Revitalizing Creme
• Zymol Carbon Wax
• SONUS Buffing Towel
• Chemical Guys ręcznik z microfibry chubby
• Kilka innych ściereczek z microfibry
• Race Glaze Alu Tech Polish for Metal


Wewnątrz
• R222 Total Wash (1:5)
• Sonus Total Eclypse
• Colorlock zestaw do czyszczenia skórzanej tapicerki
• Zymol Lether Conditioner
• Race Glaze aplikator bawełniany
• Chemical Guys Large Premium aplicator
• 303 High Tech Fabric
• Chemical Guys ręcznik z microfibry chubby
• Kilka innych ściereczek z microfibry

Dziękuję wszystkim za poświęconą uwagę oraz opinie, na temat mojego pierwszego amatorskiego projektu detailingowego Mazdy 6.

P.S

Kilka dni później lekko popadał wiosenny deszczyk i dwie fotki z kropelkowania

Obrazek
Obrazek

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 08:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
no, kawal dobrej roboty - nie wiem jak znajdujecie sile i checi na to :P
Efekt koncowy niesamowity !!

BTW - kierownice masz od polifta - sam zmieniales ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 08:16 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
szacunek :) mnie by sie nie chciało myc tyle razy ale efekt na zdjeciach zachęcający do wypróbowania Twojej metody.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 08:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Ja widzę, ze zrobiłeś kawał dobrej roboty. Mi się to podoba, chociaż wcale na detalingu się nie znam.
A tak po za tym to masz autko fajne i jak widać, bardzo zadbane.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 08:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
glowasiek napisał(a):
no, kawal dobrej roboty - nie wiem jak znajdujecie sile i checi na to :P
Efekt koncowy niesamowity !!

BTW - kierownice masz od polifta - sam zmieniales ?


Sam bym się nie odważył, kierownica zmieniam była w serwisie Mazdy, teraz przymierzam się do zmiany panela klimatyzacji oraz ramki przy lewarku skrzyni biegów, ale zanim to zrobię to poprosiłem o kilka rad innego z forumowiczów, który już to robił.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 08:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
szczypik napisał(a):
Ja widzę, ze zrobiłeś kawał dobrej roboty. Mi się to podoba, chociaż wcale na detalingu się nie znam.
A tak po za tym to masz autko fajne i jak widać, bardzo zadbane.


Dziękuję za miłe słowa, co do utrzymania auta, to prawda, to moje hobby i staram się przynajmniej raz w tygodniu kompleksowo umyć i wyczyścić samochód.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 08:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
kupis99 napisał(a):
przymierzam się do zmiany panela klimatyzacji.


Niektorzy z naszych uzytkownikow maja ta zmiane juz za soba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 08:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wiem, wiem, pisałem już na PW do Michała, zobaczymy co mi napisze.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 12:21 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Sprawdź skrzynkę i w razie czego pytaj. Tutaj ludzie chętnie pomogą.
Super fotorelacja, sam planuje taki projekt i na razie jestem na etapie kompletowania kosmetyków, sprzętu oraz oczywiście wiedzy.
Ile czasu zajęło polerowanie oraz wszystko inne razem?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 12:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Ja gratuluje efektu koncowego - znakomity :)

Moze kiedys tez dojde do takiego stanu (choc sam w to watpie).

Mimo wszystko GRATULUJE :D

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 12:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dobra robota :) Taki projekt to kosmiczny wysiłek, jeśli działa się samemu i chce zrobić wszystko w przyzwoitym czasie. Gratuluję :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2013, 12:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Michał napisał(a):
Sprawdź skrzynkę i w razie czego pytaj. Tutaj ludzie chętnie pomogą.
Super fotorelacja, sam planuje taki projekt i na razie jestem na etapie kompletowania kosmetyków, sprzętu oraz oczywiście wiedzy.
Ile czasu zajęło polerowanie oraz wszystko inne razem?


Ok, to z przymrużeniem oka rozpisze co i jak:

Pierwszy dzień
Poinformowanie domowników o wyjściu w celu umycia auta.
- Rozkręcanie osłony silnika, mycie silnika, suszenie silnika, nakładanie dresingów na plastiki, dalej mycie nadwozia, jeszcze raz mycie mocniejszymi szamponami w celu usunięcia pozostałości wosków, glinkowanie, ponowne mycie, oooo już zmrok, powrót do domu.

Drugi dzień

- Przekonanie żony, że jeden dzień mycia to za mało, mycie, wycieranie do sucha, odczekanie ok 1 godziny, żeby wszystka woda odparowała, korekta lakieru, mycie, nałożenie maszynowo clenera oraz pierwszej warstwy wosku, ooo już zmrok.

Trzeci dzień

- Dość trudna rozmowa z żoną na temat mycia auta :twisted: rozpoczęcie projektu wnętrze, dokładne wysprzątanie oraz odkurzenie w środku, dokładne umycie kół, wypranie dywaników, dokładne umycie tapicerki skórzanej oraz nałożenie dresingu na plastiki w środku, po około 3-4 godzinach nie miałem już siły.

Dzień przerwy
---

Czwarty dzień
- żona w pracy, więc nie było problemu :D odświeżenie zacisków hamulcowych dokładne umycie nadkoli oraz nałożenie drugiej warstwy wosku, zakończenie projektu oraz na koniec kupno kwiatów dla żony, co by auta nie spaliła ;)

To tak w dużym skrócie, generalnie na to wszystko potrzeba co najmniej 3 do 4 dni.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 maja 2013, 20:59 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Kupis, a Ty nie jechałeś dzisiaj czasem do Gdańska A1? :-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2013, 08:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Michał napisał(a):
Kupis, a Ty nie jechałeś dzisiaj czasem do Gdańska A1? :-)


No niestety, to nie ja :), ostatnio A1 jechałem ze Strykowa do Kowala ale to było podczas majówki.

P.S
Michał jakbym kiedyś wybierał się do Gdańska to dam znać, to się może umówimy na jakąś kawkę ;) lub piwo ... oczywiście bezalko :P

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 22 maja 2013, 09:41 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Jasne zapraszam.

Wczoraj moja zona wracala do Gdanska i jakis koles podona Mazda do Twojej na tablicach EPA przygladal sie bacznie :-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 22 maja 2013, 10:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Michał i żona ci o tym powiedziała?
Pewnie chciała wzbudzić w tobie zazdrość, że jakiś obcy facet ją lustrował na światłach. A ty odebrałeś to inaczej, myśląc że on patrzył na Mazde. Dodała do historii tylko to, że on też był w mazdzie, aby utrudnić ci zadanie...

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2013, 19:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1627
Rok produkcji: 2004
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
No i domyślaj się teraz człowieku ... ha ha
Panowie ... jak chcecie , to wpadnijcie do mnie na bezalkoholowe .. michał chciał auto na 2 wiadra zrobić , to przy okazji promile wypocicie :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2013, 20:37 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 50
Lokalizacja: UK
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
kupis99 napisał(a):
glowasiek napisał(a):
no, kawal dobrej roboty - nie wiem jak znajdujecie sile i checi na to :P
Efekt koncowy niesamowity !!

BTW - kierownice masz od polifta - sam zmieniales ?


Sam bym się nie odważył, kierownica zmieniam była w serwisie Mazdy, teraz przymierzam się do zmiany panela klimatyzacji oraz ramki przy lewarku skrzyni biegów, ale zanim to zrobię to poprosiłem o kilka rad innego z forumowiczów, który już to robił.

Czy kierownice kupiles tez w ASO bo ja jak chcialem takie cos zrobic w Audi to w serwisie powiedzieli ze musi byc od nich ta czesc bo poduszka itd... Ile sobie policzyli za ta przekladke jezeli mozna wiedziec?
Ps. Chcialbym miec tyle czasu i checi zeby moc zrobic z moja Magdalena wszytko za jednym razem i chcac - nie chcac robie wszystko etapami.

_________________
السلام عليكم صباح الخير


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 sie 2013, 08:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wiesz co niestety nic więcej ci nie powiem, bo zrobił to porzedni właściciel, ja już tak kupiłem autko.
P.S

Można etapami, to nic nie szkodzi, tylko, że etapami masz jeszcze więcej roboty niżza jednym zamachem :) :) :)

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


Ostatnio edytowano Pt, 4 kwi 2014, 09:48 przez Kaczor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 sie 2013, 17:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.07.2013
Posty: 77
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Świetny efekt końcowy. Używałeś tylko jednej pasty do korekty lakieru i jednego pada? A co z szybami? Nakładałeś coś na nie, czy jedynie zostały umyte? Ostatnio testowałem niewidzialną wycieraczkę RainX, jak za taką cenę to efekt jest naprawdę dobry, przy prędkości ponad 60km/h woda ucieka sama. No i szyby dłużej pozostają czyste, mam wrażenie, że brud tak się ich nie trzyma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sie 2013, 11:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
gripens napisał(a):
Świetny efekt końcowy. Używałeś tylko jednej pasty do korekty lakieru i jednego pada? A co z szybami? Nakładałeś coś na nie, czy jedynie zostały umyte? Ostatnio testowałem niewidzialną wycieraczkę RainX, jak za taką cenę to efekt jest naprawdę dobry, przy prędkości ponad 60km/h woda ucieka sama. No i szyby dłużej pozostają czyste, mam wrażenie, że brud tak się ich nie trzyma.


Jeśli chodzi o móją pierwszą korektę mechaniczną, to użyłem Menzerny 2500 (pasta średnio ścierna) i miękkiej finishowej gąbki (czarna menzerna). Efekt był fajny, ale to ni było jeszcze to ... do igły troszkę brakowało, więc drugim razem po 3-4 miesiącach, zakupiłem dodatkowo średni pad polerski (bodajże pomarańczowy Lare) i podzieliłem korektę na dwa etapy.
1. Pasta średnio ścierna Menzerna 2500 + pomarańczowy Pad Lare
2. Pasta finishowa Menzerna 3000 + finishowy pad menzerny

Po takim zabiegu efekt był i jest nadal piękny, to jest to o co mi chodziło :D

Proszę pamiętać, że jestem typowym początkującym i pewnie prawdziwi profesjonaliści jeszcze by się przyczepili do drobnych rysek (i pewnie je wypolerowali) ale jak dla mnie jest super.

Po tak zrobionej korekcie, zakupiłem gird guarda do wiadra i rękawicę od CarPro, co by efekt pięknego lakieru utrzymał się jak najdłużej.

Co do drugiego pytania, ja do szyb używam tylko preparatów czyszczących nie nakładam żadnych niewidzialnych wycieraczek, dlatego że ich działanie to tak naprawdę prędkości powyżej 60 km/h, ja jeżdżąc w mieście takich nie rozwijam, więc nie potrzebna mi niewidzialna wycieraczka, natomiast co woskowanie przecieram też szyby fibr, którą poleruję lakier, to powoduje, że szyby nie są takie tępe.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 sie 2013, 20:29 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.07.2013
Posty: 77
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
kupis99 napisał(a):
[...]
Po tak zrobionej korekcie, zakupiłem gird guarda do wiadra i rękawicę od CarPro, co by efekt pięknego lakieru utrzymał się jak najdłużej.


Polecam tę rękawicę, olbrzymi różnica w porównaniu z rękawicą z MF z lidla i duży komfort, bo rękawica bardzo gładko "jeździ" po lakierze, czuje się, że jest bezpieczniej.


kupis99 napisał(a):
Co do drugiego pytania, ja do szyb używam tylko preparatów czyszczących nie nakładam żadnych niewidzialnych wycieraczek, dlatego że ich działanie to tak naprawdę prędkości powyżej 60 km/h, ja jeżdżąc w mieście takich nie rozwijam, więc nie potrzebna mi niewidzialna wycieraczka, natomiast co woskowanie przecieram też szyby fibr, którą poleruję lakier, to powoduje, że szyby nie są takie tępe.


Potwierdzam, w przypadku RainX działanie jest przy prędkości ponad 60km/h, ale przy niższych prędkościach i na postojach woda fajnie spływa i nie zostają żadne ślady na szybie, łatwiej utrzymać je w czystości, zwłaszcza boczne i tylną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 kwi 2014, 05:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Coś zdjęcia zniknęły :/

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 kwi 2014, 07:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
no niestety problem z serwerem, więc musicie poczekać do kolejnego projektu w tym roku, jeszcze z miesiąc i wezmę się za Mazdę, oczywiście dokumentując wszystko.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 kwi 2014, 07:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 860
Lokalizacja: BH1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Czekamy :cygaro: szykujesz cos nowego, czy na razie nie zdradzisz :poker:

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 kwi 2014, 07:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Nie raczej nic nowego w stosunku do przedniego projektu. Postaram się zrobić go od nowa, z racji na to, że straciłem zdjęcia i fotorelacja jest nie kompletna. W formie rekompensaty zrobię cały projekt od nowa. Oczywiście kilka produktów się zmieniło, szczególnie jeśli chodzi o felgi i opony, ale co do zasady konspekt będzie podobny. Czyli od zera do pełnego efektu :)
Teraz mając troszkę większe doświadczenie, postaram się zrobić pełniejszą w formie zdjęć ilustrujących różnicę relację, tak żeby każdy widział dokładnie stan z przed i po. Na pewno więcej będzie zdjęć typu 50/50, dokładniej postaram się pokazać wszystkim co robię, czym robię i jakie są efekty.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 kwi 2014, 08:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 860
Lokalizacja: BH1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Oj juz czuje ze pojedziesz po bandzie z robota :fotograf: i na czerwcowym zlocie skasujesz wygladem swojej Madzi wszystkie wymuskane powlokami GeJotki :champion:

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 kwi 2014, 10:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
haha, no co ty, zrobię tyle ile się da, ale ja jestem amatorem, a wymuskane GJ-tki z kosmicznymi powłokami zrobią zawodowcy :) :) :)

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.