Teraz jest Pt, 20 sty 2017, 23:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 08:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam wszystkich serdecznie, zgodnie z wcześniejszą obietnicą przygotowałem kolejny projekt detailingowy swojej Mazdy. Tym razem postaram się opowiedzieć nieco więcej o produktach, których użyłem oraz dokładnie pokazać efekt po ich zastosowaniu.

Poniższy projekt nie ma charakteru testu i jest jedynie zbiorem ogólnych zasad i prawideł detailingu, zatem, każdy kto choć trochę jest zainteresowany szerokim i ogólnym pojęciem detailingu, powinien znaleźć tu garść porad oraz opis kilku moim zdaniem godnych polecenia produktów.

Zatem zaczynamy, pacjentem jest cały czas Mazda 6, ponieważ zagadnieniami detailingu interesuję się już od jakiegoś czasu, więc stan auta obiektywnie uważam za dobry, oczywiście po zimie znalazło się kilka dodatkowych rysek oraz niedoskonałości na lakierze.

Całość projektu rozpocząłem od umycia najbrudniejszego elementu samochodu, czyli ... silnika.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do umycia posłużył mi tym razem Meguiars Engine Clean (http://detailershop.pl/pl/p/Meguiars-Engine-Clean/199)
Pierwszy raz używałem preparatu specjalnie do mycia silnika i muszę powiedzieć, że efekt samego mycia jest znacznie lepszy niż mocnego szamponu, czy nawet APC. Najpierw w silniku zabezpieczyłem elementy elektryczne folią aluminiową, następnie myjką ciśnieniową (pod małym ciśnieniem) spłukałem silnik i nałożyłam Engin Clenera, po chwili wszystko zostało wypędzelkowane:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jak widać poniżej, preparat doskonale usunął resztki poprzedniego dresingu, tłuszczu,brudu i kurzu, wszystko został idealnie jałowe.

Obrazek

Obrazek

Cała komora została dokładnie osuszona sprężonym powietrzem oraz wytarta prawie do sucha ręcznikami papierowymi, a następnie na tak przygotowane podłoże powędrował, 303 Aerospace Protectant (http://detailershop.pl/pl/p/303-Aerospa ... t-8-oz/114).
Osobiście używam tego preparatu, głównie do komory silnika i sobie go chwalę, dzięki niemu plastiki odzyskuję satynowy połysk, a cały silnik wygląd jakby był prosto z salonu. Chciałem zastosować dodatkowo Sonusa, ale po tym jaki efekt pozostawił 303, uznałem to za zbyteczne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec osłona silnika została dokładnie umyta, a właściwie wyszorowana szczoteczką oraz Chemical Guys Green Total Interior (http://detailershop.pl/pl/p/Chemical-Gu ... 473-ml/222), efekt dokładnie widać na zdjęciu 50/50 poniżej:

Obrazek

Obrazek

Następnie kolej przyszła na wnętrze auta, jak już wspomniałem samochód jest utrzymywany na bieżąco w czystości, więc tak naprawdę lekkie odświeżenie plastików, tapicerki skórzanej oraz szyb w zupełności wystarczyło. Najpierw zabrałem się za dokładne odkurzenie całego wnętrza, wytrzepanie welurowych dywaników, a następnie ich dokładne odkurzenie oraz zaimpregnowanie Chemical Guys Fabric Guard Protectant (http://detailershop.pl/pl/p/Chemical-Gu ... 496-ml/694), celowy dywaniki ni były myte, bo zostały nowe zakupione tuż przed sezonem.

Obrazek

Obrazek

Następnie kolej przyszła na tworzywa sztuczne, w pierwszej kolejności wszystkie plastiki zostały odkurzone, a następnie przetarte roztworem wody oraz Chemical Guys Green Total Interior, następnie na tak przygotowane podłoże został nałożony dressing od Sonusa, Sonus Cockpit Detailer (http://detailershop.pl/pl/p/Sonus-Cockp ... 500-ml/294), produkt jest dość przyjemny w zastosowaniu, ale zauważyłem, jedną jego wadę, otóż jak zaczyna przesychać na padzie to wszystko zaczyna się do niego kleić, zatem mamy dwa wyjścia, albo co chwila zwilżamy bawełnianego pada produktem, tak żeby pad był wilgotny, albo zmieniamy dressing, co też zamierzam zrobić po skończeniu tego. Efekt jest dość przyjemny, tzn. plastiki odzyskują ładny satynowy blask, to nie jest pełen mat, jak niektórzy twierdzą, ale spokojnie środek nie świeci się jak po użyciu plaka :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie kolej na tapicerkę skórzaną, ponieważ o skórę staram się dbać na bieżąco, uznałem że nie potrzeba używać żadnego clenera i do wstępnego oczyszczenia użyłem mleczka od Chemical Guys, Chemical Guys Sprayable Leather (http://detailershop.pl/pl/p/Chemical-Gu ... 473-ml/309), sam preparat lekko myje skórę i pozostawia dość fajny film, skóra po jego zastosowaniu staje się miękka i ładnie ożywiona, to prawdopodobnie zasługa Aloesu oraz Witamin w nim zawartych. Ja staram się stosować ten produkt raz na 2-3 tygodnie.

Kolejnym etapem jest balsam do skóry, przetestowałem już kilka różnych i wróciłem do swojego pierwszego i chyba najlepszego wybory to jest Zymola, Zymol Leather Conditioner (http://detailershop.pl/Zymol_Leather_Conditioner). No cóż, piękny zapach, fajna konsystencja, duża wydajność i super efekt po zastosowaniu, czego chcieć więcej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tym samym zamykam część pierwszą czyli środek, po dwóch dniach rozpocząłem zmagania z lakierem i wszystkim tym co na zewnątrz. Jak już wspomniałem, jak po każdej zimie, na lakierze widać było niewielkie ryski spowodowane, lodem, brudem oraz ogólnie mówiąc trudnymi warunkami zimowymi, stan lakieru oceniłem na dobry minus i rozpocząłem od gruntownego oczyszczenia z całości brudu, który się na nim znajdował.

Na pierwszy ogień poszedł dość mocno stężony szampon Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner (http://detailershop.pl/pl/p/Gold-Class- ... 893-ml/135). Z czystym sumieniem mogę polecić szampon, fajnie się pieni, daje ładny poślizg pod rękawicą i do tego dobrze domywa brud.

Obrazek

Obrazek

Następnie proces dekontaminacji, czyli pozbycie się wszelakiego rodzaju asfaltowego brudu i tu z pomocą przyszedł Car Pro TarX (http://detailershop.pl/pl/p/Car-Pro-TarX/110), a następnie opiłkow metali, niezawodny jak zawsze okazał się iron X.

Obrazek

Mycie IronX-em podzieliłem na dwa etapy, tj. w pierwszej kolejności umyłem nadwozie szamponem Iron X, Car Pro Iron X Soap Gel (http://detailershop.pl/pl/p/Car-Pro-Iro ... -50-ml/273), mycie metodą na gąbkę, tj. szampon na gąbkę i lekko wcieramy go w karoserię, nie rozpuszczając go w wiadrze z wodą. W tym przypadku użyłem gąbki z mikrofibry, która lepiej nadaje się do tego celu niż, rękawica od CarPro.

Obrazek

Obrazek

Następnie po wstępnym obmyciu szamponem Iron X, przeszedłem do właściwego procesu pozbycia się opiłków i rdzy lotnej z karoserii, spryskując obficie cały samochód IronX-em.
Powiem szczerze, że myślałem, że to taka trochę sztuka dla sztuki ale jak zobaczyłem jak czerwieni się kostka pod samochodem to zmieniłem zdanie !! !!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ok, kolejny etap to glinka i dokładne miejsce przy miejscu oczyszczenie auta z wszystkiego co organiczne, ja osobiście kiedyś kupiłem zestaw Sonusa i cały czas go stosuję do zużycia, nie wiem, czy jest dobry, czy zły, nigdy nie stosowałem żadnego innego, Sonus SFX Clay Bundle - glinka + poślizg (http://detailershop.pl/pl/p/Sonus-SFX-C ... slizg-/643).

Obrazek

Obrazek

Po wszystkim, samochód został jeszcze raz dokładnie umyty i wysuszony ręcznikiem waflowym Sonusa. Jak widać na zdjęciach, na lakierze nie ma już żadnej chemii, idealna tafla wody :)

Obrazek

Obrazek

Kolejny etap to już lekka finishowa korekta lakieru, tak jak już wspominałem, stan lakieru to dobry z minusem, więc do korekty użyłem Pasty menzerna 2500 (http://detailershop.pl/pl/p/Menzerna-PF ... 250-ml/235) na finishowym czarnym, karbowanym padzie.

Obrazek

Całość zajęła mi ok. 2-3 godzin i kolejna godzina na dokładne sprawdzenie i oczyszczenie lakieru z resztek pasty. Efekt poniżej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po dojściu do wniosku, że lakier jest w satysfakcjonującym dla mnie amatora stanie, został użyty clener, w celu pozbycia się resztek środków chemicznych z lakieru, moim jak na razie ulubionym z racji na łatwość użycia (wszystko jedno czy ręcznie, czy maszynowo) clenerem jest Lusso Revitalising Creme (http://detailershop.pl/pl/p/Lusso-Revit ... 236-ml/740). Niestety z braku sił clener został położony i dotarty ręcznie, chociaż, uważam, że w sumie to wcale nie gorszy efekt jak przy kładzeniu go maszynowo, przynajmniej ja nie widzę większej różnicy.

Po dokładnym przygotowaniu lakieru do zabezpieczenia na pierwszy ogień poszedł Black Hole, użyty jako typowa politura do odżywienia lakieru i nadania mu pięknej głębi, Poorboy's World Black Hole (http://detailershop.pl/pl/p/Poorboys-Wo ... -118ml/699) Przy tym produkcie zatrzymam się na odrobinę dłużej, bowiem mam mieszane odczucia, tj. produkt fajny, pięknie pachnący (ale to nie najważniejsze) miły we współpracy, tj. ładnie się docierający i nie pozostawiający żadnych mazów, czy śladów. Jednym słowem fajna politurka, ale, ale osobiście nie zauważyłem jakiejś równicy przed i po nałożeniu go, krótko mówiąc w moim przypadku, dobrze utrzymanego i zadbanego lakieru, nałożenie BH to taka trochę sztuka dla sztuki, nie wnosząca nic do całości. Moim zdaniem dobry wosk nada podobny lub nawet taki sam efekt jak dodatkowa politura zastosowana pod wosk. Oczywiście mówimy o lakierze w dobrym stanie, być może efekt finalny na lakierach w gorszym stanie byłby lepszy, nie wiem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Efekt po wypracowaniu i dotarciu BH:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po nałożeniu i dotarciu BH, odczekałem 24 h na dokładne odparowanie politury i jej związanie z lakierem, nie wiem, czy jest taka potrzeba, ale wyznaję taką zasadę w przypadku wosków naturalnych, jeśli nie jest to potrzebne w przypadku BH, to na pewno nie zaszkodzi, a ja mogłem odpocząć. Po dobie odpoczynku, na sam finał został nałożony Zymol Carbon (http://detailershop.pl/Zymol_carbon), w dwóch warstwach w odstępne jedno dniowym.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Efekt finalny poniżej, dodatkowo kilka fajnych zdjęć w nocy, pod latarnią :) :) :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

P.S.
Na sam koniec użyłem dresing do odżywienia opon, tu cały czas testuję GYEON Q2 Tire (http://detailershop.pl/GYEON_TIRE). Powiem tak, wcześniej miałem jakiegoś Sonaxa, który zostawiał bardzo natłuszczoną oponę, taki efekt mokrej opony, po przesiadce na Gyeona, byłem lekko rozczarowany, bowiem, ten dresing to trochę inny efekt, tj. bardziej satynowy wygląd, niż mokry. Po kilku tygodniach użytkowania muszę powiedzieć, że już się przyzwyczaiłem i efekt mi się podoba, ale dla osób, które lubią mokry efekt moze być nie wystarczający.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Celowo w tym opracowaniu nie posałem nic o myciu i zabezpieczeniu felg, bowiem cały proces był opisany w innym wątku i cały czas działa, więc nie dubluję tematów, dla zainteresowanych viewtopic.php?f=91&t=1281

P.S.

Przy okazji zmiany opon na letnie odświeżyłem zaciski z przodu oraz z tyłu.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dziękuję serdecznie wszystkim za poświęcony czas i uwagę.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 12 maja 2014, 09:22 przez kupis99, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 09:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 2553
Lokalizacja: Wielkopolska
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
kupis99 - jak zawsze MEGA ROBOTA :) Gratuluję!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 09:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dzięki ZibiX, zlot się zbliża, trzeba się przygotować :lol:

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 10:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6138
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Pięknie wyszło, kawał dobrej roboty :D

PS. ale z folią aluminiową na akumulatorze to odważnie ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 10:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
:lol: no teraz tak pomyślałem, że w sumie mogło coś zewrzeć :) haha, ale plastikowego kapturka z + nie podnosiłem :)

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 11:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 5637
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
kupis99 - super relacja, widać ogrom Twojej pracy, szacuneczek! :) <spoko>

Ps. Już mamy kandydata, który zrobi pokaz mycia detailing'owego na Zlocie :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 11:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
kurde panowie, pokazy mycia detailingowego, wygłuszenia auta Michała, ... tylko żebym miał czas się herbaty na zlocie napić :lol:

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 12:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 860
Lokalizacja: BH1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
herbaty sie napijesz jak wrocisz bo na zlocie to widze ze robota na Ciebie czeka :lol: Co tu duzo gadac, ponownie pokazales czym dokladnie jest detailing <spoko>

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 12:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dzięki za miłe słowa, w takim razie biorę ze sobą termos z czymś ciepłym :lol:

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 12:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 860
Lokalizacja: BH1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Dobrze ze zielony sie nie wybiera na zlot bo na domycie jego auta jeden weekend to malo :wink:
A ze spraw czysto technicznych jak aplikowales IronX na lakier, na mokra powierzchnie, odczekales kilka minut az troche splynie a potem splukales myjka?

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 12:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ach ten Zielony :wink:

Co do IronaX, to tak jak pisałem, najpierw szampon z IronX, później spłukanie i po chwili jak już lekko woda spłynęła spsikałem całe nadwozie, odczekałem chwilkę, przetarłem gąbką z mikrofibry, a następnie spłukałem myjką pod ciśnieniem.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 12:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 860
Lokalizacja: BH1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
:idea: i twierdzisz ze ma to sens, pytam bo sam sie zastanawialem nad takim rozwiazaniem kiedy robilem auto na wiosne ale zostalem przy samym tar removal i glince :> i widze ze jednak skusiles sie na black hole

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 12:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
No powiem ci szczerze, że na początku pomyślałem, dobra robię z opisem na forum, więc zrobię książkowo, taka trochę sztuka dla sztuki, ale jak zobaczyłem jak się czerwieni wokół samochodu, to zmieniłem zdanie.
Zobacz ile czerwonego jeszcze skapywało, a to już było po użyciu szampony IronX, więc coś tam już wcześniej było zmyte, a tu proszę.

Więc po tym co zobaczyłem, twierdzę, że użycie IronX-a w czystej postaci ma jak najbardziej sens, jednak rdzy lotnej nie widzimy, małych opiłków też nie, a to wszystko siedzi nam na lakierze.

Więc jednym słowem warto.

-- Pn, 12 maja 2014, 14:04 --

Wiesz co skusiłem się na BH, po tym jak poczytam posty Sabata, ale tak jak napisałem, u mnie nie widać jakośbardzo różnicy pomiędzy częściąz BH oraz bez BH, więc na dobrze utrzymanym lakierze, przy dobrym wosku, moim zdaniem jednak BH to zbędna praca do wykonania. Mnie bynajmniej nie podbił looku na tyle, żebym był z niego zadowolony, aczkolwiek fajny produkt, miły w aplikacji i bardzo ładnie pachnący :)

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 16:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 868
Lokalizacja: Normanton / Yorkshire / Łask / Myszków
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
:D :) kupis99 Kawał dobrej roboty, furka błyszczy jak z salonu:) <spoko>

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 17:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Już wiem co będę robił przed zlotem :lol:

Nie ma co komentować - kapitalna praca <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 18:26 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 165
Lokalizacja: E£K
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
<zauroczony> <spoko> <zauroczony>

PS.: kupis99, czy dobrze widzę że "popaćkałeś" śruby kół pastą miedzianą?
W poprzednie GG tak zrobiłem i zaczęły mi się odkręcać nakrętki.

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 18:58 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Kolejna porządna robota nad lakierem Sparkling black <brawo>
Widzę, że będę miał konkurencję, ale swoje jeszcze muszę dorzucić :alcapone:

Obrazek

Niestety widzę hologramy, być może przez to, że M2500 nie jest pastą typowo finishową.
Dlaczego kładłeś IronXa na mokrą powierzchnię, lepsze działanie jest na suchej.
Ja też chyba twierdzę, że BH jest sztuką dla sztuki. Jakiejś rewelacji po nim nie ma.

To co robimy z Twoim pierwszym tematem, kasować?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 19:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
To jest albo hologram albo niedotarta mikrofibrą pasta... Sam jestem ciekaw, bo szykuję się na korektę, ale 2500 a potem 4000.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 19:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
maselek napisał(a):
<zauroczony> <spoko> <zauroczony>

PS.: kupis99, czy dobrze widzę że "popaćkałeś" śruby kół pastą miedzianą?
W poprzednie GG tak zrobiłem i zaczęły mi się odkręcać nakrętki.


Tak psiknem śruby pasta miedziana, żeby za pół roku łatwiej było je odkręcić i dodatkowo łatwiej zdjąć koło bo jest dość ciasno pasowane.

Ale dzieki za uwagę o odkręcany sie śrub, będę pamiętał i sprawdze koła :)

Michał, tez widzę lekkie holo, ale już nie wiem czy to była kwestia niedopraciwania pasty czy niedotarcia wosku :) po kołku dniach zmagania było mi już wszystko jedno :)

Co do IronX to psikałem jak już woda opadła z samochodu, wiec nie został rozcieńczony na karoserii i ładnie zadziałał czego dowodem jest czerwona kostka wokół auta :) :)



Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 19:21 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4807
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
kupis99 napisał(a):
po kołku dniach zmagania było mi już wszystko jedno


Bardzo dobrze Cie rozumiem. Na początku człowiek ambitny, ale potem już zmęczenie i brak czasu wychodzi + narzekająca żona ("długo jeszcze?") :-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 19:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Nooo trafione z tym zdaniem "długo jeszcze"

:) haha chociaż moja żona naprawdę jest wyrozumiała :) ale znalazłem na nią sposób tj. Wiozę ja do centrum handlowego i ma spokojnie kilka godzin na chodzenie, przymierzanie itd. :) :) :)

Michał usunie pierwszy projekt niestety nie udało mi sie odzyskać zdjeć wiec, bez zdjeć ma mała wartość poglądowa. No chyba ze go zostawiacie dla samej teorii detailingowej.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 19:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Tomek napisał(a):
To jest albo hologram albo niedotarta mikrofibrą pasta... Sam jestem ciekaw, bo szykuję się na korektę, ale 2500 a potem 4000.


Tomku spokojnie po 4000 nie powinno być śladu na lakierze. Ja już nie miałem siły na kolejna pastę, hej wypracowanie oraz dotarcie.

Dla mnie jako amatora efekt jest ok, a jesli sa jakieś małe holo to tylko mnie to zmobilizuje do kolejnej korekty za jakiś czas :)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 20:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Tak tak po 4000 będzie cacy, ale problem w tym, że mnie też nie chce się lizać na 2 pasty a samo 4000 nie ma sensu. Równie dobrze można przelecieć SRP od AutoGlym - on też ściera.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 21:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ano właśnie :) sama pasta 4000 nie zniweluje ci swirli i drobnych zarysowań, wiec szkoda czasu i siły, lepiej zrobic 2500 odczekać jak ochota wróci i przelecieli auto 4000 efekt będzie napewno bardzo dobry. Pózniej clener i jakiś fajny wosk i cacy.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 22:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Dobra robota, tylko panowie odnośnie BH. On Jest zbyteczny przy Tak wyprowadzonym lakierze.
To jest politura, ma zamaskować i ukryć rysy gdy nie mamy korekty. Tutaj nawet nie polecany bo osłabi tego Zymola.
To jest oszust.
Gdybyś zamiast 2500 poleciał BH to efekt byłby podobny tylko krótkotrwały.
Imho za dużo tego Irona. Tak jak pisze Michał, na sucho przed myciem i będzie git.

Ale bardzo dobra robota <spoko>

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lip 2014, 09:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dzięki Sabat za sugestie.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 15:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1194
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zaciski czym malowane? No i widze, ze przy okazji pomalowales tez klocki? Nosze sie z zamiarem malowania zaciskow, ale nie chce mi sie ich rozbierac i byc bez auta kilka dni. Rozumiem, ze to nic nie przeszkadza? Czy moze wyjmowac klocki do malowania?

Btw. efekt na lakierze super. Sam myslalem o zakupie jakiejs prostej polerki ale boje sie, ze zostawie smugi na lakierze <suicide>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2015, 19:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ja kupiłem całyu zestaw do zacisków firmy MOTIP. Generalnie po 3 sezonach, nic się nie dzieje, więc szczerze polecam.

Oddzialnie w zestawie masz lakier i utwrdzacz, odlewasz sobie tyle ile potrzebujesz, dodajesz utwardzacz a reszte ostawiasz, dzięki temu zestaw starczy ci spokojnie na podwójne pomalowanie w odstępie kilku dni 4 zacisków.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.