Teraz jest Cz, 23 lut 2017, 19:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 332 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 12 sie 2016, 14:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1288
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Przejedź ręką po lakierze, może wyczujesz, że jest chropowaty trochę (jakaś smoła, syfy z drzew itp.), to wtedy glinkowanie musisz zrobić. Powód zalegania wody jakiś być musi. W jakim kolorze masz auto? Jeśli np. srebrne, to niedoskonałości o wiele trudniej zobaczyć niż np. na czarnym aucie, w ogóle musiałbyś ocenić lakier na b. dużym zbliżeniu żeby móc faktycznie ocenić jego stan. Pamiętaj że powierzchnię pod wosk też trzeba przygotować. Osobiście zacząłbym od glinki i zobaczył co dalej, ale polerka zrobiłaby robotę, o ile nigdy wcześniej nie było polerowane, dlatego potrzeba kogoś kto w tym siedzi z miernikiem grubości lakieru, żeby zrobił to dobrze i bezpiecznie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sie 2016, 15:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Online
Od: 17.03.2016
Posty: 742
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Ja ostatnio miałem właśnie taka sytuacje. Tj wosk zaplikowałem Soft99 nie minały 2 tygodnie i z przodu po lewej stronie maski woda nie kropelkowała. Po pewnym czasie zrozumiełem o co chodzi po prostu ta strona była pod świerkiem podczas deszczu. Starczyło umyć i znów wszystko wróciło do normy. Więc tak jak mówi khad pewnie coś spowodowało, że lakier jest teraz bardziej chropowaty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sie 2016, 20:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 55
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Taki kolor Obrazek,
nie parkuje pod drzewem,i pod blokiem stoją dwa auta z tragicznym lakierem,ale wysychają tak samo jak reszta :D Mój jest jakiś odmieniec :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sie 2016, 16:26 
Świeżak
Offline
Od: 28.01.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Z innych aut spływa bo nie są nawoskowane i tworzy się cienka warstwa wody zamiast kropel, oczywiście taka warstwa wody schnie dużo, dużo szybciej niż krople ale brud zostaje. Twoje auto nie schnie ale jak ruszysz to krople spadają razem z brudem. Jak poprawisz lakier i będzie idealnie gładki to krople nie będą się zatrzymywały na zarysowania. Spróbuj glinki a jak nie pomoże to polerka, albo to olej bo krople są fajne

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2016, 09:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 55
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Na pewno to wina tego,że za bardzo dbam o ten samochód,nie mogę na niego patrzeć gdy jest brudny :D Ludzie z bloku już to zauważyli i chcą mi dawać auta żeby im tak wymyć elegancko :-P .Co do polerki to i tak się przymierzam od dłuższego czasu aby to zrobić,tylko szkoda,że nie mam gdzie tego zrobić w zamkniętym pomieszczeniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 12:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Nie Mazda ale o lakier sie dba Obrazek


Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 20:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1288
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Po wielkości mory zakładam, że polerki jeszcze nie było? Jeśli tak to faktycznie ori lakier utrzymać w takim stanie to kawał dobrej roboty, chciałbym zobaczyć stan lakieru pod światło, ale ogólnie robi wrażenie, przynajmniej na tym foto. Jakie środki stosujesz? Położyłbym coś mocniejszego na opony, bo masz czarne felgi i dość wysoki profil. Btw. co to za auto?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Dbamy o lakier
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 20:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Opony sa przykurzone - leży na nich nieco przechodzony Gyeon tire
Obecnie blacha Artdeshine hybrid
Plastiki , felgi - używam tego samego
Polerki nie było całego auta , ale ręcznie trochę maskę pociagnalem ultimatum compound
Samochód myty na bezdotyku w nocy jak nie ma kolejki ręcznie
Szampon Gyeon bathe + rękawicą tej samej firmy

Pod światło rysy napewno bedą
Polerkę będę robił jak przeprowadzę sie w końcu do domu , tam będę miał w końcu garaż. do zabawy
Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 21:52 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
khad napisał(a):
Btw. co to za auto?

Czyżby to Subarak Legacy :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 21:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Tak jest


Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 21:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1288
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Miałem te same przypuszczenia, deska wygląda na Subaru właśnie, ten charakterystyczny schowek przykuł moją uwagę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Dbamy o lakier
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 21:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Tak jest
Obrazek

Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 wrz 2016, 14:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
khad napisał(a):
Położyłbym coś mocniejszego na opony, bo masz czarne felgi i dość wysoki profil. Btw. co to za auto?


Jeżeli chodzi oto to tak ma być, maja się
felgi zlewać z oponami
Nie mam zamiaru inwestować w większe felgi , jedynie pomalowałem je na czarny mat coś koło tego


Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 wrz 2016, 14:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1288
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
therion napisał(a):
Tak jest


Taki mały OT z mojej strony - weź mi powiedz, o co chodzi z tymi dieslami w tym modelu, że tak dużo wisi ogłoszeń z powymienianymi silnikami przy przebiegach rzędu 150k? <o0>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 wrz 2016, 15:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Maja podobno wadę fabryczna , ale jak masz wszystkie wpisy przeglądy w Aso to wymieniasz cześć czyli najcześciej shortblock za free w salonie nawet po gwarancji a płacisz tylko za robociznę jakieś 10k
Ale mój znajomy przejechał np 400k km i nie było problemu a niektóre modele sypia się juz poniżej 100k km wiec nie ma reguły
Ten silnik nie lubi obrotów poniżej 2 k zasada pierwsza


Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 sty 2017, 11:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Proszę o małą poradę

Przymierzam się do zakupu Mazdy 6 GJ i między innymi dzięki waszemu forum jestem już świadomy delikatności lakieru stosowanego w szóstkach.

Podoba mi się kolor biały i zastanawiam się czy nie jest on, jak to bywa w innych markach, jeszcze mniej odporny na zarysowania i odpryski od innych w kolorów w palecie ?

Czy jest jakiś konkretny kolor lakieru godny polecania, który najlepiej znosi próbę czasu?

Z góry dziękuję za wszelkie rady


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 sty 2017, 14:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1288
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Kolego, każdy lakier w Maździe jest taki, że można go paznokciem zdejmować, nowe technologie lakierowania pozostawiają minimalną ilość powłoki (z tego co kojarzę drobinki lakieru są przyciągane elektrostatycznie), a w autach japońskich to już w ogóle dramat. Nie patrz więc na kolor tymi kategoriami, lepiej poszukaj dobrej firmy która Ci oklei całe auto lub newralgiczne elementy folią bezbarwną, bo serio możesz z salonu do domu nie dojechać bez odprysku :geek:
dodam tylko, że powłoki nie chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi, wiele osób myśli, że kładąc ceramikę ma odpryski z głowy, nic bardziej mylnego.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lut 2017, 20:51 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 29.08.2015
Posty: 27
Lokalizacja: UK TW2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
A oto moja mazda z 3 miesiące temu glinkowana a ostatnio nałożyła na nią Farecla Super Gloss G3 Paste wax
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Przyjemność z jazdy zaczyna sie tam gdzie kończy sie ekonomia
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 08:08 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Online
Od: 09.01.2013
Posty: 3817
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Super <zauroczony> Te 3 miesiące to chyba stała w garażu :-P

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lut 2017, 23:24 
Świeżak
Online
Od: 18.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Przed woskiem glinkowanie konieczne ? Zastanawiam się nad położeniem wosku, możecie polecić jakoś dobry ( cena = jakość ) ?

Czy poza lakierowaniem ukryję choć trochę lekkie przytarcie na zderzaku ? Radiant Ebony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lut 2017, 23:58 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 109
Lokalizacja: Gliwice
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Glinkowanie jest potrzebne ponieważ podczas woskowania możesz narobić dodatkowych rys niepotrzebnych jeżeli porządnie nie przygotujesz lakieru.
Jeżeli chodzi o wosk to szczerze polecam Soft99 Fusso Coat.
Zależy jakie jest to przytarcie na zderzaku? Masz jakieś fotki? Czasem wystarczy słaba pasta polerska i ręcznie to wyciągniesz, czasem bez maszyny się nie obejdzie, a czasem wystarczy sam cleaner przed woskiem lekkościerny i też usuniesz niedoskonałości.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 06:04 
Świeżak
Online
Od: 18.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Dzisiaj zrobię zdjęcia i podeślę. Przy glinkowaniu trzeba zachować jakiś specjalną technikę? Muszę jakieś filmiki pooglądać i zabrać się za to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 10:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1288
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
To już nawet nie chodzi o rysy, tego typu materiał, który może Ci porysować auto, powinien zniknąć po porządnym myciu. Tu chodzi o taki brud, który nie zejdzie pod naciskiem miękkiej rękawicy, wysokiego ciśnienia, pod działaniem piany aktywnej, deironizerów, preparatów do usuwania smoły i klejów itp. Ogólnie lakier może już się "zapchać", glinka ma właściwości lekkościerne, do tego zbiera też kleje, smołę, cały syf z drzew, powżerany pył z klocków, ogólnie wszystko co się "wżarło" w lakier itp. Żeby wosk dobrze wszedł w pory lakieru musimy się tego pozbyć, bez tego kładziesz go na, może nawet niewidoczną dla oka, warstwę syfu. Tym samym, pomijając już kwestie estetyczne czyli brak pełnej głębi lakieru ze względu na warstwę brudu, wosk nie będzie tak trwały jeśli będzie się trzymał zabrudzonej powierzchni.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 10:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Online
Od: 17.03.2016
Posty: 742
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Dobra to mi wyjaśnij jedno jeszcze khad Jeśli woskujemy Woskiem i zanim on przestał istnieć na karoserii - kropelkuje - Robimy to kolejny raz Np dla Fusso Coat zamiast co 12 miesięcy to co 6 miesięcy. To glinkowanie ma sens więcej niż raz na rok?
W teorii rozumiem, że wosk powinień zabezpieczać te miejsca przed dostaniem się większości brudu? Czy coś źle myślę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 11:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1288
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Specjalistą nie jestem, ale myślę, że jeśli dbasz i nie ma wyczuwalnego brudu ręką po umyciu w najbardziej newralgicznych miejscach typu rejony za kołami czy na drzwiach na dole w okolicach progów to można śmiało kłaść po b. dokładnym umyciu. Ja piszę o sytuacji, gdzie lakier nigdy nie był, albo był b. dawno, porządnie oczyszczony i żadną chemią i mało inwazyjną metodą nie jesteśmy w stanie go domyć.
Btw. zawsze możesz zrobić test glinką w jakimś jednym miejscu i ocenić jak dużo jest brudu na aucie po umyciu.
Ja np. rok temu kładłem powłokę i na wiosnę glinkuję auto i oddaję na odświeżenie powłoki. Z kilku względów, ale przede wszystkim dlatego, że jeśli zrobię to sam to cena spadnie o połowę oraz będę miał pewność że jest to zrobione dobrze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 18:33 
Świeżak
Online
Od: 18.02.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Obrazek

Zamieszczam tak jak napisałem. Można coś poradzić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 19:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 885
Lokalizacja: Śląsk
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Widziałem jak takie rysy likwiduje WD 40 . Ale nie próbowałem. A jak nie to pasta lub mleczko do polerowania i będzie ok.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 21:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1063
Lokalizacja: Będzin PL / Swansea UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wd40 tylko maskuje. Stary handlarski sposob. Pryskasz i dwa dni jest ok. Pierwszy deszcz i na aucie jest tlusta plama a ryska wychodzi.

Takie zadrapanie jak na foto to maszynowo zejdzie bez problemow. Moze nawet da sie recznie jak czlowiek sie postara. Polecam cos lekkiego na poczatek... Megs UC powinien dac rade.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 21:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1288
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jak pisze Smok, nawet bez agresywnych past i padów da radę to usunąć.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 22:46 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 109
Lokalizacja: Gliwice
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
5en5i, spokojnie do usunięcia tak jak pisał smok86 MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND pad TriColor w rękę i do dzieła. Oczywiście zanim zaczniesz, poczytaj trochę jak się tego używa, albo poszukaj filmików na YT produkty megsa są mocno popularne w USA więc podstawy języka angielskiego są wskazane.

szuki, jeżeli zakładając, że zanim pierwszy raz położyłeś wosk zrobiłeś pełne przygotowanie lakieru pod wosk -> mycie na dwa wiadra -> glinkowanie, deironizacja itd... -> mycie na dwa wiadra -> użyłeś np. cleanera -> położyłeś wosk to Twój lakier jest zabezpieczony.
Idąc dalej, po pół roku jeżeli stary wosk jeszcze jest (po myciu widoczne kropelkowanie) i przez ten okres myłeś auto w miarę regularnie i chcesz położyć na niego drugą warstwę to wystarczy porządne mycie na dwa wiadra zgodnie ze sztuką i możesz kłaść wosk, bo przecież stary jeszcze jest czyli Twoje przygotowanie lakieru nadal jest na wysokim poziomie, bo wosk go cały czas zabezpieczał. Wosk na lakierze nie jest tylko dla poprawy wyglądu, wosk ułatwia mycie auta, wszelkiego rodzaju brud nie przywiera i nie osiada, jest dużo łatwiejszy do usunięcia.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 332 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.