Teraz jest Wt, 21 lut 2017, 15:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Plama na masce
PostNapisane: Cz, 2 cze 2016, 23:11 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Witam.
Dziś po umyciu auta na myjni bezdotykowej zauważyłem takie coś na masce. Plama wydaje się gładka, bez rys, bez wgniecenia. Wygląda jak po rozpryśniętym dużym owadzie ale za nic nie chce zejść. W ogóle widać jakby ktoś to przecierał - żona twierdzi, że nie ona. Czy to jakaś wżera? Czym to usunąć? Tylko polerka? Chyba nie uszkodziłem tej maski na myjni bezdotykowej?
Foto:Obrazek
Obrazek


Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2016, 07:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1062
Lokalizacja: Będzin PL / Swansea UK
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Mnie to wyglada na ptasia kupe. Lekko pasta polerstka i zejdzie. Ja uzywam Ulimate Compound z Megsa.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2016, 08:12 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Auto codziennie oglądam odnośnie kup i zaraz spłukuję. Nie widziałem jej tam. Jest możliwość, że kupa była i zanim ją zobaczyłem to spłukał ją deszcz - ale to max kilka godzin by tam leżała. Tak szybko już zrobiłaby tak widoczną wżerę? Nie czuję się na siłach polerować pastą, ale jak mus to mus. Obejrzę na YT jak sie to robi i jazda :) A skoro ten soul red taki delikatny, że wżery powstają po kilku godzinach od kupy to czas zbierać fundusze na ceramic pro czy inną powłokę - myślicie, że to zabezpieczy przed takimi niespodziankami?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 cze 2016, 08:41 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 09.01.2013
Posty: 3808
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Żadna filozofia taka polerka :wink: Robiłem już tak dwa auta :wink:



Powłoka na pewno coś pomoże, chociaż uważam, że dobry wosk też :)

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2016, 09:00 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Wygląda na prostą robotę. Najpierw poćwiczę na żony aucie :) Pytanie jeszcze czy mogę to spolerować miejscowo - fragment 20-30cm kwadratowych czy jechać całą maskę?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 cze 2016, 09:45 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 09.01.2013
Posty: 3808
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Skup się na tym miejscu ale jak chcesz możesz "zagarnąć" więcej - nie zaszkodzi :wink:

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 08:41 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Specyfik kupiony, jutro próba na aucie żony, a potem na M6. Wczoraj druga kupa i druga wżera. Ten lakier to jakaś porażka, nie dziwota, ze rozdają go za 1pln. Farba plakatowa więcej by wytrzymała. Zastanawiam się czy tego nie reklamować - przecież nie da się normalnie użytkować auta. Zostawisz na parkingu w pracy, wychodzisz po 8h, a tam powiedzmy 3 piękne wżery po kupach z rana. Powinni mi chyba dać z salonu ten pokrowiec, gdy mi go uroczyście odsłaniali. 7 lat jeździłem mazdą 3 BL, nigdy nie dbałem o lakier - jak ptak narobił, to leżało to tydzień póki jakiś deszcz tego nie zmył, ma myjni widzieli mnie tylko 3-4x w roku, żadnych wosków, powłok, detailerów, innych cudów na kiju i lakier (a podobno już wtedy kiepskie robili te lakiery) do tej pory jest bez wżer. A ten soul red to się chyba nadaje tylko do salonów, bo na pewno nie na jazdę w terenie otwartym. Inne kolory też są takie badziewne? :evil: :evil: :evil:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 09:53 
Bywalec
Offline
Od: 16.01.2016
Posty: 285
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Nie wiem czy nie lepiej by było zainwestować w powłokę ceramiczną. Podobno chroni przed między innymi takimi wżerami. Sam mam u siebie to położone na lakierze i przyznam, że kilka razy ptasią kupę już ścierałem i śladu nie było fakt, że za długo na lakierze nie leżała max kilka godzin.
Ultimate compound jest świetny na ryski na klarze, nie wiem jak z wżerami. Pamiętaj tylko by samochód był czysty, tak samo aplikator i mikrofibra do dotarcia, w przeciwnym razie możesz sobie narobić szkody.


Ostatnio edytowano Wt, 14 cze 2016, 10:02 przez MateZ, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 09:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 5802
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Jeżeli ma się położony wosk, wystarczy atomizerem z wodą destylowaną potraktować obiekt i sam zlatuje, śladów nie zostawia. Efekt taki sam jak przy powłoce.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 10:04 
Bywalec
Offline
Od: 16.01.2016
Posty: 285
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Zapewne tak jest jak napisałeś. Powłoka działa tak jak wosk tylko, że teoretycznie dłużej leży na lakierze i nie wymaga tak częstego aplikowania :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 10:36 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Właśnie studiuję temat o powłokach, tylko jakoś nikt po 2 czy 3 latach się nie wypowiada czy to nadal działa czy nie. Ale raczej się na to zdecyduję. Wosku nie położę - nie mam czasu na kilkugodzinna zabawę w mycie, dekonatminację, glinkowanie, woskowanie... Chyba, że polecicie coś ekspresowego? Wet Coat sie sprawdzi? Quick detailer od meigsa? Coś innego? Chodzi tylko o zabezpieczenie lakieru przed kupami przez kilka miesięcy do czasu uzbierania mamony na powłokę. Przestaję lubić zwierzęta - jak nie kret na działce to srające kwasem ptaki... (na gówno nie lakier).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 11:15 
Bywalec
Offline
Od: 16.01.2016
Posty: 285
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Nie niestety tylko wosk wtarty w lakier się sprawdzi.
Wet coat to tylko preparat który pomaga spływać wodzie z lakieru, sam w sobie nie ma właściwości ochronnych, podobnie i quick detailery.
Na chwile obecna poleciłbym ci jakiś wosk który poleży na lakierze kilka miesięcy, a jak będziesz chciał nałożyć powłokę to wtedy zrobią korekte lakieru i przy okazji usuną te wżery.

Aha no iważny też jest sposób usuwania ptasiego placka :), tutaj bardzo przydaje się quick detailer.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 17:46 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Czyli spryskać QD i zebrać kupę? Polecisz jakiś wosk łatwy i szybki w aplikacji, który poleży z 3-4 miesiące i wytrzyma myjkę bezdotykową 1x w tygodniu (piana+ spłukanie, bez chemii)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 18:39 
Bywalec
Offline
Od: 16.01.2016
Posty: 285
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Wiesz wosku u siebie na maździe nie stosowałem, natomiast forumowicze bardzo chwalą Soft99 Fusso Coat 12 months lub collinite 476 s. Z tego co się orientuje to Tombien woskuje samochód i on będzie wiedział lepiej jak to działa.
Mój sposób na usuwanie kup przy powłoce wygląda tak:
Gdy mam dostęp do szybkiego bezdotyku to jade tam i spłukuję programem z wodą zdemineralizowaną, a jeśli nie ma takiej możliwości to :
Mam quick detailer soft 99 fukupika ale każdy inny też się nada.
1. Pryskam na odchody 1-2 pryśnięcia ważne by lakier nie był gorący.
2. Biorę czystą mikrofibrę np. kirkland
3. Kładę na ptasiego placka spryskanego quick detailerem fibre
4. Pryskam wodą destylowaną z atomizera na szmatkę w miejscu placka.
5. Czekam minute
6. Ściągam szmatkę
7. Pryskam szmatkę quick detailerem 1-3 psiknięcia
8. Pryskam wodą destylowaną odchody
9. Ścieram delikatnie placka tzn. Sam w sumie spływa :)

No tak mniej więcej wygląda opis wytarcia ptasiego gówna z karoserii by nie zrobić sobie w miejscu sraki rys w trakcie wycierania. :)

Najwżniesze to by lakier nie był gorący bo quick detailer szybko wysycha, i dobrze miejscowo zwilżyć nim mikrofibre.

Musisz kupić sobie jakąś torbę małą, i wozić w niej najważniejsze kosmetyki i fibry, cały czas w samochodzie, no i wodę destylowaną.
Pamiętaj z lakierem mazdy trzeba jak z jajem. Nic nie działamy na kurzu, brudzie itd. Oraz na sucho.Ważne by mieć dobre fibry i prać je po każdym użyciu w białym jeleniu.

A to co już masz potraktuj ultimate compound, tylko najlepiej uc kropelkę na aplikator tri colour jak masz, lub inny piankowy. Powcierać i dotrzeć fibrą. Ważne by to robić na czystym lakierze bo innaczej będzie gorzej niż teraz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 cze 2016, 16:54 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 09.01.2013
Posty: 3808
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Ja obecnie na obydwa moje auta stosuję GYEON Q2 CanCoat - to taka powłoka dla "biednych" :-P Banalna aplikacja, długi okres trwałości, śliskość lakieru, kropelkowanie :) Używałem wosku ale notoryczny brak czasu zrobił swoje...Polecam ten środek :)

Obrazek

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 cze 2016, 19:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 571
Lokalizacja: Nieznana - uprowadzono
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
witam dziś zaparkowałem auto na czas pracy pod drzewem by nie stało na słońcu cały dzień

i okazało się że mam kilka plam - żywica z drzewa na 100%
Obrazek
Obrazek

pytałem w warsztatach lakierniczych i są dwie propozycje polerka mechaniczna lub benzyna ekstrakcyjna i co wybrać?

chciałbym aby po tej żywicy a troche dziś ją rozmazałem

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


Ostatnio edytowano Cz, 16 cze 2016, 16:54 przez antol007, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 07:35 
Świeżak
Offline
Od: 25.03.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
@Matarez: a chroni to przed wżerami po odchodach? Jeśli tak to biorę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 07:57 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 09.01.2013
Posty: 3808
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Miałem kilka małych kupek na dachu i masce, startych wprawdzie w krótkim czasie ( max. kilka godzin) i nie zauważyłem zmian na lakierze...Lakier zrobiony GYEON Q2 CanCoat jest śliski i utrudnia przywieranie brudu i ułatwia zmywanie. Nie będę pisał , że nie plam nie będzie bo nie wiem :-P Nie jestem też dystrybutorem tego specyfiku :-P

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sie 2016, 21:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.07.2016
Posty: 24
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Wprawdzie plama nie jest na masce, ale nie będę zakładał nowego wątku.

Po poprzednim właścicielu mam plamę na dachu po antenie z CB.

Wygląda to tak:
Obrazek

Konieczna polerka czy są może jeszcze jakieś inne metody na usunięcie przyklejonej gumy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sie 2016, 21:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 247
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Spróbuj użyć jakiegoś preparatu typu "tar and glue remover" do usowania smoły i kleju z lakieru, który jest na bazie rozcieńczalnika i powinno Ci to zejść ładnie. Ja zawsze stosuje to przed położeniem wosku i rozpuszcza ładnie i jest bezpieczny dla lakieru. Pachnie jak rozcieńczalnik nitro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 sie 2016, 06:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 571
Lokalizacja: Nieznana - uprowadzono
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
benzyna extrakcyjna robi robote - wylej na gabke i połóż na plame

nastepnie wytrzyj dos ucha zwykłą sucha mikrofibra u mnie super efekty po kilku minutach

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 sie 2016, 07:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Online
Od: 17.03.2016
Posty: 734
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Tylko pamiętaj, że benzna extrakcyjna ci szybko usunie także wosk, więc jak woskujesz to to miejsce zabezpiecz ponownie. Dlatego propozycja używania specjalnego środka do usuwania smoły, nie jest zła :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 29 sie 2016, 14:40 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 09.01.2013
Posty: 3808
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Spróbuj APC np od ADBL:
Obrazek

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 wrz 2016, 20:28 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.07.2016
Posty: 24
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Panowie, dziękuję za pomoc.

Zastosowałem tar and glue remover i pomogło. Okazało się, że była jeszcze naklejka pod tą gumą, ale po jej ściągnięciu i zastosowaniu preparatu ładnie wszystko zeszło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 wrz 2016, 22:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 247
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Tak ma być ! :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.