Teraz jest Śr, 25 sty 2017, 02:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 911 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 9 wrz 2016, 21:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 54
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
A potpowie mi ktoś w jaki sposób przedłużyć najlepiej żywotność powłoki w tym przypadku Gyeon Prime ?
Czy aplikacja Gyeon Cure dołączone w zestawie do powłoki raz lub dwa razy do roku plus regularne mycie szamponem wystarczą ? Czy potrzeba czegoś więcej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 wrz 2016, 21:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Powloki można "warstwować" do tego mozna na nie kłaść woski i sealanty.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 wrz 2016, 19:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 221
Lokalizacja: Katowice
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Jak powłoka już nie działa nakładam cura. Ta butelka do zestawu wystarcza mi na ponad rok


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 wrz 2016, 20:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 362
Lokalizacja: opolskie
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Mi gość od powłoki powiedział, że warto dodatkowo stosować jakiś QD i stosuję Cure. Co 1-2 miesiące po każdym dokładniejszym myciu. Ma podtrzymywać efekt. Wszystko fajnie, a i tak już zaliczyłem krawężnik :hahahaha:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 wrz 2016, 21:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
No jasne ale qd ma taką zawartość wosku żeby tylko uzupełnić braki w wosku, qd auta nie nawoskujesz ;) qd dobrze stosować po każdym myciu przy osuszaniu auta. Oczywiście składy się różnią - jedne mają większą, inne mniejszą zawartość wosku, niemniej jednak ja np. właśnie testuję Morning Dew, który ma tyle wosku, że trzeba go wypracowywać, a wg. mnie qd ma być na tyle prosty i przyjemny w użyciu, jak sama nazwa wskazuje, że wracam do Meguiar's. Filozofii tu większej nie ma, tak samo jak teflonu nie uzupełniasz powłokami kwarcowymi tak samo powłok nie uzupełniasz woskiem, możesz je natomiast dodatkowo nim zabezpieczyć z zewnątrz, a do tego potrzebny jest dobry trwały wosk, który później pielęgnujesz używając środków typu QD, które "zaleczają" ubytki. Co istotne - powłoki łączą się z klarem, wosk nie, tj. wchodzi w pory lakieru itp. ale jest wypłukiwany i trzeba go uzupełniać, powłoka ma dzięki temu większą trwałość. No i pod powłokę trzeba lakier przygotować łącznie z polerką, pod wosk wystarczy w sumie glinka i dekontaminacja.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 08:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 362
Lokalizacja: opolskie
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Przy nowych samochodach (powłoka nałożona do mc-a po odbiorze) polerka raczej nie jest konieczna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 08:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
No raczej ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 08:50 
Fanatyk
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 2708
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jak mi koledzy z forum mówili, że powłokę kupuje się raz w życiu to nie wierzyłem. Teraz w pełni się z nimi zgadzam. Może się powtórzę, ale wykonawca powłoki zapytany na jakiej mogę myć myjni: na każdej - automat, bezdotykowa z proszkiem, a w ogóle z wodą samo wszystko zejdzie itp. Taa i co jeszcze. I tu ciekawostka. Mojemu wspólnikowi mówił, że lepiej automat niż proszek. Także oni wszyscy sami duuuużo o tym wiedzą. Jak czapka stanie. Wyszło na to, że ja kropelkowanie straciłem po 6 miesiącach, a wspólnik po roku miał jakby wczoraj miał nakładaną. Można śmiało myć na automatach, a na pewno unikać bezdotykówek mając powłokę. Po tym czasie nawet jakbym miał to uważam to za zbędny wydatek. Lepiej kupić coś co uprzyjemni jazdę - heble, wyciszenie itp.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 09:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A jaką miałeś? Ceramiczna? Kwarcowa?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 11:00 
Fanatyk
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 2708
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Pro 9H. Czy jakoś tak.. ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 12:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 362
Lokalizacja: opolskie
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Poważnie automat jest bezpieczniejszy dla lakieru niż bezdotykowa? To mnie zaskoczyło teraz :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 12:50 
Fanatyk
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 2708
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
modo nie napisałem, że dla lakieru. Dla ceramiki. Delikatniutkiej jak pergamin.. :) Patrzeć i nie dotykać. Obecnie mój sposób mycia to Lotos za 10,9 samo mycie z suszeniem - bez aktywnej piany. Psikam tylko od much przedni zderzak, maskę, szybę, trochę dachu, słupki a lusterka. Następnie myjnia bezdotykowa - wosk i nabłyszczanie czy jak kto woli woda zdemineralizowana - nie mam plam od wody z kamieniem. I gra gitara.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 12:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 362
Lokalizacja: opolskie
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ja skorzystałem z powłoki UNC-R - gumowej. Dużo tańsza od Pro 9H, a z efektu jestem na razie zadowolony.
Czasami mam ochotę pojechać na myjnię automatyczną (lepiej na pewno ściągnie brud), ale boję się, że szczotki zbyt inwazyjnie działają na lakier/powłokę...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 13:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ceramic Pro 9H to jest ceramiczna powłoka. Kropelkowanie "straciłeś" zapewne dlatego, że na aucie zebrał się syf i woda się ma na czym zatrzymać - częste u osób, które stawiają auta np. pod drzewami, to wcale nie oznacza, że powłoka się "zmyła", ta powłoka wiąże się z klarem, pewnie wystarczy glinka i po sprawie. No ale o wszystko trzeba dbać, tylko naiwni wierzą, że auto wystarczy spłukać, równie dobrze mógłbyś wyjechać na autostradę licząc, że brud sam się zdmuchnie ;) Jak Ci powiedzieli, że auto możesz myć gdziekolwiek to mieli 100% racji - możesz myć gdziekolwiek, ale trzeba zadać sobie pytanie jaki takie mycie ma wpływ na żywotność powłoki. Trzeba wybierać myjnie, na których wiedzą co się z czym je, używają chemii o odpowiednim PH, mają jakąś wiedzę i stałą kadrę, a nie gimnazjalistów, którzy chcą dorobić. Ja myję w pobliskim zakładzie detailingowym i wcale nie jest jakoś o wiele drożej, powłoka kwarcowa ma pół roku i auto wygląda jakby była świeżo położona. Za około pół roku pojadę na "uzupełnienie" tej powłoki, co jest kosztem rzędu 150 zł z przygotowaniem czyli taniej niż za aplikację wosku z wyższej półki.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 13:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 362
Lokalizacja: opolskie
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Co do plam, to na bezdotykową zawsze jeżdżę z ręcznikiem - osuszaczem. Bez niego na szybach plamy od razu się pojawiają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 13:36 
Fanatyk
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 2708
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
khad tylko wiesz co? Tak się zastanawiam po co mi glinki, płyny z odpowiednim PH i h..j wie co jeszcze, może laboratorium NASA? Po co mam wnikać, szukać, kombinować? Po co ja położyłem to "coś" na tym lakierze jak wymaga wnikania przy podstawowej operacji - myciu. Jakiś bezsens.. Mi chodziło przede wszystkim o odporność lakieru na kupy ptaków i łatwiejsze mycie. Nie wiem jak z kupami bo zwykle leżą na lakierze 2-3 dni max. ale z myciem wcale nie jest lepiej. Mam w zajezdni M3 bez powłoki w kolorze białym. I czy na M6 póki jeszcze było kropelkowanie a więc ta warstwa hydrofobowa (?) łatwiej schodził brud przy myciu? Absolutnie nie. Co tydzień wykonuję mycie obu w sposób jaki opisałem - podstawowy automat + wosk i woda zdemineralizowana na bezdotykowej. Efekty identyczne. Dlatego mam swoje zdanie o tym produkcie jako całości. Ściema z turbodoładowaniem dla poczucia posiadania czegoś więcej niż sam lakier. :) Szkoda kasy, bo M6 dla wielu wymaga inwestowania w inne elementy wymagające uwagi. <slabo>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 13:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 362
Lokalizacja: opolskie
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ja na starym aucie pamiętam, że kupy i inne badziewia różnie odchodziły od lakieru. Tutaj (po powłoce) czuję, że jest lepiej, bardziej ślisko. Na owady też nie używam żadnego psikacza. 4k za powłokę to wg mnie jednak zbyt dużo. Zapłaciłem 1200zł. Jeśli efekt utrzyma się przez rok, to pewnie skorzystam ponownie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 15:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Rkarcz Podejrzewam, że nie do końca zrozumiałeś temat przed położeniem tego, choć intencje miałeś dobre. Po pierwsze nie widzisz różnicy w usuwaniu brudu przed i po powłoce - dlaczego? Ponieważ brud dobrze się trzyma lakieru, który ma mikrouszkodzenia, jest utleniony, przywarł do niego syf typu smoła, pył z klocków itp., a to wymaga czasu. Ty masz roczne auto, gdzie klar jest pewnie jeszcze w bdb stanie. Dlaczego ludzie po wyjeździe z salonu jadą z szóstkami na te powłoki? Zapewne skuszeni m.in. tym, że lakier na japońskich autach jest niesamowicie miękki i cienki, toteż chcą go w jakiś sposób zabezpieczyć, dodatkowym bonusem będzie tu właśnie m.in. odporność na promieniowanie UV czy zabezpieczenie przed działaniem agresywnej chemii, kwaśnych deszczów czy ptasich kup. Ogólnie trochę tak jakbyś miał dwuwarstwową skórę, którą po jakimś czasie zrzucisz - i tu płacisz w sumie za czas, bo są różne technologie o różnej żywotności. Odporność na uszkodzenia mechaniczne jest mocno dyskusyjna, lepszym wyjściem zdaje się być przezroczysta folia, która definitywnie zabezpieczy elementy poszycia przed odpryskami itp. Właściwości hydrofobowe tych powłok powodują, że nie trzeba dodatkowo stosować wosków czy sealantów, ale skoro wydajesz 4k na powłokę to może warto jeszcze ją dodatkowo zabezpieczyć by przedłużyć jej życie niewielkim kosztem? Niestety do dziś nikt nie wymyślił nic co by sprawiło, że auto się samo umyje na deszczu albo brud w ogóle do niego nie przywrze, jeśli Twoim celem jest ogólne zminimalizowanie pracy nad lakierem, przy myciu itp. to faktycznie może nie warto wydawać takich pieniędzy, a za kilka lat zwyczajnie pomalować całe auto dookoła albo chociaż oddać na pełną renowację jak już będzie zniszczone i matowe, ale wówczas nawet po takim zabiegu lakier nie będzie już 100% idealny, a do tego staniesz przed kolejnym dylematem: czym wykończyć - woskiem/sealantem czy powłoką? ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 16:36 
Fanatyk
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 2708
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
khad z tego co piszesz to w znacznej części dobrze zrozumiałem sens stosowania, ale stek bzdur marketingowych dostępnych w necie skutecznie zagłuszył mój zdrowy rozsądek na resztęz tych procentów nieświadomości. Przepraszam cię ale poza kropelkowaniem i jakąś subiektywną głębią koloru powłoka nie daje nic. A za tą cenę miałbym mycie za cały okres użytkowania. W naszej szerokości geograficznej myjnia raz w tygodniu to obowiązek. I brud w tym czasie nie ma prawa aż tak przywrzeć do lakieru aby był z nim jakikolwiek problem z powłoką czy bez. Pamiętam pierwsze mycie zderzaka i szyb z much. Dokładnie tak samo przejebane jak na 7letniej Vectrze. ;) Dobra nie ma co. Piszę to jako przestrogę dla tych którzy oczekują cudownych właściwości po czymś co tych właściwości w codziennym użytkowaniu nie ma.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 16:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 362
Lokalizacja: opolskie
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Dodam tylko, że nawet w instrukcji Mazdy jest wzmianka o tym, że warto lakier dodatkowo czymś zabezpieczać :).


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 16:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 5663
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
rkarcz napisał(a):
Ściema z turbodoładowaniem dla poczucia posiadania czegoś więcej niż sam lakier. Szkoda kasy (...)

Mam takie samo zdanie. Wystarczy wosk lub Can Coute. :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 19:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 54
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Powiem tak. Z tego co zaobserwowałem u siebie po 3 tyg. jak powłoka zachowuje się na aucie ja jestem zadowolony. Bardzo dobrze odpycha wodę, przejechałem około 2k km i można powiedzieć, że auto jest ledwie przykurzone :). Nigdy wcześniej nie stosowałem profesjonalnych środków więc nie kwestionuję tego, że po dobrym wosku efekt był by taki sam.
Jak pisałem wcześniej powłokę nakładałem sam, auto było przygotowane tylko połowicznie bez glinki i polerki, lakier potraktowałem jedynie ręcznie przy pomocy Meguiar's ultimate compound.
Prime kosztował mnie za 100ml 470 zł i spokojnie to co zostało starczy jeszcze na 4-5 aplikacji, więc kosztowo nie wychodzi to aż tak strasznie. Jeżeli miał bym to robić w profesjonalnym warsztacie pewnie i moje oczekiwania co do trwałości powłoki były by dużo wyższe. W każdym razie nie oczekuje od niej super właściwości, które zabezpieczą lakier w niesamowity sposób przed uszkodzeniami od kamieni itp.
Przede wszystkim zależy mi na łatwości mycia auta i jeżeli stan ten utrzyma się do roku czasu mnie to wystarcza :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 20:29 
Bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 263
Lokalizacja: śląsk
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Dokładnie turbościema. Jakieś tam zabezpieczenie jest, ale nie adekwatne do kasy.

Wysłane z mojego Lenovo K910


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 22:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 5663
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Slug napisał(a):
powłokę nakładałem sam

To zmienia postać rzeczy. :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 wrz 2016, 18:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jasne, ale powłoki "amatorskie" (sorry za wyrażenie) nakłada się aplikatorem i potem jest po jakims czasie spolerowywanie tego co się nie związało, natomiast profesjonalne powłoki nakłada się maszynowo i aktywują się pod wpływem temperatury i na stałe wiążą z klarem - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale zadałem swoim specom milion pytań, bo sam byłem ciekawy ;)

-- Dodano: Cz, 15 wrz 2016, 19:58 --

Dzisiaj byłem po kilka kosmetyków i po tej dyskusji tu na forum postanowiłem podpytać gościa z AutoShine o te powłoki, woski itp. (btw. bardzo polecam gości, mają imponującą wiedzę). No więc kolego rkarcz bardzo dobrze, że po nałożeniu powłoki straciłeś kropelkowanie gdyż po powłoce woda ma spływać, woda kropelkuje po wosku. Zostałem też opieprzony, że zgodziłem się na położenie wosku na powłokę, bo po pierwsze traci ona swoją szklistość, po drugie traci efekt wybijania wody na rzecz kropelkowania, po trzecie wosk nie zwiąże się tak dobrze z powłoką jak z klarem więc strata kasy, bo nawet najlepszy wosk zmyje się błyskawicznie. Polecono odstawić mi wszelkie specyfiki na bazie wosku, m.in. Quick Detailery, za to raz w miesiącu stosować Gyeon Q2M Cure w celu uzupełnienia powłoki, buteleczka 250 ml przy gabarytach mojego auta ma starczyć na.... około 2 lata (!). Mycie przykurzonego auta to czysta woda i dobry ręcznik wymieniany raz na pół roku, prany w pralce w wodzie z opiłkami szarego mydła gdyż proszki do prania impregnują tkaniny i ręcznik straci swoje właściwości wchłaniania wody. Innymi słowy trochę zweryfikowałem swoją wiedzę, zachęcony m.in. rozmowami tutaj i trochę biję się w pierś, bo sprzedałem Wam nie do końca prawidłowe informacje.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 wrz 2016, 19:29 
Fanatyk
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 2708
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
khad zabawne, bo widziałem samochód wspólnika po roku. Staliśmy na jednym parkingu pod hotelem. U mnie jakaś bezwład wodny na dachu, a u niego normalne kropelkowanie. Oba samochody umyte, z tym, że mój na bezdotyku, a jego na automacie. Także ja nadal ceramikę i jej właściwości zaszeregowuje w kategoriach opowieści z mchu i paproci. Nie bierz tego do siebie. Każdy wierzy w to co chce. :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 wrz 2016, 19:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
No tu masz przykład działania CanCoat:

https://www.facebook.com/SmartDetails/v ... 659654185/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 16:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 54
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
W tym miejscu muszę się zgodzić Khadem jeżeli chodzi o stosowanie quick detailerów bezpośrednio na powłokę.
Na weekendzie myłem pierwszy raz auto po nałożeniu Prima. Wszystko pięknie do momentu kiedy po wysuszeniu auta postanowiłem nałożyć CanCoat. Środek zamiast ładnie się wypracować zaczął wysychać zostawiając bardzo nieprzyjemne plamy :), niemało się natrudziłem aby doprowadzić maskę do stanu z przed :)
Szkoda, że nie przeczytałem postu od Khada wcześniej :D.
Teraz już wiem że CanCoat w żadnym wypadku nie należy stosować bezpośrednio na powłokę :).

W każdym razie na felgach i plastikach CanCoat sprawdza się bardzo dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2016, 21:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1205
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Chciałem dodać tu do wątku coś, na co nie wszyscy zwracają uwagę, a posiadają czy to powłokę kwarcową czy ceramiczną, bo z tego co kojarzę to różnią się one przede wszystkim zawartością SiO2 więc możemy mówić o podobnym produkcie...

No więc żeby nie było konsultowałem to z kimś kto siedzi w detailingu od 8 lat:

1. wiele osób zostawia auta na myjniach gdzie jednym z etapów mycia jest nałożenie wosku (pal licho, że słabego napylanego z lancy, ale jest to wosk). Taki wosk zaburza naturalne właściwości powłoki do wybijania wody na rzecz kropelkowania, dodatkowo wosk powłoki trzymać się dobrze nie będzie, w efekcie będziecie mieć po jakimś czasie rejony na aucie, które kropelkują oraz takie po których woda spływa (tam gdzie wosku już nie ma). Z drugiej strony po co tracić tę właściwość powłoki na rzecz kropelkowania? - bez sensu - zawsze prosimy o mycie bez wosku
2. wszelkiej maści mikroproszki czy piany aktywne na myjniach bezdotykowych mają PH około 11, które ma negatywny wpływ na powłokę i skraca jej żywotność (na lakier niezabezpieczony zresztą też), dlatego nie zaleca się stosowania tej chemii - tu przechodzimy do punktu 3
3. jeśli już zdecydujemy się na zastosowanie własnej chemii, m.in. szamponu do mycia auta na którym jest powłoka, trzeba zwrócić uwagę na to by unikać szamponów zawierających woski i właściwości wypełniające, bo... - patrz punkt 1.

Mam nadzieję, że komuś to trochę rozjaśni jak dbać, bo z tego co wiem nie każdy po aplikacji powłoki jest instruowany co wolno, a czego nie powinno się robić i potem jest sporo komentarzy, że powłoka szybko traci swoje właściwości, a jest zwyczajnie nieprawidłowo pielęgnowana.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2016, 08:11 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 251
Lokalizacja: Rybnik
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Witam

Czy na śląsku jest jakiś polecany zakład?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 911 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.