Teraz jest So, 21 sty 2017, 22:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 19:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Witam
Wosukując mazde 6 gh czuć ewidentne nie równości pod ręką przyglądając się bliżej lakierowi można zobaczyć takie rudawe/lub innego koloru kropki które nadają tą porowatość, co bardzo unicestwia kropelkowanie wosku czy nawet QD

Co polecacie na taki problem?

Do tego jeszcze potrzeba usunąć dosyć sporą część smoły na lakierze ale to jakiś tar n glue ogarnie ale co z tymi kropkami? Myślałem nad ADBL Vamipre, glinki się nie ruszam ponieważ już raz w innym aucie porysowałem maske (pewnie za mocno dociskałem i za mało zagniatałem ale już jej nie chce :hahahaha: )

Czy jestem w stanie to ogarnąć pod wodą "z kranu" czyt. bez myjki ciśnieniowej

Miał ktoś podobny problem?

Aha i APC z adbl nie daje rady na kropki ani szampon od Shiny Garage


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 20:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Ja proponowałbym zacząć właśnie od środka czyszczącego zanieczyszczenia metaliczne np. Vampire, ja osobiście używam Prixa od Tenziego, Jaką glinkę używałaś?! musiała być bardzo agresywna (tzw profesjonalna) myslę że śmiało możesz spróbować Valetpro żółta bardzo delikatna, trzeba się naprawdę postarać żeby porysować lakier tzn musi być zanieczyszczona np. jak upadnie podczas dekontaminacji w innej sytuacji raczej nie ma możliwości aby zaszkodzić powłoce, naturalnie musisz pamiętać o poślizgu do glinki,
Podsumowując proponuje w telegraficznym skrócie:

1. Spryskać lakier Vampirem + jakiś środek do smoły proponuje Prickborta.
2. trzymamy jakieś 5 - 8 min na lakierze, następnie myjesz auto aktywną pianą (niestety nie obejdziesz się tutaj bez myjki ciśnieniowej ) jednocześnie spłukujesz dwa środki z pkt 1
3. mycie właściwe naturalnie na dwa wiadra szamponem może być np. ADBL,
4. Suszymy i glinkujemy
5 Ponownie myjesz na dwa wiadra
6 Sprawdzasz efekty oczyszczania, jeśli jest ok...
7 Cleaner & Wosk :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 23:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Właśnie była to valetpro żółta

A mogę zrobić takie coś że umyje auto, pryskam deironizerem i usuwaczem do smoły i moge to znowu przelecieć gabką z mikrofibry czy nie bardzo?

glinki nie chcę się dotykać chociaż zaraz będę sie bawić z felgami które i tak sa do malowania :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 lis 2015, 22:13 
Świeżak
Offline
Od: 21.01.2015
Posty: 29
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Marrcin napisał(a):
1. Spryskać lakier Vampirem + jakiś środek do smoły proponuje Prickborta.
2. trzymamy jakieś 5 - 8 min na lakierze, następnie myjesz auto aktywną pianą (niestety nie obejdziesz się tutaj bez myjki ciśnieniowej ) jednocześnie spłukujesz dwa środki z pkt 1
3. mycie właściwe naturalnie na dwa wiadra szamponem może być np. ADBL,
4. Suszymy i glinkujemy
5 Ponownie myjesz na dwa wiadra
6 Sprawdzasz efekty oczyszczania, jeśli jest ok...
7 Cleaner & Wosk :twisted:


Coś dzwoni ale nie do końca wiesz gdzie :)

1. Lecisz produktem na opiłki i smołe, odczekujesz uzależnione od temp i pogody około 5-10 minut
( robisz to najlepiej na myjce bezdotykowej jeśli nie masz w domu myjki )
2. Piana Ci nie potrzebna jeśli nie masz myjki :) czyli myjesz sobie auto szamponem, są tańsze szampony niż z ADBL i również dobre :)
3. nie osuszasz auta bo nie masz poco przechodzisz do glinkowania sobie lakieru ( nie bój się glinki podziel ją na 3 części i jedną część dobrze ugniataj możesz również na chwilę dawać ją do letnej wody aby była miękka ) nie zapominamy o namieszaniu sobie wody z szamponem dla poślizgu aby glinka nam nie pracowała na sucho, robisz małymi elementami sobie
4. myjesz auto ponownie szamponem
5. Osuszasz sobie lakier
6. Możesz zastosować cleaner ale jeśli nie masz na to funduszy, brakuje ci czasu itd. dobrym wyborem będzie zakupic IPA odtłuścić lakier i zabezpieczyć go woskiem np. Soft 99

Koniec pracy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 19 lis 2015, 23:12 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 09.01.2013
Posty: 3664
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Przepraszam Cię ale gdzie kolega Marrcin popełnił błąd ? Bo ja nie widzę....

Oprócz tego, że nie potrzeba piany - co wg. mnie można zrobić i nie jest to błędem oraz tego, że proponuje osuszenie auta po 1 myciu - co jest po prostu marnowaniem sił i czasu - cała reszta jest OK....

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 20 lis 2015, 12:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 757
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Podzielam zdanie Matareza piane i osuszanie przed glinkowaniem może sobie odpuścić. Dla lepszego efektu może również zastosować coś lekko ściernego przed cleanerem np. Ultimate Compound od Megsa potem dopiero cleaner i wykańczamy woskiem.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lis 2015, 14:10 
Świeżak
Offline
Od: 21.01.2015
Posty: 29
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
a w jakim celu ma stosować UC od megsa ? aby rysy zakryć i osłabić póżniejsze życie wosku :P Po UC powinno się wymyć wszystko IPĄ aby zobaczyć czy coś w ogóle zrobił, jak już to lepszym wyborem pozostaje cleaner ścierny np. od Dodo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 20 lis 2015, 14:33 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 09.01.2013
Posty: 3664
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Kamill napisał(a):
a w jakim celu ma stosować UC od megsa ? aby rysy zakryć


Wydaje mi się, że do końca nie wiesz jakie działanie ma UC....Może poczytaj o tym...

"Meguiar's® środkiem Ultimate Compound zrewolucjonizował produkty ścierne i polerujące. Nasza nowa technologia szybko usuwa uporczywą oksydację, plamy, odbarwienia po ptasich odchodach i inne uszkodzenia powłoki lakierniczej, jednocześnie polerując powierzchnię do lustrzanego połysku. W porównaniu z tradycyjnymi środkami polerskimi, nasza nowa formuła jest bezpieczna dla bezbarwnych lakierów, oczyszcza powłokę, tworzy zadziwiająco przejrzystą powierzchnię, wolną od zadrapań, zmatowień i zarysowań. Jakkolwiek zastosowany, ręcznie lub przy pomocy maszyny polerskiej Dual Action Polisher, środek Ultimate Compound jest idealnym wyborem do przygotowania lakieru pod woskowanie"

Nie reklamuję tutaj firmy Meguiars ani żadnej innej, pracowałem z tym UC i robi dobrą robotę....

Oczywiście możesz użyć dowolnego, innego środka...

Kamill napisał(a):
osłabić póżniejsze życie wosku


Jeżeli wosk jest położony na dobrze przygotowany, odtłuszczony lakier to jest logiczne, że będzie trzymał dłużej. Dlaczego UC miałby osłabić jego działanie ? Nie rozumiem....

Mycie IPĄ po UC - jak najbardziej...

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lis 2015, 19:41 
Świeżak
Offline
Od: 21.01.2015
Posty: 29
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Już Ci kolego tłumaczę :

Oczywiście że UC megsa lakier Ci odświeży ale posiada bardzo dużo wypełniaczy które podczas pracy maskują pewne defekty których ty po przepracowaniu pasty nie widzisz, podobnie działają inne pasty którymi wykonuje się korekte lakieru. Bierzemy ipe i pare razy wymywamy dany element który robiliśmy i okaże się lakier się będzie błyszczał bo został odświeżony czyli ściągneliśmy utleniony lakier, część drobnych rysek zeszła lub też nie bo ręcznie to można auto woskować :) Podobnie wymywasz kilka razy lakier podczas korekty, często wymywam pastę jeszcze innymi środkami bo nie zawsze IPA wystarcza.
Większość osób psiknie IPĄ i myśli że lakier ma gotowy itd, a taki zabieg powtarzamy po kilka razy aby go dobrze wymyć. Ręcznie dużo nie można osiągnąć.

Zamiast stosować UC i bawić się w ręczną polerke dobrym wyjściem jest zastosowanie dobrego ściernego cleanera od DODO. Usuwa podobnie jak UC, maskuje i przygotowuje lakier pod wosk.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 01:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Panowie zrobię tak jak piszecie ale przy pierwszej próbie bez glinki :D

Myję auto susze, jadę na myjnie ciśnieniową tam psikam prickbortem (smoła) na to adbl vampire (mogę stosować te 2 środki na raz? Czy po każdym środku spłukanie i suszenie?)

Zobaczę efekt i potem przemyć IPA (jakie stężenie? Słyszałem o 25% ipa 75% woda a i też się spotkałem 50/50 a inni nawet 100%) potem wosk i powinno być oki, jeżeli nie to pozostaje glinka

Dzięki za odpowiedzi

Środki jakimi dysponuję na teraz to:
SG shampon, prickbort, adbl vampire, adbl apc, tenzi prix, ipa, i 2 woski i qd


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 13:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 757
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Ja IPA rozrabiam z demineralizowaną w proporcji 50/50. Początkowo stosowałem bez mieszania z wodą i nic się nie stało, lepiej i szybciej odparowywał. I to chyba jedyna różnica miedzy rozcieńczonym a 100 % roztworem.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 19:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Ja Prickborta stosuje jednocześnie z "odrdzewiaczem" :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 20:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Właśnie adbl vampire nie zrobi zamieszania np na odprysku lakieru do gołej blachy (raczej takiego czegoś nie mam ale lepiej się upewnić)

ADBL twierdzi że nic się nie stanie ponieważ jest neutralne ph ale jak to się ma do rzeczywistości


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 21:08 
Świeżak
Offline
Od: 21.01.2015
Posty: 29
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
TEDEW napisał(a):
Ja IPA rozrabiam z demineralizowaną w proporcji 50/50. Początkowo stosowałem bez mieszania z wodą i nic się nie stało, lepiej i szybciej odparowywał. I to chyba jedyna różnica miedzy rozcieńczonym a 100 % roztworem.


Niema się prawa nic stać bo to alkochol :) Rozrabiasz ją do wymywania pasty, ale pod wosk możesz lecieć jak najbardziej 100% podobnie do mycia szyb :)

exon napisał(a):
Właśnie adbl vampire nie zrobi zamieszania np na odprysku lakieru do gołej blachy (raczej takiego czegoś nie mam ale lepiej się upewnić)

ADBL twierdzi że nic się nie stanie ponieważ jest neutralne ph ale jak to się ma do rzeczywistości


Możesz spokojnie psikać na odprysk, jedynie może brud się rozpuścić który tam siedzi :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 19:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
zamiast IPY lepsze są zmywacze silikonowe , ale drożej wychodzi tak BTW. ;)

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2016, 00:08 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.04.2016
Posty: 157
Lokalizacja: Lublin
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Mi na porowatość lakieru pomogło nałożenie kwarcu ;)

_________________
Lublin to nie dziura :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: glowasiek i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.