Teraz jest Pn, 23 sty 2017, 19:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 20 maja 2014, 20:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1767
Lokalizacja: Warm-Maz
Rok produkcji: 2010
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Mam plan, aby któregoś pięknego dnia wziąć się za czyszczenie komory silnika i samego silnika. W związku z tym, chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych:
1. Od czego powinniśmy zacząć, na czym skończyć, czyli chronologia czynności.
2. Jaką chemię w tym temacie polecacie?
3. Jakich narzędzi do czego użyć (pędzle, mikrofibry, szmatki, myjka ciśnieniowa)?
4. Które elementy myć szczególnie ostrożnie, których w ogóle nie dotykać?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 20 maja 2014, 20:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jesteś pewny że chcesz wskakiwać pod maskę z wodą?

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 07:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Spokojnie, ja myję silnik raz do roku.

Więc tak, przede wszystkim, na wstępnie zabezpiecz akumulator, alternator oraz skrzynkę z bezpiecznikami.
Dalej delikatnym strumieniem wody (może być myjka ciśnieniowa), spryskaj całość, żeby pozbyć się kurzu i brudu niezwiązanego z elementami silnika.
Kolejny krok to chemia, ja ostatnio testowałem Meguiars Engine Clean (http://detailershop.pl/pl/p/Meguiars-Engine-Clean/199), polecam, fajny środek, dobrze myje i pozostawia po sobie dokładnie umyte i wyjałowione powierzchnie. Ja generalnie nie oszczędzałem i na jedno mycie zużyłem całe opakowanie.

Po dokładnym umyciu komory silnika, środkiem do mycia silnika i za pomocą pędzelka, żebyś mógł wszędzie spokojnie dotrzeć (w granicach rozsądku oczywiście), ponownie spryskaj dokładnie wszystkie wcześniej myte elementy, delikatnym strumieniem wody. Po opłukaniu zapal silnik niech popracuje i się lekko rozgrzeje, część wpdy odparuje sama, a ty jeśli masz kompresor, to wydmuchaj resztę, jeśli nie masz kompresora to spokojnie osusz mikrofibrą mokre powierzchnie.

Po osuszeniu zobaczysz wszystko idealnie odtłuszczone i oczyszczone, następnie nałóż dresing, żeby to jakośwyglądało, tu masz do wyboru:

1. Dedykowany dresing do silnika: Meguiars Engine Dressing, (http://detailershop.pl/pl/p/Meguiars-En ... essing/200), ja go nie stosowałem, więc nie wiem jak on wygląda
2. 303 Aerospace Protectant (http://detailershop.pl/pl/p/303-Aerospa ... t-8-oz/114), ja używam tego i sobie chwalę.

Pamiętaj, myje się silnik ostudzony, czasem nie rozgrzany !! !! !!

I to tyle z mojej strony, poczytaj początek mojego opisu czynności detailingowych, początek jest o silniku, masz zdjęcia i efekt końcowy: viewtopic.php?f=93&t=1793

Na wszelki wypadek instruktażowy filmik z mycia silnika: http://www.youtube.com/watch?v=Jlhvgtp_6vk

Daj znać jak ci wyszło :wink:

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 12:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Ja mylem silnik w każdym moim klekocie, a trochę ich juz miałem. Jedyne rzeczy które trzeba zabezpieczyć lub po prostu nie lać tam dużo wody to filtr powietrza a dokładnie na jego obudowę i skrzynka z bezpiecznikami. Na akumulator i osprzęt bez problemu można lać wodę, nic sie nie stanie. Czasami mylem na włączony silnik czasami wyłączony i nigdy go nie osuszam tylko zawsze od razu ruszam w trasę. Diesel jest odporny na wodę, to nie benzyna żeby obchodzić sie jak z jajkiem ;)

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 13:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
APC +pędzelki i microfibry, później spłukiwanie i mokra MF na to dressing dresing :)

Przed
Obrazek

Po

Obrazek

Płukanie robię Spryskiwaczem ręcznym bo nie mam dojścia do bieżącej wody a na bezdotuku silnika myć nie można :)

lakier w środku pociągnięty Coli 476/FK lub Sonaxem BSD

Odpalam auto niech troszkę odparuje i robota gotowa.

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 21 maja 2014, 13:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1767
Lokalizacja: Warm-Maz
Rok produkcji: 2010
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Nie chcę lać wody, bardziej mam na myśli lekkie opłukiwanie, osuszać chciałby raczej ręcznikiem/szmatką. Dzięki za rady, jak się do tego przybore to może coś pokaże. Na razie muszę jakieś zakupy zrobić :)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 08:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 860
Lokalizacja: BH1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Jesli chodzi o mycie silnika u mnie na tapecie jest zamowienie, Autoglym Engine and machine cleaner a po osuszeniu jak zwykle Autoglym rubber & vinyl care :wink:

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 19:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Oj będę mył niedługo u siebie jak się odrobię z innymi zajęciami :) Zrobiliście mi "smaka" ;)

A takie pytanie - zdejmujecie przed myciem silnika osłonę od spodu?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 20:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 757
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Tomek Daj znać jak będziesz myć to się wproszę dotrzymać Ci towarzystwa i podpatrzeć na co zwrócić uwagę i co zabezpieczyć przy benzynie :wink: nie ukrywam, że osobiście na razie nie mam odwagi <boisie>

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 20:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
KOVAL napisał(a):
to nie benzyna żeby obchodzić sie jak z jajkiem ;)


W tych czasach chyba jest odwrotnie:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 20:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1934
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
To możemy zrobic test lania wody na silnik;) mój klekotem vs Twój ;)

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 23:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
TEDEW, dobrze - zapraszam :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 23 maja 2014, 08:28 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Online
Od: 09.01.2013
Posty: 3673
Lokalizacja: Silesia, Opole
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
To ja też przyjadę :lol:

_________________
私はマツダが大好き


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 maja 2014, 11:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Tomek napisał(a):
Oj będę mył niedługo u siebie jak się odrobię z innymi zajęciami :) Zrobiliście mi "smaka" ;)

A takie pytanie - zdejmujecie przed myciem silnika osłonę od spodu?


Tomku, oczywiście osłona od spodu, musi być zdjęta, żeby cały syf z góry spokojnie spłyną na ziemię. Zostawiając osłonę, nie pozbędziesz się brudu, jedynie go utrwalisz na dole.

P.S.
Osłonę też się myje <bach>

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 23 maja 2014, 13:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
kupis99 napisał(a):
Osłonę też się myje <bach>


Myję ją przy każdej zmianie oleju ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 23 maja 2014, 22:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 757
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Matarez To będzie mini spot u Tomka :lol:

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 24 maja 2014, 21:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Nie ma sprawy, obiecuję dać Wam znać! Wyślę wtedy stosowne pw, ale proszę o naszym mini spocie już nie dyskutujmy ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 10:52 
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Chyba najistotniejsze to odpowiednie warunki zewnętrzne do mycia silnika i komory.
Najlepiej jak jest mokro, deszczowo, wilgotno. W słoneczny, ciepły dzień nawet o tym bym nie myślał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 11:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
hmm a czemu tak maziadmk ?

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 3 cze 2014, 16:52 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
No chyba odwrotnie, jak powietrze jest suche to dobrze myć silnik. Wtedy woda szybciej odparuje z trudno dostępnych miejsc.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 10:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Lokalizacja: Pabianice / Łódź
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
maziadmk napisał(a):
Chyba najistotniejsze to odpowiednie warunki zewnętrzne do mycia silnika i komory.
Najlepiej jak jest mokro, deszczowo, wilgotno. W słoneczny, ciepły dzień nawet o tym bym nie myślał.


Moim zdaniem autor miał na myśli, to że przy wilgotnej pogodzie łatwiej umyć silnik (więcej wody w powietrzu), moim zdaniem nie ma to żadnego znaczenia :wink:

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 12:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 860
Lokalizacja: BH1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Zamowienie wlasnie dostarczono http://www.autoglym.com/products/products/engine-and-machine-cleaner z testowaniem jednak trzeba bedzie poczekac bo w kwietniu bylo mycie komory I silnika ale zdam relacje jako ze sam jestem ciekaw tego produktu.

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 13:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
To pewnie zwykły APC od Autoglyma tylko, że w mocniejszym stężeniu ;)

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 16:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 860
Lokalizacja: BH1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Wiesz z tymi kosmetykami od Autoglym jest tak ze ciezko wyciagnac jakies informacje ze o skladzie nie wspomne ale po uzyciu okazuje sie ze sa bardzo dobre I bylo warto, zwlaszcza ze sa w bardzo konkurencyjnych cenach. Powiem tak, gdybym kupowal kosmetyki tylko tej firmy tez byloby dobrze ale ze lubie sie bawic w testowanie <nuta> to uzywam od wielu roznych producentow.

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 18:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1018
Lokalizacja: Szczecin
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Wiem , ale on akurat robi to samo co większość jak nie wszytskie APC w stężeniu 1:5 :)
testuj testuj i daj znać.
A cenow2o np taki Red Devil 30zł/l i z tego do silnika masz 5 l bardzo mocnego APC
lub 20l do środka ;)
Co do mokrej pogody to nie lubię w taką dressingów nakładać ;)

_________________
Moja GG
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lip 2014, 11:10 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 39
Lokalizacja: Łęczna/Lubelskie
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Moje mycie hehe :) Płyn do mycia silników Kager no i niezawodny Plak o zapachu truskawki hehe :)

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 lis 2014, 19:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1362
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Kamil napisał(a):
Mam plan, aby któregoś pięknego dnia wziąć się za czyszczenie komory silnika i samego silnika. W związku z tym, chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych:
1. Od czego powinniśmy zacząć, na czym skończyć, czyli chronologia czynności.
2. Jaką chemię w tym temacie polecacie?
3. Jakich narzędzi do czego użyć (pędzle, mikrofibry, szmatki, myjka ciśnieniowa)?
4. Które elementy myć szczególnie ostrożnie, których w ogóle nie dotykać?


Odpowiadając na pytania od 1 do 4: powinieneś przyjechać do Olsztyna, pójść ze mną na obiad, albo lufę, a w tym czasie w Bling Factory zrobiliby coś takiego:

http://youtu.be/-eNjDdJDi10

_________________
Pozdrowienia
B.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 21:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 413
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Bartek super sprawa takie czyszczenie. <spoko> efekt w infi mnie zaskoczył, a to na filmie bajka. Chyba się wybiorę do Ciebie kiedy ;)

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 21:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1362
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Zapraszam zawsze ;)

_________________
Pozdrowienia
B.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lis 2016, 14:10 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2016
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Odgrzewam.
Na co zwrócić uwagę przy myciu komory silnika w 2.0 DISI? Oprócz alternatora i innych elektrycznych elementów. Mam myjkę parową i chce jej użyć..czy muszę kupować jakaś chemię czy wystarczy para z myjki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.