Teraz jest N, 26 lut 2017, 15:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 08:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 20.06.2015
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Mam auto w warsztacie bo wycieka płyn hamulcowy z pompy abs. Jest kłopot bo ma ona jakiś swój numer. Mam pytanie ,czy chcąc wymienić pompę (bo uszczelnić się chyba nie da) numeracja korpusu i sterownika musi się zgadzać czy mogą być jakieś odstępstwa? Znaleźć pompę o tym samym numerze graniczy z cudem. Szukam już miesiąc. Pomóżcie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 09:34 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 206
Lokalizacja: Łask/Zd-Wola/Łódź
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Odświeżę temat. robas42 czy Tobie udało "spasować" numery sterownika i pompy czy to niepotrzebne ?

Moja pompa ABS jest uszkodzona, palą mi się kontrolki od ABS-u.
Czy regeneruje się pompy ABS-u ? Szukać używanej ? (ze sterownikiem czy sama pompa)

_________________
moja M6 <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 22:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 20.06.2015
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Tak poradzilem sobie. Ja musialem wymienić całą pompę bo moja ciekła. Trafiłem za drugim razem. Pierwsza pompę kupilem z mojego rocznika,do 2 litrowego silnika. Sprzedajacy jednak nie zaznaczył ze dotyczy to diesla i bez systemu DSC. Po zamontowaniu ,pompa szczelna ,ale przestał dzialac komputer,prędkościomierz,wskaznik paliwa.Dzialal tylko obrotomierz. Bylem w szoku ale znalazlem na olx drugą (niestety numery korpusu nie zgadzały się) jednak była od 2 litrowej benzyny z 2007 roku i z wersji poliftowej. Była szansa że to zadziała i zadziałalo. W twoim przypadku wysiadł sterownik.Jest firma we Wrocławiu która takie rzeczy naprawia. Trzeba jednak wyslać im pompę,i czekać cierpliwie aż zrobią. Koszt naprawy około 800 zł i uziemione auto na jakiś czas.Poszperaj na allegro lub olx. Za kwotę już 60 do 170 zl,można dostać sprawną pompę. Zwróć uwagę na rocznik (powinien być taki sam jak twój) rodzaj silnika i pojemność,oraz czy jest przystosowana do obsługi DSC. Jeśli chodzi o numery,to brane są pod uwagę tylko te na korpusie. U mnie ( nie wiem czy to przypadek) pokrywały się pierwsze sześć cyfr,reszta kompletnie inne. Powodzenia!
Tą moją pierwszą pompę nietrafioną wystawiłem ponownie na olx. Ale ty masz benzynkę tak jak ja więc Ci się nie przyda. Powodzenia!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 paź 2016, 10:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 206
Lokalizacja: Łask/Zd-Wola/Łódź
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Dzięki za wszelkie info ! Mam jeszcze jedno pytanie.
Wyciągałeś pompę ABS-u od góry, czy dołem z kanału/podnośnika ?

Dużo pracy jest żeby ją wyjąć ??

_________________
moja M6 <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 paź 2016, 12:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 20.06.2015
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Wykręcałem od góry,bo to najlepsze dojście. Robota bardzo prosta. Wymiana pompy zajęla mi 1,5 godziny a robiłem to pierwszy raz. Trzeba wykręcić akumulator ,potem podstawę oraz taki kątownik, który trzyma podstawę baterii z jednej strony. Pompa jest dobrze dostępna. Odkręcasz cztery przewody hamulcowe z prawej strony te od kół (przykręcone pionowo do pompy),oraz dwa poziome idące od pompy hamulcowej. Warto przed robotą wyciągnąć ze zbiorniczka płyn hamulcowy tyle ile się da,bo jak odkręcisz przewody to płyn po kropelce wycieka z tych poziomych rurek. Potem kluczem 13 odkręcasz dwie nakrętki od podstawy i ciągniesz w górę. Wiadomo że po montażu nowej pompy musisz odpowietrzyć układ.Zapomniałem o jednym . Po zdemontowaniu aku i podstawy,musisz odłaczyć taką dużą wtyczkę. Wiadomo że potem przy nowej trzeba to włączyć. Do roboty kolego!!To nie takie straszne. Powodzenia!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 13:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 206
Lokalizacja: Łask/Zd-Wola/Łódź
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Wielkie dzięki !! <spoko>

-- Dodano: Wt, 18 paź 2016, 14:40 --

Dodam informacyjnie:

- koszt nowej pompy ABS-u to około 8200zł :arrow: (dzięki Riki)
- koszt regeneracji to 450-650zł (firma http://zmserwis.eu/ dają 2lata gwarancji)
- koszt używanej to loteria od 10zł

Chodzi o pompę ABS do M6 GG/GY polift 2l benz 147KM.
W mojej pompie komputer wskazał uszkodzony silnik.

Mam plan zakupić jakąś używaną za rozsądną cenę, wymienić i zobaczyć czy będzie OK.
W razie niepowodzenia będę regenerował swoją.

O dalszych postępach postaram się poinformować :)

_________________
moja M6 <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 18:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 20.06.2015
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Ja też szukałem pomocy w autoryzowanym serwisie mazdy i za nową pompę abs chcieli ode mnie 10000 zl( dziesięc tysięcy)!!!!!!!!!!!!!!To jakiś kosmos. Udało mi się kupić podobną za 170 zl i puki co jest ok. Chyba najlepiej będzie poszukać w sieci i zamontować ją samemu. Powodzenia!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 22:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 206
Lokalizacja: Łask/Zd-Wola/Łódź
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Zamówiłem pompę, wczoraj założona i... niestety okazało się, że jest to pompa bez kontroli trakcji.
Błąd ABS-u zniknął, pojawił się check engine i kontrola trakcji.
Tak jak pisał robas42 prędkościomierz nie działa.

Znalazłem kolejną pompę, zamówiłem już, mam nadzieję, że tym razem już poprawną.
Sprzedawca podał na aukcji dokładnie model oraz VIN :arrow: pojazdu z którego go wymontowano.

Jak zakończę już walkę z ABS-em i kontrolą trakcji to dokładnie postaram się opisać po jakich numerach powinno się szukać używanej pompy, bo te numery wybite na aluminiowym korpusie nie zawsze dają pewność :)

cdn...

-- Dodano: Cz, 17 lis 2016, 22:06 --

A więc udało rozwiązać mi się kłopot z moją pompą ABS-u <zauroczony>

Ale od początku...
Może zmienimy nazwę tematu na "Pompa ABS - wymiana" albo jakoś podobnie :)

Tak jak napisał robas42 wymiana pompy pomogła, niestety nie udało mi kupić odpowiedniej pompy za 1-szym razem :|


Oznaczenia pomp ABS jakie przewinęły mi się podczas mojej "przygody":

Oryginalna pompa z mojej Mazdy 6 2l 147KM polift 2006r
korpus:
GR1M 437A0
6301 E0194
7619-2
6208G

sterownik:
ASC-ECU-SP-2W
437-0772 12
20671 42 6B10D

pompa nr 1 kupiona od Mazdy 6, "na pewno z polifta"
korpus:
GR1M 437A0
7403 E0216
5708-1
6907H

sterownik:
ASC-ECU-SP-2W
437-0772 12
20671 43 7C20A

pompa nr 2 kupiona po numerze VIN (Sprzedający podał w aukcji)
korpus:
GR1M 437A0
6405 E0132
8995-2
6220G

sterownik:
ASC-ECU-SP-2W
437-0772 12
20671 42 6C23A

Pompa nr 1 jest sprawna, ale nie ma kontroli trakcji
Pompa nr 2 okazała się już działająca z kontrolą trakcji

Jedynym oznaczeniem, którym wg mnie różnią się pompy od przed i po-lifta to oznaczenia na sterowniku.
Ostatnie 5 znaków może się różnić.

Niestety nie miałem czasu, ani garażu na samodzielną wymianę, więc robił mi to mechanik.
Za wymianę z oryginału na nr 1 wziął 100zł - tłumaczył się, że musiał poodkręcać odpowietrzniki od hamulców, robił to 1-szy raz i zapewnił, że 2-gi raz będzie taniej :)
Za wymianę z nr 1 na nr 2 wziął 50zł

Podsumowując, trzeba zawsze mieć pewność, że pompa ABS pochodzi od dokładnie tej samej wersji silnikowej i modelowej.
Obecnie brak jakichkolwiek "świecących" irytujących kontrolek na konsoli <spoko>

_________________
moja M6 <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 lis 2016, 20:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 20.06.2015
Posty: 38
Lokalizacja: Poznań
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
No gratuluję. Tobie też udało się za drugim razem. Stworzyliśmy dość ciekawy temat i na pewno ta wiedza przyda się potomnym . Pozdrawiam!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.