Teraz jest So, 20 kwi 2024, 04:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 22 lip 2013, 09:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.07.2013
Posty: 1
Witam,

od pewnego czasu podczas zwalniania przy prędkościach większych auto zaczęło drżeć (m.in kierownica), a podczas zatrzymywania się np na światłach czuje "falowanie" na pedale hamulca.
Mazdę kupiłem ok miesiąca temu. Podczas przeglądu (przed kupnem) powiedziano mi, że tylne klocki i wszystkie opony są do wymiany. Problemy z hamowaniem zauważyłem jeszcze przed wymianą tych elementów i wziąłem za pewnik, że ich powodem są albo klocki albo starte opony. Niestety problem się nie skończył. Czy wiecie czym może to być spowodowane. Czy może to być związane z ABSem?

auto:
Mazda 6 kombi, 2006, 2.0 benzyna (LPG)


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 22 lip 2013, 10:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Może tarcze są zwichrowane?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 4 Beta

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 22 lip 2013, 10:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Twoim problemem nie jest nic innego jak krzywe tarcze hamulcowe.
Rozwiązania masz w zasadzie 2:
1. Wymiana tarcz hamulowych
2. Toczenie tarcz ale to pod warunkiem, że jestjeszcze ekonomiczny sens.

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 lip 2013, 11:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
A poprzedni właściciel nie wymieniał czasem tarcz hamulcowych?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lis 2013, 19:49 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
No to ja odgrzeje kotleta :), czy krzywe tarcze zawsze będzie czuć tylko na kierownicy ??? bo ja obstawiam u siebie też już tarcze.... choć w wakacje jak mi zaczęła "falować" podczas hamowania wymieniłem klocki sprawdzone tarcze pod kontem krzywości i przestało.... ale teraz znowu się to samo dzieje a nawet mocniej faluje niż wcześniej ale na kierownicy nic nie czuje, za to na pedale hamulca mocno czuć wspomniane "falowanie".
Co teraz dwie opcje kolejna wymiana tarcz i klocków.... a może już zainwestować i wsadzić od MPS-a (są większe i grubsze, bo o standardach się już naczytałem że, nie są idealnie dopasowane do wielkości i wagi 6 w kombi)
Co wy na to ??? bawić się w przeróbki czy nie (wyczytałem ze trzeba wymienić jarzma i zaciski) zaznaczam że teraz prawdopodobnie pokrzywiły się tarcze Zimmermann'a...
Pozdrawiam Kuba.

_________________
"Dizel kopci, Dizel czadzi - DIZEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI"
Pozdrawiam Kuba & Moja "Dziwka 6".
Dlaczego "Dziwka"??? Bo zawsze mogę na Nią liczyć :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lis 2013, 20:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Jak masz na to kasę polecam zaciski z MPS'a (tylko pamiętaj, że wtedy felga minimum 17''). Zawsze możesz spróbować zacisków z GH (felga minimum 16''). Powinno być lepiej, niż na Twoich oryginalnych.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 lis 2013, 20:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
W gh chyba nie ma sensu isc bo sobie nie radza zbyt dobrze. Jesli juz to pakiet z mps.
A pulsowanie pedału hamulca to jeden z objawów krzywych tarcz

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lis 2013, 22:28 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Wielkie dzięki za odpowiedzi :) , teraz tylko muszę się dowiedzieć na 100 % co muszę zmienić żeby wsadzić do "Dziwki" hamulce z mps'a bo już mam kwadratową głowę.... jedni piszą że wystarczą same zaciski a inni tak jak pisałem wcześniej że jarzma + zaciski.... a o hamulcach w GH też się nasłuchałem że, tak na prawdę niczym się nie różnią i też sobie nie radzą z masą i wielkością Mazdy

chmooreck napisał(a):
Jak masz na to kasę polecam zaciski z MPS'a (tylko pamiętaj, że wtedy felga minimum 17''). Zawsze możesz spróbować zacisków z GH (felga minimum 16''). Powinno być lepiej, niż na Twoich oryginalnych.

Tak tak to już wiem na szczęście na lato mam 17" więc 16-stki na sprzedaż razem z 2 sezonowymi zimówkami i będzie ok :)

_________________
"Dizel kopci, Dizel czadzi - DIZEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI"
Pozdrawiam Kuba & Moja "Dziwka 6".
Dlaczego "Dziwka"??? Bo zawsze mogę na Nią liczyć :D


Ostatnio edytowano Pt, 1 lis 2013, 22:31 przez GRUBEER, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lis 2013, 22:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
sprawdz czy nie ma gdzieś luzów w układzie kierowniczym, tez potrafią tak się objawiać :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lis 2013, 22:58 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
slawek napisał(a):
sprawdz czy nie ma gdzieś luzów w układzie kierowniczym, tez potrafią tak się objawiać :)

Było wszystko sprawdzane i powinno być ok :P ale .....

_________________
"Dizel kopci, Dizel czadzi - DIZEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI"
Pozdrawiam Kuba & Moja "Dziwka 6".
Dlaczego "Dziwka"??? Bo zawsze mogę na Nią liczyć :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2013, 12:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Zaciski, jarzma (na 100% kupisz w komplecie, jako zaciski do MPS'a, koniecznie z 6 MPS), klocki i tarcze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2013, 20:12 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
O super dzięki :D
A tył zostawiać ori ??? tylko jakiś mocniejszy zestawik chyba wystarczy ???

_________________
"Dizel kopci, Dizel czadzi - DIZEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI"
Pozdrawiam Kuba & Moja "Dziwka 6".
Dlaczego "Dziwka"??? Bo zawsze mogę na Nią liczyć :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2013, 12:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ja mam całkiem ori. Mechanik powiedział, że nie ma sensu ruszać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.