Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 1 cze 2017, 21:35 
Offline
Panowie, jeździłem dzisiaj praktycznie cały dzień i było wszystko OK! ale później pojechałem 5km do sklepu, też było ok, następnie pojechałem do domu oczywiście robiąc pięć kilometrów, wysiadłem z auta, i zaczęło się dymić i śmierdzieć "spalenizną" z lewego tylnego koła, dotykam a tam felga ciepła, tarcza gorąca, okazało się że klocek hamulcowy ociera o tarcze hamulcową, do takiego stopnia że wszystko się nagrzewa. Generalnie podczas jazdy nie czułem jakiegoś mocniejszego oporu. Na feldze też znalazłem "brązowy" osad/pył - nie znam, ale wydaję mi się że to pył ze startego klocka hamulcowego? Sprawdziłem inne koła, i z nimi jest ok.

Ktoś pomoże i napiszę co to może być ? Co mogę zrobić, na sobotę potrzebuję do pracy samochodu, czy tą usterkę ogarnie jakiś mechanik w 1 dzień, jak rano odstawie samochód? Nawet chodzi o tymczasową naprawę, tak żeby auto było na sobotę, a poniedziałek oddałbym na docelową naprawę. Proszę o pomoc.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lis 2017, 11:05 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Hej. Tak jak piszesz coś zblokowalo klocek . Albo prowadnica jazma albo brud na klocki. Jedno jest pewne problem powróci. Przeważnie jak się Koło zagrzeje to smar na prowadnicach jazma robi się suchy w efekcie czego jaźni może się blokować w pozycji dociskajacej klocek. Rozbierz wszystko w drobny mak. Bez odkrecania przewodu hamulcowego. Wyciągnij prowadnice wymyj wyczyść kup smar do zaciskow odporny na temp i wypierajacy wilgoć. Wyczyść a najlepiej kup nowe blaszki pod klocki dokładnie wyczyść zaciski pod tę właśnie blaszki. Niczym nie smarujemy. Klocek ma wejść na sucho i ma być luzno. Przyłoż się do wszystkich czynnosci.

Powodzenia

-- Dodano: 8 listopada 2017, o 11:05 --

Jak wszystko idzie sprawnie to robota na godzinkę no chyba że z browarkiem to na trzy godzinki hehe


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 gru 2017, 20:30 
Świeżak
Offline
Od: 26.04.2016
Posty: 33
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witajcie,
pisze z problemem który od wakacji do mnie powraca... Chodzi o hamulec ręczny w mojej mazdzie 6 gy 2005 20 Pb 147 KM który się zacina/ nie odbija na lewym kole. Sytuacja wygląda tak: przy zaciąganiu ręcznego nie ma żadnego oporu na rączce znaczy się tyle ile siły masz dasz rade ciągnąć aż rączka się zablokuje prawie o podłokietnik, w innych samochodach jest tak że ma pewien (ustawiony na lince) opór którego choć by nie wiem ile siły miał nie da rady przeciągnąć a tutaj nie leci rączka do końca... do tego podczas jazdy jak zaciągam ręczny to nie blokuje w ogóle kół a powinien, jest zima i nie ma jak się pobawić na śniegu. no a własnie jak zaciągnie się mocno rączkę to się ten mechanizm blokuje tak jak na filmie widać. Po pierwszym takim zatrzaśnięciu oddałem cały zacisk do jakiegoś mechanika który powiedział że wie o co chodzi i zna ten problem z mazdy 6 dał mi nowy/ zregenerowany zacisk, po tej wymianie nie zablokował mi się hamulec ale hamował tak jak powinien. Teraz zmieniałem klocki, tarcze maja 9,4 mm więc prawie nówki i cały czas to samo tj. podczas jazdy nie hamuje, rączka leci do oporu a przy silniejszym pociągnięciu blokuje się mechanizm i trzeba go odblokowywać młotkiem. Aha linkę tą śrubą pod podłokietnikiem tez regulowałem i nic. Ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi ??



_________________
https://t.me/pump_upp


Ostatnio edytowano N, 10 gru 2017, 20:30 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 gru 2017, 21:45 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
podciągnij linkę na śrubie przy lewarku.


ehhh sorki gamon jestem :P nie doczytałem :P:P

wyciągnij klocki i spróbuj zaciągnąć ręczny bez klocków. zobacz czy tłoczek się wysuwa. roboczy hamulec działa poprawnie ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 gru 2017, 08:32 
Świeżak
Offline
Od: 26.04.2016
Posty: 33
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Właśnie hamulec roboczy działa bardzo dobrze a tłoczek sprawdzałem i chodzi jak należy

_________________
https://t.me/pump_upp


Ostatnio edytowano Pn, 11 gru 2017, 08:32 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 gru 2017, 20:39 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
A może uszczelnienie pod motylkiem się zużyło i dlatego sam nie odskakuje ? Ciężko to rozebrać, ja próbowałem i nie dałem rady tak było zapieczone. Sprawdź samą sprężynkę czy jest cała. Może jest pęknięta, a jak nie to sprężynkę ściągnąć i rozruszać to kluczem oczkowym.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 11 gru 2017, 20:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ta dźwigienka od ręcznego jest na łożysku igełkowym, być może to łożysko się zatarło.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 gru 2017, 21:12 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Może tak być ale nie wiem czy jest sens się męczyć i to rozbierać. Może się posypać i już się tego nie poskłada. A części pojedynczych części mogą być drogie. Sam zestaw gumek to koszt ok 36zł nie wiem jak to łożysko. Ja mam u siebie 4 świeżo założone zaciski regenerowane i śmiga, hamuje jak ta lala. Nie miałem już siły się bawić z odnawianiem starych zużytych zacisków.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.