Teraz jest Wt, 28 lut 2017, 17:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 12 wrz 2014, 20:22 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2014
Posty: 32
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Witam.
Jak w temacie.Jedni piszą że miedziany dobry inni że w żadnym wypadku.
To w końcu jaki ? Z góry dziękuję za odpowiedz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 wrz 2014, 21:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2756
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Jest specjalny smar do prowadnic, chociażby w sieci sklepów InterCars z oferty Liqui Moly za kilka złociszy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 12 wrz 2014, 22:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Ja smaruje miedzianym...
W poważaniu mam tę całą pseudo ekologię ;)
Do puki będą go produkować i sprzedawać, to będę go używał.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 19:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Lokalizacja: Słupsk
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jest specjalny miedziany do prowadnic klocków.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 20:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Żaden smar z którym się spotkałem który był dedykowany do zacisków nie był miedziany. Wszystkie miały konsystencję jakby silikonu. Oczywiście śmiało można używać miedzianego.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 mar 2015, 14:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Lokalizacja: Słupsk
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Sprawdzę czy mój był dedykowany i dam znać...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 25 mar 2015, 18:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
No chyba ze na miedziany ktoś napisał ze do prowadnic.

Mam przed sobą smar z ate i na pewno miedziany to on nie jest. Smary które dostawałem w zestawach naprawczych do zacisków tez miedziane nigdy nie były. Ale nie wiem, nie znam się, wszystkiego na świecie nie widziałem.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 25 mar 2015, 18:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Ja ostatnio używałem tego smarowidła do zacisków.

Obrazek

Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 16:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Lokalizacja: Słupsk
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Sprawdzałem swój jest miedziany wysokotemperaturowy w spreju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 20:39 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 169
Lokalizacja: E£K
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Nie zaleca się używania smaru miedzianego w układach hamulcowych !!!

Smary miedziane "dedykowane" do hamulców są w ofercie wielu
producentów, jednak producenci hamulców nie zalecają ich stosowania w układzie.

Millerek napisał(a):
Jest specjalny smar do prowadnic.......z oferty Liqui Moly ......

Zgadza się jest to Bremsen-Anti-Quietsch
lub
CRC Bräklube
ATE Plastilube
BOSCH Superfit

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 19.04.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Ja też używam miedzianego w spreyu firmy WURTH i jest ok.
A czemu miedziany nie jest zalecany?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 21:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Bo producenci układów hamulcowych sprzedają swoje lepsze smary :)

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 23:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 494
Lokalizacja: Rybnik/Leszczyny -Polska
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
ja również uzywam długo długo miedzianego i żadnych problemów nie mam, wszystko jest jak należy

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 23:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Chodzi o ochronę środowiska a nie o pieniądze z produkcji innych smarowideł do zacisków.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 2 maja 2015, 05:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ochrona środowiska to bardzo dobry argument żeby sprzedać coś w zawyżonej cenie :hihi:

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 maja 2015, 09:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 169
Lokalizacja: E£K
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
. miedź z kontaktem z aluminium przyspiesza proces korozji(korozja elektrochemiczna)
. smar stosowany w układach z ABS nie mogą przewodzić prądu, zawierać metali ciężkich

Piotrekonio napisał(a):
ja również uzywam długo długo miedzianego i żadnych problemów nie mam, wszystko jest jak należy


Jak zalejesz motor olejem 10w40 to też będzie jeździł.... :wink:

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 maja 2015, 11:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 494
Lokalizacja: Rybnik/Leszczyny -Polska
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
dlatego przy alu nie robię nim nic :P aczkolwiek kolega już któryś rok smaruje namiętnie piaste <disco> i o dziwo nic sie nie dzieje (sam jestem w szoku). A z ciekawości, dlaczego w układach z ABS nie mogą przewodzić prądu?

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 maja 2015, 21:22 
Świeżak
Offline
Od: 19.04.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Ja piaste w miejscu osadzania felgi smaruje takim smarowidłem używam go tez do smarowania gwintów przy układzie wydechowym.
[url][URL=http://www.fotosik.pl]Obrazek[/url][/url]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 maja 2015, 18:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
kazdemu sie wydaje ze smar miedziany jest do wszystkiego, niestety do zaciskow nie jest z powodow ktore zostaly juz wymienione w poprzednich postach

do zaciskow stosuje sie taki smar jak przewidzial producent ( wyglada faktycznie jak przezroczysty silikon )

mechanicy rowniez namietnie smaruja smarem (czesto miedzianym) wewnatrz tarcze hamulcowa tam gdzie styka sie ze zwrotnica - po co ?

PS konce klockow tez smarujemy odpowiednim smarem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 maja 2015, 20:11 
Świeżak
Offline
Od: 19.04.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Mechanicy smarują miejsce styku tarczy z piasta po to żeby później nie mieli problemu z jej ściagnięciem przy następnej robocie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2015, 21:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
pawel1984 napisał(a):
Mechanicy smarują miejsce styku tarczy z piasta po to żeby później nie mieli problemu z jej ściagnięciem przy następnej robocie.


to prawda, ale zle robia, bo tarcza moze sie zwichrowac i co wtedy ? rozloza rece i stwierdza "trzeba kupic nowa tarcze"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lip 2015, 21:09 
Świeżak
Offline
Od: 19.04.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Od czego zwichrować od smaru?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lip 2015, 21:44 
Amator
Offline
Od: 12.02.2015
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
PS konce klockow tez smarujemy odpowiednim smarem :)

Możesz napisać jakim?
Bo ja wymieniając nic tam nie dalem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lip 2015, 22:12 
Świeżak
Offline
Od: 19.04.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Najlepiej takim odpornym na wysokie temperatury, czasem dodaja go do klocków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lip 2015, 05:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 549
Lokalizacja: Gdynia
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
pawel1984 napisał(a):
Od czego zwichrować od smaru?

Oczywiście że tak. Powieszchnia miedzy piastą a tarczą powinna być czysta, sucha i wolna od rdzy.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2016, 17:20 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Lokalizacja: keflavik/Łomża
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
ZBANOWANY!
Wystarczy pasta ate blu ,a miedzianym to se fegi posmaruj zeby nie przywieraly do piasty


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.