Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 30 lis 2016, 09:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem początkującym posiadaczem mazdy 6 z 2006 roku z silnikiem 2.0 147 KM z instalacją LPG.


W czasie kiedy zrobiło się chłodno w czasie trasy zauważyłem że wskazówka temperatury cieczy była pochylona 30 stopni zaś nie trzymała się twardo 45 stopni. Pożyczyłem od kolegi OBDII2 i komputer wskazał mi że temperatura wody oscylowała 65 - 70 stopni. Ewidentnie silnik się nie dogrzewał. Stwierdziłem że pojadę do mechanika i wymieni mi termostat.

Po odbiorze samochodu widać poprawę. Wskazówka trzyma twardo na poziomie 45 stopni w środku jest cieplej ale niepokoi mnie fakt że za każdym razem jak wracam do domu z pracy za każdym włącza mi się wentylator.

Znowu pożyczyłem OBDII od kolegi by sprawdzić jaka jest temperatura cieczy. Okazuję się że jak autko się dogrzało to przy spokojnej jeździe 80 km/h po prostej w temperaturach na zew. -2 stopnie temperatura cieczy wynosi od 100 - 105 stopni. Wiatrak wtedy pracuje cały czas ponieważ w manualu od mazdy jest napisane że od 100 stopni załączają się wentylatory.

Drodzy forumowicze, czy macie podobne objawy przy aktualnych warunkach pogodowych ?
Proszę o odpowiedź, nie wiem czy reklamować robocizne mechanika.

Z góry dziękuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 gru 2016, 01:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Raczej tylko po zatrzymaniu się obserwuje się załączanie wiatraka...