Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 30 lis 2016, 09:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem początkującym posiadaczem mazdy 6 z 2006 roku z silnikiem 2.0 147 KM z instalacją LPG.


W czasie kiedy zrobiło się chłodno w czasie trasy zauważyłem że wskazówka temperatury cieczy była pochylona 30 stopni zaś nie trzymała się twardo 45 stopni. Pożyczyłem od kolegi OBDII2 i komputer wskazał mi że temperatura wody oscylowała 65 - 70 stopni. Ewidentnie silnik się nie dogrzewał. Stwierdziłem że pojadę do mechanika i wymieni mi termostat.

Po odbiorze samochodu widać poprawę. Wskazówka trzyma twardo na poziomie 45 stopni w środku jest cieplej ale niepokoi mnie fakt że za każdym razem jak wracam do domu z pracy za każdym włącza mi się wentylator.

Znowu pożyczyłem OBDII od kolegi by sprawdzić jaka jest temperatura cieczy. Okazuję się że jak autko się dogrzało to przy spokojnej jeździe 80 km/h po prostej w temperaturach na zew. -2 stopnie temperatura cieczy wynosi od 100 - 105 stopni. Wiatrak wtedy pracuje cały czas ponieważ w manualu od mazdy jest napisane że od 100 stopni załączają się wentylatory.

Drodzy forumowicze, czy macie podobne objawy przy aktualnych warunkach pogodowych ?
Proszę o odpowiedź, nie wiem czy reklamować robocizne mechanika.

Z góry dziękuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 gru 2016, 01:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Raczej tylko po zatrzymaniu się obserwuje się załączanie wiatraka...

Szkoda, że interfejs mam długi i niespecjalnie da się operować pedałami przy wpiętym - tak bym sprawdził ile ciecz ma w ruchu... chyba, że ktoś inny sprawdzał?

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 gru 2016, 08:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Może niewłaściwy termostat (nieodpowiednia temp. otwarcia), a może nie otwiera się do końca? Przed termostatem jest też chyba czujnik, więc ja bym posprawdzał te 3 rzeczy. U mnie też byl identyczny problem, ale wymiana go załatwiła sprawę. Tu podobny problem http://lpg-forum.pl/wysoka-temp-po-wymi ... 43599.html.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2017, 08:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Okazało się że pierwszy mechanik zamontował zły termostat który nie pasował do mazdy.
Pojechałem do innego mechanika i ten już zamontował prawidłowy termostat.
Pod sumując nie warto oszczędzać na termostacie. Jeden z droższych pasuje do mazdy i funkcjonuje idealnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.