Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 03:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.09.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Witajcie. We wrzesniu nabylem mazde 6 2.0 lpg 2006. Wszystko bylo ok. Wymienilem plyn chlodniczy. Ostatnio jednak zauwazylem ze temperatura silnika(wskazowka na zegrach) nie osiaga normalej temp. Pokazuje okolo 70st. Zauwazylem ze wentylatory ani drgna po przejechaniu autem po miescie czy w trasie. Pomyslalem ze pewnie czujnik temp jest dziabniety podaje bledna temp i nie zalacza wentylatorow. Wymienilem dzis na nowy i.... i nic. Temperatura wg wskaznika okolo 70 st, wentylatory stoja, a elm327 pokazuje temp nawet 95stopni!!! Dopiero po wlaczeniu klimatyzacji rusza wentylator od klimy i ten drugi i trmperatura spada.

Czy ja cos zle zrobilem przy wymianie plynu? czy cos wysiadlo?

Ludzie tu pisza ze jak wlaczaja klime to wentylator kreci sie i przestaje i kreci znowu i tak na zmiane. U mnie kreci sie caly czas bez przerwy. Wg mnie wyglada to tak ze wskaznik pokazuje 70st komputer to odbiera jako teoretycznie niedogrzany silnik i wentylatorow nie odpala. Niestety rzeczywista temp jest inna i silnik sie grzeje.

Czy sa jeszcze jakies czujniki termiczne od wentylatorow? Dodam jeszcze ze ogrzewanie auta dziala normalnie wiec wydaje mi sie ze termostat ok. Komputer zadnych bledow nie wywala. Teoretycznie wszystko dziala, a jednak nie dziala. Czytalem gdzies o jakims sterowniku wentylatorow ale to podobno tylko w 3.0 v6 jest oraz obilo mi sie o uszy cos na temat czujnika termicznego wentylatorow w obudowie termostatu. Ktos cos sie orientuje? Na chwile obecna musze Jezdzic na klimie zeby nie przegrzac auta. Problem sie zrobi jak przyjdzie wiosna lato...

Kliknięte z z mojego S5


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 06:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Już pisałem w innym temacie, że ja po sprowadzeniu miałem problem z niedogrzewaniem silnika. Objawiało się to tym, że wskazówka na zegarach nie wchodziła na środkowe pole i dodatkowo jak mu mocniej przycisnałem to jeszcze spadała. Winny był termostat, który blokował się w pozycji otwartej. Na wentylatory nie zwracałem uwagi ale pewnie też się nie załączały skoro silnik nie osiągał temperatury pracy. Powietrze też niby leciało ciepłe, ale nie tak ciepłe jak teraz. Mnie termostat wyniósł 250zł. Normalna temp. pracy to chyba 90st. Dziwi mnie tylko czemu ELM pokazuje normalną temp.? Zobacz przy okazji czy układ dobrze odpowietrzony.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 13:07 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.09.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
A czy przegrzewal ci sie silnik? U mnie dzis jak postal po przejechaniu 6 km silnik mial 99stopni, wskazowka pokazywala znow ok 70 :/

Kliknięte z z mojego S5


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 13:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wiesz, ja nie sprawdzałem pod kompem tylko sugerowałem się temp. na zegarach. A właśnie przy mocniejszym depnięciu temp na zegarach utrzymuje Ci się w jednej pozycji czy też wskazówka opada? Kurcze, nie jestem mechanikiem i lepiej żeby ktoś się wypowiedział bardziej kumaty, ale myslę że po odpaleniu silnika termostat jest w pozycji przymkniętej żeby szybciej silnik osiągnął temp. pracy tzw. mały obieg. Gdy temp. uzyskuje odpowiednią wartość to termostat otwiera się i krąży po większej powierzchni układu tzw. duży obieg co powoduje że silnik się nie przegrzewa. Nie wiem gdzie znajduje się ten czujnik który podaje temp na zegary, bo możliwe że przeciwnie do mojego przypadku termostat przyblokował się w pozycji przymkniętej dlatego silnik się przegrzewa a na zegarach nie wchodzi na połowę skali? Ale jak pisałem nie wiem skąd czujnik pobiera informacje, czy znajduje się przy silniku i przy małym obiegu czy gdzieś po drodze już przy obiegu otwartym?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 14:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Czujnik jest za termostatem czyli już w duzym obiegu. Sprawdz czy węze przy chłodnicy są gorące. Jeżeli nie to znaczy że termostat nie otwiera się.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 15:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czyli jeżeli jest tak piszesz, to termostat mógł się przyblokować nie do końca na otwartym i dlatego silnik się przegrzewa, a jedynie mniejsza część ciepła idzie na duży obieg dlatego na zegarach wchodzi tylko na 70 st. Jeśli czujnik jest gdzieś przy dużym obiegu, to wentylator też się nie załącza bo jest za mała temperatura i zamiast ciepłego powietrza leci letnie z nawiewów.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 18:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Taka ciekawostka. Dziś stojąc w korku przy markecie z nudów podpiąłem elma i ku mojemu zdziwieniu pokazuje temperaturę 99 stopni a wskazówka jak zawsze w połowie skali. Podnoszę maskę wszystkie węże wydaje mi się w normie. Wentylatorów nie słyszałem. Po włączeniu klimy temp spadła do 89 stopni a wskazówka ani drgneła. Nie przejmuje się tym ponieważ nic się nie dzieje wszystko w normie tak jak latem przy temp. 30 stopni na zewnątrz. Dodam że wskaźnik działa normalnie do osiągnięcia temp roboczej u mnie po środku skali.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 19:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Całkiem możliwe że ten wskaźnik na zegarach nie jest tak dokładny jak podpięcie pod kompa, a pokazuje jedynie przyblizoną wartość ok. 90 st. Jak czytam to optymalna temperatura powinna się zawierać w silnikach benzynowych pomiędzy 80-105 st. Temperatura oleju między 80-110 st, więc te wskazania na kompie moga byc ok. Idealna temp w obu przypadkach to 90 st, ale wiadomo stanie w korkach czy wyzsze obroty i temp. może się zmieniać. U kolegi bym podejrzewał nadal termostat, że wskazówka nie osiąga środkowego pola.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 20:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Teraz pytanie w jakiej pozycji jest wskazówka przy temperaturze roboczej u kolegi Suraj? Jak pisałem u mnie jest idealnie na środku skali.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 20:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
U mnie też, a kolega pisał że u Niego wskazówka stoi na ok. 70 st. Tylko właśnie pytanie czy ta wartość jest niezmienna, czy wskazowka opada lub podnosi się wraz z prędkością obrotową silnika?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 20:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
A w jaki sposób określił że wskazówka podaje 70 stopni? U mnie czy jadę szybciej , wolniej korek wskazówka stoi jak przyklejona.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 20:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pewnie wskazówka nie zatrzymuje się na połowie tylko trochę niżej, ale faktycznie na oko temperature raczej ciężko okreslić. Nie zmienia to faktu że tak byc nie powinno.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2015, 23:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.09.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Uwaga jestem debilem. Dziś wymieniłem płyn chłodniczy, termostat, nawet pokusilem się na wyminę obudowy termostatu (kupując oddzielnie obudowę i oddzielnie wkład zaoszczędza się około 40zł, taka ciekawostka) a przeed świętami wymieniłem czujnik temperatury. No i nic, dalej to samo, chcialem już skakać z mostu gdy nagle oświeciło mnie że może przyblokowała się wskazówka od temperatury. Zrobiłem test zegarów i porównałem z testem z youtuba. No i taki wielki dwumetrowy ch*j na mnie zstąpił gdy zobaczyłem że podczas testów wskazówka na filmiku zatrzymuje się w połowie a u mnie na tych 70 stopniach. W spoczynku na wyłączonych zegarach wszystkie które obejrzałem na allegro mają wskazówkę pionowo a nawet minimalnie przechyloną w kierunku punktu 0. Ponownie podłączyłem samochód pod komputer i faktycznie przetrzymałem auto do tych 99 stopni i przy równo 100st włączył się wentylator. Boże działa, temperatura spadla do 89st, po czym znów zanotowałem wzrost temperatury odpalenie się wentylatora i spadek, jednocześnie wskazówka na zegarach nie odnotowała żadnego ruchu, czyli podejrzewam że bierze ona poprawkę tych 10 stopni jako normalna temperatura pracy silnika.

Moje pytanie brzmi jak to się mogło stać że wygięło mi wskazówkę temperatury silnika ?

U mnie to wygląda tak, jest odgięta w druga stronę.
Obrazek

z moich inżynierskich wyliczeń wyszło że gdyby wskazówka była centralnie w pionie po odchyleniu takim jak teraz powinna wskazywać równo środek. Dla pewności czy byłby ktoś tak dobry i mógł sprawdzić jeszcze u siebie jak u niego leży ta wskazówka?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2015, 07:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Powinna być w pobliżu dolnej kreski, a na pewno nie tak odgięta. Zdjęcie z neta.
Obrazek

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2015, 10:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.09.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Brak mi słów :| no ale żeby wskazówka była przegięta to za cholere bym sie nie spodziewał ;/ kupe kasy wydane nie potrzebnie, ale z drugiej strony autem planuje jeszcze troche pojezdzić więc bla bla bla próbuje sobie po prostu tłumaczyć to :D Czy jest może jakiś wątek z zegarami? Jak je rozebrać czy te wskazówki są wsunięte na jakaś oś czy mają ząbki czy jak czy po prostu sprobować ją delikatnie przesunąć


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 09:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wskazówka jest normalnie wciskana na oś, sama z siebie nie jest w stanie się przekręcić. Kiedyś kiedyś, nie umiejętnie robiono manewry z "korektą" licznika polegającą na dostaniu się do wewnatrz zegarów i tym samym zdjęciu wskazówek....
Jeśli dobrze Pamiętam to u ciebie, ruch wskazówki zaczyna się gdy temp silnika osiągnie około 30-36stC., a w połowie skali silnik ma około 76-108stC.
Czyli nie jest to tak pojęte jak się może wydawać, w polowie to nie jest 90stC tylko pewien margines właśnie 76-108.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 sty 2016, 00:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.01.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Cześć, podłącze się pod temat. Od kilku dni Madzia osiaga wskazowky środek , jednak temperatura coolant podpietego czujnika wynosi 67-69 stopni. Temperaturę, z nawiewu wieje jakby chlodniejsza. Ustawienie na 29 stopni powoduje zwiekszenie mocy wentylatora, ale juz nie odczuwalnej temp. Dolalem i odpowietrzylem uklad chłodzenia... Dalej bez zmian. Miał ktos z was podobny problem lub może cos podpowiedzieć w tym temacie?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.