Teraz jest Pn, 27 lut 2017, 03:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 15 gru 2016, 18:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam i na wstępie pragnę pozdrowić wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post na tym forum.
Tak więc stałem się posiadaczem Madzi która od sprawowała się bardzo dobrze.
przejechałem kilkaset kilometrów w tym w trasie i nie udało mi się zaobserwować momentu wypalania DPF byłem ciekaw czy będzie to jakoś obserwowalne
np. włączą się podgrzewane lusterka albo skoczą obroty czy coś w tym stylu znane z innych samochodów.
Aż do zatankowania na Statoilu paliwa Arktyczny DieselGold
po przejechaniu jakiś 40 km. i odcinku z nieco cięższą nogą nagle zapalił się światłem ciągłym DPF. Więc gnany przeświadczeniem,
że trzeba zrobić jeszcze ze dwa kółeczka przez miasto, pojeździłem utrzymując 2,2 do 3 tys obrotów. i NIC
kontrolka wcale nie zgasła. Niestety zgasiłem już auto ale niesmak pozostał, czy tak jak przystało na inne samochody,
włączy ponownie wypalanie jak tylko rura osiągnie określoną temperaturę?
Druga sprawa to czy warto lać paliwo nafaszerowane dodatkami na bazie alkoholi które mogą powodować większe zadymienie?
Czy zapalenie się DPFu może być związane z silnym rozgrzaniem po ostrej jeździe.

Czytając informacje o Madzi stwierdzam, że moja raczej uwielbia trzymanie na obrotach więc na pewno nie jest zamulona, i przełożenie ma cokolwiek dziwne
bo na 5 tce idzie spokojnie do 100 a 6 ty bieg to wchodzi koło 120 bo przy 100 na 6 tce raczej nie ciekawie pracuje tak na ok 1000 obr. Dla porównania takie przełożenia odczułem w Maździespeed MPS ale to są przecież zupełnie inne samochody nie tylko blachy, światła,silnik ale w tym przełożenia w skrzyni itp. Mam pytanie czy może tu być jakaś nietypowa skrzynia, np. od silnika fordowskiego MPS ?

-- Dodano: Cz, 15 gru 2016, 18:09 --

Kontynuując temat, następnego dnia nie zapalił się już więcej DPF, wnioskuję więc, że taki efekt może nastąpić jeśli rura bądź turbina dostanie wysoką temperaturę.
Jednak co do paliwa chyba więcej nie zaryzykuję arktycznych wynalazków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.