Witam!
Mam do Was pytanie....ale od początku
Jakiś czas temu wycieli mi DPF ( palił się już od bardzo dawna więc się go pozbyłem) no i przyjechał człowiek który zabrał samochód żeby wgrać nowy soft .
Parę dni później odbieram samochód, niby wszystko ładnie pięknie ale po 10min jazdy zapala się check , kontrola trak. i DPF (czyli tak jak przed wycięciem)
Błąd jaki pokazuje to :
P0133 obwód sondy lambda (blok cyl.1,czujnik 1) zbyt wolne zmiany
Wykonałem telefon do człowieka który to usuwał i usłyszałem że muszę wymienić pierwszą sondę która jest zaraz gdzieś za turbiną.
Jak powiedział tak zrobiłem i nic to nie pomogło , jestem umówiony z nim na piątek ma to dalej ogarniać, ale w między czasie rozmawiałem z dwoma mechanikami (jeden z warszawki drugi z mego miejsca zamieszkania) i obaj stwierdzili że jeśli mam wycięty DPF to czujniki powinny być wyłączone
Umawiając się dziś z tym człowiekiem od komputera powiedziałem mu to co usłyszałem od tych mechaników,ale jego zdaniem ten czujnik steruje turbiną i nie można go wyłączyć (chyba że na moją odpowiedzialność
)
Trochę się w tym pogubiłem i zanim się z nim spotkam może czegoś dowiem się tu , jak jest z tą sondą
Moja mazda 06'r 2.0d 143km po lifcie
Pozdrawiam