Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 5 paź 2015, 10:44 
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
itam problem dotyczy mojej mazdy 6 2.0 diesel kombi sport 2006

Po zatankowaniu na stacji Orlena ekodiesla ( niby tego lepszego) wyjechalem jakies 500m naa autostrade i zapalil mi sie dpf mowie sobie spoko przepale a tu po nagle dpf zaczal migac zapalila sie kontrolka trakcji i silnika ,moc w samochodzie spadla ze predkosc 130-140 to byl cud.
Zjechalem do mechanika podpiol pod komputer byly 2 bledy silnika ( w tym wymiana filtra dpf ) i jeden z eps niestwty nie umial odpalic przepalania przez komputer

W niemczech komputer podpiety ponad godzine na przepalaniu i nie pomoglo ( dla mnie to troche dziwne ze robil przepalanie na tej ropie ktora to spowodowala wydaje mi sie ze trzeba by spuścić zatankowac normalna i wtedy? )
Mowil ze EGR nie ma z tym nic wspolnego na komputerze pokazalo ze filtr dpf do wymiany koszt 700-800e mowi zebby zatankowac caly bak jeździć na 2tys obrotów gdzies z 50km i moze sie udac

Co o tym myslicie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2015, 16:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Jak dla mnie to bedzie nie dpf a egr. Silnik wchodzi w tryb serwisowy. Jak go zgasisz i odpalisz ponownie to wraca do normy czy dalej nie ma ducha ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2015, 21:51 
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mechanik powiedział ze egr nie ma nic wspolnego z tym ze w bledzie pissze ze dpf

Po kasowaniu bledow znika na 2s blad trakcji i silnika i wraca a dpf dalej mruga


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 6 paź 2015, 09:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A mechanik potwierdzil jakie jest zapelnienie filtra DPF?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 paź 2015, 18:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Już miałem taki przypadek że pokazywał dpf a po wymianie egru problem ustał. Komputer to tylko czujniki. Masz jakieś kody błędów ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2015, 14:06 
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Velon napisał(a):
Już miałem taki przypadek że pokazywał dpf a po wymianie egru problem ustał. Komputer to tylko czujniki. Masz jakieś kody błędów ?


Błędów spisanych nie mam chce kupic program i samemu sprawdzic itp powiedzcie mi czy do wyczyszczennia EGRu potrzebne mi jakies bardzo wybitne wiadomości i sprzet czy jestem sobie to w stanie sam zrobic ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2015, 17:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Często ludzie zaślepiają EGR, bo wtedy do silnika idzie tylko czyste powietrze. EGR to wymysł ECO i do niczego nie służy, tylko nie wiem czy zaślepienie w przypadku M6 nie spowoduje wywalenia błędu na kompie? W razie czego chyba stosuje się jakieś emulatory. Na Allegro są nawet gotowe zaslepki.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 7 paź 2015, 17:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
EGR jesteś w stanie wyczyścić samemu z normalnym kompletem narzędzi, trochę umiejętności i chęci + 1h roboty i po sprawie :wink:

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2015, 17:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Programu kupować nie musisz wystarczy ForScan na komp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2015, 20:47 
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
rajek napisał(a):
Programu kupować nie musisz wystarczy ForScan na komp.

Do tego kabel i tyle ? Tym programem moge kasować bledy albo zrobić wypalanie dpfa ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2015, 20:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak, bo ten program jest robiony między innymi pod Mazdę.
Musisz zakupić tylko elm-a, na kablu bądź bt i ściągnąć program.
Poczytaj ten wątek: viewtopic.php?t=270


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2015, 22:05 
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
rajek napisał(a):
Tak, bo ten program jest robiony między innymi pod Mazdę.
Musisz zakupić tylko elm-a, na kablu bądź bt i ściągnąć program.
Poczytaj ten wątek: viewtopic.php?t=270

Rajek a cos takiego ? http://allegro.pl/diagnostyka-interfejs-obd2-wersja-pl-mazda-6-i5006796328.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2015, 22:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kombinujesz no chyba że chcesz wydać więcej kasy na coś co możesz mieć taniej, a tego programu nie znam.
Elm-a możesz kupić do 50zl, w wątku który Ci podałem możesz znaleźć jakie elmy kupowali koledzy i które działają. Program ForScan ściągasz za darmo ze strony ForScan.org. Jest naprawdę rozbudowany i do domowych potrzeb wystarczający, trzeba się tylko z nim zapoznać, ale Twój wybór.
P.s. następne pytania odnośnie interfejsu zadawaj w odpowiednim wątku, bo się zaraz kolorowi czepią


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 paź 2015, 20:12 
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Powiedzcie mi czy taki system moze poskutkowac :
-wyjezdze ta cala nieszczesna rope
-wyczyszcze EGR
-zatankuje normalnego diesla
-przepale komputerowo i skasuje bledy

-- Dodano: Pt, 9 paź 2015, 20:12 --

Zamówiłem dpfa i nowy olej z filtrem nie mam zbytnio czasu ani wiedzy zeby to ogarnac sam :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 paź 2015, 16:26 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ile dałeś za dpf'a ? Próbowałeś czegoś innego? co jak się okaże że to nie to ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 17:05 
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Velon napisał(a):
Ile dałeś za dpf'a ? Próbowałeś czegoś innego? co jak się okaże że to nie to ?

350 e wiem wiem podrobka ale musze to zrobic ,jestem za granica w pracy i dojezdzam wlasnie ta mazda nie moge zwlekac ,na komputerze u mechanika wykazalo ze to dpf na 100% (niby) wiec co mi pozostalo tutaj nie ma takich magikow jak w polsce; )
Jak zjade do Polski to wtedy naprawie ten oryginalny :)

A co Twoim zdaniem to moze byc ? Skoro dwa bledy ewidentnie wskazuja dpfa ,zatankowalem mocniejsze paliwo z wieksza iloscia oktanow ,dpf sie zapchal i nawet komputerowe przepalanie nie pomoglo

-- Dodano: Pn, 12 paź 2015, 17:05 --

Dragnes napisał(a):
Velon napisał(a):
Ile dałeś za dpf'a ? Próbowałeś czegoś innego? co jak się okaże że to nie to ?

350 e wiem wiem podrobka ale musze to zrobic ,jestem za granica w pracy i dojezdzam wlasnie ta mazda nie moge zwlekac ,na komputerze u mechanika wykazalo ze to dpf na 100% (niby) wiec co mi pozostalo tutaj nie ma takich magikow jak w polsce; )
Jak zjade do Polski to wtedy naprawie ten oryginalny :)

A co Twoim zdaniem to moze byc ? Skoro dwa bledy ewidentnie wskazuja dpfa ,zatankowalem mocniejsze paliwo z wieksza iloscia oktanow ,dpf sie zapchal i nawet komputerowe przepalanie nie pomoglo


Panowie dwa dni temu wyjezdzilem prawie cale te cholerne paliwo z orlena verva on , zatankowlem normalnego diesla ,pojezdzilem na nim 2 dni do pracy podjechalem do mechanika zeby moze jeszcze raz komputerowo sprobowal wypalic no i.. sie UDALO ! :) kontrolki znikly przejechal sie zapalil sie tylko dpf ,ustawil na kompie przepalanie i wszystko wrocilo do nalezytego porzadku auto ma moc ,nic nie swieci nic nie murga :)

Powiedz mi ,ze dla aut z DPF paliwa typu verva on ,bp ultimate moga byc zabojcze (filtr itp)

Pozdrawiam problem rozwiazany ! :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 17:30 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
To dobrze, że problem rozwiązany :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015, 15:19 
Świeżak
Offline
Od: 05.10.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Panowie dziś jadąc z Niemiec do Polski problem powrócił! Tym razem nie dotankowywalem problem zaczął się kiedy zjechalem na postój ,odczekalem 2-3min wyłączyłem ,chwila przerwy odpalam przejechalem kilka km i powtórka dpf się zapala ,później zaczyna migac + trakcja i silnik , turbina off i mocy /przyspieszenia nie ma jedyny plus (zaczął mniej palić :p )

Podpialem pod interfejs wyskoczyly 2 błędy przy probie usunięcia zniknęła tylko trakcja i silnik ale chwili ę s po chwili wracają :(

Całą drogę przed i po utrzymywalem min2,5tys obrotów alle nie pomogło :(

Bledy to P242F oraz P2458 obydwa w kategorii układ napędowy


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.