Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 17:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam

Proszę o pomoc w diagnozie problemu w modelu z 2007 roku (143KM) - 230 tys przebeigu

Mianowicie w zeszłym roku (sierpień) po powrocie z Chorwacji (czyli przejechaniu ok 3tys. km po autostradzie) mrugać zaczęła kontrolka DPF. Sprawa wydała mi się dość dziwna lecz starałem się przycisnąć trochę żeby go przepalić - nic to nie dało. Około listopada wpadłem do mechanika na przepalanie filtra lecz po 1,5 h wypalania problem nie zniknął.
W dniu wczorajszym pożyczyłem bratu auto na trasę, lecz po powrocie zobaczyłem że przestała działać turbina a dzisiaj zaświeciły się 2 żółte kontrolki - silnika i TSC/DSC.

Wydaje mi się że cały ten kombajn spowodowany jest przez cholerny filtr i spaliny. Mam rację?

Bardzo proszę o opinię oraz ewentualnie polecenie serwisu w Małopolsce, który wytnie DPF za rozsądną cenę.

Dziękuję za pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 17:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hey, niepotrzebnie chcesz kastrowac auto, to nie wina DPFu że się zapchał lub nie może się zregenerować :(

Odczytałaś błędy?
Inspekcja olejowa kasowana?
;)


Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 19:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Błędów nie odczytałem, wybiorę się w poniedziałek do zakładu ale chciałbym wiedzieć czego się spodziewać. A myślę że przy tym przebiegu DPF mógł się po prostu zużyć. Sądzę tak po tym, że pomimo przejechania 3 tys. km po autostradzie zapaliła się kontrolka i wypalanie nic nie dało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 19:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nasz DPF jest w 100% regenerowalny.
Nie posiada normy czy czasu pracy/zużycia...

Odczytaj błędy, zobaczymy co to będzie;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 19:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ok, podjadę do macherów i napisze co się dowiedziałem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 20:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
wrobel51 napisał(a):
(...)

Wydaje mi się że cały ten kombajn spowodowany jest przez cholerny filtr i spaliny. Mam rację?

(...)


A mi się wydaje, że ktoś inny cholernie zrypał sprawę...
Od sierpnia do lutego trochę czasu jest...
W sierpniu mogłeś wyleczyć przyczynę, teraz do kosztów leczenia doliczyć musisz jeszcze skutki...
Oby koszty nie były zbyt duże.

Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 22:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
No i byles juz u mechanika na wypalaniu, wiec ma IDSa a bledu dlaczego sie kontrolka swieci to szanownym mechanior nie sprawdzil?

Cos tu nie pasuje na moje oko

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 22:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
viewtopic.php?f=55&t=2047

Link nie jest namową do usunięcia filtra, ŁG Auto Serwis porządnie Ci zdiagnozuje ten samochód.

A ku profilaktyce polecam takie coś na potem http://archoil.pl/wp-content/uploads/20 ... ktu-PL.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 20:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Tak więc byłem dziś w serwisie i potwierdziły się moje obawy: wszystko przez DPF, to on spowodował te cyrki.
Umówiłem się już na wycięcie filtra i powinno być ok.
Dzięki za pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 20:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zepsuł się? :-D

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 20:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
wrobel51 napisał(a):
Tak więc byłem dziś w serwisie i potwierdziły się moje obawy: wszystko przez DPF, to on spowodował te cyrki.
Umówiłem się już na wycięcie filtra i powinno być ok.
Dzięki za pomoc :)

To nie wina dpf. Awaria dpf jest następstwem nie działania czegoś...
A wycięcie go bez eliminacji przyczyny to takie tuszowanie syfa pudrem :)

Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lut 2015, 20:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak głowa boli to się wycina przecież to normalne jest;)
To tak jak na kacu głowa napitala, bo to głowy wina;)
Ważne że problem "pierwszy" będzie wyeliminowany :)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lut 2015, 08:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
To co sugerujecie Panowie?
Nie jestem znawcą ale wydaje mi się że DPF może być już po prostu zużyty - auto ma przecież przejechane prawie 240tys. km. Po podpięciu do komputera wyskoczyły jedynie błędy spowodowane zapchaniem filtra.
Macie jakieś inne teorie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 mar 2015, 22:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
I jak sprawa ma się, się ma ..
;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.4


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 mar 2015, 19:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam serdecznie.
Dzisiaj w drodze z pracy zaczela mrugac kontrolka dpf.Po przesledzeniu forum dowiedzialem sie ze przyczyna moze byc brak wykasowania inspekcji oleju.Podczas ostatniej wymiany oleju faktycznie nie bylo to wykasowane.Chcielem to zrobic dzis ale po zastosowaniu podanych na forum procedur, zaplon on , gaz I chamulec wcisniete razem......., niestety nic sie nie dzieje.
Prosze o jakas podpowiedz, a moze od razu jechac wykasowac blad na kompie.
Dzieki za pomoc.Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2015, 20:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Millerek sprawa ma się tak że po wycięciu DPF było fajnie przez chwilę ale pojawił się błąd czujnika temperatury spalin, który polecono mi wykasować z komputera (zupełnie usunąć z programu). Czy na pewno słusznie? Wydaje mi się że to tylko maskowanie jakiegoś problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2015, 23:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiesz ze wycięcie DPF to nie znaczy tylko "wyciąć" DPF.

Trzeba jeszcze usunąć z ECU, procesy związane z procedurą obsługi i posiadania DPF. A tego chyba nie uczyniłeś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 01:27 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 18.08.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
JAk cos zapraaszam do mnie do POZNANIA....Wszystko zdiagnozujemy..poprawimy... wgramy i bedzie dobrze :)

_________________
DPF OFF, EGR OFF, CHIPTUNING - ceny juz od 399zl Kliknij

http://www.autoelektrykpoznan.pl


<pucu> <pucu> <zgłupiał> <zgłupiał>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.