Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 25 paź 2016, 20:34 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam,
mazda 6 z USA 08' 2.3 benzyna. Miałem mega problem ze ściąganie na prawo, auto potrafiłem skierować na lewy pas i w połowie zmiany potrafiło wrócić na prawy... W jednym warsztacie zrobili tylko zbieżność (2 razy robili), po czym zdiagnozowali przekładnię kierowniczą do regeneracji (co najlepsze, powiedzieli, że krzywa i do regeneracji hahaha ). Pojechałem do warsztatu co się tylko zajmuje maglownicami we Wrocławiu, koleś wsiadł, pojeździliśmy i powiedział, że magiel działa jak ta lalala - poprzedni warsztat chciał mnie naciąć...

Polecił mi super magika od geometrii, który sprawdził całą geometrię i stwierdzono skrzywioną zwrotnicę. Zakupiłem, zwrotnica wymieniona, wszystkie wytyczne mieszczą się w granicach normy... auto powinno jeździć prosto, pomimo to kierownica potrafi lekko się sama przekrzywić i auto lekko zjeżdża (teraz na prawdę dużo mniej podczas jazdy, niż przed wymianą zwrotnicy).

Niestety nadal zauważalne jest obracanie się kierownicy Tylko w Prawo podczas ruszania (za każdym razem) oraz hamowania (przy każdym naciśnięciu hamulca, kierownica robi obrót o parę milimetrów w prawo...) Magik stwierdził, że to może być problem z ciśnieniem płynu wspomagania, dlatego podczas startowania obraca się kierownica - ale czemu też podczas hamowania? Mówi, że mam do wymiany łożysko w lewym tylnym i może mieć to wpływ, pomimo, że wszystko na wydrukach w normie.

Auto mam od marca, w kwietniu/maju jakoś kupiłem nowe klocki i tarcze przód/tył oraz nowe opony letnie. Przez lato trochę tak jeździłem (po drodze jednak wymieniłem lewy wahacz, dwa zewnętrze przeguby i wewnętrzny prawy), zanim zabrałem się za kwestie ściągania, ale nie powinno się wszystko tak wyeksploatować, żeby teraz miało to taki wpływ? Zamieniłem też koła z przodu miejscami i nadal to samo... Wydaje mi się, że teraz przednia oś jest naprawdę dobrze wyremontowana... Wątpię, żeby wymiana płynu wspomagania i tylnego, lewego łożyska rozwiązało do końca mój problem ściągania. Ze zwrotnicą wydaje się, że trafili, ale teraz mam wrażenie, że chcą mnie zrobić na kasę...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 07:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Z tego co opisałeś wymieniłeś wszystkie zużyte elementy, przez które mogło ściągać auto.
Mi przychodzi do głowy tylko jeden scenariusz, ten najczarniejszy...

Jesteś pewny, że Twoja Mazda nie miała wcześniej jakiegoś poważnego wypadku ?
Może ktoś ją źle naprawił ? (nieumiejętnie) :?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 17:42 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
była puknięta w prawy tył i przypierdzielone było w krawężnior gdzieś prawym przednim (dlatego też wymieniałem zwrotnicę, bo była skrzywiona). Teraz wydruki geometrii pokazują, że wszystkie pomiary (zbieżność, kąty nachylenia itp.) mieszczą się w normach.

auto podczas jazdy już mniej ściąga w prawo, a to, że zjeżdża wynika z tego, że jak wyprostuję kierownicę, to ona zrobi lekki obrót w to prawo. Tak samo jak startuję ze świateł bez trzymania kierownicy to sama zakręci w prawo, a jak hamuję, to z każdym wciśnięciem pedału hamulca, kierownica robi obrót w prawo o parę milimetrów (nacisnę - obrót, nacisnę - obrót, itd.).

Ciekawostką jest to, że dzisiaj jak pojechałem po tylną piastę z łożyskiem, to musiałem trochę poczekać pod bramą, bo czekałem na sprzedawcę. Dotykałem felg i zauważyłem, że wszystkie były zimne, oprócz właśnie prawej przedniej - ona była ciepła, nie rozgrzana, że nie można dotknąć, ale ciepła w porównaniu do reszty, które były zimne. Ja w rozmowie już z dwoma warsztatami wspominałem o skręcaniu kierownicy i skakaniu z każdym naciśnięciem hamulca. Sugerowałem im, żeby sprawdzili zaciski, prowadnice albo tłoczki w hamulcach przeczyścić i wszystko nasmarować, bo może gdzieś się zacina klocek o tarcze (które były w raz z klockami wymieniane przód/tył w maju), ale nie mam pewności czy nie olali tematu... może przy wymianie była zrobiona fuszerka bez czyszczenia i smarowania (a mogło tak być, bo po znajomości robił mi to znajomy mechanik i na szybko się nie przyłożyć) a ja teraz walczę z warsztatami i zawieszeniem :/


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 20:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Zapieczone hamulce też mogą być temu winne.
Jeżeli jeszcze sprawdziłeś i ta jedna się nagrzewa bardziej od pozostałych to coś z nią jest.

Niech jakiś inny mechanik to sprawdzi i napisz czy pomogło.
Czasami człowiek szuka przyczyny za daleko, a winna okazuje się pierdoła.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 20:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
r0wl3n napisał(a):
może przy wymianie była zrobiona fuszerka bez czyszczenia i smarowania

Dlatego takie banalne rzeczy jak hamulce powinno się robić samemu - w maju pierwszy raz robiłem. Na 100% zrobiłem to lepiej, niż jakikolwiek mechanik by mi to zrobił. Za zaoszczędzone pieniądze możesz sobie kupić np narzędzia na przyszłość. Doświadczenie i satysfakcja bezcenne :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 paź 2016, 19:35 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Oczywiście w kolejnym warsztacie nie zwrócili uwagę na to co mówiłem. Poprosiłem o wymianę łożyska na tył które dostarczyłem (musiałem, bo mi huczało), ORAZ sprawdzenie zacisków z przodu, czy przypadkiem tłoczek z prawego przodu się gdzieś nie blokuje i klocek nie dociska przypadkiem prawej tarczy, dlatego przy startowaniu i hamowaniu ciągnie kierownicę w prawo. Również poprosiłem o sprawdzenie ciśnień w oponach, wyważenie oraz zamianę tyłu z przodem. Oczywiście łożysko wymienione, ALE stwierdzono, że felgi krzywe (wszystkie) i trzeba prostować (jedna felga 100zł prostowanie), opony chyba wyważono i zamieniono, lecz przy podliczeniu nikt nie wspomniał o sprawdzeniu zacisków... Kolejny warsztat naciągnął mnie na 500zł, a problem został, dlatego mam gorącą prośbę:

DRODZY FORUMOWICZE, możecie mi wyjaśnić w łopatologiczny sposób jak sam mogę sprawdzić czy zaciski działają poprawnie? Co jak przeczyścić/nasmarować, może to ten tłok dociskający i odciągający klocki? Mam już dosyć pompowania kasy w warsztaty, które mnie nie słuchają, a wymyślają naprawy za 400-600zł... Mam długi weekend, sam sobie to sprawdzę, tylko muszę wiedzieć jak, stąd moja gorąca prośba o pokierowanie mnie.

W instrukcjach jest napisane jak wymienić klocki, ale jak sprawdzić czy tłok dobrze chodzi, prowadnice proste? Nie wiem na co jeszcze zwrócić uwagę, jestem bezradny :mur:

znalazłem taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=yDLVhYZnkG4

czy to da radę w podobny sposób w mojej m6? Prowadnice normalnie się wyciąga w naszych m6? W innym filmie ktoś wspominał, że są elektryczne i wysuwa się je komputerowo, ale to chyba jeszcze nie tutaj taka technologia :) Dwa co z tłoczkiem - chciałbym wyciągnąć z zacisku i sprawdzić stan samego tłoku i uszczelki, ale tak samo w filmiku wcześniej gdzieś ktoś mówił w nagraniu, żeby nie wyciągać, bo problem ze złożeniem. Tutaj po wyczyszczeniu nasmarowaniu składa się jednym palcem. Moje pytanie też czym wyczyścić tłoczek i zacisk w środku? bo na filmiku nie jest to powiedziane, przeszedł od razu do smarowidła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 paź 2016, 20:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Nie jest to odpowiedź na pytania, ale ja bym na początek tylko rozebrał, przeczyścił jarzmo, nasmarował (może klocki się zapiekają); przed złożeniem będziesz musiał trochę wcisnąć tłoczek (np ściskiem stolarskim), to zobaczysz, czy gładko idzie;) - powinien wsunąć się bez oporów. Sprawdź też gumę - osłonę tłoczka, w jakim jest stanie.
Dopiero później bym się brał za wyciąganie tłoczka - a wtedy bym kupił nowy (cały zestawik naprawczy), a nie robił np jakąś manianę z polerowaniem starego tłoczka. Do tego jakieś szczypce do zaciśnięcia przewodu hamulcowego (nie zwracając uwagi na mundrości gościa z filmiku o puchnięciu przewodu), oraz pompka próżniowa (ok. 100zł) do odpowietrzenia (i późniejszych wymian płynu hamulcowego). Zacisk bym wyczyścił w płynie hamulcowym.
Sie ogląda eryka the car gaja hehe :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 paź 2016, 17:43 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Panowie ratujcie. Odkręciłem przewód hamulcowy od zacisku i później ja chce składać moim oczom ukazała się śruba i dwie podkładki... moje pytanie teraz o kolejność, jak z tymi podkładkami?

śruba>podkładka>przewód>podkładka>zacisk

czy

śruba>podkładka 2 razy > przewód>zacisk

prawe koło rozebrane, ale nie składam póki nie mam pewności z zakręceniem tego przewodu :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 paź 2016, 17:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Śruba - podkładka - przewód - podkładka - zacisk. Podkładki powinny być miedziane badź alu. Ich zadaniem jest uszczelnienie połączenia przewód - zacisk.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 paź 2016, 19:04 
Świeżak
Offline
Od: 23.03.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Super tak zrobiłem na chłopski rozum, ale wolałem się upewnić. Dziękować :wink:

-- Dodano: N, 30 paź 2016, 20:04 --

Niestety, przeczyściłem, nasmarowałem prawy hamulec z przodu i nic to nie pomogło... ręce opadają, chyba czas wywiesić białą flagę i przyzwyczaić się do skręcającej kierownicy przy startowaniu i hamowaniu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.