Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 24 paź 2015, 19:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2015
Posty: 11
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam wszystkich.
Mam pewien problem ze wspomaganiem. Przy parkowaniu skręcając w lewo kierownica sama "dobija" mi do max skrętu (pół skrętu a następnie sama lekko skręca na max). Jak chciałem skorygować w prawo to przestało działać wspomaganie. Odczekałem chwilkę i skręciłem w prawo już normalnie. Co może być przyczyną? Mało płynu? Coś z pompą? A może coś gorszego?
Jutro w dzień sprawdzę poziom płynu wspomagania, napiszę co zaobserwowałem.
Proszę o sugestie, co może dawać takie objawy?
Z góry dziękuję.
P.S. Moja pierwsza wymarzona mazda i pierwszy post, dzięki za zrozumienie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 paź 2015, 20:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
maglownica może być zmęczona.

co do pompy - gdy wykończona powinno być ja słychać głośno na max skręconych kołach

jak maglownica padnie to nie warto regenerować

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 paź 2015, 21:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czemu nie warto? Ja w 626 za ok. 700 zł zregenerowałem, ale to niepotrzebny zabieg. Okazał się wadliwy przegub.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 paź 2015, 22:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
ja w poprzednim aucie regenerowałem w łodzi

zostawiłem płyn taki sam jak był przed awaria

ale ta maglownica juz nie pracowała idealnie - przy wiekszych predkosciach rożnica spora

efekt luzu na kierownicy - po za tym pompa wspomagania mi padła dwa razy

dlatego ten zabieg odradzam - nie znam przypadku żeby wszystko posżło idealnie bez komplikacji

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 paź 2015, 07:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
antol007 napisał(a):
ja w poprzednim aucie regenerowałem w łodzi...

...dlatego ten zabieg odradzam - nie znam przypadku żeby wszystko posżło idealnie bez komplikacji


Ja również regenerowałem maglownice w Skodzie Fabii byłem 100% zadowolony, działało idealnie.
Magiel był rozebrany na czynniki pierwsze i złożony. Polecam, koszt 600 zł z demontażem i ponownym montażem

...tapnięte z konserwy...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015, 13:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2015
Posty: 11
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Dzięki za podpowiedzi. Sprawdziłem dzisiaj poziom płynu wspomagania i jest poniżej minimum. Dokupię płyn i uzupełnię do max i zobaczę czy się poprawi.
Co do dziwnego skrętu w lewo zobaczyłem poniższy post
viewtopic.php?f=83&t=4265
Dało mi to do myślenia gdy zobaczyłem wydruk z geometrii. Dwa parametry nie zostały poprawione: Wyp. sw. zwr.10 lewe koło mam +1*25' a pochylenie koła lewego -1*34'. Nawiązując do postu kolegi sqrn wynika, że badanie geometrii nie zostało poprawnie zrobione. W tygodniu pojadę z reklamacją i zobaczę efekty.

-- Dodano: Wt, 27 paź 2015, 15:37 --

Dolałem płynu i generalnie wspomaganie chodzi normalnie, tj. nie blokuje się kierownica. Jednak cały czas dziwnie się skręca przy prawie max odchyleniach. Mam wrażenie jakby koło lewe bardziej się wychylało przy skręcie i słychać szuranie opony. Może pod koniec tygodnia podjadę do mechanika aby zerknął w geometrię i układ kierowniczy.

-- Dodano: Cz, 29 paź 2015, 21:30 --

Witajcie. Geometrię mam poprawioną ale problem nadal istnieje. Okazało się, że lewe koło jest ok 1,5 cm cofnięte w stronę kabiny i przy skręcaniu koła nie są w jednej lini. W związku z faktem, że mazda miała ponoć małą przygodę z krawężnikiem, mechanik obstawia (bo po jeździe testowej nie miał już czasu na ponowne wjechanie na podnośnik) krzywy wahacz dolny lub zwrotnicę lub jedno i drugie.
Czy ktoś miał podobny problem i może mi coś podpowiedzieć na co mam zwrócić uwagę sprawdzając stan wahacza i zwrotnicy? Czy w ogóle jestem w stanie na "oko" zobaczyć ewentualne skrzywienia?
Dzięki.
P.S. Mazdę mam tydzień i wiedziałem że miała lewy buc. Masakra, jeżdżę pomału i ostrożnie. Jeszcze nie miałem kiedy się nią nacieszyć ;((

-- Dodano: Wt, 10 lis 2015, 13:38 --

Mam diagnozę. Uszkodzony mechanizm różnicowy ;(( . Przy skręcaniu napęd przenoszony jest na oba koła jednocześnie i dlatego przy skręcie jest szorowanie / zrywanie koła. Masakra!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015, 18:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
współczuje wygląda an to że czas zmienić na wyższy model

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2016, 10:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2015
Posty: 11
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Problem rozwiązany choć kosztowny. Wymieniłem skrzynię biegów i troszkę było lepiej. Okazało się, że musiałem wymienić lewą zwrotnicę i wahacz długi - były lekko wygięte. Na koniec ustawienie geometrii i problem ze skrętem minął.
Dzięki wszystkim za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.