Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 19:24 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Witam,
Mam problem z Madzią od jakiegoś czasu dochodzą stuki z przodu od strony pasażera byłem u kilku mechaników i wszystko w zawieszeniu jest okey do pewności wymieniłem łożysko amortyzatoa z poduszką i jest tak samo zaznaczam że objaw stukanie pojawia się gdy wszystko się nagrzeje lub jest ciepło po dziurach jest dobrze tylko stukanie objawia się gdy koło wpada na poprzeczna nierownosc a na spiacych policejantach wszysko pasuje i mozna rzecz ze wtedy jest plastikowe uderzenie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 20:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Żeby stwierdzić czy jest ok. w zawieszeniu to najczęściej potrzeba breszki:) U mnie na przeglądzie zawsze było perfect, a ja sam słyszałem stuki przy pokonywaniu nierówności. Zaufany mechanik dopiero metodą brechy powiedział mi co jest do wymiany. U Ciebie podejrzewam tylko zawieszenie ( tuleje wahaczy, łączniki stabilizatorów). Mogę się oczywiście mylić :wink:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 21:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
No własnie nawet breszka poszła wruch u 4 mechaników oni na to ze wszystko jest dobrze i nic myślałem o amorku ale nie wiem czy to dobry cel


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 21:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zwykła stacja diagnostyczna zdiagnozuje problem zużycia amorków. Nie mam doświadczenia z nowszymi konstrukcjami, ale u ojca w 626 jak były do wymiany, to auto przy hamowaniu pikowało jak samolot, a do tego przy nacisnięciu przodu bujało się jak łajba. Nic nie stukało, ani nie hałasowało.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 21:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
z tym nie mam problemu amorki maja o 75 procent przod i tyl tez sprawdzałem i nic


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 kwi 2015, 18:39 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 22.11.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Mam to samo. Zaliczyłem 3 stacje diagnostyczne, 2 warsztaty specjalizujące się w japońcach i podobno zawieszenie jest OK. Przy konkretnych nierównościach zawiecha działa perfect. Na drobnych słychać stuki. Próbuję się do tego przyzwyczaić. Daj znać jak się dowiesz co było przyczyną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 kwi 2015, 19:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.01.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Taka mała sugestia może stukać maglownica

_________________
Using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 kwi 2015, 20:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czyli tylko przy nierównościach jadąc na wprost Ci stuka? A jak kręcisz kierownicą czy skręcasz jest ok? Ja kiedyś mialem przypadek, że słyszalem delikatne stuki przy skręcaniu i gdy odbijałem kierownicą. Mechanicy mówili że to przekładnia kierownicza i trzeba regenerować, wydałem chyba ok. 700-800zł. Nastepnie wymieniłem górne łożyska mocowania amortyzatorów. A okazało się, że to były początki kończących się przegubów :lol: Możliwe że to jakaś pierdoła. A na szarpakach nie słyszysz już tych stuków?
turin6 u mnie też na stacji diagnostycznej zawiecha była ok., a jak mechanik porządnie z brechą powalczył to do wymiany był jeden łącznik ( stukanie przy niewielkich nierównościach) i jakieś tulejki ( stukanie przy zmianie biegu).

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 05:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 22.11.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
U mnie też były pomysły wymiany połowy podzespołów (niektóre weszły w życie) - oczywiście na zasadzie chybił-trafił. Wymieniałem wahacze,łącznik i coś tam jeszcze. Możesz konkretnie powiedzieć które tulejki stukały przy zmianie biegów? Bo u mnie to też się dzieje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 06:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Chyba tuleje wahaczy. Nie jestem mechanikiem, a i zanim wymienilem to auto sprzedałem. W 626 zawieszenie nie było skomplikowane :wink: Ludzie nieraz pisali że stuki moga powodować przeguby wewnętrzne, ale ja nigdy nie mialem z nimi kłopotu. Przyczyn może byc tak wiele, że czasami to staje się irytujące i cięzkie dla portfela. Nie oszukujmy się, ale sporo mechaników też kładzie lache na dokładne sprawdzenie auta, a najlepiej gdybysmy sami zdjagnozowali i powiedzieli co wymienić.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 10:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
też wymieniłem łożysko amortyzatora i nie pomogło a jeszcze miały luz zacisk od hamulca wstawilem nowy bolec i na troche pomoglo ale potem bylo slychac z tej strony wlasnie dzwiek plastika przy maylch nierownosciach


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 12:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
a przypadkiem nie hałasuje ci z tyłu od strony pasażera?
Sprawdź jeszcze tylny hamulec, często skrzypi tłoczek właśnie.

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2015, 11:15 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Mam dokładnie to samo. Opisałem problem w swoim temacie z załączonymi plikami audio.
Też zauważyłem, że problem pojawia się tylko i wyłącznie podczas ciepłych dni (nagrzanym samochodzie). Jeśli w nocy popada albo ogólnie będzie wilgotno problem zanika.
Jak jest ciepło to stukanie potrafi doprowadzić do szału - odnosi się wrażenie, że zaraz samochód się rozpadnie :)
Jest już po wypłacie więc byłem dziś w warsztacie umówić się na wizytę. Wstępnie jadę w środę ale z zastrzeżeniem, że będzie sucho i będzie skrzypiało bo pracownik powiedział, że nie będzie wymieniał na oślep. A gwarancję na usługę dają.
Taki mały offtop... Pojechałem tam z polecenia znajomego bo ASO Mazdy dosłownie olewa tą moją usterkę. Ostatnio skasowali mnie za smarowanie wielowypustu co oczywiście nie pomogło.

Jeżeli uda mi się oddać samochód i naprawią to napiszę co było nie halo.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2015, 14:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
okey
zobaczymy co u Ciebie było powodem stukania.
Ja w ostatnich dniach przesmarowałem kolumnę kierownica w kabinie i narazie był spokój a były ciepłe dnia i samochód był dosyć nagrzany a w kabinie cisza może tylko przypadek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 kwi 2015, 11:24 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
A więc tak.
Diagnoza skrzypienia u mnie to wahacz przedni prosty z lewej strony (jak na aukcji http://allegro.pl/wahacz-mazda-6-02-07-przod-dolny-prosty-i5188091319.html) Skrzypi na sworzniu.
Niestety miałem lekkie przejścia z warsztatem i muszę czekać na wymianę tego wahacza w ASO w środę.
Cena 120-150zł za robociznę. Część załatwiłem sobie we własnym zakresie.

Po wymianie części i jeździe w upalne dni zobaczymy czy problem zniknie :)

-- Dodano: Wt, 28 kwi 2015, 12:24 --

U mnie problem rozwiązany. Diagnoza była trafna. Po wymianie wahacza i jeździe w ciepłe dni żadnego skrzypienia i stukania.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 18:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Witam jestem po wymianie gum stabilizatora i jest tak samo jak wcześniej głuche stuki na ubytkach w jezdni i studzienkach nie wiem co robic mechanik nic innego nie znalazl w moim autku powiedzial ze wszystko jest dobrze w 100 % mówiłem mu o tym wahaczu ale to nie to nie ma zadnych luzów


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 18:36 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Jedź do innego mechanika ;)
A na serio poproś mechanika aby wstrzyknął trochę oleju bodajże pod gumę od swożnia. Jak trochę chociaż przestanie skrzypieć to będzie trafiona diagnoza. To takie moje zdanie z własnych przejśc u mechanika ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 18:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
właśnie to jest diagnoza innego mechanika nic nie krzypi tylko jest głuche plastikowe stukanie i to w iepłe dni i po rozgrzaniu nie wiem co to jest nie mam juz glowy Lukasz powiedz mi jeszcze raz jakie miales objawy w aucie bo nie mam sily na auto


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2015, 22:21 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
U mnie problem był tylko w ciepłe dni. Podczas lekkiego ruszania czy dojazdu do świateł i hamowaniu lekkie stuki były. Podczas skrętów przy normalnej jeździe były stuki i skrzypienie takie ze odnosilem wrażenie ze samochód mi się zaraz rozpadnie. Czasami skrzypienie było na postoju i wyłączonym silniku. Zobacz mój temat o tym. Zamiescilem tam nagrania dźwiękowe jak słychać skrzypienie z kabiny i jak z zewnątrz.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 06:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Kurcze nie mam takich objawów jak ty jeszcze obstawiam amortyzator chodz ma sprawnosc to cos w srodku jest z nim nie tak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lip 2015, 07:33 
Amator
Offline
Od: 12.02.2015
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Witam. Pozwólcie ze się podepne.
U mnie występuje taki problem mianowicie przy wciśnięciu hamulca słychać stuki.
Jak wjade w poprzeczny taka nie równość to słychać jak coś puka.
Może ktoś się spotkał z takim problemem?
Byłem u trzech dniagnostów każdy mówi ze ok ale ja wiem ze tak nie jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sie 2015, 13:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.08.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Witam. Miałem podobnie. Po zdjęciu prawego koła zauważyłem pękniętą gumę w tulei dolnego przedniego wahacza. Wczoraj wymieniłem cały wahacz. Można też samą tuleję, ale lepiej skonsultować z mechanikiem. "Chrupań" nie ma, jazda jak nowym. Cena ok. 200 zł (w tym wymiana paska wielorowkowego). Pzdr, phndm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 sie 2015, 13:54 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2014
Posty: 32
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: lubelski
Witam.A czy wymianę przedniego lewego dolnego wahacza idzie zrobić samemu mam klucze kanał ręce i chęci czy mogą wystąpić jakieś nieoczekiwane komplikacje,czy będę potrzebował pomocy drugiej osoby jakieś kobyłki,lewarki.Z góry dzięki za odpowiedz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 11:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.10.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Podobnie u mnie, stukanie przy wjechaniu w większe nierówności i przy np jeździe po piasku / trawie / kostce brukowej przy hamowaniu, gwałtowniejszym skręcaniu autem.
Przy jeździe na drobnych nierównościach lub wjechaniu w studzienkę i garby spowalniające (20-30 /h) nie puka.
Dźwięk ewidentnie z prawego koła, łatwo to mogę zaobserwować np zjeżdżając z krawężnika prawym kołem.

Ogólnie przy dociążeniu prawego koła głuche stukanie które czuje aż na pedale hamulca :/

Mechanik łomem luzów nie znalazł, tak samo jak u Was.
Objawy nasiliły się po założeniu kół z oponami zimowymi.

Jedyny ubytek jaki zaobserwowałem to uszkodzona guma lewego dolnego wahacza, ale to koło nie puka :facepalm:


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 11:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Sprawdź górne mocowanie amortyzatora.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 12:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.10.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
TEDEW, dzięki to jakiś trop.
Mogę sprawdzić to mocowanie w jakiś "domowy" sposób, na oko? Na co zwrócić uwagę?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 12:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Przede wszystkim na stan gumy i czy czasem wewnętrzna tulejka nie ma luzów. Wszystko powinno być sztywne i nie powinno mieć jakichkolwiek rozdarć czy pęknięć.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 11:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.10.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
Jeszcze takie jedno pytanie, czy te mocowania trzeba wymieniać parami lewa prawa strona, czy wymiana jednego mocowania nie będzie miała wpływu na drugie które jeszcze nie puka?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 23 gru 2015, 14:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Elementy zawieszenia raczej się wymienia parami. Ja zawsze wymieniam parami, dlatego że nie zamierzam po zrobieniu jednej strony za tydzień czy miesiąc robić drugą. Moim zdaniem lepiej zrobić obie w tym samym czasie i mieć święty spokój.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.