Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 15:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 2 lis 2013, 23:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.11.2013
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Region: śląski
Mazda 6 diesel 2.0 2004
Podczas jazdy odczuwam szarpnięcia tak jakby samochód na moment nie dostawał paliwa. Dzieje się tak kiedy jadę "ekonomicznie" tzn przy wciśniętym około 20% pedału gazu. Najmocniej to szarpie na 5 biegu przy obrotach około 2000-2300. Na niższych biegach też to się dzieje lecz jest prawie nieodczuwalne. Wygląda to tak, że na trasie kiedy chce utrzymać jednostajną prędkość około 110 – 130 km (obroty właśnie wtedy są w w/w przedziale) auto zaczyna szarpać, odczucie jakby nie mógł się zdecydować czy dodać czy ująć paliwa. Kiedy wcisnę mocniej pedał gazu auto śmiga równo i przyśpiesza, zdejmuje nogę z gazu zwalnia bez problemów.
Auto było już u kilku mechaników i nikt nie może dojść do przyczyny. :( . Mazde mam od czerwca tego roku. Po zakupie wymieniłem kompletny rozrząd, filtry, oleje. Na komputerach nie wyskakują żadne błędy. Turbo, zawór egr, wstryskiwacze mechanicy mówią, że są dobre. Ostatnio wymieniłem zawór scv też nie pomogło. Nie mam już pomysłów gdzie się z tym udać. :( Normalne jeżdżenie po mieście nie stanowi problemów ale dalszy wyjazd to już masakra. Na trasie to muszę ciągle przyśpieszać i zwalniać. Nie da się jechać jednostajnie.
Drugą sprawą jaka mnie martwi to dziwne odgłosy chrobotania przy silniku. Tak jak klekotanie zaworów w starych maluchach. Słychać je tylko podczas jazdy kiedy zmienię bieg na wyższy przy zbyt małej prędkości (auto ma przedział obrotów 1500-1800) lub jeśli gwałtownie przyśpieszę (podczas wyprzedzania). Czyli jak auto musi mocniej popracować. Na luzie czy na postoju nie słychać tego klekotania. Mam wrażenie, że nie jest to w samym silniku, bo silnik pracuje normalnie, nie traci mocy. Zaś te odgłosy słyszę tak jakby obok, niezależnie. Gdzieś z przodu silnika lub z boku koło rozrządu.
Nie wiem czy oba problemy powoduje ta sama usterka. Ale chyba nie, bo dzieje się to w odmiennych okolicznościach, w innym przedziale obrotowym czy obciążenia.
Jeśli ktoś miał już podobne objawy to proszę o podpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2013, 00:28 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
joos, zgodnie z regulaminem fajnie by było się przedstawić w odpowiednim dziale, może też uzupełnić profil...?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2013, 12:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Na przerywanie możesz zalać Forte - niektórym pomagało.
U mnie przerywane się zdarza, ale dość rzadko.

Co do chrobotania być może jest to pompa podciśnienia (vacum)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.