Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 11:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 17:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Witam,
Zapaliła mi się kontrolka check engine i kontroli trakcji - błąd 401 EGR.
Zrobiłem czyszczenie zaworu EGR.
Problem znikł. Przejechałem tak 2 tys. km.
Po czym wywaliło ten sam błąd.
Co robić?
Znów czyścić? Wymienić na używkę? Regenerować - tylko trochę droga sprawa.
Myślę, żeby go wyczyścić i zaślepić. Zestaw do zaślepienia już mam
Czyszczenie benzyna ekstrakcyjna plus jakiś środek czyszczący do EGR.
Co radzicie?
Czytałem też, że warto zrobić w zaślepce 3 otowry o średnicy 6 mm, żeby błąd check engine nie wyskakiwał. Bo ponoć po zaślepieniu może wyskoczyć.
A te otowy zmniejszą ilośc spalin w stosunku do całkowicie otartego zaworu egr.
Co o tym myślicie?
Wolałbym go nie wymieniać ani regenerwoać, bo to są koszty.

-- Dodano: N, 28 cze 2015, 23:40 --

Wyczyściłem EGR.
Zaślepiłem egr zaślepką z otworem o śr. 10 mm.
Minimalny przepływ zachowany. Błędu brak.
Zobaczamy jak długo wystarczy.
Ps. Polecam środek do czyszczenia egr MA i rozpuszczalnik uniwersalny.

-- Dodano: Śr, 16 wrz 2015, 18:42 --

Zajebiście.....
Dziś błąd zaworu EGR P0401 powrócił ...
Ma ktoś jakiś pomysł jak się go pozbyć poza kasowaniem i wymianie na nowy?????


Ostatnio edytowano Pn, 22 cze 2015, 21:41 przez Sabat, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono nazwę tematu (regulamin, pkt 5.2).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 wrz 2015, 20:53 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Ventru napisał(a):
Ma ktoś jakiś pomysł jak się go pozbyć poza kasowaniem i wymianie na nowy?????
skontrolować elektrozawory sterujące-są na skrzyni biegów w okolicy wysprzęglika (jeden z nich lubi skorodować i stracić szczelność),sprawdzić wszystkie wężyki podciśnień pod kątem spękań i nieszczelności,umyć przepływomierz,sprawdzić stan szczelności IC.....starczy ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2015, 20:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Przepływomierz wyczyszczony ( jak ostatni zresztą).
Zaślepka z egr usunięta.
Egr wyczyszczony.
Znalazłem pęknięcie w jednym z wężyków przy łączeniu.
Końcówka wężyka obcięta i naciągnięta.
Zobaczymy czy problem wróci slbo jak szybko.
ps.dzięki za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2015, 20:55 
Świeżak
Offline
Od: 17.08.2015
Posty: 29
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Miałem to. Wezyki podcisnienia na dole jak pisał tadziol i na górze przy egr. Nie obcinaj tylko wymien bo za miesiąc będziesz miał to samo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 wrz 2015, 08:26 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A kupowałeś nowe wężyki czy używane?
Orginalne czy jakieś zamienniki?
Droga to sprawa?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lis 2015, 02:05 
Świeżak
Offline
Od: 17.08.2015
Posty: 29
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wezyk nowy, bodajże srednicy 4 mm. Ciety z metra. Oczywiście zamiennik.

Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 21:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Witam. Powracający błąd. Z weryfikacji komptera oznaczony jako P0401 ( zawór recyrkulacji spalin; za mały przepływ spalin). Wymieniony egr, intercoller.


Ostatnio edytowano Wt, 23 sty 2018, 21:20 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.