Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 13 gru 2016, 21:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Witam,
pacjent mazda 6 2003r. 2.0 benzyna
problem: przy dynamicznym ruszaniu w momencie w którym sprzęgło bierze najmocniej (czyli jakieś 3/4 zakresu) przy ok 1800 obrotów wydobywa się terkot i efekt jakby auto podskakiwało (efekt jakby przyczepność na suchym asfalcie delikatnie zrywało i opona przesuwała się o 0,5cm podskakując... ale auto nie zrywa przyczepności w tym momencie na pewno). Ruszając jak dziadek tego efektu nie ma (również podczas ruszania z dwójki i delikatnego puszczania sprzęgła). Puszczając sprzęgło dopiero w momencie osiągnięcia ~2700 obrotów efektu nie ma.
Czy ten problem pochodzi z zajechanego już sprzęgła i to ono powoduje te podskakiwanie całej budy? Docisk nierównomiernie pracuje czy coś w ten deseń?

Sprzęgło łapie na końcu ale jak wrzucę 5tkę przy 20 na godzinę i dam gaz w deskę to sprzęgło się nie ślizga.

Sprzęgło ślizga się natomiast w momencie dynamicznej zmiany biegów, np z 2 na 3 przy 4 tyś obrotów jak bardzo szybko zapnę wyższy bieg to ślizga się przez 2 sekundy na 3,5 tyś i dopiero łapie bieg na 3 tyś.. wygląda mi to trochę na niewyrabiający wysprzęglik ale może to wciąż wina samego sprzęgła?

Brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu auta na stacji diagnostycznej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 15:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 14
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
i co udało się znaleźć co było problemem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 18:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mam podobny problem, ale nie potrafiłem tego opisać. Zawsze mnie wkurzało, że jak próbowałem ruszać przy minimalnym dodawaniu gazu to czuć jest takie terkotanie jak załączający się ABS, coś takiego jak by tarcza sprzęgła się ślizgała ale nie widzę po obrotach żeby faktycznie był jakiś uślizg. Ktoś kiedyś pisał że w M6 jest twarda okładzina na tarczy sprzegła i takie rzeczy się dzieją. Jak dam więcej gazu to jest już normalnie, ale jest to denerwujące bo na skrzyzowaniu ruszając z jedynki zawsze mam stres bo albo zacznie terkotac albo wyskoczy do przodu. Jakoś tak ciężko wyczuć to sprzęglo przy ruszaniu, a juz przecież jeżdżę ponad 2 lata autem.Dodam że nie musze dynamicznie ruszać, a przewaznie wlaśnie jak ruszam spokojnie z minimalnym gazem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.