Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 14:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 3 lip 2016, 15:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.06.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam serdecznie cala rodzinkę Mazdy. Myslalem ze trafię na te forum pozniej, w innym dziale chwalac sie samochodem ale sytuacja zmusza mnie do napisania pierwszego tematu w tym dziale mianowicie. Kupilem mazde kilka dni temu odbyłem krótka jazde po mieście niestety ściśle centrum wiec mozliwosci samochodu nie sprawdzilem do konca. Blacharka nawet w dobrym stanie jak na mazde mechanicznie tez wiele zarzucic nie szlo. Doszlo do kupna no i pierwsze schody, chcąc sie delikatnie poscigac z kolegą docislem do dechy a tu zero reakcji poza chmura dymu, no cóż dolot zapchany pewnie ( sprzedający sprzedawal bo za blisko do pracy jak na diesla ) no to zaczalem od wszystkich filtrów i oleju. Filtry były niesamowicie zawalone zauważalna poprawa w mocy choc do 2 tysięcy i tak muli i dymi dalej co prawda nie ma za mna chmury wielkosci tira ale dymi. Nastepnie wzialem sie za egr,sprawa sie skomplikowala dosc szybko mianowicie nie mam pomysłu na wyciagniecie go,szpilki nie chcą puścić na kontrze a z wykrecaniem odprowadzania sobie odpuścilem egr jest dziwnie otwarty wiec przeczyscilem co moglem i grzybek chodzi leciutko srubokretem dodam tez ze s okol egr bylo czarno. Ah zapomniałem dodac ze pierwsze co zrobiłem przed wymiana czegokolwiek sprawdziłem w pracy próbę przelewowa wyszly nastepujace dane. 1 wtrysk 5 drugi 7 trzeci i8.5 ostatni 7 z groszem. Wartosci odbiegają od siebie wydaje mi sie ze mocno na tym sie nie znam... Ale autem nie szarpie a silnik pracuje rowno. Wiec temat wtryskow poki co olalem poniekad chmura moze byc spowodowana tymi dawkami tak sadze. Teraz jakie wasze rady co jeszcze mogę zrobić w dolocie? Gdzie zerknac aby zredukowac ten dym.. Komputer na poczĄtku pokazal mi blad przepływomierza a nawet 3. Tylko nie wiadomo czy poprzedni właściciel nie odpinal go i stad te bledy. Skasowalem je zrobiłem jazde bez przeplywki i z, nie zauwazylem różnicy.. Aktualnie czekam az znajomy zalatwi program w którym będzie szlo zrobić test egr i pompy dlaczego pompy? O tym teraz. Przykladowo dzisiaj 7 godzina. 17stopni na dworze. Wydaje mi sie to dużo. Odpalam auto i gaśnie, nie raz nie dwa bo dzis kilka razy,wczesniej tez sie to zdazalo ale reguly na to nie ma. Wiem jedynie ze samochod musi dobrych pare godzin postac,co tutaj byscie postawili? Doczytałem ze warto postawic na czujnik temperatury moze zaklamywac ale jak go sprawdzic?

-- Dodano: N, 3 lip 2016, 15:41 --

Kilka wiadomosci dodatkowych. Auto ma 220 tys przebiegu olej liqui moly 10w40 mos2 po wymianie filtrow jest różnica. Diametralna, pytanie tylko co się moglo pogorszyc.. Auto po odpaleniu zaczelo dymic na niebiesko siwy dym tak mi to wyglada obroty delikatnie spadaja do okolo 600 i wahaja sie plus minus100 pozniej chodzi rowno... I tak przez dwie minuty moze pozniej powrot do czarnego dymu przy deptaniu. Wiec podejrzewam ze dostaje za duzo paliwa. Jakas kalibracja czegos? Walkow? Ma to jakis wpływ na to? Przy przyspieszaniu wystepuje mechaniczny odglos grzechotanie..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lip 2016, 18:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Albo dostaje za duzo paliwa, albo za duzo powietrza, stawiam ze gostek jezdzil kilka lat i nawet oleju nie wymienil i pewnie zatkal sie przewod doprowadzajacy olej do turbo i turbo sie zaciera. Tak ze kolego radze tobie sprawdzic czy wirnik obraca sie lekko i czy nie ma luzow. Ja przerabialem auto od brudasa corse 1.3 cdti w ktorej przez 6 lat nikt nic nie wymienil i powiem ci kolego ze wymienilem turbo egr oleje i filtry i i tak nie chodzilo to jak nalezy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lip 2016, 21:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.06.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Turbo sprawdzalem mianowicie wirnik nie ma luzow ale wydaje mi sie ze chodzi ciezko. Pewne jest tez ze puszcza olej i caly uklad byl jest zalany olejem. Rok temu turbo miało regenerację i oczyszczony byl caly uklad nie wiem czy przewod o którym mowisz do niego nalezy podejrzewam ze tak. Bede oddawal to na gwarancję ale co z tego wyjdzie to nie wiem.. Pewnie znajda sposob aby sie wyprzec i mnie obciazyc kosztami


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lip 2016, 20:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
To napewno turbo, ono powinno sie obracac bez oporow.
Przykro to slyszec, coraz ciezej znalezc uczciwych ludzi na tym swiecie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lip 2016, 08:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.06.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Z tych dobrych nowin powiem że turbo jest właśnie na reklamacji bo cieknie, firma trochę ze zła opinia ale to już wybór poprzedniego właściciela że tam oddał auto... wykonana robota mówi sama za siebie po 11 miesiącach turbo cieknie, a cały układ czyścili oni i wymieniali odpowiednie filtry wraz z olejem... Poszło uszczelnienie, jaki zakres prac tam wykonają poza naprawą turbo i kolejnym płukaniem układu to nie wiem, bynajmniej nie zapłacę za to. Panowie inne pytanie, w tych mazdach występuje zaworek zwrotny ? przy filtrze 2 proste zwykłe przewody, przy okazji który z nich podaje a który cofa paliwo ?, pod filtrem jest biały element, wkręcany z uszczelka lecz podejrzewam że to podgrzewacz paliwa...Myślę że powinien znajdować się właśnie przy filtrze. przy cofaniu się paliwa warto zacząć od zaworka który może zażegnać problem, i na dodatek jest tani.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 23:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Mysle ze taki zaworek bedzie napewno w filtrze, ale wiem z doswiadczenia ze one lubia przepuszczac, wiec jezeli masz chwile to mozna zamontowac dodatkowy zaworek za pare groszy.

Swoja droga najczesciej w dizlu nieszczelny jest uklad niskiego cisnienia tj powrotu z wtryskow i mozna kupic taki przewod na metry i dociac samemu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2016, 05:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.06.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam ponownie, panowie trochę newsow, turbo po uszczelnieniu, pracuje inaczej auto jak na moje raczej wiele nie zyskało, na pewno dalej ma muła do 2tysiecy dopiero później zaczyna iść, jak z waszymi mazdami? spotkałem się z opinia że modele do któregoś tam czasu miały taki program po prostu, a po jakimś czasie zmienili program i zbierały się od początku. Problem z odpalaniem doszedł do takiego stopnia że auto od 2tygodni stoi, tydzień czekało na wizytę u mechanika który z braku czasu bo wyjechał na urlop zdiagnozował mi tylko usterkę mianowicie, podejrzenie pada na zawór scv, czujnik położenia wału ponoć dobry, auto w tej chwili nie chce palić, czasem zapali pochodzi chwile, albo i parę minut ale i tak zgaśnie... miał ktoś problemy z scv?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sie 2016, 10:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.08.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam.
Może warto przeczyścić IC. Jak wiemy turbina jest smarowana olejem, i część tego oleju
dostaje się do obiegu powietrza i gromadzi się w IC zmniejszając jego przepustowość.
W efekcie czego za mało jest jednostek powietrza by spalić wtłaczane ilości paliwa co
powoduje mniejszą moc i kopcenie na czarno.
Siwy dym zaraz po rozruchu także jest tego wynikiem gdyż część tego oleju dostaje się przez
kolektor dolotowy.
Ja w swej MADZI szpilki od EGR-u wykręciłem żabą zaciskową, co prawda niszcząc część
gwintu, aczkolwiek i tak zeszlifowałem go do kwadratu i teraz wykręcam je bez problemu.
Zawór SCV także wymieniłem, ale u mnie gasł tylko na zimnym silniku, aczkolwiek odpalać musiałem
z lekkim przytrzymaniem pedału gazu.
Oczywiście wcześniej przeszedłem całą procedure wymiany podkładek pod wtryskami i czyszczenie smoka olejowego.
Doradzałbym także zmienić olej na mazdowski 5W30 a przed wymianą dodać płukankę
by usunąć stare naloty.
Z tego co wiem to te silniki są bardzo wrażliwe na inne oleje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 09:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Odłącz SCV i zobacz czy odpali. Jak odpali, wymień scv:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.