Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 21 gru 2014, 19:37 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Witam forumowiczów
Jestem posiadaczem mazdy 6 z 2006 r. 2.0 benzyna i mam mały problem.
W momencie rozgrzania silnika i przejechaniu jeszcze paru kilometrów cosik stuka/cyka w okolicach silnika zaznaczam na zimnym silniku tego nie ma i nie jest to głośne, a może ten typ tak ma, ponieważ mam 2 wydechy. Jest to słyszalne w kabinie auta przy dodawaniu gazu na postoju do okolo 2 tys obrotów i w czasie jazdy do 2 tys obrotów na 4 biegu tego nie ma i powyzej tego też brak hałasów. Przy otwartej klapie silnika nie można tego zbytnio uslyszeć przy dodawaniu gazu, podejrzenia są na osprzęcie silnika, w którym coś hałasuje, ale nie jest widać, czy rolki lub napinacz terkoczą na wszystkie strony, a może wydech powoduje wibracje. Proszę o pomoc. Może też ktoś miał taki przypadek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 gru 2014, 19:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
klapki kolektora ssącego ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 gru 2014, 21:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.11.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Wątpie, że to jest ta rzecz przerabiałem to w moim poprzednim mondziaku i było by to slychać na zimnym/ciepłym silniku i na zewnątrz auta, a odepnę przewód powietrza i nie ma żadnej różnicy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 gru 2014, 22:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
klapki odpadły,ok.
a może jakieś nagranie zrób i wrzuć gdzieś ?
będzie łatwiej.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 cze 2015, 17:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
panowie a w 2.0 Pb 141KM jest 2005r są klapki w kolektorze, bo wiem że w fordzie ten silnik miał 146KM i były klapki tyle że w moim były wymienione. Jeżeli jest to jest tak samo problemowa sprawa jak w fordzie czy mazda to poprawiła?

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lip 2015, 16:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.06.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam Kolegów!
Mam podobny problem. Coś turkocze jakby od strony sprzęgła. Turkot słychać również na rozgrzanym silniku lecz jak tylko ruszę pedałem gazu lub np. kierownicą (lekko wtedy podskoczą obroty) to turkot znika. Ostatnio jak jechałem wieczorem (wtedy jest ciszej i lepiej słychać) to słychać turkot przy równych obrotach na różnych biegach. W kabinie słychać lepiej. Z uchem przy silniku słychać słabiej. Położyłem rękę na pedał sprzęgła i hamulca to czuć delikatnie rozchodzące się drgania.
Dodam, że kompletne sprzęgło wymieniane było rok temu a tak to nic nie było robione przy silniku.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Krzysztof


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 20:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
panowie nadal nie wiem jak z tymi klapkami na kolektorze są problemy czy nie?

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 sie 2015, 21:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.06.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam ponownie. Problem rozwiązany? U mnie nie.

A może to poduszki silnika? Miał ktoś problem z poduszkami? Jak to może się objawiać?

K


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 wrz 2015, 10:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
To u mbie od niedawna slysze na zimnym silniku takie stukanie/cykanie. Gdy dodam gazu to zwiększa się częstotliwość, gdy się rozgrzeje to juz tego tak nie słychać. Prosze o poradę

wydziargane przy uzyciu Tapatalka z mojego GT-I9305

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 wrz 2015, 11:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 254
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Nie chcę Cię martwić ale to mogą być panewki na wale. Wczoraj jak odbierałem auto to mechanik mi powiedział że benzyny też się zaczynają sypać :/ miał na placu 2.0 ale 1.8 to jest ten sam silnik praktycznie.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

_________________
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 wrz 2015, 15:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Tylko ze to słyszę tak od góry, silnik chodził ok minutę. zgasilem i wrocilem po paru minutach po czym odpaliłem i cisza.

wydziargane przy uzyciu Tapatalka z mojego GT-I9305

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 wrz 2015, 15:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 254
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Może coś innego. Ciężko powiedzieć. Ale ja bym sugerował sprawdzić.
Silnik te zaczynają świrować niestety.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

_________________
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 wrz 2015, 17:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
No nie bardzo wiem jak sprawdzić. Myślę że muszę zerknąć na wał i panewki. A nie chce tego robić

wydziargane przy uzyciu Tapatalka z mojego GT-I9305

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 wrz 2015, 11:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.09.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: podlaski
@messi1989, czy to stukanie cykanie to coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=2ZJS0EaUurQ ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 15:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Stukanie i cykanie naprawilem, a a Wy?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 08:28 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Piotrekonio, co się okazało w przypadku Twojej Mazdy?
Posiadam Mazdę 6 od 3 miesięcy i ostatnio słyszę dziwny metaliczny dźwięk na rozgrzanym silniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 10:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Piotrekonio napisał(a):
Stukanie i cykanie naprawilem, a a Wy?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


Podziel się swoją wiedzą dla potomnych :>

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 13:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.09.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: podlaski
U mnie okazało się, że to była rolka napinacza paska alternatora do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 14:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
A u mnie wtryskiwacze

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 17 wrz 2016, 13:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Wymieniłeś listwę wtryskową ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 wrz 2016, 13:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Nie robilem nic. Mam lpg i jak dostaje obciazenia na benzynie to się wtedy odzywają

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 19:47 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
U mnie winny okazał się napinacz, wymienione i wszystko śmiga !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 wrz 2016, 21:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Odgrzeje troche temat. U mnie również od jakiegoś czasu słychać cykanie wyłącznie na rozgrzanym silniku i tylko na wolnych obrotach okolo 700 tylko ze nie zawsze zależy pod jakim kątem stoi auto. Najczęściej na płaskim. Dźwięk jest głównie słyszalny w środku w kabinie. Jak zajrzę pod maskę to silniczek ładnie pracuje i pukania/cykania nie słychać. Jak dodaje gazu dzwiek ustaje. Dodam ze mam wymienione wszystkie poduszki na nowe oemowe gdyz myślałem ze to one. Mazda 6 2,0 03r


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 18:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Potrzebuję pomocy, nie za bardzo wiem skąd dochodzą te dźwięki i co może być ich przyczyną.
Samochód normalnie jeździ, pali 9,5LPG/100km odpala na strzał czy zimny, czy ciepły.
Nie ma błędów, gaz regularnie serwisowany.

Mazda 6 polift 2l benz + LPG 175k km
objawy: cykanie/stuki/stukanie/klekot/klekotanie/
od kiedy: od momentu zakupienia
warunki występowania: na rozgrzanym silniku (na benz i na LPG)
wymienione: pasek wielorowkowy + napinacz
objawy się nasilają/zmieniają: nie
poziom oleju: 3/4 na bagnecie Penrite HPR5 5W40 (wymieniany co 10kkm)

Przy 0:31 przełączyłem z LPG na benz i dalej jest na benzynie.


Co obstawiam:
- luźny łańcuch rozrządu (wymiana napinacza ?)
- wariator faz rozrządu (wymiana na nowy ? regeneracja?)
- luzy zaworowe (ale czemu na zimnym jest cisza?)
- listwa wtryskowa od benzyny (czyszczenie sitka na pompie?)


Jakieś sugestie ? <niewiem> Wkurza mnie to, a chciałbym żeby silnik pracował jak należy.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 22:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Paskudny odgłos....
Klapki kolektora ssącego sprawdzone ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 lut 2018, 08:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
tadziol to GG - podobno nie ma (? :?::?: ?), żadnej wtyczki na kolektorze dolotowym nie znalazłem.
Rano nagram filmik na zimnym silniku zaraz po wyjechaniu z garażu.

EDIT:
Za zimnym silniku:


Dodam, że jadąc trasą szybkiego ruchu 120km/h-150km/h nie słychać żadnego pukania/stukania.
Dopiero jak się zatrzymam na światłach czy parkingu to natrętny, paskudny i niechciany dźwięk powraca.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lut 2018, 18:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Oczywiście ze posiada. A te elektrozawory pod uchwytami przewodów paliwa,odmy,oparów i serwa to po co ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 lut 2018, 21:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Kurdę aż mi głupio, ale nie wiem o co pytasz <niewiem>
Mazda ma instalację LPG - to jedna odpowiedź, która przychodzi mi do głowy - nic więcej nie było "dokładane" do silnika.

Co do VRIS myślałem, że w GG/GY mają je tylko silniki 2.3...
Jak sprawdzić u mnie czy to klapki kolektora ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lut 2018, 21:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Obrazek
O te elektrozawory mi chodzi.
Żeby sprawdzić czy to sie klapki tłuką wystarczy ściągnąć wężyki podciśnienień. Najpierw z jednego a potem z drugiego elektrozaworu.

-- Dodano: 20 lutego 2018, o 21:59 --

Zdjęcie co prawda z 3-ki,ale silniki te same.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 lut 2018, 22:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ok już załapałem - sorki <oczy>
Dzięki tadziol :hi: sprawdzę to.

Jeżeli to klapki, to szukać drugiego kolektora czy lepiej się ich pozbyć ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.