Teraz jest N, 12 maja 2024, 06:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 20:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witajcie,
temat EGR w Mazda 6 był poruszany niejednokrotnie na forum, ale każdy z nas ma inne pytania i problemy.

Na innym forum od razu dostałem w twarz - jaki to błąd - nie wiem pisze błąd EGR tak mówi mechanik, a co powinien jeszcze mi ewentualnie powiedzieć?
Kochani ja jestem muzykiem możemy o terminologii muzycznej porozmawiać dlatego zwracam się z prośbą o pomoc za którą z góry dziękuję :)

Oto problem:

Ja w swojej Mazdzie 6 z silnikiem Deasla 121 koników dałem na wiosnę zawór EGR do regeneracji.
Po ponownym zamontowaniu przejechałem około 500 km i znów zaświeciła się lampka.
Przeczyścił mi mechanik rury, kolektor i ciągle po zresetowaniu błędu zaświeca mi się EGR.
Już nie chcę regenerować i odsyłać bo uważam że to nie ma sensu.
Nowy EGR jest za drogi.

Pytania:
1. Jak "oszukać komputer / elektronikę", że EGR jest "OK"?
2. Na pewno zaślepić wlot w EGR blaszką, ale co z wężykiem, który jest od góry, też go zaślepić?

Z góry dziękuję za podpowiedź, pozdrawiam i życzę miłego dnia/wieczoru :)

-- Dodano: Cz, 13 lis 2014, 20:07 --

Jeśli można to może zadam pytania - kto na Śląsku by poradził sobie z tym problemem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 20:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Kraków, kolega marlad - viewtopic.php?f=55&t=2047

Zapytaj, a może sam coś napisze :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 22:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Już zadałem na priva pytanie.
MOże ktoś zna odpowiedź?

Zaślepić blaszką egr to nie problem, ale czy zaślepić przewód który jest od góry? Daje on bodaj olej do EGR?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 23:12 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 21.04.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jako ,że wywołano do odpowiedzi :)

Chodzi Ci o usunięcie obsługi zaworu EGR w sterowniku silnika.
Usługi tego typu świadczą firmy zajmujące się chiptuningiem .
A robi sie to w następujący sposób :
1.specjalista robi odczyt oprogramowania ( map )ECU
2.Za pomocą programu do obróbki map odnajduje te odpowiedzialne za EGR i odpowiednio je modyfikuje.
3.Wgrywa zmodyfikowane dane do sterownika ECU
4.Jeśli EGR fiycznie znajduje się w pozycji zamkniętej to samochód będzie pracował poprawnie.
5.Jeśli EGR jest uszkodzony i np nie domknięty to mozna go zaślepić .

Poprawne zmodyfikowanie oprogramowania gwarantuje ,że nie będzie zaświecała się żółta kontrolka

Masz u siebie zainstalowany najprawdopodobniej sterownik Denso RF8B - to oznacza ,że najprawdopodobniej niewiele firm się tego podejmie.
Mam nadzieję ,że pomogłem :)
W razie gdyby były jeszcze jakieś pytania to służymy pomocą :)

P.S ile kosztuje regeneracja zaworu ,a ile nowy zawór ?

P.S 2
Tłumaczenie dla muzyka :
jak masz błąd od EGR to tak jakbyś grał na instrumencie ze źle ustawioną menzurą.
Perfekcyjnie wypalcowany pasaż/czy arpeggio zabrzmi nieznośnie dla ucha bo większość dźwięków będzie poza skalą
Trzeba zanieść do dobrego lutnika i będzie po sprawie;)

_________________
Chip tuning MAZDA
Usuwanie problemu z DPF EGR MAZDA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 23:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Yyy o co chodzi z tym arpeggio hehe ;) o EGR tu mowa ;) :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 00:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Nowy zawór 2 tyś, regeneracja kosztowała mnie 500 zł i w błoto kasa...
Zanim zorientowałem się w czym problem to minął okres gwarancji na regeneracje.

Już zadałem pewnej firmie ze Śląska czy się tego podejmą, ale sam zadzwonię bo nie wierzę że szybko na maila odpowiedzą :)

PS.
Arpeggio – sposób wykonywania współbrzmień mający charakter ozdobnika, zaznaczany pionową linią falistą na pięciolini, poprzedzającą akord.

To tak w skrócie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 00:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale fakt faktem nie znamy błędu z Twojego egr.
Dałoby to większe rozeznanie w usunięciu usterki bądź też w usprawnieniu recylkulacji spalin.

Może to być błąd spowodowany ze złym jego sterowaniem czyli podciśnieniem , lub też sterowaniem elektronicznym tym podciśnieniem, czyli zaworek.

Może to być błąd odpowiedzialny za jego pozycjonowanie, czyli potencjometr suwakowy. Chociaż nie koniecznie u ciebie jest bo masz 121KM, ale czasami były.

Może to być jego zawieszanie się, z powodów czysto mechanicznych.

Może to być błąd oznajmiajacy złą emisję spalin nieadekwatną z samym EGR.


Wiesz, sorki, kod błędu daje nam wszystko bo inaczej po co błądzić w lesie? :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 00:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Rano pojade na komputer niech powiedza nr bledu i napisze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lis 2014, 09:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, wszystko zapisz na kartce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lis 2014, 00:11 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 21.04.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
piodes napisał(a):
Rano pojade na komputer niech powiedza nr bledu i napisze


Jak poszło koledze muzykowi . Problem rozwiązany ?

_________________
Chip tuning MAZDA
Usuwanie problemu z DPF EGR MAZDA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lis 2014, 00:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pojechał do warsztatu i zostawił auto, ładne zagranie :) ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lis 2014, 00:43 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 21.04.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Bardziej w muzycznym temacie byłoby . "ładna zagrywka" lub "ładny motyw " ;) Ciekaw jestem czy mu to zrobią , bo w sterownikach Denso Egr niestety trzeba zazwyczaj wyprogramowac z "ręki" , a to juz wyższa szkoła tańca ...

_________________
Chip tuning MAZDA
Usuwanie problemu z DPF EGR MAZDA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lis 2014, 09:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Sorki nie moglem nic napisac bo bylem bez netu.
Wiec w dniu w ktorym pisalem posta odlaczalem akumulator wiec bledy sie skasowaly.
Zdemontowalem zbedna elektronike bo auto sprzedaje a chce kupic nowsza mazde 6. Zbedna elektronika to bylo radio CB, zasilania do innych urzadzen mobilnych.
Jak na zlosc po resecie bledow przejechalem z 300 km i lampka z EGR nie zapala sie a kiedys po 30 km zapalala sie. Czyzby cos z elektroniki zamontowanej przed tem zaklucalo prace EGRa?
Na razie nic sie nie zapala - dziwne.

-- Dodano: Cz, 20 lis 2014, 09:20 --

Aaaa z tym denso racja 300 - 400 zl chca w Katowicach a auto na okolo 2 godziny trzeba zostawic.

-- Dodano: Cz, 20 lis 2014, 09:30 --

Nie chce zakladac nowego watku wiec tu napisze przy okazji - chce kupic mazde 6 rocznik 2010 po nowym roku i tu pytanie z jakim silnikiem sa chwalone??? Na co zwrocic uwage?
Ja w swojej madzi duzo zrobilem az zal sprzedawac ale jakies pieniazki do nowej trzeba dolozyc. Wystawilem za 12200 ale zdaje sobie sprawe ze tych pieniazkow nie dostane ...

Ja w mojej madzi wymienilem - termostat, chlodnice, przekladnie kierownicy, naprawilem turbo sprezarkke, ten egr dalem do regeneracji, nowe tylne tarcze i klocki z tylu oraz drobna pielegnacja co 10-15 tys olej z kompletem wymienialem. I tu pytanie czy wy tez taki lub podobny wklad wlozyliscie?
Bo ja mam wrazenie ze jak teraz sprzedaje to polowe auta mam nowa, wymieniona w podstawowych zespolach :))


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lis 2014, 21:06 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 21.04.2014
Posty: 50
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ja bym bral z 2.2 - jest potęga - fabryczne 185 km daje rade a przeciez mozna tam dolozyc jeszcze z 15 % .

_________________
Chip tuning MAZDA
Usuwanie problemu z DPF EGR MAZDA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 paź 2023, 10:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.10.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: lubelski
Wybaczcie za odgrzewanie tematu. Mam również taką Mazdę 6 "rf5c" tylko z silnikiem 136 km. Na trasie z Lublina do Krakowa wyskoczył mi check i kontrola trakcji. Udało mi się wrócić do Lublina po czym podjechałem do mechanika usunął błędy ale wystarczyło to na jakieś 5 minut jazdy. Jeździłem z tym dalej aż do momentu kiedy silnik przestał mi przyspieszać, na chwilę pomagało odpięcie akumulatora. Wkurzyłem się dość mocno kupiłem zaślepkę i zaślepiłem EGR'a. Wszystko zaczęło ładnie pracować, Madzia kulturalnie przyspiesza czyli git (kontrolki dalej się świecą). Podjechałem do mechanika, żeby usunął mi błędy, ale niestety jest jeden, który ciągle wraca a mianowicie P2141. Czy ktoś miał może styczność z tym błędem i czy da się chama jakoś pozbyć bo mnie trafia od tych dwóch kontrolek na desce. Chciałbym również uniknąć zakupu nowego zaworu :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.