Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 12 lip 2014, 17:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam! Mysle ze dobrze trafilem z moim problemem. Mam mazde 6 od jakiegos czasu pedal sprzegla nie wraca a raz dziala idealnie. Czytalem ze moze to byc wysprzeglik. Jestem za granica i boje sie ze mechanik chce zarobic bo twierdzi ze Cale sprzeglo jest do wymiany. Co o tym myslicie, mial ktos podobny problem? Cena u tego mechanika za nowe to 3000zl. Zdziwilem sie ze stwierdzil ze to wina sprzegla po dwoch nacisnieciach pedala. Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 12 lip 2014, 19:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
ogólnie są 2 opcje. albo wysprzęglnik przy skrzyni, albo pompka przy pedale. tarcza i docisk albo działają albo nie.
Osobiście poszukałbym jakiś zapoceń płynu hamulcowego przy obu podejrzanych elementach. Jeśli nie stwierdzisz nic to masz niestety loterię i w tym przypadku radziłbym najpierw wymienić pompkę a jesli nie pomoze to wysprzęglnik

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 lip 2014, 23:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Czyli twierdzisz ze w tym przypadku wymiana calego sprzegla nie bedzie moze konieczna ? Jutro skocze do drugiego mechanika zobaczymy co mi powie. Sprawdze tak jak mowisz. Pozdrawiam


Ostatnio edytowano So, 12 lip 2014, 23:54 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Posta wysyłamy raz, nie trzy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lip 2016, 12:09 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Odgrzewam temat bo mam od kilku dni ten sam problem. Sprzęgło nie zawsze odbija do końca (wraca tylko o ~3/4 zakresu) i trzeba podbic nogą by wróciło. Dodam że ponadto działa prawidłowo, nie ślizga się a biegi wchodzą ładnie.
W niedziele będę wymieniał pompke sprzęgła i wysprzęglik. Mam nadzieje że pomoże :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 1 lip 2016, 14:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Chicken daj feedback czy wymiana pomogła !

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lip 2016, 18:34 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
victor no więc tak. Jest dobrze i niedobrze.
Dobrze dlatego że skończyło się na wymianie pompy sprzęgła i delikatnej regulacji przy samym pedale sprzęgła (wykręcenie bolca od pedała który wchodzi w tłoczek pompy na tyle by delikantnie dotykał się z pompą wewnątrz. Wcześniej było ok 5-6mm luz zanim po naciśnięciu padału trzpień zaczął popychać tłoczek).
Teraz działa poprawinie (mam wrażenie tylko że sprzęgło jest troche twardsze) biegi chodzą jak chodziły czyli dobrze, nie ślizga sie ani nie szarpie a pedał obija tak jak powinien.

Gorsza strona to przyczyna dlaczego zajechała się pompa (tak mi się wydaje) - przez pęknięte mocowanie pedału sprzęgła z jednej strony (w miejscu łączenia ze ścianą grodziową) pedał zaczął pracować nierówno tzn prawa strona mocowania naciskała mocniej niż lewa przez co spowodowała ok 2cm pęknięcie ściany grodziowej od strony silnika (przy nakrętce pompy sprzęgła) :/ wszystko pracowało i pwciśnięcie pedału na max powodowało ustawianie się pompy pod skosem względem trzpienia wewnątrz kabiny. Myśle że długotrwała praca w tej pozycji sprawiła że tłoczek w pompie, ciągle przyciśnięty do jednej ze ścianek mocniej zaczął się klinować.

Muszę teraz poszukać szybko jakiegoś blacharza żeby mi to pospawał, bo inaczej będzie postępować i znowu zrobi się to samo, albo mi pedał wpadnie do komory :P

Może ktoś miał już problem z tym mocowaniem i ma jakiś sposób żeby to ładnie pospawać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lip 2016, 19:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Chicken napisał(a):
Może ktoś miał już problem z tym mocowaniem


viewtopic.php?f=82&t=3873

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lip 2016, 21:15 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Mocowanie pedału pospawane. Od strony komory musieli wspawać stalowy fartuch wokół miejsca mocowania pompy dla wzocnienia, przez co pompa cofneła sie o jego grubość (4mm) do wewnątrz komory. Mała regulacja przy pedale żeby skompensować to cofnięcie i wszystko śmiga :D

Podsumowując, problem niedrogi do rozwiąznia (pompa 100zł, spawanie + wzmocnienie 120zł, płyn hamulcowy 20zł)
ale sporo zabawy i ogólnie upierdliwy temat :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lip 2016, 21:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Dobry! mam też ten problem, tyle że do pedała który nie odbija dochodza jeszcze ciężko wchodzące biegi, nawet bardzo szczególnie gdy silnik jest już nagrzany i sprzęgło łapie dosyć nisko ale nie ślizga.
Czy muszę wymieniać kompletne sprzęgło?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lip 2016, 21:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zacznij od sprawdzenia wysprzęglika, pompy, łapy sprzęgła, płynu hamulcowego i innych takich związanych ze sterowaniem sprzęgła. Zawsze to taniej i nie trzeba do tego demontować połowy samochodu. Zachowanie pedału (nie odbijanie) sugeruje raczej problem w sterowaniu niż w samym sprzęgle.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 13:16 
Świeżak
Offline
Od: 12.05.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ja ostatnio miałem ten sam problem okazalo się ze wysrarczylo pospawać trzymanie podała sprzęgła i od razu lepiej chodzi


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 23:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Ok. Panowie, jeszcze taka prośba. Jeżeli ktoś ma jakąś ilustracje może nawet całego mechanizmu , albo numer identyfikacyjny to by mi ułatwiło ponieważ mieszkam w Niemczech, znalazłem fajny sklep z częściami ale nawet jak im podstawie auto z dowodem to robią oczy jak 5zł. :arrow:
Może jakiś link albo ślijcie na maila:
karolvolvo_snk002@wp.pl
Wielkie dzięki , na weekend będę patrzył i się odezwę jak i co....


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.