Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 09:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 27 paź 2016, 07:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Czy dla przykładu z wymienionych przez Ciebie firm, może być VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 paź 2016, 17:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tak, to dobry olej i spokojnie mozna go zalać.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lis 2016, 14:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2016
Posty: 9
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Podklejam się do tematu. Przekopałam forum i wiem, że najlepszy byłby 5W30. Sprawdzone pod maską i jest napisane 10W40. Przebieg ponad 192 tys.(ale ile naprawdę?) Pytanie czy przy takim przebiegu nie bezpieczniej byłoby zmienić na takie same parametry, jeśli niby był taki cały czas lany? Wiem, że elf jest optymalnym wyborem, albo oryginalny mazdowski dexelia. Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 lis 2016, 17:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To zrób płukankę i przejdź na jakiś dobry 5W40. Nie musisz przechodzić od razu na 5W30.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 gru 2016, 12:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.09.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam!
Jaki olej do 6 2007r. 2.0T 147hk 132tys km?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 gru 2016, 19:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A od kiedy w M6 montowali silnik 2.0T? :>

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2016, 15:29 
Świeżak
Offline
Od: 17.04.2016
Posty: 21
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: łódzki
Mi doradzono Castrol Magnetec c3 5w40. Jeżdzę już pół roku, zmienić? Czy mogę go zalać przy następnej wymianie?

Mazda 6 1.8 2004


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2016, 19:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Są lepsze oleje, a Castroli ogolnie na forach nie polecają.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 gru 2016, 14:50 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 05.11.2016
Posty: 73
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Witam, koledzy chciałbym wymienić po 2000 km olej w 2,5 PB jaki olej polecacie dla tego silnika ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 gru 2016, 16:17 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
combit, viewtopic.php?f=65&t=143

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2017, 18:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubuski
Witam
Zakupiłem Mazde 6 kombi z 2004r. Bez DPF chciałbym wymienic olej w silniku, lepiej bedzie pasował 5W30 czy 5W40 ?
z 5W30 myslałem o MAZDA ORGINAL OIL ULTRA 5W30 i ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 a w 5W40 ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 lut 2017, 23:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
Tomek napisał(a):
Nie ma tu znaczenia kto na jakim jeździ. Sprawa jest prosta - są normy i są interwały w instrukcji. W tym się poruszamy. Kwestia budżetu już czy kupisz olej za 100 czy 200zł a jak chcesz to znajdę Ci jeszcze droższy tylko czy będzie miało to sens w samochodzie użytkowanym "normalnie"? ;)


witaj Tomek,
poproszę o radę, jaki dobry olej full syntetyczny mam optymalnie zastosować do mojej Mazdy 6 GY 2007 2.0 MZR-CD 143KM RF7J (bez DPF, zaślepiony EGR) do 10kkm/rok (zmiana oleju co rok)?
dziękuję i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 16:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Adamsky, przyjęło się, że olejami syntetycznymi nazywane są produkty, które realnie nie zawierają w składzie baz syntetycznych. Oferują jednak wysoki "performance" i mimo bazowania na przetworzonej bazie mineralnej mają bardzo dobre parametry. Jest to kwestia zależna od zaawansowania danego producenta w przetwarzaniu baz olejowych oraz od jakości i ilości stosowanych dodatków. Jest ich cały szereg.

Oleje prawdziwie syntetyczne powinny zawierać w swoim składzie bazę grupy IV lub/i V tj. PAO lub/i estry.

Przykładem takiego oleju dedykowanego do silników diesla bez filtrów cząstek stałych jest Mitasu Ultra PAO Diesel CJ-4 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/12 ... 40-1l.html
https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/13 ... 40-4l.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 22:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
Tomek napisał(a):
Adamsky, przyjęło się, że olejami syntetycznymi nazywane są produkty, które realnie nie zawierają w składzie baz syntetycznych. Oferują jednak wysoki "performance" i mimo bazowania na przetworzonej bazie mineralnej mają bardzo dobre parametry. Jest to kwestia zależna od zaawansowania danego producenta w przetwarzaniu baz olejowych oraz od jakości i ilości stosowanych dodatków. Jest ich cały szereg.

Oleje prawdziwie syntetyczne powinny zawierać w swoim składzie bazę grupy IV lub/i V tj. PAO lub/i estry.

Przykładem takiego oleju dedykowanego do silników diesla bez filtrów cząstek stałych jest Mitasu Ultra PAO Diesel CJ-4 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/12 ... 40-1l.html
https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/13 ... 40-4l.html


dziękuję za odpowiedź,
podałeś przykład oleju, czy to też oznacza wybór dla mnie? Zaskoczyło mnie, że proponujesz mi olej do "ciężarówek dalekobieżnych w warunkach intensywnej eksploatacji na krótkich i długich trasach, podczas jazdy z wysokimi prędkościami i pod pełnym obciążeniem". Skąd taki wybór?

Jaka byłaby różnica w stosowaniu tego oleju, który podałeś, a Mitasu Ultra Diesel CI-4 5w40 (też 100% synth)? To różnica ok. 60 zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 23:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Adamsky napisał(a):
podałeś przykład oleju, czy to też oznacza wybór dla mnie?


Tak, możesz zastosować ten olej.

Adamsky napisał(a):
Zaskoczyło mnie, że proponujesz mi olej do "ciężarówek dalekobieżnych w warunkach intensywnej eksploatacji na krótkich i długich trasach, podczas jazdy z wysokimi prędkościami i pod pełnym obciążeniem". Skąd taki wybór?


W dalszym ciągu opisu jest jeszcze:

Cytuj:
Ponadto nadaje się do maszyn budowlanych, stacjonarnych generatorów pracujących w ciężkich warunkach, do samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów z silnikami wysokoprężnymi.


:wink:

Niemniej jednak początek opisu świadczy tylko pozytywnie o wytrzymałości tego oleju na eksploatację :wink: Tutaj jest karta produktu:
http://www.mitasuoil.com.pl/files/18461 ... -211_7.pdf

Adamsky napisał(a):
Jaka byłaby różnica w stosowaniu tego oleju, który podałeś, a Mitasu Ultra Diesel CI-4 5w40


Zapytałeś o olej syntetyczny. We wstępie do odpowiedzi wyjaśniłem, że realnie olejem syntetycznym powinno nazywać się produkt, który w swoim składzie zawiera bazę grupy IV lub/i V tj. PAO lub/i estry. :wink:

Trzymając się tego co wyżej olejem syntetycznym jest Mitasu Ultra PAO Diesel CJ-4 5w40. Ultra Diesel CI-4 5w40 nie zawiera w składzie PAO.

Staram się podchodzić do tego możliwie rzetelnie. Gdyby przyjąć postawę i nomenklaturę producentów to oba oleje można nazwać syntetycznymi.

Zresztą to tańsze Mitasu, bez PAO w składzie ma doskonałe parametry. Wysyłałem świeżą próbkę do laboratorium. Tutaj są wyniki:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/272 ... C5%BCy.pdf

Mało który olej ma TBN przekraczający 10mg KOH/g. Tutaj mamy 12,7.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 02:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
Tomek napisał(a):
Zresztą to tańsze Mitasu, bez PAO w składzie ma doskonałe parametry.


dziękuję bardzo!
nie odpowiedziałeś mi na pytanie:
"Jaka byłaby różnica w stosowaniu tego oleju, który podałeś, a Mitasu Ultra Diesel CI-4 5w40 (też 100% synth)?"

Czy byłaby odczuwalna różnica w stosowaniu tych dwóch olei? Np. z PAO smok olejowy by się nie zatykał, itp?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 lut 2017, 12:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Adamsky napisał(a):
Jaka byłaby różnica w stosowaniu tego oleju, który podałeś, a Mitasu Ultra Diesel CI-4 5w40 (też 100% synth)?


Poruszamy się po wyższej półce olejowej. Oba produkty sprawdzą się. Przewaga CJ-4 5w40 wynika z zalet bazy PAO.

Cytuj:
PAO, często nazywane syntetycznymi węglowodorami, są prawdopodobnie najbardziej popularnym typem olejów w pełni syntetycznych dzisiaj używanych. Cechują się umiarkowaną ceną, zapewniają doskonałą wydajność i mają tylko kilka negatywnych atrybutów.

Polialfaolefiny są bardzo podobne w budowie do oleju mineralnego, dzięki czemu są kompatybilne zarówno z samym olejem mineralnym, jak i z uszczelnieniami stosowanymi dla olejów mineralnych. Ich podstawową zaletą jest zdecydowanie czystsza budowa, mały przedział wielkości cząstek i pełne ich nasycenie. Co to oznacza w praktyce?

Czysta budowa oznacza, że baza PAO posiada 100% cząstek składających się tylko z węgla i wodoru, czego nie można powiedzieć o cząstkach oleju mineralnego. Pełne nasycenie oznacza brak wolnego wiązania, do którego mogłaby przyłączyć się cząstka tlenu, która spowodowałaby degradacje tej cząstki i przyspieszyła proces utleniania oleju

Im więcej wolnych wiązań wodorowych w cząstkach oleju, tym szybsza jest jego degradacja co powoduje konieczność szybszej wymiany oleju w układzie. Zakłada się, że przy wymianie oleju mineralnego na olej PAO, można wydłużyć pracę maszyny nawet 5-krotnie, i jest to w dużej części zasługa w pełni wysyconych wiązań.

Inne potencjalne korzyści ze stosowania PAO to zwiększona odporność termalna i na utlenianie, doskonała odporność na emulgację i stabilność hydrolityczna, wysoki wskaźnik lepkości i bardzo niska temperatura płynięcia. Większość własności czyni olej bazowy PAO dobrym wyborem dla aplikacji zarówno wysoko jak i nisko temperaturowych. Typowe aplikacje dla PAO to silniki, przekładnie i sprężarki.

Minusy PAO to wyższa cena od olejów grupy III i niska rozpuszczalność. Niska rozpuszczalność PAO tworzy problemy przy formulacji w momencie rozpuszczania dodatków. Ponadto, PAO ma tendencję do tworzenia lakierów. Dlatego też, można spotkać mieszaniny baz PAO/Estry, w których to Estry mają m.in. za zadanie powstrzymać proces tworzenia lakierów.

źródło: http://www.venturo.com.pl

W przypadku olejów, o których piszemy to przewaga PAO w CJ-4 objawia się w wyższym punkcie zapłonu (o 5'C) i nieco niższym Noacku. Ogólnie parametry są dość podobne. Zapytałeś jednak wcześniej o olej w pełni syntetyczny, więc odpowiedziałem Ci spójnie ze składem ;)

Adamsky napisał(a):
Czy byłaby odczuwalna różnica w stosowaniu tych dwóch olei? Np. z PAO smok olejowy by się nie zatykał, itp?


Jeśli wyjściowo mamy czysty smok olejowy oraz stosujemy dobrej klasy olej silnikowy to smok nie powinien ulec zapchaniu. W oleju odpowiadają za to dodatki zwane dyspresantami i detergentami:

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2017, 12:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
jeszcze raz bardzo dziekuje za odpowiedz.
niedawno czyscilem smok olejowy przy 136kkm przebiegu i mialem w 50% zapchany. teraz zmienie olej na full syntetyczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 lut 2017, 12:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Adamsky, po czyszczeniu smoka, które wykonałeś i przy stosowaniu dobrej klasy oleju (wymienianego odpowiednio często) nie powinieneś mieć z nim problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 mar 2017, 16:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.03.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
witam, pytanie, poniewaz zostało mi 5l motula 5w30 i czy bedzie dobrym posunieciem wymiana oliwy na wlasnie ten, czy kupic cos innego/lepszego o lepszych właściwiosciach ? dodam ze auto mam od soboty i niewiem co lał poprzedni właściciel nigdzie nie ma naklejki czy zawieszki. Przebieg 175k. dziekuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 mar 2017, 17:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
to czemu nie zapytałeś, dzwoń a jak nie to lej

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 mar 2017, 11:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.03.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
nie doprecyzowałem, auto przyjechalo z holandii i sprzedawca nie wiedział czy ostatni właściciel cos robił w tym temacie a przynajmniej powiedział że niewiedział jaki olej był i czy wogole był wymieniany. Ale fakt mam telefon do serwisu w ktorym auto było serwisowane wiec zadzwoniei sie dowiem :mur:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 mar 2017, 17:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Możesz zalać każdy olej tylko żeby spełniał normy które masz w instrukcji tzn. 5W30 lub 5W40 A3/A5. Wczesniej poprzedź to dobra płukanką jeśli nie jesteś pewnien co było lane np. LM, Valvoline, Penrite, Millers.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2017, 15:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam,

który produkt z tej listy polecilibyście do Mazdy 6 GH 1.8 120KM 88KW?

https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/oleje-silnikowe-301/?cf_klasa-lepkosci-sae=5W30&cf_pojemnosc-l=5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2017, 16:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
http://allegro.pl/valvoline-synpower-5w ... 20659.html to sobie kolego zamów u tego sprzedawcy (lub jak się uprzesz to 5w30) a nie jakieś zdziercy intercarsy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2017, 17:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pentrite.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2017, 18:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
ELF EVOLUTION 900 SXR

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2017, 18:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2017, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
He,he, to to kolega się dużo nie dowiedzial jeśli chodzi o konkretną markę :-P Lej olej 5W30 lub 5W40 z normą A3/A5. Z marek które ja lubię to jest Fuchs, Penrite, Valvoline, Liqui Moly. Jeśli Cię stac i masz chęć to możesz zalać świetnego Amsoil Signature Series. Motul miał dobre oliwy, ale trzeba uważać na podróbki. Millersa też ludzie chwalą, więc masz spory wybór. ELF SXR to jest to samo co mazdowska Dexelia, więc też spokojnie możesz zalewać i do tego dostaniesz go w każdym sklepie. Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji to nie odczujesz specjalnej różnicy w tym czym go zalejesz, pod warunkiem zmiany oleju co 10-12 tys km.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 16:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.04.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam, z moją M6 mam problem następujący, Kupiłem z rzekomym przebiegiem 178tyś, nic nie wskazywało na to by był kręcony. Obecnie, po 2,5 roku jeżdżenia mam przejechane 243 tyś. Po zakupie olej wymieniłem na Mazda Original Ultra 5w30, założyłem lpg firmy Tech. Początkowo autko pobierało ok 1l oleju na 2,5 tys km. Teraz zauważyłem, że oleju ubywa średnio 1l na 1000km jeżdżąc z prędkością obrotów do 3 tys. Gdy pojeżdże szybciej i dynamiczniej zużycie oleju wzrasta. Nie zauważyłem żadnego przydymiania na zimnym ani podczas jazdy chodź wydech dość okopcony jest. Robiłem pomiar kompresji i wyniki były bardzo zbliżone na wszystkich cylindrach. Czy zmiana oleju na gęsciejszy zminimalizuje trochę problem? Myślę o 5w40 lub 10w30. Z góry dziękuję na porady :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.